Auteur Topic: Kassa verhalen  (gelezen 931415 keer)

Astronaut_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 02 augustus 2010, 19:39:48 »

Ik was niet zo'n succes achter de kassa :') Er moesten bij mij wel dagelijks 34387438943 transacties geannuleerd worden enzo. Oh en één moment vergeet ik nooit meer en mijn beste vriendin ook niet (die werkt daar ook): het moment waarop een klant tomaten kocht en ik om zijn ID vroeg. Ik was er niet echt bij die dag :'D

Die is geweldig :'D

HEYSOULSISTER

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 02 augustus 2010, 19:42:17 »
Ik werk bij de Hema, hele dag kassa vandaag gedaan.
Nouja van 13:00 tot 18:00 en het is best wel vermoeiend,
maar ook vieze mannetjes enzo. 'Wat zie je er lekker heet uit?'

ItsSteef

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 02 augustus 2010, 19:52:12 »
Haha, ik heb gelukkig nooit vieze mannetjes aan m'n kassa gehad. [Omdat ik de knapste was [nu eigenlijk ook niet, maar dat terzijde, haha :D], en vooral omdat ik nogal vuil uit m'n ogen kan kijken zonder dat ik het doorheb, haha :D]

Nathalie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 02 augustus 2010, 20:06:20 »
Ik sta bij de charcuterie en af en toe gebeurt er zo is iets :')
Als je de kindjes zo een vleesje mag geven en ze erg verlegen worden ofzo, erg schattig :')

Van de morgend ook nog zo een kindje in zo'n autocarretje, kreeg hij zo'n vleesje zegt zijn vader toet eens, toette hij zo heel hard, haha was erg schattig :'D

Ook kwam er eens een vrouw langs met smeerkaas, stond erop : Met ham/ Au jambon , vraagt ze zo zit er nu eigelijk ham in? ik zo ja hier staat dat, zij zo ja maar wat is dan jambon, dat het kaas is? Ik zo nee dat is frans voor met ham, was wel grappig :')
http://thefodmapway.blogspot.be voor mensen met PDS/IBS en darmklachten

Annanazje

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 02 augustus 2010, 20:06:22 »
Oooh ik herken zoooveel in deze verhalen haha. Ik werk 24 uur in de week bij de AH en soms kan ik me ook zo ergeren. Laatst idd dat iemand iets kocht wat ¤0,90 was en toen betaalde hij met een briefje van ¤50,- ?! Echt dat is zo irritant. En ik zeg altijd goeiemorgen als het middag is & andersom echt zo voor schut.:') En ik vergeet heeel vaak de zegeltjes te geven en dat is het echt zo van "En mn zegeltjes dan?:(". En dan sta ik weer voor schut. En idd de alcohollisten die elke dag maar weer komen & stinken als ik weet niet wat. Maar er zijn ook heel veel lieve mensjes, tis wel leuk als je de mensen leert kennen enzo. Ohja wat ik trouwens ook vaak heb is dat ik groente verkeerd aansla omdat ik niet precies weet wat het is. :'), meestal als ik het niet weet zeg ik "Ehm meneer misschien is dit een beetje een stomme vraag maar wat is dit precies?" :'). Maar soms heb ik daar dan ff echt geen zin in en dan gok ik maar wat, en dan komt mn baas van de klantenservice weer naar me toe met de bon haha echt voor schut.
Geluk is niet afhankelijk van de dingen buiten ons, maar van de manier waarop we die zien.

