Auteur Topic: Kassa verhalen  (gelezen 933655 keer)

alinaz

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 03 augustus 2010, 19:55:56 »
Oh ik heb een half jaar achter de kassa bij de Jumbo gewerkt en elke dag was er wel iets. Ik werkte dan ook echt in zo'n Tokkie-buurt, echt de ordinairste mensen kwamen er langs, maar ook gewoon buitenlandse studenten (die wijk was dichtbij het centrum en goedkope studentenkamers) en hele nette chique mensen.
Maar ik kan nu echt even nergens op komen.
Ehmm ohja een keer kwam er zo'n ordinaire vrouwtje langs maar ze was wel aardig (de meeste kwamen volgens mij alleen naar de winkel om te klagen ofzo) en ze was zo druk aan het kletsen met haar vriendin ofzo en toen zei ze ineens; woow jij lijkt wel op Doutzen Kroes! Zie je dat *naam*? Ben je haar nichtje ofzo? Vond ik wel leuk om te horen haha
En er kwam een keer zo'n jongen en die was met een vriend en hij zat zo te praten en naar mij te kijken en toen zei hij ineens; nou dit is toch wel echt de mooiste cassiere van de hele winkel. En ik deed alsof ik het niet hoorde, en toen vroeg hij om extra te pinnen, en bij ons moet je dan een bonnetje laten tekenen en dan in je kassa doen dus ik vroeg zo of hij dat wou doen en toen schreef hij swaf en ik heb nog steeds geen idee wat dat betekent haha en toen vroeg ik: wil je de kassabon ervan nog, en toen zei hij ja, wil jij die dan ook tekenen? dus ik schreef gewoon hoi. haha
En ehm.. meestal zijn er gewoon vaste klanten die vragen hoe het met je gaat en tot hoelaat je moet enzo.. en bijvoorbeeld met de vakantie of je op vakantie gaat en waarnaartoe enzo.. is wel leuk.
En meestal als je iets opvallends doet met je haar ofzo of net als ik je nagels in de opvallendste kleuren lakt, een keer had ik blauwe nagellak en kreeg ik daar allemaal opmerkingen over enzo. Of toen ik een keer een bandje om m'n pols had van carnaval gingen ze daar ook allemaal dingen over vragen enzo, of ze zeggen tegen elkaar: nou die is gaan feesten. Oohja herinnert me ook een keer dat toen ik op een keer op een zondag moest werken, was ik echt zoo ongelooflijk chagrijnig en toen zei zon meisje tegen haar vriendin van; nou die is wezen stappen, haha vond ik toen best wel grappig. Ok waa damn ik heb best een lang verhaal geschreven nu haha maar veel plezier achter de kassa!

alinaz

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 03 augustus 2010, 20:00:31 »

Ik heb altijd ruzie met klanten haha, ik werk bij de hema.
En wat mij betreft is de hema wat te klant vriendelijk een beetje te makkelijk.
Als iemand zegt 'dit product is toch 2,-' terwijl je 5,- hebt aangeslagen dan geloven ze dat gewoon en moet je de klant het voor 2,- meegeven, ja lekker goedkoop boodschappen doen zo ken ik 't ook *-) echt zulke klanten komen er echt bij mij aan de kassa, ik werk bij ;t gebak/vlees/brood en soms heb je zulke zeikerds ik kan er soms echt niet tegen haha en dan blijf ik wel's niet klantvriendelijk :3

ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen hun hele leven in een supermarkt ofzo kunnen/willen werken *-)

Zoo echt he! Bij ons liggen die fulltimers ook allemaal thuis met een burn-out, zo stressvol is het ook.

alinaz

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 03 augustus 2010, 20:13:44 »

Oja, ik weet nog iets xD
Ik moet vragen: ''lege flessen ingeleverd of spaart u koopzegels?''
Vroeg ik een keer: ''Spaart u lege flessen?'' XD en toen na een paar klanten: ''Wilt u de bonuskaart erbij?'' (ik bedoelde het bonnetje)
Haha, ik was toen echt vaag bezig die dag. Toen ook echt te vaak gezegd ''fijn weekend!'' terwijl het toen net aan het begin van de week was of zo :')

Omg hahaha heb ik precies hetzelfde gehad!
Of voordat ik begon te scannen vroeg ik: wilt u het bonnetje? Echt zo voor schut. Die mevrouw zei ook: nou zal ik eerst maar is betalen denk je niet?
Of dat ik twee keer hetzelfde echt achter elkaar vraag.
Of  dat ik vraag of ze lege flessen hebben ingeleverd terwijl ik het emballagebonnetje aan het doorstrepen ben. Echt zo dom.

