Auteur Topic: Roken moet op het schoolplein verboden worden  (gelezen 9618 keer)

Satu

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 15 augustus 2008, 00:50:36 »
Oneens.  Ik ben zelf geen roker maar vind dit echt te ver gaan hoor.
De overheid verbied steeds meer dingen =S, ik bedoel laatst was er ook al in het nieuws dat mensen er last van hebben als mensen op een terras zitten te roken. Als de overheid dit allemaal gaat verbieden straks, dan gaan ze echt te ver hoor. Gaan ze straks ook nog soms verbieden dat je niet meer in je eigen huis mag roken?

LINDA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 15 augustus 2008, 01:06:54 »
oneens
laat mensen roken als ze daar toch zin in hebben :P

diyy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 15 augustus 2008, 12:55:40 »
ONEENS.

Charlotte_x

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 11 september 2008, 18:38:46 »
oneens, laat die lui toch. ze staan toch buiten... ik erger me er niet aan, ookal heb ik astma. veel van m'n vrienden roken. en bij ons op school vallen ze niemand lastig, ja alleen als ze bij rokende mensen gaan schooieren om peuken.. dat is dom.  and for the record, ik rook niet.
Clowns freak me out

xShutUpAndSing

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 11 september 2008, 18:46:03 »
oneens.
is sinds dit schooljaar verboden bij ons opschool & niemand trekt zich dr wat van aan.
als je betrapt word moet je nakomen & bij 2e keer word je geschorst.
alleen maar gezeik met je ouders & school dus.

Irisfosho

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 12 september 2008, 11:08:57 »
Eens, ookal mag het in Belgiƫ sowieso niet, ik vind niet dat je op school moet roken, je kan toch 7 uur zonder?
+ op een middelbare school zitten er ook kinderen van 12, 13 jaar en zo vind ik dat je ze alleen maar sneller gaat aanzetten.

Lieve

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 12 september 2008, 11:23:53 »
eens, zoals ze hierboven zegt, de drempel voor 12-13 jarigen wordt lager. En daarbij valt de school onder openbare ruimte en het plein hoort ook bij de school. Daarbij heeft de school een opvoedingsfunctie, net zoals de meeste ouders roken verbieden, mag de school dat ook.

En ja ook de overheid mag het verbieden. Mensen zeuren over hoge ziektekostenverzekeringen, daar moet de overheid iets aan doen. Nu eerste stap is zorgen dat mensen minder medische hulp nodig hebben --> gezonder leven dus!
Gratis geld verdienen en een lipbalm? klik hier!! Nog sneller geld verdienen? klik dan HIER!!

blaaaaaaaa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 12 september 2008, 11:46:01 »

eens, zoals ze hierboven zegt, de drempel voor 12-13 jarigen wordt lager. En daarbij valt de school onder openbare ruimte en het plein hoort ook bij de school. Daarbij heeft de school een opvoedingsfunctie, net zoals de meeste ouders roken verbieden, mag de school dat ook.

En ja ook de overheid mag het verbieden. Mensen zeuren over hoge ziektekostenverzekeringen, daar moet de overheid iets aan doen. Nu eerste stap is zorgen dat mensen minder medische hulp nodig hebben --> gezonder leven dus!

Helemaal mee eens!

RadioAmerica

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 12 september 2008, 11:57:21 »
Oneens, het is buiten dus niemand heeft er last van.
It\'s very simple; if you don\'t believe in same-sex marriage, then don\'t marry someone of the same sex!

lovemylive

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 12 september 2008, 12:29:45 »
Oneens.
Als ze gwn een rookhoek maken ofzoo kunnen ze gezellig met ze alle smoken en diegene die niet roken hebben dr geen last van..
tog?  :)

Ilseeeee

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 12 september 2008, 13:19:19 »
oneens
Life's short, Enjoy!

CROEZYSAMMIEJ

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 12 september 2008, 13:22:34 »
Oneens, wat is dit voor gezeik hebben ze niks anders te doen?
bij ons heb je aparte rookruimte buiten en de rest van schoolplein kunnen andere mensen zitten als ze er last van hebben!
tja ze doen maar lekker wij kunnen altijd van schoolplein af de stad in la.gif

Jrxx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 12 september 2008, 13:27:02 »
Oneens, ik heb geen last van roken en zolang ze buiten op hun eigen plekje staan kan je zelf kiezen om erbij te staan of niet.
En sowieso, dan gaan ze wel buiten het hek staan en hebben de omwonende bewoners er alleen maar last van.
Shake it like a polaroid picture

Naturelblondje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 12 september 2008, 13:48:29 »
Oneens.
Bij ons op school is het zogenaamde rokershok, en voorderest mag het nergens, gun hun ook hun pleziertje als ze het dan zo graag willen doen.