Annanazje

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 02 augustus 2010, 20:09:55 »
Haha trouwens eergisteren had ik toch iets raars. Dr kwam zo'n jongentje van ik gok 5/6 met een klein karretje die helemaal volgeladen was naar de kassa, hij legde al zn spulletjes op de band en ik dacht ooh die moeder komt zo wel. dus ik al die dingen scannen, kwam er een vrouw met nog een kind achter dta jongentje in de rij staan. Dus ik vraag aan dat jongentje "is dat jouw mama?". Zegt ie "Ja". Dus ik die spullen van die vrouw er allemaal bijscannen. Bleek dat dat helemaal niet zn moeder was :'). En dat kindje ging gewoon zn spulletjes weer inladen in zn karretje zonder te betalen en liep weer weg, ik dacht echt omg wat moet ik nou? Dus ik snel de klantenservice bellen om de bon t elaten vervallen enzo. Hoor ik later zo'n vrouw heel boos schreeuwen: oooh hier ben je waar was je nou! Bleek dus de echte moeder te zijn. :')
Geluk is niet afhankelijk van de dingen buiten ons, maar van de manier waarop we die zien.

peachtwist

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 02 augustus 2010, 20:11:18 »
ik werk  nu ongeveer anderhalf jaar bij de albertheijn, en er zijn daar heel veel vaste klanten, dat vind ik wel leuk.
Ik ging ook een keertje wat drinken op een terrasje en toen kwam er een man langslopen en die zei: Hee jij heb mij een keer bij de kassa geholpen!
dat vond ik heel grappig:p

undoubtedly

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 02 augustus 2010, 20:41:00 »
Haha wat een grappige dingen maken sommigen mee (:

Ik zit zelf in een supermarkt achter de kassa. Er kwamen eens twee jongens aan, eentje was aan het bellen, om te vragen waar je als vrouw zijnde hartstikke dronken van wordt..  
Ik zei maar dat ik het niet wist.
Zegt hij door de telefoon heen: ''Het kassameisje weet het ook niet.''
Hmm..

Annanazje

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 02 augustus 2010, 20:45:34 »
Oh ja bellende mensen zijn idd ook echt strondvervelend. Maar ik praat altijd door hun gesprek heen dat boeit me echt niet, moeten ze maar niet gaan bellen. Of mensen die hele gesprekken gaan voeren aan de kassa zodat ik er niet meer tussenkom met mn vragen en ze me niet eens meer horen, IRRITANT.

xZonnestraaltje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 03 augustus 2010, 10:29:46 »
Haha, leuk, upje

Avadakedavra

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 03 augustus 2010, 10:40:21 »
HAHA
ZO GRAPPIG
All was well. Cash4ladies|Euroclix

MoonPie

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 03 augustus 2010, 10:44:14 »
ik sta vaak achter de kassa in een snackbar/cafetaria en ik vind de meeste klanten echt zo dom :P. Maar het is meestal wel leuk. Behalve als je van die zeikerds hebt en het super druk is en ze doen sloom :P.

LUNIQUE

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 03 augustus 2010, 10:45:51 »
ik werk bij de groenteboer en daar hebben we dus ook aardappelen te koop.
Laatst was er een man en die vroeg 3kilo muizen, dus ik 3kilo erin gedaan (2,996), en laat die man ¤3,00 betalen .. flipte hij ineens gigantisch!
Hij schreeuwde dat ik niet goed was, en dat ik het geld in mijn eigen zak stook .. dat hij wel wist hoe ik was blabla dat duurde sirieus wel 5minuten! ik was echt bang.
en dat om 4gram.
BELIEVE.

agradable

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 03 augustus 2010, 10:55:12 »
Ik werk bij de albertheijn achter de kassa, en ik vergeet ook vaak zegels tegeven. Of er zijn van die mensen vooral jongeren die gaan dan heel snel weg als ze het geld hebben gegeven en dan zit je daar echt zo van oh oke ?

Maar het meest iritantste is toch echt wel dat mensen groot geld geven en je net geen klein geld meer heb dus je la open moet doen en dan komt er een heele grote rij . Of met de groente dan weet je het niet of het product is onbekend zo vervelend dan moet je bellen na de afdeling of klanten service en vooral als mensen gaan zeuren van JA KASSA erbij. Dat was toen ik nieuw was .

