Auteur Topic: profielkeuze  (gelezen 1632 keer)

Anoniem

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 12 maart 2019, 15:35:54 »
Hooiii,,
ik weet niet zo goed wat ik moet met mijn profiekeuze. dus vandaar vraag ik jullie hulp en ervaringen haha.
Op dit moment zit ik te denken aan EM met duits,WB,aardrijkskunde & biologie. Nou weet ik nog niet wat ik later wil worden alleen vind ik natuurkunde niet echt leuk. Scheikunde ook niet maar begin ik wel steeds leuker te vinden. Ze raden biologie zonder scheikunde af, maar ik wil wel graag biologie doen omdat ik het gewoon een heel leuk vak vind. Ik ben wel goed in dat soort vakken maar vind het niet echt leuk. Practicums vind ik al helemaal vreselijk!
Dus wat zijn jullie ervaringen met de vakken in de bovenbouw. Is biologie zonder scheikunde handig. En is wiskunde B moeilijk in de bovenbouw.

Bedankt!

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2019, 20:47:36 »
Maar als je biologie zo'n leuk vak vind, kun je dan niet beter voor N&G gaan? Je hebt niet heel veel aan biologie bij een economisch profiel. Persoonlijk zou ik of voor N&G met biologie en scheikunde gaan of voor E&M met helemaal geen biologie (en scheikunde). Ik zou ook eens met je mentor gaan praten, die kan je vast ook wel goed advies geven en heeft misschien wat meer inzicht over wat bij jou past dan wij.

annoniempje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2019, 15:07:38 »
Heyy, ik weet niet jou niveau maae ik neem aan havo of vwo. Ik doe zelf mavo en bij mavo hoeg je geen nask te hebben voor bio. dus ik denk dat havo boeken niet zo veel verschillen

Strawberry

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2019, 15:49:57 »
Hoi!
Ik heb zelf op de middelbare EM gehad met Duits, biologie en wiskunde a. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij biologie destijds maar één hoofdstuk ben tegen gekomen waarbij het wel iets handiger was om scheikunde te hebben. Voor mij is het dus nooit een probleem geweest. Als je biologie interessant vind gewoon kiezen, want is nooit verkeerd!

Met wiskunde B heb ik zelf geen ervaring helaas.

Stella

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2019, 16:34:53 »
Hoi!
Ik heb zelf op de middelbare EM gehad met Duits, biologie en wiskunde a. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij biologie destijds maar één hoofdstuk ben tegen gekomen waarbij het wel iets handiger was om scheikunde te hebben. Voor mij is het dus nooit een probleem geweest. Als je biologie interessant vind gewoon kiezen, want is nooit verkeerd!

Met wiskunde B heb ik zelf geen ervaring helaas.
Kwa toekomstperspectief heb je bij EM niet zoveel aan biologie. Ze kan dan beter voor management en organisatie kiezen ipv bij bio, omdat dat bij veel opleidingen die op EM aansluiten een verplicht vak is. Vooral omdat ze nog niet weet wat ze wil is her zonde als ze door bio bij em te kiezen haar keuze in opleidingen beperkt..

Strawberry

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2019, 10:53:45 »
Kwa toekomstperspectief heb je bij EM niet zoveel aan biologie. Ze kan dan beter voor management en organisatie kiezen ipv bij bio, omdat dat bij veel opleidingen die op EM aansluiten een verplicht vak is. Vooral omdat ze nog niet weet wat ze wil is her zonde als ze door bio bij em te kiezen haar keuze in opleidingen beperkt..

Bij mij kwam biologie toevallig wel van pas. Ligt er denk ik ook aan welke kant je op wilt. Ik heb zelf voedingsmarketing gestudeerd, waarbij biologie goed van pas kwam. Er zijn studies waar het wel een voordeel heeft.

Anoniem

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19 maart 2019, 16:42:27 »
Ik moet gwn een keus maken tussen gs en sk en ik weet het niet......

Anoniem

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2019, 20:41:56 »
Is scheikunde erg moeilijk in de bovenbouw?