Auteur Topic: Kassa verhalen  (gelezen 936646 keer)

Eksterrr

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 02 augustus 2010, 13:57:09 »
Ik zit achter de kassa bij de AH en er is altijd een man (een alcoholist, iedereen uit 't dorp kent hem en weet hoe veel hij drinkt) en die wordt altijd SUPER PISSED als je hem een fijne dag wenst.
Dan gaat ie je bijna staan uitschelden omdat hij wil dat je ''HOUDOE'' tegen hem zegt. My god. Moet je weer de hele tijd aanhoren dat hij wel eens naar de bazen in Zaandam zal gaan om ze eens te vertellen dat iedereen houdoe zou moeten zeggen en weet ik veel. Echt een vervelende kutvent.

En er is altijd een mannetje met een soort afro coupe die altijd 10 bavaria 0,5 l blikken koopt :') Echt áltijd. Soms nog met een brood er bij maar wel altijd dat bier.

En dan heb je ook nog de pedofiele meneer die echt eng is maar toch ook weer aardig. Brrr. Hij ziet er precies zo uit zoals je een pedo voorstelt in gedachten! Hij doet ook altijd heel erg 'lief' op een vieze manier tegen vrouwen en kinderen. XD bleeh

Maar ik kan nu niet even op echte verhalen komen of zo. Maar bellende mensen die aan je kassa komen moeten echt zwaar oppleuren. Mens, ik help je toch, ik kan toch ook niet verder als ik niet weet of jij een bonuskaart hebt omdat je mij niet hoort vragen er naar omdat je aan het bellen bent. :') En dan zijn het soms ook nog eens van die mensen die voor 150 euro aan spullen hebben gekocht dus dan ligt heel je achterband vol met spullen en wordt iedereen pissig XD

-Bananarama

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 02 augustus 2010, 13:57:22 »
een keer was er een oud stelletje, vraagt de man aan mij : heb je die ogen van jezelf? Zegt die vrouw snauwend en sarcastisch: Nee die heeft ze gestolen! .. was op dat moment egt heel geniaal want het leek zo'n lief koppeltje :P
You lost The Game

SNSBL

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 02 augustus 2010, 14:09:26 »
Ik was niet zo'n succes achter de kassa :') Er moesten bij mij wel dagelijks 34387438943 transacties geannuleerd worden enzo. Oh en één moment vergeet ik nooit meer en mijn beste vriendin ook niet (die werkt daar ook): het moment waarop een klant tomaten kocht en ik om zijn ID vroeg. Ik was er niet echt bij die dag :'D
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het vandaag windstil.

HANDLELOVE

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 02 augustus 2010, 14:11:06 »

Ik was niet zo'n succes achter de kassa :') Er moesten bij mij wel dagelijks 34387438943 transacties geannuleerd worden enzo. Oh en één moment vergeet ik nooit meer en mijn beste vriendin ook niet (die werkt daar ook): het moment waarop een klant tomaten kocht en ik om zijn ID vroeg. Ik was er niet echt bij die dag :'D

Hahahaha;p

Eksterrr

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 02 augustus 2010, 14:12:38 »
Hahahhahahahaa, ''mag ik je ID even zien?'' als je tomaten aan het kopen bent XD LOL ;D die is echt geweldig xD moest die klant er om lachen of vond ie het maar raar?

Kloot

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 02 augustus 2010, 14:13:56 »
Ik heb een paar maand in de c1000 gewerkt als vakkenvulster, wat een stom rotwerk.
Heb dan ook niks leuks beleefd x')
Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Kloot

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 02 augustus 2010, 14:15:37 »
Oh, t gaat over kassa's.
Doh x'D
Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 02 augustus 2010, 14:18:06 »
Altijd, maar dan ook echt iedere keer dat ik werk komen precies dezelfde alcoholisten langs om bier te halen. Zo heb je een man die heel luidruchtig is, dan komt hij bij je kassa en legt zijn bier met een harde plof neer, vervolgens strekt hij als een robot zijn arm waar een gekreukeld geld briefje in ligt.  Uurtje later staat hij er weer.

En zo kan ik er nog tien opnoemen, maar daar heb ik even geen zin in.

Van sommige klanten die sigaretten kopen bij de counter, weet je al wat ze willen. Zo heb je Meneer Gouleause Rood, Mevrouw van 5 Camel's, mevrouwtje één stuyvessant en één pall mall, en de tientallen mensen die een gewone of een light marlboro nemen.. :P

Wat ik inderdaad ook echt haat is als mensen voor 150 euro boodschappen doen en waardoor de hele achterband vol ligt met spullen. Wat ik nog erger vind is als er maar 1 persoon is, dus niemand die mee kan helpen met de boodschappen in de pakken.

Of als iemand iets koopt van 1,50 euro en betaald met een briefje van 50 euro, grr
*Reality is like a dementor, it sucks all the happiness out of your life...