JanetCash

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 12 september 2008, 14:01:51 »
oneens. Nergens mag er meer gerookt worden? als mensen willen roken, laat ze lekker. dat is hun eigen. en buiten op het schoolplein? het is BUITEN, dus de rooklucht WAAIT WEL WEG. sjees wat kunnen mensen zeuren zeg!
If you were a carpenter, and I were a lady, I would marry you anyway

meloen22

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 12 september 2008, 14:08:32 »
eens want op de middelbare begin je vaak dus als je niet begint heb je er later geen last van

Lieve

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 12 september 2008, 14:13:33 »

oneens. Nergens mag er meer gerookt worden? als mensen willen roken, laat ze lekker. dat is hun eigen. en buiten op het schoolplein? het is BUITEN, dus de rooklucht WAAIT WEL WEG. sjees wat kunnen mensen zeuren zeg!

Ook buiten heb ik er last van, want op een of andere manier waait het altijd mijn kant op. Op het schoolplein minder, maar tijdens festivals en op terrasjes blijf ik er last van houden
Gratis geld verdienen en een lipbalm? klik hier!! Nog sneller geld verdienen? klik dan HIER!!

DrumNBassLove

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 14 september 2008, 16:35:42 »
Oneens, als je last heb van de rook ga je toch ergens anders staan pfoe, ik ga ook niet roken als ik bij allemaal mensen ga staan die dat liever niet hebben.. je kan rekening houden met elkaar niet zo moeilijk :]
bij ons op het schoolplein is het wel verboden maar niemand houd zich eraan.. maar we hebben anders ook nog het rokershok
Tears are words from the heart that can\'t be spoken

maandyy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 14 januari 2009, 19:59:45 »
oneens,
dan mag je nergens meer roken

xMILLZ

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 14 januari 2009, 20:16:14 »
Straks mag je niet meer op straat roken omdat agenten ook een rookvrije werkplek verdienen.

Oneens, en zit toch altijd binnen XD
To get from mammoth to pizza took us 27, 000 well spent years

xMILLZ

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 14 januari 2009, 20:18:11 »

[...]

Ook buiten heb ik er last van, want op een of andere manier waait het altijd mijn kant op. Op het schoolplein minder, maar tijdens festivals en op terrasjes blijf ik er last van houden

Samenzwering! XD
To get from mammoth to pizza took us 27, 000 well spent years

kloplop

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: 14 januari 2009, 20:24:59 »

Oneens, als je last heb van de rook ga je toch ergens anders staan pfoe, ik ga ook niet roken als ik bij allemaal mensen ga staan die dat liever niet hebben.. je kan rekening houden met elkaar niet zo moeilijk :]
bij ons op het schoolplein is het wel verboden maar niemand houd zich eraan.. maar we hebben anders ook nog het rokershok

Dat vind ik altijd zo'n kulargement.  Ik vind 't gewoon zo egoistisch als mensen gaan roken waar ook andere mensen staan/zitten. Een voorbeeld. Ik zit op de trein te wachten op een bankje op het station. Ik zit er al 5 a 10 minuten. Het regent en het afdakje is niet al te groot. Dan komt er iemand naast me zitten en die steekt meteen een sigaret op. Moet ik dan degene zijn die op moet staan en in de regen moet gaan staan, alleen maar omdat iemand anders een onwijs gore gewoonte heeft? Kom op zeg. Je kan best een half uurtje zonder sigaret.  

En op 't schoolplein vind ik 't al helemaal achterlijk om te gaan roken. Bij mijn school stonden ze allemaal voor de ingang. Dus je moest eerst altijd door zo'n vieze gore stinkwalm heen om de school in te kunnen komen.

xShutUpAndSing

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 14 januari 2009, 20:26:43 »
Oneens.
Bij ons is het al verboden, maar voor de 4e niet, omdat die in de 3e ook gewoon mochten roken. Maar de 3e mag dus sinds dit jaar niet meer roken.
maar iedereen doet t gewoon stiekem, en 't enige wat ze dr mee bereiken is een nog ergere zeurende vrouw van het straflokaal, die moet de brieven schrijven haha. *bij ons telt het, als je in de 1e,2e of 3e betrapt word op roken, dat het als een lesverwijdering is.*

Prive

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 14 januari 2009, 20:30:21 »
oneens,, komop zeg laat ze lekker buiten roken ehb je toch geen last van,,
dan kan je net zo goed ook alle autp's en vliegtuigen gaan verbieden,,
oke het is een school maar goed,, ik vind van wel
Never give up on the things that make you smile:)

Lisa22

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 14 januari 2009, 20:32:49 »

dat het verboden moet zijn voor leraren op basisscholen om op het schoolplein te roken, oke, daar kan ik nog inkomen.
Maar op middelbare scholen de leerlingen verbieden om op het schoolplein te roken heeft geen zin, dan gaan ze toch gewoon net buiten het hek staan..

Inderdaad, bij ons op school is het dus verboden om op schoolterrein te roken, maar nu staat dus iedereen net buiten het hek, ik snap het probleem niet ik ben er mee oneens