Auteur Topic: Kassa verhalen  (gelezen 933827 keer)

Sophles

• Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:32:16 »

[...]

dude, je loopt dan niet eens risico op een boete, aangezien ze onmogelijk kunnen checken of jij ze samen hebt zien lopen of niet. sowieso had het gekunt dat hij gewoon vrienden voor de ingang toevallig tegenkwam, en later in de winkel zei;'hee, ik moet nu gaan, later'

je kan altijd risico lopen op een boete en dat hoort gewoon bij het werk, dus dan doe ik dat ook gewoon, ik snap sowieso niet helemaal waar je heen wil? er wordt gewoon van mij verwacht dat als ik het zie, dat ik het dan vraag en er zijn ook zat mensen die dit wel begrijpen en dan ook gewoon rustig weg gaan, ik kan er tenslotte ook niks aan doen dat die regels er zijn?
TUMBLR - LAST.FM "If the history of science shows us anything, it is that we get nowhere by labelling our ignorance 'God'".

Goelia

• Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:35:28 »

[...]

je kan altijd risico lopen op een boete en dat hoort gewoon bij het werk, dus dan doe ik dat ook gewoon, ik snap sowieso niet helemaal waar je heen wil? er wordt gewoon van mij verwacht dat als ik het zie, dat ik het dan vraag en er zijn ook zat mensen die dit wel begrijpen en dan ook gewoon rustig weg gaan, ik kan er tenslotte ook niks aan doen dat die regels er zijn?

ik vind het gewoon irritant als mensen daar moeilijk over doen, en al helemaal als het niet helemaal hoeft. vooral omdat de meeste van die mensen op hun 14e met kilo's makeup op breezer probeerde mee te krijgen en dan net zo hard zaten te kankeren op de kassa meisjes die niet meegaven. ik weet niet of jij dat ook deed, maar over het algemeen haat ik dat soort meisjes gewoon.

Sophles

• Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:35:54 »

Dus ik begin volgende week bij de C1000 of AH.. Ik ben best nerveus want heb echt nog nooit kassa gedraaid/geld wisselen terugtellen etc.
Word dat altijd uitgelegd bij een supermarkt? en welke supermarkt verdient beter, c1000 of ah? Van c1000 kan ik de salaris niet vinden op 't internet..

haha dat wordt je sowieso uitgelegd, ze zetten je heus niet zomaar achter de kassa :D
TUMBLR - LAST.FM "If the history of science shows us anything, it is that we get nowhere by labelling our ignorance 'God'".

Sophles

• Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:37:00 »

[...]

ik vind het gewoon irritant als mensen daar moeilijk over doen, en al helemaal als het niet helemaal hoeft. vooral omdat de meeste van die mensen op hun 14e met kilo's makeup op breezer probeerde mee te krijgen en dan net zo hard zaten te kankeren op de kassa meisjes die niet meegaven. ik weet niet of jij dat ook deed, maar over het algemeen haat ik dat soort meisjes gewoon.

eeeuh nee, ik was sowieso niet een veertienjarige met kilo's make-up op en een fles breezer, en tja, ik vind ook zoveel irritant, maar regels zijn regels. en ik haat die meisjes ook, aangezien ze mij vaak dwars zitten.

_CHARLIE

• Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:38:20 »
ghehe ik zit achter de kassa @ c1000, en laatst had ik een man en die was een beetje raar. Die had het gesprek ingestudeerd, met alles wattie moest zeggen. Alleen liep hij 1tje te ver voorop.
Ik: "Goedemorgen"
Hij: "Alsjeblieft"
Ik: "Dat wordt dan ....euro en ... cent"
Hij: *geeft het geld* "Dankjewel"
Ik: "*geef het wisselgeld*Met... maakt..."
Hij: "Insgelijks!"
Ik: "En een prettige dag verder!"

Daar moest ik wel om lachen XD

En er is een vrouw die alocholist is, en iedere ochtend rond 8 uur al direct bij opening minstens 1 fles port komt halen.
En zo'n vrouw die minstens 2 keer per dag boodschappen doet en dan altijd een heel lang praatje met je wil maken. En nog een aantal vreemde types xD
Maar verder is het best oke werk, op gegeven moment hoef je niet meer na te denken. Alleen klanten die zeuren om 10 cent korting die niet verrekend is ofzo irriteren me dood, puur omdat het heel veel moeite kost om dat met de computer allemaal weer op orde te krijgen en te zorgen dat je geen kastekort hebt op het eind -.-
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2010, 00:39:34 door _CHARLIE »
I've had a good day doing things the wrong way

Goelia

• Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:38:51 »
alleen wat jij deed was geen regel ;D  het is namelijk niet een regel om als iemand drank koopt aan de hele winkel om hun ID te vragen.

