Auteur Topic: Mijn moeder speelt over mijn leven..  (gelezen 326 keer)

SUGA

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 10 februari 2019, 15:40:41 »
Hoihoi..

Zoals jullie misschien ook aan mijn vorige topics kunt zien, mijn ma is geen topper oid. Ik heb 1 jaar lang een vriend en ik ga binnenkort uit huis, zij vind dit zeker niet leuk maar dit is aan haar. Wij hebben al een half jaar lang een gezamenlijk konijn. Ik en mijn vriend. Sinds begin of aan accepteert mijn moeder mijn vriend niet zo, dit ivm geen studie/werk etc door gezondheidsproblemen die zij dan niet begrijpt. Hij heeft nl. last van fibromyalgie wat echt zijn hele leven belast. Helaas is dat heel moeilijk om te bewijzen en wordt het niet begrepen. Maar even back to the point.

Over het konijn. Wij hebben een gezamenlijk konijn die al 6 maanden lang bij mij thuis woont. Mijn vriend wil hem heel graag af en toe bij zich hebben thuis, alleen belemmert mijn moeder constant de situatie. Hij zelf is er helemaal klaar mee, want hij wou hem heel graag thuis hebben aangezien het ook zijn konijn is. Ons konijn heeft een paar maanden terug gebroken ribbetjes gehad door het uitglijden op mijn laminaat. Mijn moeder beschuldigd hem constant dat het zijn schuld is en dat zogenaamd de reden is waarom hij niet naar hem toe mag.

Gisteren was er een familie dag bij mijn vriend thuis, dus hij nam het konijn mee om ons beestje aan hun te laten zien.  Mijn moeder werd woedend en zei constant dat wij naar een psychiater moeten etc. omdat wij niet in de hoofd zijn als wij hem nu meenemen. Toch namen wij hem mee, ik was er klaar mee want ja, het is ook zijn konijn. Mijn moeder vertrouwt mijn vriend niet met het konijn en is bang dat hij daar niet genoeg liefde of te eten krijgt. Snap ik, maar dit is onnodig. Mijn moeder gaf aan dat als hij het konijn vast meeneemt (dus voor een langere tijd) ik dan ook mijn spullen moet pakken en bij hem moet gaan wonen.. Heel pijnlijk natuurlijk.. Ik wordt aanstaande vrijdag geopereerd waarna ik 6 tot 8 weken moet gaan revalideren. Zij wil dan dat het konijn thuis blijft totdat ik volledig gerevalideerd ben.

Het verhaal over het konijn en mijn moeder duurt al maanden lang. En wij worden er steeds gekker en gekker van. Verder gaf mijn moeder aan dat wij te ver zijn gegaan door het konijn mee te nemen naar hem toe en dat zij dus NOOIT bij ons langs gaat komen als wij thuis gaan wonen..

Ik weet niet wat ik met haar moet, praten werkt niet meer bij haar. Ik wil wel dat het konijn bij hem komt want ik begin het ook lullig te vinden. Maar omdat ze zei dat ik ook het huis uit moet als het konijn bij hem komt vind ik te ver gaan..

Wat raden jullie aan?
x.

'In this gray city, there’s stale air and coldness contaminating the rotten brains and spines.' ~ Wake Me Up - B.A.P

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2019, 15:50:27 »
Als je binnenkort uit huis gaat, waarom zouden jullie hier dan nu nog drama over schoppen? Wacht gewoon tot jullie gaan samenwonen en neem het konijn mee. Je wint er nu niets mee als je dit op de spits drijft.

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2019, 16:10:07 »
Oh my god, jouw moeder weet ook echt van geen ophouden :fieuw: Ik zou er inderdaad nu niks meer over zeggen, je gaat immers toch bijna uit huis. Neem dan lekker het konijn mee, het is haar konijn niet, maar die van jou en je vriend. Over het dreigement dat ze daarna nooit meer bij je langs gaat komen is natuurlijk onzin, dat moet je niet serieus nemen. Vind haar heel kinderachtig, misschien duurt het een tijdje maar ze zal vast wel bijdraaien. Je zou je dochter maar nooit meer bezoeken omdat zij geen huis met haar moeder wil kopen (duh logisch) en omdat ze een konijn dat ook deels van haar schoonzoon is niet af en toe bij hem wil laten logeren.... waar gaat het over.. :huh:
 The darker and dirtier the bass, the better ♥ || Drums, basslines, kicks and snares

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2019, 16:38:39 »
Het gaat niet om het konijn, maar om de machtspositie van je moeder; zij gebruikt het konijn als argument om de baas te blijven spelen. Het is nogal opmerkelijk, maar ik vermoed dat ze manieren blijft zoeken om te manipuleren. Waarom ze deze drang heeft? Dat durf ik niet te zeggen. Je andere topic ging over het kopen van een huis met haar. Ook daar probeert ze je zodanig te overtuigen/manipuleren om haar zin door te douwen.

Wanneer ga je het huis uit? Kun je niet tijdelijk bij je vriend gaan wonen? Wat vindt zijn familie van de situatie?

