Auteur Topic: Meiden bij de marine?  (gelezen 16066 keer)

Monique van Loon

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 06 juli 2010, 10:12:56 »
De marine alleen voor grote, brede mannen? Echt niet! Tegenwoordig kan de marine niet meer zonder bijvoorbeeld vrouwelijke vliegers en commandanten. Er zijn dezelfde carrière- en opleidingsmogelijkheden en de marine wil graag juist meer vrouwen in dienst nemen!

Wat vind jij van werken bij de marine? Ken jij meiden die dit doen of heb je er zelf wel eens over nagedacht?

Survivor

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 juli 2010, 10:19:40 »
Ik zou het zelf nooit doen want het is echt niets voor mij. Maar een meisje die twee jaar geleden op mijn oude school heeft gezeten wou er geloof ik wel bij. Maar ik heb geen idee of ze dat nog wilt of doet of iets dergelijks.

WAKExUPxCALL

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 juli 2010, 10:23:29 »
Ja, ik ken iemand. Een hele goeie vriendin van mij wil ook bij de marine. Ze heeft pas geleden een stage van 3 dagen gehad en ze vond het super (:

L

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 juli 2010, 10:27:31 »
Ken geen vrouwelijke personen die bij de marine zit..
What can you say?! Your life is shit today!  TUMBLR http://anewpairofvintageboots.tumblr.com/ ITEMS FOR SALE http://leannsvintage.tictail.com/

holy cow

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06 juli 2010, 10:30:42 »
Ik vind het wel stoer, ik ken geen vrouwen die het doen, maar ik vind het wel een tof beroep. Ik wilde zelf vroeger bij de landmacht. Ik wil nog een keer naar zo'n soort meeloopdag zeg maar.

Melangeee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 06 juli 2010, 10:45:19 »
Jep, ik ken er meerdere zelfs (ik woon dan ook bijna náást de marine)! Vind absoluut dat er een gezond evenwicht tussen mannen en vrouwen moet zijn, dat lijkt mij belangrijk voor de werksfeer:)
I\\\\\\\'m on my way somewhere new

rightasrain

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 06 juli 2010, 11:09:52 »
Ik ken niemand, maar het lijkt mij heel erg leuk maar eigenlijk past het niet bij mij. Mijn moeder zij trouwens dat je moet beginnen met het dek schoonmaken, klopt dat? haha, ik voel me echt dom. Maar mijn profiel paste er ook totaal niet bij en zo.

Lovegood

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 06 juli 2010, 11:27:02 »
Een vriendin van mij volgt een opleiding tot marinier. Ik vind het wel stoer, maar het lijkt mij helemaal niets.

wbdMarine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 06 juli 2010, 16:24:30 »
Vrouwen kunnen geen marinier worden. Mariniers vallen onder het Korps Mariniers, dit zijn de "soldaten" van de marine. Het Korps Mariniers is alleen open voor mannen. Uiteraard zijn er genoeg andere functies bij de marine en werken er dan ook al veel vrouwen bij de marine!

Speciaal om meer vrouwen bij de marine te krijgen zijn er speciale "Meidenvaardagen". Bekijk het filmpje op ons YouTube kanaal.

Groet,

Personeelsvoorziening Koninklijke Marine

www.werkenbijdemarine.nl

twitter.com/wbdmarine, werkenbijdemarine.hyves.nl,
youtube.com/werkenbijdemarine, facebook.com/werkenbijdemarine
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2010, 16:25:35 door wbdMarine »

Innocent

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 06 juli 2010, 16:29:19 »
Ik ga zelf ook bij de marine, naja tenmiste ik wil er bij te komen.
ik ben nu 16 dus ben te jong, daarom ga ik 11 maanden naar Canada (highschool) toe omdat als ik terug kom ik oud genoeg ben (:
Als het lukt om bij de marine te komen wil ik graag operationele dienst verbindingen doen.. ;p
A smile is the most beautiful curve on a womans body

CinnamonCream

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 06 juli 2010, 16:31:52 »
Ik ken wel een aantal meiden die bij de marine zitten. Zij vinden het allemaal prachtig.

Ik heb er wel eens over nagedacht, maar het is toch niets voor mij.

wbdMarine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 07 juli 2010, 08:18:18 »
@ BlossomCheeks

Het verschil tussen het Korps Mariniers (op het land, vechtfunctie) en het personeel op de vloot (op zee) is juist heel groot.

Vrouwen worden niet door de marine ergens voor ingezet, zij kiezen zelf voor een bepaald dienstvak, vaak is dit inderdaad administratie, medisch of operationele dienst (radar, sturen, trossen werk etc). De keus maak je dus echter zelf. Als vrouw kan je ook gewoon bij de technische dienst of de wapentechnische dienst aan de slag als je dat wil.

Daarnaast werken er bij bijvoorbeeld de operationele dienst nog steeds meer mannen (ong. 70%) dan vrouwen (ong. 30%) en die werken dus ook gewoon achter de radar en andere schermen. Dit is niet speciaal vrouwenwerk; aan boord is geen speciaal mannen of vrouwen werk.