LeTigre

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 03 augustus 2010, 12:10:21 »
Ik liep een paar jaar terug stage bij de Hema en stond op de food-afdeling. Er kwam een man in een scootmobiel een rookworst kopen. Nou ik pak een rookworst uit de pan en hij rijdt weer weg. Kwam hij in de middag terug en begon opeens tegen mij te schreeuwen en schelden dat ik hem een oude rookworst had verkocht. En dat hij een hele zere buik er van had gekregen en dat hij verdomme niet goed was!! En ik maar lief proberen: meneer, die rookworsten komen elke dag nieuw binnen en hij lag nog maar net in de pan. Begon ie weer: Jaaaa en ik weet heus wel dat het door die rookworst komt en dit en dat.. En toen na nog meer geschreeuw en gescheld wou die wegrijden langs een bak met rookworsten, maar daar kwam 'ie niet in een keer langs :') Dus werd hij alleen maar woester en ik dacht ik ga je nu echt niet meer helpen hoor, rijd maar lekker terug langs een andere weg. Toen hebben collega's die bak met rookworsten aan de kant getrokken en toen ging ie vloekend de winkel uit.

En ik had ook een verhaal gehoord (bij de Hema) dat een stagaire daar een ham-kaas broodje had verkocht aan een buitenlandse jongen, maar hij wou een kaasbroodje. Maar die stagaire wist het verschil toen niet goed tussen een kaasbroodje en een ham-kaas broodje. Nou die jongen kwam terug en begon tegen hem te schreeuwen dat hij hem ham had verkocht en dat hij dat niet mocht eten. Dat hij na sluitingstijd op hem zou gaan wachten en hem in elkaar zou slaan. Die stagaire is toen door de bedrijfsleider naar huis gebracht. Echt zielig.
A simple "hello" could lead to a million things.

HPfangirl

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 03 augustus 2010, 12:20:52 »
Ik werk bij een soort attractiepark voor kinderen en daar mag ik soms ook achter de kassa, vind het superleuk. Wat ik niet leuk vind zijn mensen die bijvoorbeeld alleen Frans spreken en waar ik dus geen touw aan vast kan knopen, mensen die klagen over de entreeprijs of de prijs van een parkeermunt, mensen die met hun sigaret in m'n hokje komen hangen zodat ik vergast word, etc.
Maar over het algemeen vind ik de kassa draaien leuker dan bij de attracties staan, haha.
You know I need you, like a poet needs the pain.  | Verkooptopic! | Looklet.

JLatiina

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 03 augustus 2010, 14:25:28 »
Bij Hema bij de kassa bij die coffeeshop
VERSCHRIKKELIJK. Je moet zoveel dingen tegelijk doen afrekenen koffie maken.
Soms ook brood opwarmen en dat soort dingen en dan wordt die rij echt zoooolang, en ze hebben ook maar gewoon 1kassa .
Just because her eyes don\\\'t tear, doesn\\\'t mean her heart doesn\\\'t cry. And just because she comes off strong, doesn\\\'t mean there\\\'s nothing wrong.

xmarlonn

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 03 augustus 2010, 18:50:33 »
ik sta wel achter de kassa maar wel leuk

D.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 03 augustus 2010, 19:34:33 »
Ik heb eigenlijk maar 1x wat heeel vervelends meegemaakt..
Er was een keer een vrouw aan de snelkassa en die wou betalen met een
briefje van 200 maar die mogen we niet aannemen. Dus ik zei dat, begint
ze helemaal te flippen dat de supermarkt kut was en dat ik een "dom kassahoertje" was.
Toen kwam er een collega bij want die zag hoe zij tekeer ging en die vroeg wat er aan de hand was,
begon ze ons te bedreigen zei ze; jaa ik wacht jullie wel op dan zullen
jullie wel is zien wat er gebeurd als je mij dingen weigert, jullie gaan er
aan etc. etc.
Toen pakte ze die dingen die ze wou kopen uit t mandje en begon ze (nog
steeds scheldend) op ons te gooien :|.
Toen kwam de baas erbij en die heeft haar vriendelijk verzocht om weg
te gaan, dus ging ze nog even tekeer tegen hem en toen ging ze
eindelijk weg.
Dat was wel ff eng toen, en helemaal toen ik vrij was wist ik niet hoe snel
ik in mn auto moest komen haha ;p!
en dat allemaal alleen maar omdat ze niet met 200 mocht betalen -_-''
i dont wanna be your whole life, just your favorite part.

