Auteur Topic: issues tussen mijn moeder en mij  (gelezen 254 keer)

kusjex

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 30 oktober 2019, 10:40:16 »
Hii girls,
Heb iets waar ik heel erg mee zit, en totaal niet weet wat ik moet doen.. Misschien weet een van jullie raad.

Sinds een aantal jaren is de relatie tussen mijn moeder en mij echt bagger.
Toen ik klein was ging alles goed en was ze er voor me.
Maar sinds mijn pubertijd stoot ze me steeds meer af.
Mijn vader boeit het niet -> zegt hij zelf ook. Zolang ik naar school ga mag ik thuis blijven wonen, maar dat is zeker niet iets wat ik nog wil.

Mijn moeder heeft een schoonmaakobsessie - ze werkt 08-13 en als ze thuiskomt gaat ze de hele dag schoonmaken/koken. Verder heef ze geen hobby's (af en toe uit eten of een drankje doen met haar collega's).
Meerdere malen met haar geprobeerd om hier een gesprek over te hebben. Maar elke keer zegt ze dat ze geen tijd heeft voor leuke dingen/hobby's.
Als ik een dagje plan om met haar te gaan winkelen - om haar toch het huis uit te krijgen en een leuke dag te hebben samen. Dan bedenkt ze van tevoren een hele plan zodat er toch avondeten is voor mijn vader en dan ruimt ze de dag voordat we gaan alles op en maakt ze van alles schoon zodat ze niet achter gaat lopen?
Ze zeurt elke avond rond 21.00 dat ze nu pas zit na de hele dag hard werken (schoonmaken)
En als ik zeg dat ik haar graag wil helpen, zegt ze dat dit niet hoeft en ze het liever zelf doet. Ook als ik door blijf pushen of als ik het zelf schoon maak - daarna maakt ze het zelf nog een keer schoon? 
Ja, schoonmaken is zwaar, maar ik heb ook gewerkt in het huishouden bij oudere mensen, maar ik weet dat het zeker geen hele dag kost.

Toen ik nog met mijn ex samen was, hij deed niks in het huishouden en ik ruimde al zijn spullen altijd op. Trokken mijn ouders hem voor en deden ze leuk tegen hem, terwijl ze mij telkens naar de grond haalden dat ik niks doe??? - Ik studeer 2 dagen per week school, loop 3 dagen in de week stage en werk hiernaast nog.

Sinds kort word er van me geëist dat ik mijn eigen eten koop - mijn moeder zegt dat ze niet genoeg geld heeft - als haar salaris er is, koopt/bestelt ze van alles (kleding, spullen voor in huis) en dan na 2 weken vraagt ze geld aan mij of ik boodschappen kan gaan doen.

Vorige week was er een dag dat mijn moeder mij helemaal de grond in trapte (met woorden) - ze zei dat ik alleen achter blijf, dat niemand me gaat willen, en dat ze m'n ex begrijpt waarom hij weg bij me is (terwijl hij vreemdging..?) De hele dag heeft ze zulke opmerkingen naar mij gemaakt en mij nagedaan hoe ik erbij loop. Dit maakte me enorm verdrietig, als ik huil zegt ze dat ik moet stoppen met huilen en dat ik me aanstel. Dus ik heb 1 week niet tegen haar gepraat (en was amper thuis).
Gisteren begonnen we weer te praten, was het even goed, maar later begon het weer.

Ben het echt helemaal zat thuis, maar op mezelf wonen zit er ook niet in - Daar verdien ik niet genoeg voor.
Wel zit ik atm in mijn laatste jaar en wil volgend jaar op mijzelf gaan wonen.
Maar tot die tijd wat ik nog allemaal aan moet horen? het negeren lukt niet want ik blijf er toch echt wel mee zitten.

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2019, 13:49:33 »
Waarom stoor je je er zo aan dat ze geen hobby's heeft?

En wat het eten betreft- er zijn zat mensen die kostgeld moeten betalen aan hun ouders, dus zelf je eten betalen vind ik helemaal niet zo'n gekke eis eigenlijk. Verder is het ook niet jouw pakkie aan hoe ze haar geld besteed.

kusjex

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2019, 15:15:13 »
Waarom stoor je je er zo aan dat ze geen hobby's heeft?

En wat het eten betreft- er zijn zat mensen die kostgeld moeten betalen aan hun ouders, dus zelf je eten betalen vind ik helemaal niet zo'n gekke eis eigenlijk. Verder is het ook niet jouw pakkie aan hoe ze haar geld besteed.

Ik stoor me er niet aan. Dat ze die niet heeft is mijn keuze - alleen ze doet geen leuke dingen en hierdoor reageert ze alles af.
Het is wel mijn 'pakkie' hoe ze haar geld besteed, aangezien het geld na 1 a 2 weken op is en dan gaat ze ervan uit dat ik haar geld geef. - en dan heb ik zelf geen geld meer voor mijn vaste lasten ect.

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2019, 17:59:17 »
Ik stoor me er niet aan. Dat ze die niet heeft is mijn keuze - alleen ze doet geen leuke dingen en hierdoor reageert ze alles af.
Het is wel mijn 'pakkie' hoe ze haar geld besteed, aangezien het geld na 1 a 2 weken op is en dan gaat ze ervan uit dat ik haar geld geef. - en dan heb ik zelf geen geld meer voor mijn vaste lasten ect.
Hoe oud ben je dan? Ik was onder de indruk dat je volwassen bent en dan is wat mij betreft je onderhoud wel je eigen verantwoordelijkheid. Dus ook het betalen van je eigen eten als degene bij wie je gratis inwoont dat van je verlangt, dat de achterliggende reden is dat zij haar eigen geld verkwist doet er dan niet toe. Ik weet niet of je haar ook daadwerkelijk geld geeft maar dat hoef je natuurlijk niet te doen.

Kaasdipje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2019, 15:47:31 »
Tsja als gewoon een keer praten met je moeder niet helpt valt er weinig aan te doen. Je kan nog een keer een serieus gesprek met je vader aan te gaan/ of beide.

Ik kan jou wel een klein beetje begrijpen met geld betalen voor boodschappen/kostgeld. Ik zit momenteel ook een klein beetje in dit probleem. Ik studeer nog en verder probeer ik in mijn vrije uurtjes te werken maar daar verdien ik ook net €300 aan.
Ik ben opzoek naar een kamer, moet dan uiteraard wel geld lenen, met die €300 kom ik niet rond. Als je het thuis echt niet meer trekt zou je daar eventueel naar kunnen kijken.

Ik denk helaas niet dat de situatie op een of andere magische manier gaat veranderen dus ik zou gewoon accepteren of zelf naar oplossingen zoeken. Hopelijk kom je er uit xxx