Auteur Topic: Niks terug horen sollicitatie !  (gelezen 369 keer)

TheBusDriver

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 11 februari 2020, 17:18:37 »
Sinds een maand geleden heb ik naar een handvol aan plekjes een sollicitatie opgestuurd waar ze mensen zochten, aangezien ik dringend een baantje nodig heb ben ik een beetje ongeduldig. Nu is het zo dat ik vroeger altijd wel een winkeltje of cafeetje binnen liep en daar gelijk een goeie eerste indruk op probeerde te maken en me cv achter liet, en daar kwam altijd wel iets van. Maar was druk, dus deed het het over het internet deze keer. Nu is het al meer dan maand geleden en nog niks terug gehoord! Van niemand niet! En het is zo frusterend, heb gebeld naar de plekjes die me het meeste aanspraken 2 weken geleden en het enigste wat ik hoorde was ''Zijn nog niet met de sollicitaties begonnen'' hoe is het dat ze dringend mensen nodig hebben maar er 4 weken erover kunnen doen zonder er ff naar te kijken.. Het lijkt wel alsof ze sollicitaties uitbrengen zodat ze je maar kunnen opbellen wanneer ze je nodig hebben anders dan iemand dringend in het moment nodig te hebben zoals ze claimen.. Waar kan dit aan liggen? En zou ik nog een keer terug bellen? Ook al zou ik dat zelf best opdringerig vinden.. En hebben andere ervaring waar in je gewoon nooit meer iets terug hoort?

(btw met me sollicitatie/motivatiebrief was niks mee, met zulke dingen ben ik een obsessieve perfectionist dus ik weet dat dat er netjes en goed eruit zag!) :hamer:

Nienxo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2020, 22:35:12 »
wat vervelend dat je niks meer gehoord hebt! ik denk dat je het best gewoon even kunt afwachten en als ze over een weekje nog niks hebben laten horen, zou ik even langsgaan bij de bedrijven. Vaak komt dat persoonlijker over, en aan de telefoon zeggen ze toch al snel dat ze het druk hebben of nog niet met de sollicitaties zijn begonnen. Ik hoop dat je snel wat hoort van de bedrijven!!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2020, 19:53:38 »
Tja, helaas is dit hoe het tegenwoordig gaat bij bedrijven. Je zult echt zelf actief moeten worden en erachteraan bellen of gewoon langs gaan. Verder kun je er vrij weinig mee. Bedrijven zijn vaak ook gewoon onbeschoft en als ze geen interesse hebben laten ze dit niet weten.
Hoi

Denaro Parla

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2020, 22:12:09 »
Sinds een maand geleden heb ik naar een handvol aan plekjes een sollicitatie opgestuurd waar ze mensen zochten, aangezien ik dringend een baantje nodig heb ben ik een beetje ongeduldig. Nu is het zo dat ik vroeger altijd wel een winkeltje of cafeetje binnen liep en daar gelijk een goeie eerste indruk op probeerde te maken en me cv achter liet, en daar kwam altijd wel iets van. Maar was druk, dus deed het het over het internet deze keer. Nu is het al meer dan maand geleden en nog niks terug gehoord! Van niemand niet! En het is zo frusterend, heb gebeld naar de plekjes die me het meeste aanspraken 2 weken geleden en het enigste wat ik hoorde was ''Zijn nog niet met de sollicitaties begonnen'' hoe is het dat ze dringend mensen nodig hebben maar er 4 weken erover kunnen doen zonder er ff naar te kijken.. Het lijkt wel alsof ze sollicitaties uitbrengen zodat ze je maar kunnen opbellen wanneer ze je nodig hebben anders dan iemand dringend in het moment nodig te hebben zoals ze claimen.. Waar kan dit aan liggen? En zou ik nog een keer terug bellen? Ook al zou ik dat zelf best opdringerig vinden.. En hebben andere ervaring waar in je gewoon nooit meer iets terug hoort?

(btw met me sollicitatie/motivatiebrief was niks mee, met zulke dingen ben ik een obsessieve perfectionist dus ik weet dat dat er netjes en goed eruit zag!) :hamer:
Hey Mijn advies is via linkedin werkgevers benaderen.
Zij zien meteen een foto van je en je recente ervaringen.
Succes ermee💪.
Replica

Jennifer

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2020, 22:12:31 »
Vervelend dat je niks meer hebt gehoord. Ik zou nog een paar dagen afwachten, als je dan nog niks hebt gehoord zou ik misschien even langs gaan, komt inderdaad persoonlijker over! Succes

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 16 februari 2020, 22:26:08 »
Zo gaat het tegenwoordig. Met een 'echte' baan ook. Je moet geluk hebben wil je reactie krijgen. Maar persoonlijk heb ik nooit erachteraan gebeld. Dan wil ik al niet meer bij zo'n bedrijf werken als ze zo met mensen omgaan. Je kunt altijd bellen maar veel bedrijven vinden dat ook raar, bellen om het bellen. Maar sommigen zeggen ook dat je dan juist opvalt. Ach, het is een heel gedoe :')

Ik heb gewoon veel gesolliciteerd, voor stages en een echte baan, en ben uiteindelijk altijd uitgenodigd en nu intussen ook werk. Heb geduld, uiteindelijk komt er een op je pad.
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"

TheBusDriver

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 16 februari 2020, 22:35:49 »
Maar persoonlijk heb ik nooit erachteraan gebeld. Dan wil ik al niet meer bij zo'n bedrijf werken als ze zo met mensen omgaan.

Goed punt, zeker waar.. ook al heb ik bij sommige gebeld EN en email gestuurd haha.. oops. Maar ik kan zulke dingen dan ook echt niet uitstaan, heb daar gewoon geen geduld voor of kan daar dan geen begrip in vinden als je zo met sollicitaties om gaat. Ik ga maar verder zoeken, wel fijn om te weten dat ik niet de enigste ben; bedankt voor jullie reacties !