Auteur Topic: Roken moet op het schoolplein verboden worden  (gelezen 9620 keer)

xShutUpAndSing

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 14 januari 2009, 20:32:49 »

[...]

Dat vind ik altijd zo'n kulargement.  Ik vind 't gewoon zo egoistisch als mensen gaan roken waar ook andere mensen staan/zitten. Een voorbeeld. Ik zit op de trein te wachten op een bankje op het station. Ik zit er al 5 a 10 minuten. Het regent en het afdakje is niet al te groot. Dan komt er iemand naast me zitten en die steekt meteen een sigaret op. Moet ik dan degene zijn die op moet staan en in de regen moet gaan staan, alleen maar omdat iemand anders een onwijs gore gewoonte heeft? Kom op zeg. Je kan best een half uurtje zonder sigaret.  

En op 't schoolplein vind ik 't al helemaal achterlijk om te gaan roken. Bij mijn school stonden ze allemaal voor de ingang. Dus je moest eerst altijd door zo'n vieze gore stinkwalm heen om de school in te kunnen komen.

Dan zeg je gewoon dat je het liever niet hebt. Als iedereen die rookt moet vragen aan iedereen die erom heen staat, of die het gewoon ruikt of ze het wel willen, zijn ze lang bezig.
Dat van jou is pas een kutargument.
En sommige kunnen dus niet een halfuur zonder sigaret.

kloplop

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: 14 januari 2009, 20:49:23 »

[...]

Dan zeg je gewoon dat je het liever niet hebt. Als iedereen die rookt moet vragen aan iedereen die erom heen staat, of die het gewoon ruikt of ze het wel willen, zijn ze lang bezig.
Dat van jou is pas een kutargument.
En sommige kunnen dus niet een halfuur zonder sigaret.

Denk je echt dat ik het nooit gevraagd heb? Maar dan krijg je meteen een grote bek.  En als je geen halfuur zonder sigaret kan ben je gewoon echt triest.

Rwenaa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 14 januari 2009, 21:00:10 »
Nou, Ik ben het er wel mee eens..
Buiten heb je er idd bijna tot geen last van..Maar binnen wel, nadat ze gerookt hebben.. Die mensen stinken dan altijd zo erg, echt niet normaal.. En daar heb ik dan wel weer last van :P

xx
What Makes U Different,Makes U Beautiful [L]

Yvanaax

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 14 januari 2009, 21:05:43 »

oneens,
wij hebben daar een speciale rokershoek voor dus dan heeft niemand er last van
Search in the dark, for the light of love.

Omegle

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 15 januari 2009, 15:52:10 »
Eens.
Het zou de verantwoording moeten zijn van school dat kinderen niet roken. Vooral degene die niet mogen roken.. Ook kunnen ouders het dan niet in de hand houden denk ik.. Bij mij op school zijn 2 gebouwen, één meer voor onderbouw, daar roken ze pal voor de deur (waar je dus vaak doorheen moet).. We hebben ook nog een gebouw voor alle klassen eigenlijk, daar is een speciaal ding gebouwd voor de rokers, zodat ze een beetje beschut zitten..

ScrewYou

• Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 15 januari 2009, 15:54:09 »
Oneens, bij ons moeten ze in een bushokkie op het plein staan, op zich heeft niemand daar last van en zeker in de winter niet. In de zomer zit ik vaak buiten en is het wel irritant ja, maar het ergste zijn die peuken die dan op de grond liggen :S
I can be patient - if I make a great effort

Lokezephyr

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 15 januari 2009, 16:01:27 »
oneens , als ik niet op het schoolplein mag roken dan ga ik in de buurt staan , en die mensen ervaren het als overlast en dan moet de school daar ook weer wat aan doen .
Kek.

ikbestaniet

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 15 januari 2009, 16:14:02 »
Oneens, bij ons is het deel waar je mag roken afgezet met roze -geloof ik- tegels en het deel waar je niet mag roken afgezet met blauwe tegels. Als je staat te roken tussen de blauwe tegels, word je 9 van de 10 keer weggestuurd door de conciërge. Verder word je er altijd op gewezen dat je je sigaretten in de prullenbak moet gooien, ze staan er genoeg. En als ze er dan toch liggen, dan komt er een conciërge die het plein gaat stofzuigen (ja, echt). En als het dan toch een keer gebeurt dat je als niet-roker tussen de rokers staat, dan ga je een meter verderop staan. Je kiest er ten slotte zelf voor om buiten te gaan staan, je weet dat daar rokers zijn, want binnen mag je niet roken.

Overigens rook ik zelf niet, maar bijna al mijn vrienden wel en ik sta er altijd bij en ik zeur toch ook niet? :')