Eksterrr

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 02 augustus 2010, 14:19:03 »
Nah, ik denk dat je als vuller ook toch wel af en toe iets grappigs beleeft of zo? Ik moest een keertje vullen omdat er bij de kassa's niet veel te doen was. Komt er zo'n klant naar me toe; 'Weet u misschien waar de wasverzachters staan?''
Ik zo: ''Ik kan toveren. Als u u nu omdraait, ziet u ze meteen! Wedden?!''
Klant draait zich om en ziet dat ie dus voor het rek stond met alle wasmiddelen die we hadden XD En toen moest ie lachen :P

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 02 augustus 2010, 14:19:10 »

Hahahah geweldig!!

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 02 augustus 2010, 14:21:19 »
wat ik ook wel eens heb is dat ik vraag of de klant het bonnetje wil terwijl diegene niet eens heeft betaald!
Ik: wilt u het bonnetje mee?
Klant: eeh :huh:
ik: Ow ik bedoel, heeft u een bonuskaart?

SNSBL

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 02 augustus 2010, 14:23:51 »

Hahahhahahahaa, ''mag ik je ID even zien?'' als je tomaten aan het kopen bent XD LOL ;D die is echt geweldig xD moest die klant er om lachen of vond ie het maar raar?

Nee, het grappige was dat hij het ook pas later doorhad. Hij ook echt zo: eh, ik zal even kijken (..) HUH? een ID vragen als je tomaten koopt?

Ik wist niet echt wat ik toen moest zeggen, had maar als grap gezegt: ja, dat moet tegenwoordig. Hij kon het niet echt waarderen denk ik want toen hij de deur uitliep hoorde ik tegen iemand zeggen: wat een vreemde cassières heb je ook tegenwoordig.

Verder vonden klanten me op de dagen waar ik er wél bij was met mijn hoofd een heel spontaan en vriendelijk meisje.
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het vandaag windstil.

Goelia

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 02 augustus 2010, 14:31:41 »
ik zat ooit is achter een kassa waar de telefoon het niet deed, en de bonnetjes werden heel onduidelijk geprint. en toen kwam er een klant, en die begon helemaal tegen mij te schelden dat het bonnetje niet duidelijk was.. en toen zei ik dat ik der niks aan kon doen, en dat ze maar moest gaan klagen bij de klantenservice. En toen daarna alle klanten die achter haar stonden gingen helemaal tegen mij zeggen zovan; 'jaa, ze zeurt gewoon, jij hebt helemaal gelijk hoor meisje'

en op mijn eerste dag waren er 2 superknappe jongens en die wouden mijn 4 euro fooi geven, haha.

en toen ik met koninginnenacht mijn nagels roodwitblauw had gelakt, maar eerst nog even moest werken, heb ik minstens 20 complimentjes gekregen, vond ik erg leuk (:

carpediem

• a year from now, I wish I started today.
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 02 augustus 2010, 14:32:26 »
Ik heb alleen bij AH stage gelopen.
En ik was met een vriendin, die daar ook aan het stage lopen was. Was ik aan het vakken vullen, bij de groente enzo. En toen kwam er zo'n man binnen, die zei zo : oeh meisjes! gaan jullie met dit mooie weer werken? ik zo ; tsja stage. Toen ging die vriendin even op haar mobiel kijken, hij zo : ooh ik heb er ook één hoor ! Wat is jouw nummer? maar zij negeerde hem dus, en toen liep die weg.
Er was ook zo'n oud kereltje die ging naar ons zwaaien, en knipogen, en zo met ze tong laughing7.
Trek het je niet aan, het past je toch niet.

Eksterrr

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 02 augustus 2010, 14:40:44 »
Oja, ik weet nog iets xD
Ik moet vragen: ''lege flessen ingeleverd of spaart u koopzegels?''
Vroeg ik een keer: ''Spaart u lege flessen?'' XD en toen na een paar klanten: ''Wilt u de bonuskaart erbij?'' (ik bedoelde het bonnetje)
Haha, ik was toen echt vaag bezig die dag. Toen ook echt te vaak gezegd ''fijn weekend!'' terwijl het toen net aan het begin van de week was of zo :')

THEREWEGO

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 02 augustus 2010, 16:27:40 »
HAHAHHAHAHAHAHAHA

@ Eksterr, you made my day!

babygethigher

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 02 augustus 2010, 16:44:12 »
hahaha geweldige verhalen, ik lig hier helemaal dubbel xd

Demi

• Always a lesson, never a failure.
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 02 augustus 2010, 18:49:35 »

Oja, ik weet nog iets xD
Ik moet vragen: ''lege flessen ingeleverd of spaart u koopzegels?''
Vroeg ik een keer: ''Spaart u lege flessen?'' XD en toen na een paar klanten: ''Wilt u de bonuskaart erbij?'' (ik bedoelde het bonnetje)
Haha, ik was toen echt vaag bezig die dag. Toen ook echt te vaak gezegd ''fijn weekend!'' terwijl het toen net aan het begin van de week was of zo :')

you made my day laughing7.

