Auteur Topic: Pesten op het werk 2  (gelezen 153 keer)

livehigh

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 december 2019, 20:03:48 »
Hoi allemaal!

Een tijdje geleden heb ik hier een topic geopend omdat ik gepest word op het werk. Ik heb veel aan jullie advies gehad en ik kan nog wel wat gebruiken..

Ik ben met mijn leidinggevende in gesprek gegaan over het pesten. Ik heb gepraat met de pester en volgens haar is er niks aan de hand. Maar het gaat door... Allemaal veel stiekemer maar ik pik dit niet... Op het moment dat iets gebeurd sta ik met m'n mond vol tanden maar daarna kan ik het niet loslaten. Ik ben letterlijk ziek van de stress. Ook op vrije dagen. Ik kan niet meer... Wat moet ik nu...? Anders werk zoeken is zo simple nog niet al probeer ik het wel.

Hoe zet ik dit van me af?

guiltycrackers

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 03 december 2019, 20:16:16 »
Hee livehigh!

Ik heb je eerste post niet gelezen dus mis misschien wat achtergrondinfo.
Het allerbelangrijkste is dat je jezelf veilig hoort te voelen op werk.
De mensen die boven jou staan zijn hier 100% verantwoordelijk voor.

Een tijd geleden heb ik bij mij op werk ook iets meegemaakt waardoor sommige mensen zich niet meer veilig voelden. Daar is een vrij groot onderzoek naar gedaan nadat ze dit hebben gemeld bij de manager. Als jij niet meer met plezier naar je werk toe gaat functioneer je waarschijnlijk ook niet meer zoals je voorheen deed. Jou werkgever wil jou vrij zeker voor de volle 100% er tegenaan zien gaan. Ik zou dan ook aanraden om nog een keer met ze te gaan praten en dit gesprek zelf goed voor te bereiden, geef aan dat je bijvoorbeeld je werk hiervoor helemaal niet goed meer kan doen.

Hier is een website die je kan helpen met meer tips en misschien ook voor voorbereiding:
https://www.pestenopdewerkvloer.nl/

Heel vervelend dat dit gebeurt, weet dat dit echt niet oke is en dat je zeker voor jezelf op mag komen. Dit hoeft natuurlijk niet letterlijk tegen de pester zelf als je jezelf daar niet prettig bij voelt. Als deze persoon al aangeeft dat er niks gebeurt kun je ze ook niet makkelijk ompraten dat er iets moet veranderen.

Het van je afzetten zou ik in dit geval zeker niet doen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar zelf vind ik pesten middelbare school praktijken die toen al kinderachtig waren. Op werk hebben we allemaal verantwoordelijkheden en hoeft niemand elkaar per se aardig te vinden, maar pesten is not done.

heel veel succes en ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!

livehigh

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 december 2019, 21:12:10 »
Hee livehigh!

Ik heb je eerste post niet gelezen dus mis misschien wat achtergrondinfo.
Het allerbelangrijkste is dat je jezelf veilig hoort te voelen op werk.
De mensen die boven jou staan zijn hier 100% verantwoordelijk voor.

Een tijd geleden heb ik bij mij op werk ook iets meegemaakt waardoor sommige mensen zich niet meer veilig voelden. Daar is een vrij groot onderzoek naar gedaan nadat ze dit hebben gemeld bij de manager. Als jij niet meer met plezier naar je werk toe gaat functioneer je waarschijnlijk ook niet meer zoals je voorheen deed. Jou werkgever wil jou vrij zeker voor de volle 100% er tegenaan zien gaan. Ik zou dan ook aanraden om nog een keer met ze te gaan praten en dit gesprek zelf goed voor te bereiden, geef aan dat je bijvoorbeeld je werk hiervoor helemaal niet goed meer kan doen.

Hier is een website die je kan helpen met meer tips en misschien ook voor voorbereiding:
https://www.pestenopdewerkvloer.nl/

Heel vervelend dat dit gebeurt, weet dat dit echt niet oke is en dat je zeker voor jezelf op mag komen. Dit hoeft natuurlijk niet letterlijk tegen de pester zelf als je jezelf daar niet prettig bij voelt. Als deze persoon al aangeeft dat er niks gebeurt kun je ze ook niet makkelijk ompraten dat er iets moet veranderen.

Het van je afzetten zou ik in dit geval zeker niet doen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar zelf vind ik pesten middelbare school praktijken die toen al kinderachtig waren. Op werk hebben we allemaal verantwoordelijkheden en hoeft niemand elkaar per se aardig te vinden, maar pesten is not done.

heel veel succes en ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!

Ontzettend bedankt voor je reactie.. Heel erg lief.
Ik durf eigenlijk niet opnieuw naar de leidinggevende. We zouden samen in gesprek gaan met de pesten maar dit ging niet door zonder mij af te zeggen.. Paar dagen later sprak de pester mij aan dat ze hoorde dat ik een probleem met haar had en dat er volgens haar niks is dus niks aan de hand is. Nu doet de pester aardiger maar ondertussen nog steeds opmerkingen en roddelen. Dus niet meer zo duidelijk.. Maar ik voel me inderdaad niet veilig. Ik had vandaag ook een paniekaanval op het werk en ben eerder weg gegaan. Maarja morgen moet ik weer...

Girlsonly

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 05 december 2019, 06:32:33 »
Het opnieuw bespreekbaar maken met je leidinggevende is belangrijk. Anders als dat niet werkt zou ik eerst een vakbond inschakelen, naar de huisarts gaan en daarna indien nodig als de vakbond dat adviseert ander werk gaan zoeken.