Auteur Topic: Niet lekker in mijn vel  (gelezen 328 keer)

Anoniem

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 19 januari 2020, 21:54:34 »
Hallo, om te beginnen: ik ben 16 jaar en zit op dit moment in mijn examenjaar op de havo. Even voor de duidelijkheid, ik schrijf vaker op dit forum maar heb nu even een nieuw account gemaakt om anoniem te blijven.

Sorry als het verhaal een beetje lang is.

Ik zit nu dus in de 4e klas, mijn examenjaar. En ik heb eigenlijk altijd veel vrienden gehad en mezelf nooit echt onzeker gevoeld tot de 1e klas van de middelbare. In de 1e veranderde er veel. In het begin van de 1e, was ik best gelukkig en vond ik alles vooral leuk, maar later dat schooljaar waren er echt vriendengroepjes op school gevormd, en ik kon met iedereen opschieten en had niet echt een groep (vond ik toen niet erg trouwens).

Na de zomervakantie begon de 2e, en dat is wel een schooljaar waarin ik me kut gevoeld heb. Ik probeerde me aan te sluiten bij de grootste meidengroep uit mijn klas, en ze vonden me allemaal wel aardig en deden gewoon normaal maar met groepsopdrachten, feestjes buiten school, chillen etc werd ik nooit meegevraagd (wat ik dan wel weer vervelend vond). En toen heb ik me eigenlijk heel de 2e buitengesloten gevoeld (had overigens wel zat vrienden buiten school).

Nou in de 3e kregen we een nieuwe klas, en dat jaar was echt super leuk. De 4e ook trouwens. Maar nu zit ik dus in de 5e, en heb ik voor bijna alles een andere klas, en heeft iedereen een beetje losse vrienden en verder voel ik me nu wel oke op school

Maar buiten school, is alles een ander verhaal op dit moment. Ik heb in 2019 een vriendengroep gehad met 6 andere. Nou dat ging uiteindelijk kapot door een meisje dat veel stookt. (Ik had toen nog wel een andere vriendengroep) nou in juni kreeg ik een vriendje, en we hadden dezelfde vriendengroep, tot een vriendin probeerde te stoken tussen ons 2, en sinds dien heb ik ook ruzie met dat meisje. 5 maanden later ging het uit tussen mij en mijn ex door al het gestook en had ik heel mijn oude vriendengroep tegen me. Nu ben ik dus op het punt dat ik nogsteeds niet over Mn ex heen ben, het gevoel heb dat ik niemand meer heb en me in het weekend soms eenzaam voel. Ik heb nog wel een stuk of 6 losse vriendinnen, maar ik heb geen groep meer en dat vind ik heeel jammer.

Ik heb echt het gevoel dat ik iedereen in 2019 ben kwijt geraakt. En ik voel me er elke dag kut over. Ik voel me eigenlijk al zo sinds ik naar de middelbare ben gegaan, maar omdat er ook veel hoogtepunten en leuke dingen zijn gebeurd de afgelopen 4 jaar, voelde ik me soms toch weer een paar maanden wat gelukkiger. Ook ben ik nou de hele tijd degene die vrienden appt, of ze iets met me Willen doen en daar voel ik me ook ongelukkig over. Sorry als het allemaal een beetje vaag klinkt, maar er zit me opgesomd gewoon heel veel dwars. Nou heeft mijn beste vriendin dus een nieuwe vriendengroep, met ook een paar van mijn vrienden er in, en weer word ik niet meegevraagd. Ik heb gewoon echt het idee dat ik iets verkeerd doe maar ik weet gewoon niet wat.

Iemand help me aub

Loïs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2020, 09:44:29 »
Je hoeft je daar echt niet slecht over te voelen. De middelbare school is een rot periode en iedereen is dan nog best wel jong. Het stoken gebeurt daar inderdaad nog erg veel maar als je op een hogere school komt is iedereen volwassen en gebeurt dit echt niet meer. (naar mijn ervaringen.)

Als die mensen niet met jou bevriend willen zijn daardoor dan zou ik ze lekker laten gaan en nieuwe vriendinnen/vrienden opzoeken. Ze moeten blij zijn met een vriendin als jij en als ze daar geen moeite in willens teken dan is dat zonde van hun kant.

En dat je telkens het gevoel hebt dat jij moet komen met dingen om te doen dat hebben ze misschien niet door. Ik zou aan je beste vriendin vragen waarom je niet mee wordt gevraagd en dat je dat jammer vind. Misschien denkt ze dat je het al druk genoeg hebt of geen zin hebt om mee te gaan.

Mila

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2020, 19:52:48 »
He! Ik wil alleen zeggen dat je niks verkeerd doet als je gewoon jezelf bent:) mensen vinden je leuk of niet dat is hun pakie aan! Moeten zij eens weten wat ze missen! Z'n mooi persoon dat je bent! Maak je er vooral niet te druk over en wees gwn lekker jezelf, leef je leven zoals jij dat wilt, doe de dingen waar je van houd en ga met de mensen om waar jij, jij kan zijn! Het leven is te mooi om te piekeren of om verdrietig of wat dan ook te zijn! Je bent niet voor nietS geboren, de wereld heeft jou nodig! Je bent een prachtig persoon!!! Xxx

Melika Nik

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 februari 2020, 21:45:50 »
Eindexamen heb je op de havo toch in het vijfde?