ItsSteef

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 02 augustus 2010, 19:03:29 »
Ik heb een jaar of 3 bij de Praxis achter de kassa gewerkt... Meest geniale was toen ik eens moest niezen en hij kwam BIJNA, maar toen kwam er een klant. Dus ik zeg: "Sorry, maar ik meot niezen, alleen het komt er even niet uit." Zegt die man: "Kijk hier maar even naar!" en doet z'n pet af en hij had een heel kaal glimmend hoofd wat de lampe reflecteerde en toen moest ik niezen, hahaha :D [Was trouwens echt een schat. Een wat oudere, donkere man en zo poepig :D]

En ik hielp altijd een kerel [soms met z'n vrouw erbij], van die bikers waren dat. Ze stonden altijd bij mij in de rij, zelfs als die langer was. En zo niet, dan zwaaide ze even :D

En ik vroeg altijd meerdere keren of mensen Airmiles spaarden, zelfs als ze al 'nee' hadden geantwoord, of als ik 'm al had gescand.

Oooh, en een oud-collega had ook eens zoiets grappigs *ligt al in een deuk*. Aan het einde van de avond wilde ze omroepen "Dames en heren." maar ze zei "Dames en hoeren." Whahahahaha :D
En een andere oud-collega die altijd bij de klantenservice [en dus ook de telefoon] stond, begroette eens klanten aan de kassa met "Goedemiddag, Praxis Amersfoort."

Ordinary

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 02 augustus 2010, 19:14:34 »

Wat ik inderdaad ook echt haat is als mensen voor 150 euro boodschappen doen en waardoor de hele achterband vol ligt met spullen. Wat ik nog erger vind is als er maar 1 persoon is, dus niemand die mee kan helpen met de boodschappen in de pakken.

Of als iemand iets koopt van 1,50 euro en betaald met een briefje van 50 euro, grr

GRR ja precies dat!

soms zijn er ook wel lieve klanten hoor! of mensen die gaan zingen enzo. haha
eergister kwam er n klein meisje naar me toe (die best vaak aan mn kassa komt) "wil je 30 cent?" ik zo; "hoezo?" zegt ze: "ik hoef het niet!" geeft ze het en loopt ze weg laughing7.
of mensen die me helpen als die kassabonrol er weer eens niet in wil!

en tsja, de alcoholisten ken ik ook al. en ik werk er pas n maand nu.

heb ook wel eens gehad dat ik op maandagochtend iemand een "fijn weekend!" toewenste.
en ook een keer bij n vriendelijke man vergeten wisselgeld te geven. "eh lieve schat, ik krijg nog wisselgeld van je... oh het is 1,35 laat maar zitten!" toch maar gauw gegeven!
of dat ze koopzegels willen, en dat ik dan weer vergeet actiezegels te geven laughing7.
liever geleefd en bedorven dan niet geleefd en toch gestorven!

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 02 augustus 2010, 19:27:09 »
Of briefjes van 100 vind ik ook irritant! Soms kijk ik echt zuur als iemand met 100 wil betalen terwijl het maar een bedrag van 5 euro is ofzo..

Amante

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 02 augustus 2010, 19:28:08 »
Geniaal dit!

MZNL

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 02 augustus 2010, 19:35:10 »
Ik werk in een kledingwinkel, en ik vind het echt wel super leuk werk.
We hebben zo ook onze vaste klanten en je leert ze steeds beter kennen.

Laatst had ik een man aan de kassa en die kocht zo'n fleechevest. Die was 15 euro. Toen zei die man: 'Krijg ik hier nu ook nog korting op?' Ik: 'Nee, deze is niet afgeprijsd, dus het is gewoon 15 euro.' Hij: 'Maar kunnen jullie mij dan geen korting geven?' Ik: 'Nee sorry, zo werken wij hier niet.' Scan ik het vest, slaat de kassa 'm voor 10 euro aan. Die man moest wel heel erg lachen, haha.

Ordinary

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 02 augustus 2010, 19:35:59 »

Of briefjes van 100 vind ik ook irritant! Soms kijk ik echt zuur als iemand met 100 wil betalen terwijl het maar een bedrag van 5 euro is ofzo..

ja wij hebben zo'n speciale apparaatjes waar je die briefjes doorheen moet halen om te kijken of ze echt zijn. en die staan maar bij 2 kassa's! moet je helemaal mensen roepen..
« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2010, 19:36:35 door chilosa »
liever geleefd en bedorven dan niet geleefd en toch gestorven!

xVlinderr

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 02 augustus 2010, 19:38:12 »
Ik werk deze zomer in een winkeltje in een verzorgingstehuis. Altijd leuk met die oude mensen! Zij vinden het ook wel eens leuk dat er een wat jonger persoon werkt waarmee ze even een babbeltje kunnen maken. En dan geven ze je idd complimentjes enzo: 'Jaaa het tehuis is er wel op vooruit gegaan zo hoor!' 'Wat zie je er leuk uit m'n kind!' Hihi.
Verder zijn er ook hele vieze mensen die langskomen, die naar pis stinken en elke dag in enkel een korte broek lopen -_-' Tja, dat hoort er ook bij.
flowers pop out of the street, everywhere I place my feet