Auteur Topic: Kassa verhalen  (gelezen 931254 keer)

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #10025 Gepost op: 02 december 2018, 16:14:54 »
Je kon schoentjes zetten in de winkel tot 1 december en gisteren kwamen nog kinderen hun schoen zetten. Ouders, alsjeblieft, kijk naar de datum dan :")
Maar vond het zielig voor die jonge kinderen dat ik ze als nog een zakje snoep gaf. "Sinterklaas is al langs geweest, maar heeft gelukkig nog wat extra achter gelaten"
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

PINKMAN

• Bekijk profiel
« Reactie #10026 Gepost op: 16 december 2018, 19:44:04 »
Gisteren stonden er zo'n 5 mensen in de rij bij mij aan de kassa. Komt er een oude vrouw aan de zijkant van mijn kassa staan en zegt: 'ik heb maar 1 ding, moet ik dan écht helemaal daarvoor in de rij gaan staan? Ik heb het gepast en hoef geen bon'.  Uh ja wat dacht jij dan? Ik heb het uiteindelijk wel gedaan want het was zo'n type die een discussie gaat starten en daar had ik echt geen zin in. Maar echt waar halen mensen het lef vandaan?
« Laatst bewerkt op: 16 december 2018, 19:47:54 door PINKMAN »
I wasn't hurt that badly. My doctor said that all my bleeding is internal, that's where the blood is supposed to be - Jake Peralta

PINKMAN

• Bekijk profiel
« Reactie #10027 Gepost op: 16 december 2018, 19:47:01 »
Ook was er een vrouw die al haar spullen in een rugzak had gedaan die wij verkopen omdat ze er geen zin in had om helemaal naar voren te lopen om een mandje te pakken en het niet allemaal vast kon houden. De tas hoefde ze verder niet. Want ja dat kan blijkbaar allemaal.

Ik werk al vijf jaar achter de kassa maar blijf me nog altijd verbazen over hoe asociaal sommige mensen kunnen zijn.
I wasn't hurt that badly. My doctor said that all my bleeding is internal, that's where the blood is supposed to be - Jake Peralta

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #10028 Gepost op: 16 december 2018, 22:18:55 »
^^wtf, als je tas wel wil, oke, maar als je de tas niet hoeft, laat hem dan lekker liggen en pak een mandje...

Ik had gisteren een jongetje en die wilde vuurwerk kopen, maar die had geen ID bij zich, dus ik mocht het helaas niet meegeven, ging de vrouw die ik daarvoor had afgerekend zich er mee bemoeien. Zij wilde het betalen en zij is volwassen en weet ik veel allemaal. Ze ging gewoon echt zeuren, 'Ah toe nou, ik ben toch volwassen, ik betaal het wel'. Nee mevrouw, ik weet dat het voor hem is, ik mag het niet meegeven, wat snapt u daar niet aan?
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

xxcheyen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10029 Gepost op: 17 december 2018, 15:32:00 »
Bijna 2 jaar kassa werkzaamheden bij de Zeeman gedaan. Je ziet zoveel verschillende mensen voorbij komen! Je gaat idd na een tijd de 'vaste' klanten herkennen en die maken het soms ook leuk. Ik had ook veel oude mensen die er echt kwamen voor een praatje (terwijl er op dat moment een gigantische rij achter hen is). Wat ik wel vervelend vond (maar dit ligt misschien ook aan de soort winkel) dat mensen er met een bepaalde instelling binnen kwamen. Ik heb vaak arrogante mensen gehad die dachten 'beter' te zijn alleen omdat jij bij de 'Zeeman' werkt.