SUGA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2019, 16:49:19 »
Nee kijk, dat het konijn meegaat als wij uit huis gaat is voor haar geen probleem. Het feit dat hij voor 2/3 weken bij hem gaat wonen is het probleem. Ze heeft gezegd dat als hij het konijn meeneemt dat zij dan de politie in gaat schakelen om hem weer in te nemen.. Daar ben zo erg bang voor. Dat zij dat gaat doen..
'In this gray city, there’s stale air and coldness contaminating the rotten brains and spines.' ~ Wake Me Up - B.A.P

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2019, 16:51:38 »
^ Waarom is het een punt dat dat konijn nog even bij jullie blijft (in het huis waar je nu woont) tot jij uit huis gaat en hem meeneemt?

SUGA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2019, 16:52:13 »

Wanneer ga je het huis uit? Kun je niet tijdelijk bij je vriend gaan wonen? Wat vindt zijn familie van de situatie?

Wij krijgen de 28e de sleutels, dan paar dagen klussen en we kunnen intrekken. Dus niet zo lang meer. Probleem is, ik word aanstaande vrijdag geopereerd. Dus ik heb ook tijd nodig voor revalidatie (2 a 3 weken). Het zou betekenen dat het konijn dan voor 2/3 weken bij hem zou zijn zonder mijn toezicht. En dat accepteert mijn moeder dus niet. Maar het feit dat het konijn van ons is boeit haar ook niet..

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2019, 16:52:18 »
De politie inschakelen vanwege een konijn dat ook deels zijn eigendom is?
Kunnen jullie aantonen dat het jullie konijn is? (aankoopbon, juridisch relevant voor 'bezit/eigendom' aantonen)

Hoe dan ook, klinkt als een loos dreigement om haar machtspositie te verzekeren/jullie verder te manipuleren.

SUGA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2019, 16:53:05 »
^ Waarom is het een punt dat dat konijn nog even bij jullie blijft (in het huis waar je nu woont) tot jij uit huis gaat en hem meeneemt?

Omdat mijn vriend gewoon echt 6 maanden lang zonder het konijn zat. Hij wil hem tenminste voor een maandje bij hem hebben..

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 10 februari 2019, 16:57:33 »
Omdat mijn vriend gewoon echt 6 maanden lang zonder het konijn zat. Hij wil hem tenminste voor een maandje bij hem hebben..
Ik snap dat dat niet heel fijn is, maar is het deze ruzie echt waard? Het risico dat je, terwijl jullie relatie niet top is, op deze manier door je moeder uit huis wordt gezet (of het risico daarop loopt)?

Sorry, het is een complexe en nare situatie. Maar in deze positie kunnen jullie (jij en je vriend) toch alleen maar dingen ‘verliezen’? Er is geen winst te behalen, waarom dit dan tóch doorzetten?

SUGA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 10 februari 2019, 17:05:18 »
Ik weet het. Maar ik wil hem tenminste die paar weken gunnen. Wantja. Het is ons konijn en het is gewoon rete ... dat hij er gewoon niet eens 1 op 1 kan zijn met het beest wat ook van hem is..

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 10 februari 2019, 17:14:23 »
^Maar over letterlijk paar weken kan hij alle tijd doorbrengen met het konijn?
Eens met Atosenzosja

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 10 februari 2019, 17:39:15 »
Als ik jou was zou ik me die laatste paar weken koest houden, hoe oneerlijk ook. En om heel eerlijk te zijn zou ik daarna het contact verbreken of op z'n hoogst op een heel laag pitje houden. (Maar misschien is dat te makkelijk gezegt als iemand die dat niet daadwerkelijk zelf meemaakt) Ze dreigt dat ze nooit langs zal komen bij jullie nieuwe huis maar dat lijkt mij alleen maar goed. Ik denk dat als je haar bij je nieuwe thuis toelaat dat je haar een opening geeft op de een of andere manier je weer te manipuleren en macht uit te oefenen. Bovendien zou ik haar überhaupt niet de kans geven te zeggen "JULLIE zijn te ver gegaan dus ik kom nooit bij jullie langs", ipv moet je zelf de macht in handen nemen en zeggen "JIJ bent te ver gegaan dus ik wil niet dat jij ons op komt zoeken".
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2019, 17:43:04 door Oceaan »

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 10 februari 2019, 18:51:46 »
Het enige wat ik denk als ik dit lees is dat je beter niet 1 konijn kunt hebben maar minimaal 2: http://www.ikwilkonijnen.nl/twee-konijnen/

Tenzij die echt 24/7 aandacht krijgt. Anders is het geestelijke mishandeling.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Bloempot

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 10 februari 2019, 19:53:40 »
Het enige wat ik denk als ik dit lees is dat je beter niet 1 konijn kunt hebben maar minimaal 2: http://www.ikwilkonijnen.nl/twee-konijnen/

Tenzij die echt 24/7 aandacht krijgt. Anders is het geestelijke mishandeling.

Zelfs al kreeg het 24/7 aandacht... het is mishandeling.
konijnen zijn groepsdieren; ze horen elkaar te wassen/spelen/samen te slapen. Dat kan een mens niet vervangen...
En het liefst buiten te leven, in een mooie tuin met nachtverblijf.
Frankly, my dear, I don't give a damn.