Auteur Topic: Obrengst nieuwjaarkaartjes kranten  (gelezen 1797 keer)

Hellooooo!

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 21 december 2013, 11:09:29 »
Yo kranten(en folder) bezorgers,
ik dacht het leuk was om te vergelijken hoe veel iedereen krijgt voor de nieuwjaars kaartjes :D
Zet ook even het aantal adressen erbij!
 :bounce:
Some infinities are bigger than other infinities. -John Green, The Fault In Our Stars ♥

OPERA

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 21 december 2013, 11:24:51 »
Ohh ik dacht dat mensen dat alleen in mijn buurt deden :'D Wij geven altijd 4 euro en een reep kitkat aan de kranten/folder bezorgers, 't ligt al helemaal netjes op het aanrecht te wachten haha.
Dear you, please smile again.

Taylor

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 21 december 2013, 11:31:30 »
Nohoo er kwam gisteren zo'n jongen aan de deur en ik stond op het punt om te zeggen "zal ik even wat geld pakken" en toen ik bij "zal" was liep hij alweer weg... Dus ik voel me zo schuldig nu :(
k had trouwens ook geen idee waar ik het geld vandaan moest halen zonder dat het 5 minuten zou duren.

xVlinderr

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 21 december 2013, 11:38:49 »
Ik heb vroeger 3 jaar lang de ochtendkrant bezorgd, en die nieuwjaarskaartjes brachten echt 2x mijn maandsalaris op ofzo echt honderden euro's. Heeerlijk! Ik had standaard 1 adres waar ze 25euro gaven, en nog een handjevol tevreden klanten die altijd 10euro gaven. Dat tikte wel lekker aan (: Het is alweer een paar jaar geleden, maar volgens mij zat ik meestal rond de 100 adressen.
flowers pop out of the street, everywhere I place my feet

Sunburst

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 21 december 2013, 11:42:18 »
Ik heb vroeger 3 jaar lang de ochtendkrant bezorgd, en die nieuwjaarskaartjes brachten echt 2x mijn maandsalaris op ofzo echt honderden euro's. Heeerlijk! Ik had standaard 1 adres waar ze 25euro gaven, en nog een handjevol tevreden klanten die altijd 10euro gaven. Dat tikte wel lekker aan (: Het is alweer een paar jaar geleden, maar volgens mij zat ik meestal rond de 100 adressen.
Mijn vader geeft ook altijd heel veel aan de ochtendkrant! Zeker een 10tje aan de Volkskrant bezorger. De folderbezorgers krijgen meestal 1-2 euro, maar gister kwam er een meneer die wij kennen (hij komt vaak eten halen op mijn werk en mijn moeder kent hem via via) en hij heeft een beroerte gehad maar komt toch als een baas gewoon geld vragen aan de deur ondanks dat hij helemaal niet uit zn woorden kan komen. Die kreeg wel extra, haha. Hij kreeg 4 euro geloof ik.

Ik had na mn folderwijk geloof ik een euro of 150 terwijl ik niet overal naartoe was geweest (flats ben ik niet langs geweest bv.) en ik had rond de 300 adressen.

Hellooooo!

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 21 december 2013, 14:53:16 »
ik heb nu 2 van de 4 straten gedaan en zit op de 130 euro :)
Ik bezorg dan zo'n flutweekkrantje dat alleen oude mensen lezen ..
Some infinities are bigger than other infinities. -John Green, The Fault In Our Stars ♥

snoesjeismijnpoesje:)

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 12 december 2015, 14:40:38 »
upje :) ben benieuwd. Ik heb de kaartjes al ontvangen maar ik weet niet of ik ga... :unsure: :?:

S_hirleeey

• You had me at hello
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 12 december 2015, 15:11:15 »
Huh maar de krant gaat toch gewoon door de brievenbus? Rennen mensen je dan achterna om dat geld te geven? Zie het even niet voor me haha.

snoesjeismijnpoesje:)

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 12 december 2015, 15:26:48 »
Huh maar de krant gaat toch gewoon door de brievenbus? Rennen mensen je dan achterna om dat geld te geven? Zie het even niet voor me haha.

De bezorgers bellen dan aan, tot gisteren wist ik ook niet dat het zo ging :').

xVlinderr

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 12 december 2015, 17:22:06 »
upje :) ben benieuwd. Ik heb de kaartjes al ontvangen maar ik weet niet of ik ga... :unsure: :?:
Waarom zou je niet gaan? Ik weet dat sommige mensen het een beetje ongemakkelijk vinden, maar waar ik ben opgegroeid is het heel normaal dat mensen langs de deuren gaan voor kerstfooitjes. Als je gratis folders bezorgd krijg je over het algemeen wel minder fooi, maar ik kan je verzekeren dat wanneer je de ochtendkrant of een andere grote (betaalde) krant bezorgd mensen dat oprecht waarderen en ze je dat soms op zo een moment ook willen laten weten.

