Auteur Topic: Onzeker met staart  (gelezen 434 keer)

Confetti

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 14 augustus 2019, 00:37:05 »
Ik heb lang donkerblond haar en ik heb bijna altijd mijn haar los behalve in gevallen waarbij mijn haar vast moet bv met sporten en werken. De reden dat ik mijn haar bijna nooit vast heb is omdat ik mijn hoofd vanaf de zijkant gewoon niet mooi vind, en dat extra goed te zien is wanneer ik mijn haar vast heb. Wanneer ik wel mijn haar vast heb, ben ik zo ontzettend onzeker over mezelf omdat ik mezelf dan heel lelijk en mannelijk voel, ik voel me dan een heel ander persoon. Zodra ik mijn haar dan weer los heb is dit gevoel weer weg en voel ik me weer zelfverzekerder.  Zijn er meerdere mensen die hier last van hebben of dit hebben mee gemaakt?

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2019, 11:09:00 »
Mensen zien je gezicht doorlopend uit verschillende hoeken. Dat is heel anders dan als je in de spiegel alleen maar naar de zijkant van je gezicht staat te staren. Dus daar zou ik me niet teveel zorgen om maken.

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2019, 11:20:23 »
Ik wilde mijn haar vroeger juist nooit los. Waarom weet ik niet, ik wilde geen aandacht trekken ofzo? :")
Op een gegeven moment deed ik het gewoon en ik kwam erachter dat niemand het echt boeit dat je dat doet.

Het klinkt misschien bot, maar mensen boeit het niet veel wat je doet of waarvan jij denkt dat het iedereen zal opvallen. Iedereen is zo met zichzelf bezig dat ze het er niet zo raar uit zullen vinden zien als dat jij doet. Jij vind het er vanaf de zijkant raar uit zien, maar dat komt ook omdat jijzelf je daar zo op focust. Iemand anders kijkt gewoon naar jou in zijn geheel en zal het bij lange na niet opvallen.
En zou iemand dat wel doen, dan zijn ze waarschijnlijk zelf erg onzeker over iets van zichzelf. Als ze jou ermee lastig vallen, hoeven ze niet na te denken over hun eigen onzekerheden.

Je maakt het probleem dus waarschijnlijk groter in je hoofd dan het eigenlijk is. Doe dus gewoon je haar lekker in een staart!

"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2019, 13:23:15 »
Pinkiewink heeft gelijk. De meeste mensen valt het helemaal niet op hoe je haar zit want ze zijn teveel met zichzelf bezig, net als jij dat op zo'n moment bent.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2019, 14:54:43 »
Ik vind mezelf met haren vast ook minder mooi, dan voel ik mezelf zo kaal aan de voorkant. Ik ging wel eens wat proberen met een vlechtjes of een knot. Maar uiteindelijk maakte het mij niet uit of ik een staart wilde of niet. Het is voor jezelf fijner en daar gaat het om
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Lientje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2019, 23:26:24 »
Ik heb precies hetzelfde en doe daarom vrijwel nooit mijn haar in een staart (of op een andere manier vast). Meestal ook niet als het ontzettend warm is en mijn haar aan m'n rug plakt. Eigenlijk best triest :(

Alleen als ik naar het strand ga of ga zwemmen maak ik het wel vast, dan is los haar zó onpraktisch dat het even niks uitmaakt.