YrsaIrisWay

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 03 augustus 2010, 20:35:39 »
Ik heb bij de Henk ten Hoor gewerkt, ik ben 15 jaar(illegaal kassa draaien dus)
De oude vrouwtjes zijn schattig!
Die vrouw gaf me allemaal complimentjes, dat ik klanten binnehaalde en dat ik zo beleefd was enzo, het was nog maar me 2e dag, mijn dag kon in iedergeval niet meer stuk.

Ook kwam er eens een vrouw die haar hele verhaal deed over een moeder eend die haar baby eend wou verdrinken, die vrouw was helemaal in shock XD

Ik heb ook stage gelopen bij de freerecordshop,(geen kassa) ik was daar het eerste en enigste meisje die er ooit werkte + alternatieveling.
Dus er kwam zo'n metalhead 1 of 2x langs in de winkel.
en 2 maanden later ging ik ergens uit eten.
loopt hij daar, kijkt hij me aan zegt ie: '' HEY! jij bent het free recordshop meisje!''
Ik had echt zoiets van WTF, dat is al 2 maanden geleden! ik werk er niet meer?
haha wel cool though.
« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2010, 20:44:27 door YrsaIrisWay »

ItsSteef

• Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 03 augustus 2010, 20:45:23 »
Oooh, over ordinaire mensen gesproken:

Ik heb een tijdje bij een Indonesisch meubel-winkeltje geewrkt. Was heel slecht opgezet, en we zaten er anti-kraak, maar goed. :P Alles was dus ook slecht geprijsd, want het kwam in de vracht-kisten aan en dat moesten we zelf uitpakken en stickeren.
Was er dus eens zo'n wijf [ja, wijf!] die een klamboe had gekocht met een vlek en volgens haar had 1 van de medewerkers haar verteld dat ze de klamboe mocht wassen, anders naar de stomerij brengen op onze kosten en anders terug mocht brengen en haar geld terug kreeg.
Het leuke was: We werkten er met z'n 3-en, waarvan er 2 in de winkel stonden en ik was vrij. En de kalmboes: Die hadden we ZOVEEL dat we het in een hok achterin hebben gegooid. Ik schat dat we er zo'n 500 hadden. Werd ik opgebeld, heel snel "Heb jij dat beloofd"?" "Nee." En meteen werd er opgehangen.
Was dat mens helemaal gaan flippen omdat ze haar geld niet terugkreeg, terwijl er al een nieuwe schone klamboe en een tegoedbon was aangeboden. Ze had haar [minderjarige] zwangere dochter ook mee, en toen was het van: "En als m'n dochter een miskraam krijgt door dit geziek, is het jullie schuld!" en ook zou ze al haar mannelijke vrienden regelen om de winkel kort en klein te slaan.
Inmiddels hadden ze de regiomanager gebeld en die heeft de politie gebeld. Toen ineens zei ze: "Oooh, nee hoor, gewoon een misverstand." en nam ze genoegen met een tegoedbon á 100 euro.

Ik was inmiddels gewaarschuwd hoe ze eruit zag en als ze ook maar éven moeilijk deed, mocht ik de politie bellen, aangezien ik de gene was die het meeste alleen stond. Ha, kwam ze langs toen er net een nieuwe vracht was, dus er was amper wat geprijsd. Ze deed poeslief tegen me en ik moest alles maar even uitrekenen en het zeggen als ze op de 100 euro zat. Ik denk dat ze uiteindelijk met 65 euro aan spullen weg is gegaan, in de overtuiging dat ze aan de 100 euro zat, haha :D EAT THAT!

