Auteur Topic: Kamer zoeken Utrecht  (gelezen 1500 keer)

Gast

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 mei 2019, 15:07:54 »
Hoi allemaal, ik ben van plan volgend jaar uit huis te gaan. Ik sta al een tijd ingeschreven en ik hou de verschillende sites allemaal een beetje in de gaten. Mijn vraag is of het nu echt zo moeilijk is om een kamer te vinden? Iedere keer wanneer ik kijk zijn er meer dan genoeg kamers beschikbaar voor een goede prijs, met prima ligging enz.

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2019, 15:13:03 »
En daarmee kijk je ook naar de prijs? Utrecht is een onwijze studentenstad. Als je geld genoeg hebt, is het geen probleem. Een beetje redelijke kamer vinden én voor een bedrag wat te betalen is voor de gemiddelde student, is vaak lastiger. Maar als jij goede kamers voor een redelijk bedrag tegenkomt is dat toch alleen maar fijn?

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2019, 21:08:55 »
Denk ff na, je bent niet de enigste die een goede kamer voor een goede prijs met een goede ligging wil. Je hebt concurrentie en voor een goede kamer zijn dat gerust tientallen mensen. Zoveel kans heb je dus niet om die kamers die je allemaal gezien hebt ook daadwerkelijk te krijgen.

Aerenia

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2019, 10:56:56 »
Dan ben ik heel benieuwd naar waar jij kijkt haha! Ik probeer namelijk al enkele maanden een kamer te vinden en het is een haast onmogelijke opgave. De kamers zijn meestal heel duur en op iedere kamer komen ontzettend veel reacties binnen. Bovendien zijn ze vaak op zoek naar mensen die al wat verder in hun studie zitten/werken (denk aan 21, 23 of zelfs 25+). Ik ben aan het einde van m'n tweede jaar ondertussen, maar nog wel 19. Ik kom vaak daarom al niet in aanmerking om te hospiteren. Dus ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het niet zo makkelijk is haha.

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2019, 11:15:50 »
Ik ben ook wel benieuwd waar jij zoekt :)
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Gast

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 mei 2019, 15:35:41 »
Ik zoek gewoon op van die algemene sites. Maar dat is het ding ik heb alleen nog maar gekeken en ben nog niet actief aan de slag gegaan met reageren op advertenties enz. vandaar dat ik het me afvroeg. Ik ken zelf  namelijk mensen die in Amsterdam en Delft redelijk snel aan een kamer zijn gekomen, maar wist niet wat de situatie in Utrecht was. Bedankt voor de reacties!

Eden

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 20 mei 2019, 00:45:49 »
Het is geen kwestie van geen aanbod in Utrecht, het is een kwestie van teveel vraag. Dus er zijn inderdaad genoeg kamers voor een prima prijs, het probleem is alleen dat kamers meestal 50+ reacties krijgen, wat betekent dat de kans dat je word uitgenodigd voor een hospiteeravond klein is, en de kans dat je de kamer uiteindelijk krijg nog kleiner.

Ik had geluk met hospiteren in Utrecht en kreeg eerste kamer waar ik ben komen hospiteren, maar om me heen is het meestal alleen maar drama. Dus ik zou je zeker instellen op minstens 5 keer de plank mis te slaan wanneer je komt hospiteren.
was Taurus.

Flipflups

• **
  • Life is better in flipflops
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 20 mei 2019, 11:43:43 »
Het ding is dat je 100 keer kan reageren, daarvan misschien 5 keer wordt uitgenodigd voor een hospiteeravond (en van de rest krijg je vaak helemaal geen bericht), en dan zit je daar met nog 10-20 andere hospitanten en moet je maar net de juiste leeftijd hebben, de goede studie doen en de leukste grapjes maken om uitgekozen te worden.
En sommige mensen hebben inderdaad geluk, die worden gelijk uitgenodigd en bij een van de eerste keren ook uitgekozen. Maar het grootste deel van de studenten moet echt wel veel berichten sturen en een aantal keer hospiteren.

Als je nog tips wil;
- Zelf een bericht op zo'n facebookpagina zetten werkt niet; mensen die een kamer hebben in hun huis krijgen 100 reacties en kiezen daar iemand uit. Zij gaan niet op jouw zoektocht reageren, jij moet op hen reageren
- Schrijf je in bij SSH als je dat nog niet gedaan hebt. Daar heb je nu niks aan, maar over 2-3 jaar kun je daar wel een kamer via krijgen die waarschijnlijk goedkoper is
- Neem een abonnement op kamernet. Dat kost 20 euro per maand ofzo maar er komt echt ontzettend veel op te staan
- Reageer op berichten op Facebookpagina's (maar wel alleen op de berichten waar jij voor in aanmerking komt, dus niet als ze jongens, werkenden of 25+ mensen zoeken, en ook niet als die mensen elke avond uitgaan terwijl jij liever een boek leest, of juist andersom)
- Maak gebruik van je netwerk. Je kan evt. wel zelf een bericht op je Facebookprofiel zetten en vragen of mensen nog iemand kennen of het willen delen. Wie weet heeft de buurman van je oom wel een dochter die in Utrecht studeert en volgende maand uit haar kamer gaat
The tans will fade, but the memories will last forever ♥