Groet,

www.werkenbijdemarine.nl

Amperbroekie

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 07 juli 2010, 09:35:22 »
Waarom mogen vrouwen geen marinier worden?

Ze mogen toch ook soldaat zijn in het landleger?

Ik vind dat best wel discriminerend, als ik eerlijk ben.

wbdMarine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 07 juli 2010, 11:02:26 »
@ CocktailJEANS

Een soldaat en een marinier uit het Korps Mariniers kan je niet 1 op 1 gelijkstellen. De werkzamen heden zijn erg verschillend.

Uiteraard ben je niet de eerste die hier vragen over heeft en er is dan ook al veel over geschreven. Je leest er hier meer over.

Groet,

www.werkenbijdemarine.nl

« Laatst bewerkt op: 07 juli 2010, 11:41:27 door wbdMarine »

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 07 juli 2010, 11:06:50 »
Mijn vader zat bij het Korps Mariniers, maar dat is niks voor mij.

wbdMarine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 07 juli 2010, 11:47:36 »
@ epistaxis

Dat kan dus ook niet  :-)

Gelukkig zijn er genoeg andere leuke banen bij de marine hoor! Maar uiteraard wil niet iedereen niet bij de marine werken, net als niet iedereen leraar, tandarts of stratenmaker wil worden. Voor iedereen is er wel een leuke baan te vinden. Wij hopen de vrouwen en mannen te bereiken die het werk bij de marine wel leuk lijkt.

Groet,

www.werkenbijdemarine.nl

DreamxCatcher

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 07 juli 2010, 22:10:20 »
mijn zus zit al jaren bij de marine. :)
en ik ga volgend jaar studeren in zweden in de mode-industie. :)  en dan ga ik weer terug naar NL, en dan proberen een zaakje op te zetten etc. en mocht ik het niet meer leuk vinden ofzo, dan ga ik ook bij de marine, want ik vind reizen ook super leuk! ;D

Colourless

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 08 juli 2010, 08:45:12 »
Mijn vader zit al 20 jaar bij de Marine ofzo, hij is Adjudant ofzoiets geloof ik.

Ik wou zelf ook bij de Marine, maar dan kan helaas niet omdat ik suikerziekte heb.
It's hard to wait around for something that you know might never happen, but it's even harder to give up when you know it's everything you want.

wbdMarine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 08 juli 2010, 10:21:50 »
@ WEDNESDAY

Het gaat uiteraard een stuk verder dan het breken van een nagel of het wel of niet kunnen opdoen van make up!  :-)

Het gaat dan ook niet alleen om kracht of inzet. In principe zouden sommige vrouwen de keuring kunnen halen (al valt tijdens de eerste keuring al veel van de mannen af, puur op kracht en doorzettingsvermogen, tijdens de volgende keuringen en opleiding vallen er nog veel meer af).

Bij het Korps Commando Troepen van de landmacht (vergelijkbaar met het Korps Mariniers) mogen wel vrouwen solliciteren. Er is echter nooit een vrouw die de keuring heeft gehaald. Lees er hier meer over (kopje "solliciteren", laatste vraag).

Daarnaast (en misschien wel de belangrijkste reden) is door verschil in anatomie is het bijvoorbeeld voor een vrouw moeilijk om weken in de jungle of in de woestijn te verblijven zonder de mogelijkheid zich te wassen. Hierdoor is het natuurlijk erg moeilijk om voor je persoonlijke hygiene (b.v. tijdens je menstruatie) te zorgen. Daarnaast zijn er geen gescheiden faciliteiten in bijvoorbeeld de jungle of in de bergen in Noorwegen voor vrouwen en mannen, wat wel een wettelijke verplichting is als vrouwen en mannen samenwerken.

Waar het op neer komt is dat vrouwen en mannen nou eenmaal anders zijn, en dat dat bij functies als in het Korps Mariniers tot uiting komt.

Grappig is dat de marine juist andersom "problemen" heeft. Voor de geneeskundige dienst zijn er vrijwel geen mannelijke verpleegkundige te vinden...
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2010, 10:26:39 door wbdMarine »

Inspiratieloos2

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 08 juli 2010, 21:59:16 »
lekker stoer :D.

Betsey

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 08 juli 2010, 22:00:52 »
Mijn tante werkte bij de marine maar ze is al met pensioen en ze pas 49 ofzo haha

Octocock

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 08 juli 2010, 22:02:42 »
Ik heb er zelf wel over nagedacht ja.
Maar ik ga nu eerst een oriëntatie-traject aan de hva volgen.

missunoit

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 10 juli 2010, 17:25:54 »
waarom zo vaak het zelfde artikel?
Jeweetwel..

Octopus's Garden

• vergeet de " 's " niet
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 10 juli 2010, 17:37:30 »
inderdaad,, nu weten we het ook wel:S

Mindblowing

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 10 juli 2010, 17:40:58 »
Waarom maakt Girlscene de hele tijd reclame voor de marine?
Do you ever put your arms out and just spin and spin? Well, that\'s what love feels like. Everything inside you tells you to stop before you fall, but you just keep going.