Sophles

• Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:39:42 »

alleen wat jij deed was geen regel ;D  het is namelijk niet een regel om als iemand drank koopt aan de hele winkel om hun ID te vragen.

hoe weet jij wat de regels in mijn AH zijn? en wie heeft het over de hele winkel?

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:44:02 »
ooooow er is een klant he, toen ik daar begon met werken en hij mij zag kwam hij meteen naar me toe en vroeg of ik nieuw was. Toen vroeg hij of ik op een blaadje: groetjes (mijn naam) wilde zetten, tsjah dat wilde hij graag  :S:S
Dat heb ik dus gedaan en nu iedere keer als hij komt gaat hij mij uitbundig zitten groeten, en dat is soms zóó irritant. Dan is het bijv überdruk in de winkel, komt hij opeens binnen: HALLO FALLINGDOWN, HOE GAAT HET? LEUK OM JE WEER TE ZIEN!!  Je ziet de klanten dan zo kijken :huh:  :wacko:

Hahaha ik moet er wel vaak om lachen hoor :P
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2010, 00:44:43 door FallingDown »
*Reality is like a dementor, it sucks all the happiness out of your life...

Goelia

• Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:45:20 »

[...]

hoe weet jij wat de regels in mijn AH zijn? en wie heeft het over de hele winkel?

nahh, zou kunnen dat ik ook in de AH heb gewerkt? dus dat het niet zomaar een wilde gok is ;) en weet ik veel van hoeveel mensen jij de ID's wil controleren, als zelfs mensen achter een andere kassa hun ID aan jou moeten laten zien.

Sophles

• Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:47:27 »

[...]

nahh, zou kunnen dat ik ook in de AH heb gewerkt? dus dat het niet zomaar een wilde gok is ;) en weet ik veel van hoeveel mensen jij de ID's wil controleren, als zelfs mensen achter een andere kassa hun ID aan jou moeten laten zien.

toen ik begon met werken, heeft mijn teamleider gezegd dat ik dit moest doen als het zag, dus het is voor mij zeker wel een regel.

ik zeg toch dat het is als ik een groepje jongeren zie van wie ik zeker weet dat ze bij elkaar horen? ik weet niet hoe jij er de hele winkel van maakt, het is niet zo dat ik maar gewoon ga gokken ofzo.
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2010, 07:30:16 door Sophles »

_CHARLIE

• Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:48:11 »

[...]

3 keer raden, jij bent nog geen 16, en baalt ervan dat je geen drank meekrijgt.
Ja nou, dat is dan kut voor je. Regels zijn regels, en de wet is de wet. Het staat in de wet dat kinderen onder de 16 jaar geen alcohol mogen nuttigen/kopen. En dat eerste valt niet te controleren, maar het tweede wel. En dat wordt ook gedaan. Later heb je er profijt van dat je niet op je 14e een fles martini mee kon nemen. Ik ben ook niet van plan m'n baantje te riskeren voor een stel lijpo-kindjes die zich zo nodig in een coma moeten zuipen omdat dat cool is. Blij zijn kun je ook zonder alcohol, jeez.
Heb je enig idee hoe irritant 14jarigen met alcohol op zijn? damn..
I've had a good day doing things the wrong way

NJH

• Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:49:26 »
het is wel maf als iemand je bij je naam noemt.
laatst zei iemand: mag ik er zegels bij sabine?
ik dacht echt; huh, hoe weet hij mijn naam?
maar toen dacht ik, oja m'n naamkaartje.
met sommige mensen heb je hele leuke gesprekken, en bij sommige mensen weet je gewoon echt niet wat je moet zeggen dus lach ik meestal maar wat.
Sunt facta verbis difficiliora.

Anonymous

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:51:24 »
Ik had laatst iets grappigs
En klein jongetje vroeg aan zijn vader: papa waarom heet Engeland Engeland? Want eng is toch dat het eng is? Is het een land waar het eng is? Omdat het enge - land is? Is het daar heel erg eng?

haha en zo maar door XD

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:51:30 »
heb ik ook heel vaak.
''Hallo Zohra, alles goed?''

ach ja

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:53:42 »
Laatst had ik een klein jongetje aan de kassa die non-stop ''ierland'' zei. ondertussen was hij de spullen op de band aan het leggen... Toen zijn vader kwam, keek hij zijn zoon heel raar aan. Hij was trouwens een jaar of 6, echt schattig :P

Goelia

• Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:58:03 »

[...]

3 keer raden, jij bent nog geen 16, en baalt ervan dat je geen drank meekrijgt.
Ja nou, dat is dan kut voor je. Regels zijn regels, en de wet is de wet. Het staat in de wet dat kinderen onder de 16 jaar geen alcohol mogen nuttigen/kopen. En dat eerste valt niet te controleren, maar het tweede wel. En dat wordt ook gedaan. Later heb je er profijt van dat je niet op je 14e een fles martini mee kon nemen. Ik ben ook niet van plan m'n baantje te riskeren voor een stel lijpo-kindjes die zich zo nodig in een coma moeten zuipen omdat dat cool is. Blij zijn kun je ook zonder alcohol, jeez.
Heb je enig idee hoe irritant 14jarigen met alcohol op zijn? damn..

ehm, ik ben wel 16. ik vind gewoon dat je niet zo moeilijk hoeft te doen.