Ook heb ik bij de Hunkemoller gewerkt en dan heb je zwemkleding-seizoen... BAH! Het was altijd vrij benauwd in de winkel en dan gaan heel-bezwete mensen zwemkleding passen. Nog erger was dat ze serieus alles op de grond lieten slingeren. Op een zaterdagmiddag had ik in 3 kwartier zo'n 25 verschillende setjes aan zwemkleding en zo'n 12 losse stukken verzameld van de grond. :/
Anyway, het vieste: Er was een oudere vrouw die ZO zonnebank-bruin was... serieus.. dat KON niet. Ze vroeg of ik wilde helpen, en dat heb ik ook gedaan, maar het was een al-wat-ordinaire-mevrouw [denk: Knalroze lippenstift, half-geblondeerd haar, opvallende nepnagels, gouden sieraden] en ze had de meeste opvallende bikini's uitgezocht. Ik helpen, maar die huid... Zo gerimpeld en bruin-blauwig en bah! Ik heb daarna echt even een pauze genomen omdat ik in shock was hoe erg dat eruit zag. En ze ging weg met een knalroze bikini omdat 'ze er zo bruin in uitzag'... Dat lag niet aan die bikini :|

Deze is er niets bij...

Maar goed, dat ging niet echt over kassa-werk :P

HEYSOULSISTER

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 03 augustus 2010, 20:59:58 »
^haha leuk om te lezen.

Liberosis

• The devil was once an angel
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 03 augustus 2010, 21:11:10 »
Ik werk niet achter de kassa ofzo, maar in een café.
Ooit een keer stapte een jongen op mij af; Jij lacht veel, en dan heb je kuiltjes in je wangen. Dat vind ik schattig!

was best leuk om te horen.
► Het is hun fiets, zij gaan fietsen en ik fiets met hen mee.◄ 🌠

Demi

• Always a lesson, never a failure.
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 03 augustus 2010, 21:27:06 »
ik werk nergens.  

maar was heel leuk.

er werkte een jongen bij de slager. rond de 16, 17
& mama bestelde wat bij hem.   en die jongen lachte steeds naar mij, en vroeg of ik een worstje wou.

ik natuurlijk ja gezegd.  wij allebei vetveel lachen ;3

xYvettex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 03 augustus 2010, 22:22:29 »
haha ik ken wel een meisje en die werkte bij klantenservice AH
en daar moet je dan die sigaretten halen enzo
en er kwam elke dag dezelfde vrouw sigaretten halen maar die heeft een ziekte dat ze meerdere persoonlijkheden heeft. Dus zeg maar 2 mensen in 1 lichaam. En de 1 wou roken, en de andere niet haha.
Dus telkens als die vrouw kwam hoorde je iedereen : ohnee..
En dan ging het telkens zo :

vrouw : mag ik een pakje ....
Meisje : tuurlijk..
vrouw : nee nee ik rook niet *loopt weg*
Meisje : *pakt sigaretten en toetst ze in, wacht..*
vrouw : ja ik wil die sigaretten toch wel, nee niet, wel wel!
Meisje : dat is dan.. fijne dag verder

haha ze wouden altijd zo snel mogelijk van haar af

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 03 augustus 2010, 22:22:59 »
Oh vandaag kwam een meisje bij de kassa, ik was trouwens bij de counter aan het staan. Dat meisje had een fles Martini bij zich, ze leek niet zo oud, Dus ik vraag: mag ik je ID zien? Zegt ze dat ze hem vergeten is. Haar portemonnee lag op de counter helemaal open en haar ID zat er gewoon in! Dus toen zei ik tegen haar dat ik haar ID gewoon zie. :huh:  
Uiteindelijk liet ze hem zien, en ze bleek van 1995 te zijn, dan ben je nog geen 16 en mag je geen alcohol.

Tsjah,  van mij mag j eliegen, maar doe het wel goed...
*Reality is like a dementor, it sucks all the happiness out of your life...

Sophles

• Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 03 augustus 2010, 22:28:20 »
Oooh, over ID's gesproken, ik heb al zoooo vaak gehad dat ik gewoon voor kankerhoer/wijf/weetikhet werd uitgescholden door jongeren van onder de zestien, zo sneu. Dan was er een groepje jongeren en eentje was er dan zestien en dan ging de rest die niet zestien was bij een andere kassa staan terwijl ik gewoon wist dat ze bij elkaar hoorden, dus ik zei zo van "euhm, ja, die gastjes die daar staan moet ook hun legitimatie laten zien", ik bedoel, je denkt toch niet dat ik achterlijk ben :D
en die gast viel helemaal tegen mij uit, ook dat het voor zijn pa was enzo. ja euuh, al was het voor je oma, je krijgt het gewoon niet mee, lul.

aaargh, ik heb ZO'N hekelijk aan dat soort kinderen, fuck off.
TUMBLR - LAST.FM "If the history of science shows us anything, it is that we get nowhere by labelling our ignorance 'God'".