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #10030 Gepost op: 17 december 2018, 15:49:40 »
Gisteren stonden er zo'n 5 mensen in de rij bij mij aan de kassa. Komt er een oude vrouw aan de zijkant van mijn kassa staan en zegt: 'ik heb maar 1 ding, moet ik dan écht helemaal daarvoor in de rij gaan staan? Ik heb het gepast en hoef geen bon'.  Uh ja wat dacht jij dan? Ik heb het uiteindelijk wel gedaan want het was zo'n type die een discussie gaat starten en daar had ik echt geen zin in. Maar echt waar halen mensen het lef vandaan?
Dan zou ik zeggen: 'Je moet niet bij mij zijn, je moet naar de andere klanten kijken en vragen of je mag voordringen.' (alle klanten kijken zuur naar mevrouw omdat ze allemaal natuurlijk dringend ergens moeten zijn)
Als kassierster heb je geen macht, je kan niet zoals politie vertellen wat er moet gebeuren.

Of wanneer de kassa gesloten is:' Mag ik?'
Nee, want ik moet pauze nemen/ik ben klaar/ ik moet in de winkel iets doen.
Maar toch willen ze het vragen.
'Nee mevrouw'
'Ja maar...'
'Nee mevrouw, Ik moet (geldige reden)'
'... Kan ik echt niet?'
'Nee, want als ik open ga doen, dan komt de klant met 3 artikelen, dan komt de andere met 4. Het is met een REDEN waarom ik gesloten ben'

Vandaag: Klant vraagt of we iets hebben
'Nee, we hebben het enkel met een actie'

'Hebben jullie echt niets achteraan staan?'
Wat betekent "nee" voor U?
Ain't no rest for the wicked!

PINKMAN

• Bekijk profiel
« Reactie #10031 Gepost op: 13 januari 2019, 10:08:16 »
----
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2019, 16:11:58 door PINKMAN »

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #10032 Gepost op: 29 januari 2019, 19:06:29 »
Klant: "Mevrouw.. heeft u nog Dash poeder?"
Ik: "Nee, dat hebben we al een tijdje niet meer."
Klant: "Vorige keer heb ik het nog gekocht"
Ik: "Dan bent u al even niet meer geweest, fijn dat u er weer bent."
Klant "Nou waarom heb je het niet meer dan, en ik weet zeker dat jullie het 2 weken geleden nog hadden."
Ik: "Misschien heeft u het ergens anders zien staan. Ik bestel iedere week de wasmiddelen en dit staat al een tijdje niet meer tussen de artikelen."
Klant: "Dat is het probleem. De jeugd van tegenwoordig denkt dat ze een winkel kunnen runnen en daardoor gaat het mis. De Blokker gaat ook al weg."

En toen liep ze weg... okeeeeee dan xD
Voor mij een porto

Rrrr-Meeuwtje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10033 Gepost op: 05 februari 2019, 18:57:49 »
Vandaag iets heel leuks meegemaakt met een medewerkster. :)

Een week of twee geleden wilde ik een ovenschaal kopen bij Albert Heijn, maar aangezien wij maar een klein oventje hebben was het echt een twijfelgeval of het wel zou gaan passen. Ik vroeg aan een medewerkster of ik hem terug mocht brengen als hij niet zou passen; dat mocht. Nu zag ik haar vandaag weer in de winkel, en ze kwam naar me toe om te vragen of de schaal in onze oven paste. Dat vond ik zo leuk! Persoonlijke aandacht in deze vorm kom je niet meer zo vaak tegen, mijn AH is ook echt geen klein buurtsupertje. :D
"In overgave vind ik vrede en ongewapend ga ik de weg. Vrede wens ik vriend en vijand."

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #10034 Gepost op: 07 februari 2019, 18:59:13 »
^ als je als medewerker goed gehandeld wordt door een klant vergeet je dat niet vaak :). Zo hebben wij ook een hele grote klantenkring. Maar de mensen die beleefd zijn en echt met speciale vragen komen, onthoud je wel :) Ik vind het fijn om te horen dat zulke dingen fijn zijn :). Dat is waar je het voor doet ^^
Voor mij een porto

Rrrr-Meeuwtje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10035 Gepost op: 08 februari 2019, 15:10:09 »
Dat vind ik echt leuk om te lezen! Ik kan me voorstellen dat je heel wat meemaakt met dit werk.  :)
"In overgave vind ik vrede en ongewapend ga ik de weg. Vrede wens ik vriend en vijand."