Crowley

• **
  • Because we match.
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 12 december 2015, 17:28:57 »
Ik deed het vroeger ook maar vond het ook echt ongemakkelijk, omdat ik het nog niet zo lang deed toen het kerst was. Een iemand zei toen zelfs dat hij me nog nooit had gezien en die dacht dat ik mijn kranten had gedeeld met een ander (dus 1 iemand een helft van het foldersetje en een ander de andere helft van het setje zodat je dubbel geld kan). En toen was ik ook nog vet jong dus dat vond ik echt naar. :') En er zijn ook meerdere bezorgers in de wijk (eentje folders, eentje kranten, eentje wijkblaadjes) dus ik kreeg bij iemand ook niks omdat ze al aan zoveel anderen hadden gegeven. Ja nee ik vond het echt drama, ben na de feestdagen gestopt haha.
It's the good things that hurt when you're missing them.

Idae

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 12 december 2015, 17:48:25 »
Ik deed dat ook altijd met mijn krantenwijk, verdiende toen 250 euro (zonder loon inbegrepen) aan giften van zo'n 120 adressen. Ik kwam wel 6 dagen per week met het AD/NRC langs, dan zijn ze vaak wel vrijgeviger. De eerste 10 huizen zijn awkward maar daarna krijg je geldtekentjes in je ogen haha.

Nontimebomala

• Adults are only kids grown up, anyway.
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 12 december 2015, 18:01:54 »
Dit doet me denken aan heel veel jaar geleden :') Ik wist helemaal niet dat bezorgers dan rond de feestdagen aanbelde en dat je dan geld kon geven. Dus heeeel wat jaar geleden belde zo'n jongen aan en gaf me het krantje. Wat doe ik... 'dankjewel *gooit deur dicht*'
Mijn moeder heeft zich kapot gelachen toen ik 's avonds vertelde dat er iemand aanbelde om me het krantje aan te geven :').
~Non de tweede als president de eerste!
~For the flaw lies in your head, not in your heart. Now we're heading up high, now it's a long way down.

xVlinderr

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 12 december 2015, 21:20:49 »
Ik deed dat ook altijd met mijn krantenwijk, verdiende toen 250 euro (zonder loon inbegrepen) aan giften van zo'n 120 adressen. Ik kwam wel 6 dagen per week met het AD/NRC langs, dan zijn ze vaak wel vrijgeviger. De eerste 10 huizen zijn awkward maar daarna krijg je geldtekentjes in je ogen haha.
Precies dit ja! ;D M'n jaszakken vol met munten, geweldig!

Dit doet me denken aan heel veel jaar geleden :') Ik wist helemaal niet dat bezorgers dan rond de feestdagen aanbelde en dat je dan geld kon geven. Dus heeeel wat jaar geleden belde zo'n jongen aan en gaf me het krantje. Wat doe ik... 'dankjewel *gooit deur dicht*'
Mijn moeder heeft zich kapot gelachen toen ik 's avonds vertelde dat er iemand aanbelde om me het krantje aan te geven :').
Haha, heb ik ook wel eens gehad toen ik nog jong was. Maar mijn moeder kwam er meteen achter toen ik de deur dicht had gedaan en toen moest ik nog naar buiten om die jongen alsnog wat te geven :')

S_hirleeey

• You had me at hello
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 13 december 2015, 19:24:12 »

zou ik zelfs nu nog doen, zie geen reden om geld te geven haha :fieuw:

Vapi

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 13 december 2015, 20:39:46 »
Mijn moeder bezorgd de ochtendkrant en wil niet langs gaan, maar ik ga haar even pushen om wel te gaan, denk dat dat best wel veel extra kan opleveren met 85 huizen.

Vorig jaar ging ze ook niet, en kreeg ze bij 2 adressen alsnog geld ;''D

Folderbezorgers geef ik ook altijd wel wat, want ik vond het zelf ook altijd klote om te doen in de winter.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #16 Gepost op: 13 december 2015, 22:00:34 »
zou ik zelfs nu nog doen, zie geen reden om geld te geven haha :fieuw:

Ox

• Victory Through Harmony
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 13 december 2015, 22:12:44 »
mijn ouders gaven altijd extra als de krant het hele jaar optijd was geweest dus als iedereen zo zou doen zou je wel flink wat verdienen haha (geloof dat ze zelfs iets van 20 euro deden dan.) Er was ook een keer een vlutbezorger die kreeg wat minder :')

dit jaar zal het ook wat minder zijn, ze hadden gevraagd of de bezorger hem door de bus bij ons huis wou doen en niet in de reguliere brievenbus. Kregen mijn ouders een briefje terug. "Nee dat ga ik niiet doen" geloof wel wat netter verwoord, maar daar gaat wel zijn kerstbonus haha.

ik heb zelf nooit kranten of folderes gelopen dus heb geen idee
Football isn't a matter of life or death. It is way more important than that

Kalila23

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 19 mei 2021, 15:36:11 »
Yo kranten(en folder) bezorgers,
ik dacht het leuk was om te vergelijken hoe veel iedereen krijgt voor de nieuwjaars kaartjes :D
Zet ook even het aantal adressen erbij!
 :bounce:

ze hebben een behoorlijk interessante baan en vaak werken er meer tieners op dit gebied

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 20 mei 2021, 08:40:42 »
Oud topic, slotje
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?