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:58:11 »
hahahaha ik heb een keer 403 keer unox soep aangeslagen.

Ik pakte de broccoli en wilde hem wegen, maar in plaats van  403 ''plu'' heb ik ''aantal'' gedrukt(het ligt naast elkaar) en daarna scande ik de soep.  Toen moest die jongen vijfhonderd nog wat euro betalen. Hij keek zo: :o :blink:

Ik had het gelukkig wel snel door
 ^_^

schaamhaar

• Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 04 augustus 2010, 00:59:42 »
Haha, er zitten echt leuke verhalen bij!

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 04 augustus 2010, 01:07:35 »
Je hebt ook mensen die heel lang naar je kijken en zodra jij je naar hun omdraait  kijken ze de andere kant op.
Dan vraag ik me altijd af wat ze denken enzo...

NJH

• Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 04 augustus 2010, 01:18:18 »
ik heb gister en vandaag trouwens heel vaak 'fijn weekend' gezegt.
gelukkig lopen ze dan weg, maar de volgende klant hoort het ook.
dus maak ik altijd maar hetzelfde 'grapje' dat ik nog helemaal met het weekend gevoel zit.
Sunt facta verbis difficiliora.

yesja

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: 04 augustus 2010, 12:55:52 »
ik moest gister werken en het was vrij rustig. Mijn collega was even achter. Kwam er een dikke neger(no offence) bij de kassa, ik hem gewoon helpen enz. En ik spreek hem met u aan, zoals iedereen. Zegt ie : zeg maar je ;) . nou oke. toen hij weg ging zei hij : je hebt mooi lachje ;) muhahahahahhahh
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2010, 12:58:08 door yesja »
-

WOBBLY

• Gast
« Reactie #121 Gepost op: 04 augustus 2010, 13:04:45 »
ik schaamde me trouwens ook altijd heel erg als er een klant ergens voor belde ofzo en ik dan na het telefoongesprek 'tot ziens' zei :p hoewel ik ze waarschijnlijk wel weer zou zien, maar dan nog haha!

WATERMELON

• Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: 04 augustus 2010, 13:17:09 »
mensen die smoothies of dozen met eieren laten vallen zijn echt handig. of flesjes bier die ontploffen als je ze vast pakt. bij mijn AH komen ook veel gehandicapten die hun geld vergeten en dronken mensen en zwervers. sommige mensen zijn zo vies, dan ben ik blij dat ze weg zijn.

Maar er zijn natuurlijk ook veel aardige mensen die je aanspreken met je naam omdat die op je naamkaartje staat en veel mensen gaan ook nog even een praatje met je maken. Mensen die bonuskaarten naar andere kassa's gooien, mensen die roepen: "Yes ik ben eerder aan de beurt" en dan roept iemand anders over mij: "Maar ik heb een leuker kassameisje!" dat soort dingen zijn weer heel leuk. Of dingen zoals: "Wilt u de kassabon?" "Ja lekker!" Dan denk je ook: huh? Of': "Spaart u zegels? "Nee, jij?"  Haha

Kassa kan heel saai en eentonig zijn en mensen worden snel boos of geirriteerd en geven je ergens de schuld van terwijl je er niks aan kan doen, maar je maakt ook wel grappige dingen mee en ach ja, je verdient er geld mee.
Live for today. Yesterday is over and tomorrow may never come.You nailed it!

carpediem

• a year from now, I wish I started today.
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: 04 augustus 2010, 13:19:44 »
Oja, ik was stage lopen.
en er kwam een best een jongentje van 10 jaar ofzo?
en het was mijn 4e dag ofzo, dus ik wist niet echt waar alles stond.
hij zo : "mevrouw, mag ik u wat vragen?" vet beleefd ;p
ik zo : "jahoor"
hij : "waar ligt de piccalilly?"
ik dacht zo huh? piccalilly, nog nooit van gehoord? ;p dus ik herhaalde het zo .
hij zo : "uhm ja, volgens mij heette het wel zo.." hij werd helemaal verlegen.
dus ik ging even iemand vragen, had die het wel goed. Maar ik vond echt zo schattig, heel beleefd en verlegen ;p
Trek het je niet aan, het past je toch niet.

ghosts

• Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: 04 augustus 2010, 13:21:43 »
Oh kassa lijkt me best leuk als ik dit zo lees. Bij hema is het zooo eentonig (niet de kassa) en ik maak bijna geen uren.