Auteur Topic: Laag zelfbeeld  (gelezen 253 keer)

AnoniempjeXXXx

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 25 november 2019, 16:44:45 »
Hee, ik wilde even iets kwijt waar ik al heel lang super erg mee zit.

Ik ben dus heel erg onzeker over m’n uiterlijk. Ik weet wel dat bijna iedereen een beetje onzeker is maar bij mij is het net een stapje erger. Ik trek me altijd echt heel veel aan van wat andere over mij vinden en dat is al jaren zo en ik ben er zo klaar mee ik wil me daar niet meer mee bezig houden. Maar toch voel ik mij, als ik bijvoorbeeld normale dingen doe, zoals naar school fietsen of naar de stad gaan, altijd aangekeken omdat ik denk dat mensen vinden dat ik er lelijk uitzie.. En dat slaat waarschijnlijk helemaal nergens op dat weet ik eigenlijk ook wel maar alsnog.. Ik wil me niet altijd zo ontzettend gestrest moeten over wat mensen wel niet van me zullen vinden.

Het gaat bij mij vooral echt om mijn neus.. Hij is gewoon niet in verhouding met m’n gezicht. Ik ben zeg maar best klein enzo en dan heb je opeens zo’n grote neus. Het ziet er echt niet uit en ik voel me ook altijd heel onzeker bij jongens wat ze er wel niet van zullen vinden en ik denk dat dat ook de reden is waarom ik nog nooit een vriendje hebt gehad.. Van de voorkant ziet het er wel normaal uit maar het is echt puur de zijkant. Het klinkt misschien gek maar ik durf bijvoorbeeld niet eens met iemand te zoenen, omdat ik bang ben dat dat niet gaat door mijn neus.. Zo ver gaat dat dus bij mij. Ik ben ook al 2 keer naar een plastisch chirurg op gesprek gegaan hierover maar je kan natuurlijk pas iets eraan laten doen als je 18 bent en ik ben nu 16.. Ik sta ook echt nooit leuk op foto’s door m’n neus en ik weet ff niet meer wat ik moet doen om me er een keer gewoon goed over te voelen en om te denken, boeie wat mensen van me vinden.. Maarja dat gaat dus niet zo makkelijk bij mij..

Ik weet niet of jullie wat tips hebben maar daar zou ik heeeel blij mee zijn. :) Thankss x

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2019, 20:22:50 »
Ga eens met een psycholoog praten? Tuurlijk kan het zijn dat je neus niet ‘optimaal’ is. Maar dat je gedachtes je zo ‘gek’ maken, lijkt mij reden genoeg om eens te gaan praten. =)

Frecklecheek

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 27 november 2019, 12:18:30 »
Hoi, vervelend zeg... Het komt me ook wel bekend voor.

Hoe stom het ook klinkt, jouw ongelukkigheid ligt vooral bij jezelf. Jij bent degene die zich alles aantrekt. Daarom ga ik je nu iets vertellen wat misschien wel extreem zweverig klinkt, maar wel fantastisch werkt.

Iemand uit mijn omgeving heeft NLP gevolgd. NLP leert je hoe je je kunt afsluiten voor bepaalde gedachten. Wie creëert jou onzekerheid: mensen die wat over jou te zeggen hebben of jijzelf? Precies, dat doe je zelf. Daarom raad ik je aan om elke avond als je in bed ligt 3x tegen jezelf te zeggen dat het je niks uitmaakt wat de rest zegt, of iets in die richting. Iets wat je wilt "vastpinnen" in jouw gedachten. (Let op, het woord "niet" en het woord "moeten" mogen hier niet inzitten, anders werkt het niet. Een slecht voorbeeld is dus: Ik moet me niet drukmaken over wat iedereen zegt. --> Ik vind mezelf mooi zoals ik ben.) Houd dit 3 maanden vol, zonder een dag over te slaan (dan moet je weer opnieuw beginnen).

Succes!! <3
Kusjes xxx

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 27 november 2019, 19:30:51 »
Ga elke dag naar de spiegel, kijk jezelf aan en zeg ''ik ben mooi'' en meen het ook echt. Je hoeft natuurlijk niet hardop te praten als je wilt, maar geef jezelf in je hoofd complimenten. In het begin zal het heel erg geforceerd voelen, maar als je het elke dag doet ga je na een tijdje ook echt iets moois zien in de spiegel en ben je zelfverzekerder en vind je jezelf mooier. Gek,maar het is zo (heb het zelf ook geprobeerd)

Iets wat je moet leren: mensen interesseren zich niet enorm veel in je uiterlijk als jij denkt. Geloof me. Mensen zijn teveel gefocust op zichzelf daarvoor. Als mensen naar jou kijken moeten ze zien dat jij zelfverzekerd bent en jezelf mooi vindt (dit kan je uitstralen door ook écht zelfverzekerd te zijn en bovenstaande tip uit te voeren). Als mensen dit zien wordt je vanzelf een stukje mooier,serieus.

Het klinkt allemaal heel zweverig maar geloof me, de energie die je uitstraalt trekken andere mensen aan. En ik denk dat jij heel erg gefocust bent op je neus,maar anderen het misschien niet eens merken. Wat je aandacht heeft groeit, en dus ook je aandacht naar je neus.

Het is toch veel fijner om je eens goed te voelen over jezelf? Begin aan zelfacceptatie en zelfliefde. Plastische chirurgie gaat je daar niet bij helpen :''(

Girlsonly

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 04 december 2019, 21:07:31 »
Wat vervelend voor je, hoe lastig het misschien ook klinkt, maar jezelf accepteren zoals je bent is erg belangrijk.

Dat is niet makkelijk of eigenlijk het moeilijkste wat er is. Als dit niet alleen lukt kun je misschien beter hulp zoeken. Als het jou gelukt is en je bevind jezelf in de situaties die lastig voor je zijn en jou onzeker maken, dan kun je het beste doen wat je zou willen doen. Op het moment zul je merken dat ook andere mensen jou accepteren zoals je bent, dat geeft op langere termijn meer zelfvertrouwen en een beter zelfbeeld.

Het is in het begin alleen ontzettend moeilijk. Hoop dat je met deze tip wat kan en je zelfvertrouwen en een positief zelfbeeld verder kan ontwikkelen. Succes!