Auteur Topic: Naar sportarts logische stap?!  (gelezen 129 keer)

Aquamarijn

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 24 november 2019, 20:58:35 »
Hey meiden,
Wordt redelijk lang verhaaltje denk ik maar ik hoop dat er iemand me kan helpen of ten minste iets wil zeggen :(  :huglove:

In november 2016 ben ik met sporten om mijn bil gevallen. Bijna meteen veel pijn in mijn benen en onderrug. Vrijwel direct gestart met fysiotherapie, leek iets te doen. Herstel ging toch niet als gewenst en werd doorgestuurd naar een orthopeed. Foto's, echo en mri gemaakt maar er was niks te zien. Toen doorgegaan met fysiotherapie. Medio 2018 kreeg ik last van mijn bovenrug en ribben aan de rechterkant nadat een inval-fysio mij met veel kracht in een vreemde positie draaide. Vaste fysio heeft mij vlak voor de zomer weggestuurd omdat hij het niet meer wist. Ben toen terug naar de huisarts geweest om te praten. Ben ondertussen bij 2 chiropractors geweest, 2 masseurs en nog een andere fysio/manuele therapeut. Chiropractie hielp zeker voor mijn pijnlijke ribben (voor mijn onderrug niet echt), helaas alleen voor ongeveer 5 minuten of op z'n langst en toen kwam de pijn weer terug. Massage hielp ook wel, maar helaas ook voor heel kort. Mijn onderrug doet pijn als ik sta en dan naar achter buig (alsof ik mezelf in een bruggetje wil laten vallen) en mijn bovenrug en ribben doen pijn met ademen. Het voelt alsof één of meerdere ribben flink geblokkeerd zitten. Heb veel opgezocht over een sportarts en gelezen dat die ook chronische klachten behandelt samen met fysiotherapeuten/manuele therapeuten. Aangezien ik wel nog steeds sport (redelijk serieus, nationaal niveau) en hierin belemmerd wordt door mijn klachten zou ik graag eens een sportarts willen zien om te kijken of deze nog iets voor mij kan betekenen. Deze kijkt er misschien weer met andere ogen naar dacht ik. Zou dit een logische stap zijn denken jullie? Ben serieus radeloos en voel me niet meer thuis in mijn lichaam door de pijn en belemmeringen. Wilde morgen naar de huisarts bellen om een verwijzing te vragen.. vind dat wel eng. Ben bang dat ik het niet goed kan uitleggen en ze de verwijzing niet willen geven ofzo.
Nou heel verhaal dus. Dankje als je tot hier hebt gelezen<33

kusjess
You hate me, but you don't even know me? How cute.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2019, 19:09:55 »
Ben je al die tijd bij een normale fysio geweest of ook een manueel therapeut? Want dat maakt echt een heel groot verschil bij rugklachten, kan er helaas over meepraten.
Maar verder, als jij naar een sportarts wil dan moet je gewoon de huisarts bellen. En als hij dat niet wil dan moet je een beetje doordrammen. Rugklachten kunnen overigens echt overal vandaan komen, bij mij bleek het uit mijn SI gewricht te komen die scheef is gaan staan na al die belabberde fysios. Hierdoor trok het ook weer door naar mijn bilspier en hamstring. Zodanig dat dit meer pijn deed dan mijn rug.
Net zolang doordrammen tot je bij iemand komt waar je wat aan hebt!
Hoi