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 03 augustus 2010, 22:32:10 »
Ja ik heb het 1 keer gehad dat een jongen heel onaardig deed omdat hij zijn id niet bij zich had, maar hallo hij leek echt niet ouders dan 16 hoor, ook al was hij het wel.

Sommige mensen lijken jongen dan ze werkelijk zijn, en als ik dan hun id zie blijken ze bijv 21 te zijn ofzo Ik vind dat zó erg! :blush:

Ik leg dan gewoon uit dat het moet en sommige vinden het niet erg  gelukkig :D

Ordinary

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 03 augustus 2010, 23:12:09 »
ik schatte laatst n jongen ouder dan 16. was ie 't net n paar dagen. (gaf zn id uit zichzelf)

en nog n jongen kwam alcohol halen, zaten zn pasjes in zn broek en niet in zn portemonnee, nou hij slaakte me toch n gil hahah kei grappig. :P "AAAA! ik ben mn pasjes vergeten :|" voelde die in zn broek. "oohh gelukkig"
haha :P
liever geleefd en bedorven dan niet geleefd en toch gestorven!

Goelia

• Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:04:10 »

Oooh, over ID's gesproken, ik heb al zoooo vaak gehad dat ik gewoon voor kankerhoer/wijf/weetikhet werd uitgescholden door jongeren van onder de zestien, zo sneu. Dan was er een groepje jongeren en eentje was er dan zestien en dan ging de rest die niet zestien was bij een andere kassa staan terwijl ik gewoon wist dat ze bij elkaar hoorden, dus ik zei zo van "euhm, ja, die gastjes die daar staan moet ook hun legitimatie laten zien", ik bedoel, je denkt toch niet dat ik achterlijk ben :D
en die gast viel helemaal tegen mij uit, ook dat het voor zijn pa was enzo. ja euuh, al was het voor je oma, je krijgt het gewoon niet mee, lul.

ik snap eigk niet dat je dat dan niet gewoon meegeeft. ik bedoel, boeiend? je doet die jochies der een groot plezier mee, en jij loopt geen risico op boetes.. tuurlijk ga je geen regels van de winkel voor hun overtreden, maar nu had je gewoon kunnen doen alsof je het niet had gezien. maarja, dat vind ik ;p

xYvettex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:07:10 »

[...]

ik snap eigk niet dat je dat dan niet gewoon meegeeft. ik bedoel, boeiend? je doet die jochies der een groot plezier mee, en jij loopt geen risico op boetes.. tuurlijk ga je geen regels van de winkel voor hun overtreden, maar nu had je gewoon kunnen doen alsof je het niet had gezien. maarja, dat vind ik ;p

Agree

Sophles

• Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:15:16 »

[...]

eeeuh, regels van de winkel? ik wil mijn baantje niet kwijt en het is gewoon niet toegestaan, wat is er nou moeilijk aan om te wachten tot je zestien bent? en dan ook nog schelden als ik er iets van zeg, lekker kansloos :D regels zijn regels, dan kan je bij alles wel een oogje dicht knijpen en dat is niet de bedoeling.
TUMBLR - LAST.FM "If the history of science shows us anything, it is that we get nowhere by labelling our ignorance 'God'".

HPfangirl

• Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:15:35 »

Waarom mag je geen alcohol verkopen aan zo'n groepje? Als er 1 van hen zestien is en diegene betaalt is het gewoon legaal toch?
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2010, 00:30:04 door HPfangirl »
You know I need you, like a poet needs the pain.  | Verkooptopic! | Looklet.

Megeli

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:17:53 »
Nee is niet legaal.. zelfs als de ouders van het kind in de winkel en een fles alchohol terwijl jij weet dat het voor het kind is mag je het niet meegeven..
er worden hier serieuze tests op uitgevoerd.. als je 3 keer zakt voor zo'n test mag je winkel geen alchohol meer verkopen.

Sophles

• Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:17:53 »

[...]

Waarom mag je geen alcohol verkopen aan zo'n groepje? Als er 1 van hen zestien is en diegene betaald is het gewoon legaal toch?

nee, dit is iig in onze AH zo, is dat als een groepje alcohol koopt, ze allemaal hun ID moeten laten zien, dit omdat die anderen uit het groepje ook mee kunnen drinken en die misschien niet zestien zijn.