Ordinary

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 03 augustus 2010, 19:36:34 »
weet je wat lief was!
ik had een keer verkeerd aangeslagen wat de klant gaf, maar wel gewoon t juiste bedrag teruggeven, kwam ie terug; 'mevrouw u hebt het verkeerd aangeslagen' dus ik uitgelegd dat ik wel t juiste heb teruggegeven en dat dat geen kwaad kon. zegtie; 'oh gelukkig, want ik wou niet dat je er problemen mee kreeg met verschil!'
vond ik echt heel lief! :D
liever geleefd en bedorven dan niet geleefd en toch gestorven!

WOBBLY

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 03 augustus 2010, 19:37:39 »
ik heb een paar jaar bij de kassa gewerkt bij de super de boer, vond ht altijd heel leuk! veel mensen die me dan na een tijdje herkenden :)
was ook 1 man die altijd hetzelfde grapje maakte, maar dat niet onthield want hij was wat ouder, ik reageerde telkens hetzelfde haha hij was zo schattig!

ook 1 keer een groepje jongens van 13 ongeveer, 1tje filmde met zijn mobiel, en een ander keek me heel stoer aan en zei 'mag ik je nummer?' ik dacht echt wtf haha, ik zei maar 'Nee, maar hier is je bonnetje' :p

en idd ze alcoholisten/daklozen, maar bij 1 daarvan vond ik het heel leuk, gedurende de 2 jaar dat ik er werkte, na een tijd kocht hij ipv 6 bier, bijv 4 bier en brood. en vlak voor ik er wegging kocht hij altijd melk en sperziebonen enzo! ik vond het altijd erg leuk, beetje aan  de boodschappen ziend at het beter met hem ging :p

best vaak nu als ik ergens fiets of bijv in die supermarkt boodschappen doe, dat mensen me nog herkennen, echt leuk!
« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2010, 19:38:43 door WOBBLY »

Puck_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 03 augustus 2010, 19:43:18 »
Toen ik nog in de supermarkt werkte kon je zegels sparen, dus ik zei zo tegen een vaste klant: "meneer, u vergeet uw zegeltjes!"
Hij: "Nee hoor dit keer neem ik ze niet mee, ik heb nog genoeg!"
Leef je leven & lach je dood

Woopsie

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 03 augustus 2010, 19:48:17 »
Ik heb altijd ruzie met klanten haha, ik werk bij de hema.
En wat mij betreft is de hema wat te klant vriendelijk een beetje te makkelijk.
Als iemand zegt 'dit product is toch 2,-' terwijl je 5,- hebt aangeslagen dan geloven ze dat gewoon en moet je de klant het voor 2,- meegeven, ja lekker goedkoop boodschappen doen zo ken ik 't ook *-) echt zulke klanten komen er echt bij mij aan de kassa, ik werk bij ;t gebak/vlees/brood en soms heb je zulke zeikerds ik kan er soms echt niet tegen haha en dan blijf ik wel's niet klantvriendelijk :3

ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen hun hele leven in een supermarkt ofzo kunnen/willen werken *-)
Some people believe in god, I believe in music. Some people pray, I turn on the radio. ₪ ø ||| ·o.

D.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 03 augustus 2010, 19:50:20 »

@ getloco:
W-T-F. Wat een debiele mensen op deze wereld. En het is toch bekend dat je niet mag betalen met een briefje van 200?

Ja idd dat dacht ik ook, en het hing ook nog eens heel groot boven de kassa's!
Maar dat vond ze niet goed genoeg zichtbaar zei ze, dus vond ze het
ook niet geldig want dan moest het maar duidelijker zijn aangegeven :S.
i dont wanna be your whole life, just your favorite part.

Woopsie

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 03 augustus 2010, 19:54:40 »

Ik liep een paar jaar terug stage bij de Hema en stond op de food-afdeling. Er kwam een man in een scootmobiel een rookworst kopen. Nou ik pak een rookworst uit de pan en hij rijdt weer weg. Kwam hij in de middag terug en begon opeens tegen mij te schreeuwen en schelden dat ik hem een oude rookworst had verkocht. En dat hij een hele zere buik er van had gekregen en dat hij verdomme niet goed was!! En ik maar lief proberen: meneer, die rookworsten komen elke dag nieuw binnen en hij lag nog maar net in de pan. Begon ie weer: Jaaaa en ik weet heus wel dat het door die rookworst komt en dit en dat.. En toen na nog meer geschreeuw en gescheld wou die wegrijden langs een bak met rookworsten, maar daar kwam 'ie niet in een keer langs :') Dus werd hij alleen maar woester en ik dacht ik ga je nu echt niet meer helpen hoor, rijd maar lekker terug langs een andere weg. Toen hebben collega's die bak met rookworsten aan de kant getrokken en toen ging ie vloekend de winkel uit.

En ik had ook een verhaal gehoord (bij de Hema) dat een stagaire daar een ham-kaas broodje had verkocht aan een buitenlandse jongen, maar hij wou een kaasbroodje. Maar die stagaire wist het verschil toen niet goed tussen een kaasbroodje en een ham-kaas broodje. Nou die jongen kwam terug en begon tegen hem te schreeuwen dat hij hem ham had verkocht en dat hij dat niet mocht eten. Dat hij na sluitingstijd op hem zou gaan wachten en hem in elkaar zou slaan. Die stagaire is toen door de bedrijfsleider naar huis gebracht. Echt zielig.

haha ik werk ook op die afdeling wij hadden dat in 't begin wel 's met hotdogs werden mensen kwaad omdat het koud was (volgens hun) maar dan wel gewoon hun geld terugwillen en dat broodje nog opeten dan, ja wtf als je 't koud en vies vindt ga het dan niet opeten en dan ook nog 's je geld terugwillen, gieren.

of soms sta ik in m'n eentje en dan moet ik de datums gaan controleren enzo, en heb ik niet zoveel tijd want moet ik ook nog 's schoonmaken, en dan willen mensen iets afrekenen en dan blijf ik gewoon bezig want ze kunnen 't ook gewoon bij de andere kassa afrekenen (als ze geen gebak etc. willen) en vorige week stond zo'n vrouw er eerst 10min. maar ik had d'r wel gezien maar ik ging gewoon door ik had 't gewoon druk moest aanvulling + tht + schoonmaken in 'n uur dus ik was doorgegaan, kwam ze naar me toe zegt ze 'hoort u hierbij ik wil graag wat afrekenen' dus ik 'wilt u iets van gebak of iets anders erbij dan?'  'nee' 'oke zou u dan bij de gewone kassa willen afrekenen' ja blaba dat doe ik niet ik ben gewend om hier af te rekenen en normaal mag dat ook etc. etc. ze begon helemaal te schreeuwen haha, terwijl er niemand stond bij de kassa wtf.

en dat met dat hamkaasbroodje en kaasbroodje heb ik ook wel 's gehad bij m'n leidinggevende nogwel haha 8D
« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2010, 19:56:05 door Katrienduck »
Some people believe in god, I believe in music. Some people pray, I turn on the radio. ₪ ø ||| ·o.