Goelia

• Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:18:32 »

[...]

eeeuh, regels van de winkel? ik wil mijn baantje niet kwijt en het is gewoon niet toegestaan, wat is er nou moeilijk aan om te wachten tot je zestien bent? en dan ook nog schelden als ik er iets van zeg, lekker kansloos :D regels zijn regels, dan kan je bij alles wel een oogje dicht knijpen en dat is niet de bedoeling.

regels zijn regels ja, maar de regel bij de meeste supermarkten (ik weet niet of dit ook zo bij jouw supermarkt is, maar dat lijkt mij zeeeer waarschijnlijk) is dat iedereen in de rij zijn id moet laten zien. maar de winkelleiding kan jou echt niet de schuld geven als je niet zou hebben gezien dat zij waren opgesplitst, zo kan je alle jongeren in de winkel wel om hun id gaan vragen als 1 iemand drank wil gaan kopen.

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:19:09 »
Als je betrapt wordt op verkopen van alcohol of sigaretten aan jongeren onder de 16 dan krijg je een hééle hoge boete en de winkel ook dacht ik...

Sophles

• Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:20:41 »

[...]

regels zijn regels ja, maar de regel bij de meeste supermarkten (ik weet niet of dit ook zo bij jouw supermarkt is, maar dat lijkt mij zeeeer waarschijnlijk) is dat iedereen in de rij zijn id moet laten zien. maar de winkelleiding kan jou echt niet de schuld geven als je niet zou hebben gezien dat zij waren opgesplitst, zo kan je alle jongeren in de winkel wel om hun id gaan vragen als 1 iemand drank wil gaan kopen.

nee, ik zeg ook als ik het wel zie dat mensen opsplitsen, natuurlijk geeft mijn werkgever mij geen boete als ik het niet zie, maar als ik het WEL zie, dan vraag ik het nauurlijk wel :D

Goelia

• Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:23:17 »
anders moet je gelijk camera's ophangen buiten, misschien staan daar wel mensen van 15 te wachten op hun drank. en hé neem dan ook een leugendetector mee, kan je aan ze vragen of ze het wel helemaal alleen gaan opdrinken.

ik snap gewoon echt niet dat je dan geen oogje toe knijpt, aangezien jij der in beide gevallen niks aan heb en je hun der blij mee maakt. en natuurlijk verdienen ze het niet als ze je gaan uitschelden, maar dat wist jij ook pas achteraf.

Sophles

• Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:27:01 »

anders moet je gelijk camera's ophangen buiten, misschien staan daar wel mensen van 15 te wachten op hun drank. en hé neem dan ook een leugendetector mee, kan je aan ze vragen of ze het wel helemaal alleen gaan opdrinken.

ik snap gewoon echt niet dat je dan geen oogje toe knijpt, aangezien jij der in beide gevallen niks aan heb en je hun der blij mee maakt. en natuurlijk verdienen ze het niet als ze je gaan uitschelden, maar dat wist jij ook pas achteraf.

als ze buiten staan kan je er niks aan doen.

hoezo snap je dat niet? je kan ontzettend hoge boetes krijgen mocht er een controle zijn + ik kan mijn baan kwijt raken, waarom zou ik in godsnaam voor een stel pubers dat riskeren? ze kunnen toch ook lekker wachten tot ze oud genoeg zijn? en boeiend dat ik ze niet blij maak, moeten ze zich maar aan de regels houden en ik slaap er niet minder om hoor :D

Goelia

• Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:30:04 »

[...]

als ze buiten staan kan je er niks aan doen.

hoezo snap je dat niet? je kan ontzettend hoge boetes krijgen mocht er een controle zijn + ik kan mijn baan kwijt raken, waarom zou ik in godsnaam voor een stel pubers dat riskeren? ze kunnen toch ook lekker wachten tot ze oud genoeg zijn? en boeiend dat ik ze niet blij maak, moeten ze zich maar aan de regels houden en ik slaap er niet minder om hoor :D

dude, je loopt dan niet eens risico op een boete, aangezien ze onmogelijk kunnen checken of jij ze samen hebt zien lopen of niet. sowieso had het gekunt dat hij gewoon vrienden voor de ingang toevallig tegenkwam, en later in de winkel zei;'hee, ik moet nu gaan, later'