Auteur Topic: Islam & culturen topic #2  (gelezen 595198 keer)

HATERSGONNAHATE

• Bekijk profiel
« Gepost op: 05 maart 2012, 21:07:16 »
Het vorige topic doet vreemd, dus hierbij een nieuwe topic over de Islam. Hij wordt ook binnenkort verwijderd! :)

Salamun Alaikum :)!!!!

Waarom mag een man met meerdere vrouwen trouwen?
Dat komt doordat er in die tijd geen DNA testjes waren, dus je weet niet wiens kind van wie is + er zijn bepaalde voorwaarden. Zo moet je het geld hebben om voor hen te zorgen en de toestemming van de vrouw. Bovendien is de zorg van een vrouw al moeilijk en de reden dat de profeet s.a.v. met meerdere vrouwen trouwde was doordat ze hun echtgenoten verloren in oorlogen en om politieke redenen.

".trouwt dan met de vrouwen die jullie aanstaan, twee, drie, of vier. En als jullie vrezen hen niet rechtvaardig (te kunnen) verzorgen, dan n." [Qoer'aan 4:3]

Waarom mogen jullie geen varkens eten?
"Hij heeft voor u slechts verboden het kadaver, bloed, varkensvlees en datgene waarover een andere naam dan die van Allah is aangeroepen. Maar als iemand door noodzaak gedwongen is, niet uit begeerte of om te overtreden, dan is hij niet schuldig, want Allah is zeer zeker vergevensgezind en genadevol."

meer..

PS: Joden mogen ook geen varkens eten, maar daar wordt niets over gezegd.

Waarom mogen moslimmannen met niet-moslims trouwen (atheïsten uitgezonderd) maar de vrouwen niet?
1) Het christendom en Jodendom erkent de Islam niet, maar andersom wel. Jij als moslim die -koste wat het kost- een jood of christen probeert te overtuigen zal daar niet in slagen, maar andersom wel, want de Islam erkent deze religies.

2) Een man trekt een vrouw sneller in zijn beschuitje dan andersom. Dit heeft weinig met macht te maken. Een vrouw past zich sneller aan de man, dan de man aan de vrouw. Het is voor de Islam een verlies, een verlies van een moslima. Dit is dus ook sprake bij de moslimman; een christelijke vrouw of jodin zal zich aanpassen aan de moslimman, dus dat is een winst voor de Islam. Simple as it is. Geen emancipatie-gedoe ;-)
Knowledge is power
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2012, 20:30:57 door Pickpocket »

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #1 Gepost op: 05 maart 2012, 21:17:21 »
Ve Aleykum Selaamm =)
Bij mij deed ie wel gewoon normaal hehe :P

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05 maart 2012, 21:18:11 »
A3aleikom salaam! :angel:
*Reality is like a dementor, it sucks all the happiness out of your life...

HATERSGONNAHATE

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 05 maart 2012, 21:26:19 »
Sorry ik moet ineens weg :C

HATERSGONNAHATE

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06 maart 2012, 07:59:49 »
Iedereen is welkom! Ja, er is ook een topic voor christenen.

CatEyes

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 06 maart 2012, 12:40:37 »
Waaleykum Salaam.
Bij mij deed die het ook gewoon normaal :p  Mja werd eigenlijk wel tijd voor een nieuwe.

@Pickpocket; Interessant om te lezen. Maar ik wou wat weten over illuminatie deel 12. Waarom is die uil een symbool van illuminatie?
I am fluent in three languages..English,sarcasm and profanity :)

TheFinal

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 06 maart 2012, 12:56:59 »
even een reactie zodat ik dit topic nog kan volgen, niet op letten

HATERSGONNAHATE

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 06 maart 2012, 18:03:55 »
Denk aan the Bohemian Groove. De uil beschikt over bepaalde eigenschappen, net zoals de Leeuw. Ze zullen vast wel een reden hebben waarom ze deze dieren hebben gekozen als symbool.

HATERSGONNAHATE

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 06 maart 2012, 18:09:29 »
Het is al 87 jaar geleden dat de laatste Khalifaat afgezet werd, op 3 maart 1924 in Turkije. Dat was het einde van de Islamitische staat, en de secularisme werd ingevoerd.

Onderwerp: Wat weten jullie over de Khalifah?

Praat mee, zodat anderen van je leren!

LINK
« Laatst bewerkt op: 06 maart 2012, 18:12:35 door Pickpocket »

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #9 Gepost op: 06 maart 2012, 18:40:55 »
Ik heb een vraag, mannen mogen toch volgens de koran maximaal vier vrouwen hebben? Ik vraag me af wat jullie hier van vinden?

--Monaa96

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 06 maart 2012, 18:42:16 »
maximaal 7 ;) Maar dan moet hij ze allemaal wel gelijk behandelen, zelf zou ik het nooit willen hoor! Dat mijn man met een ander trouwt...

Perronita

• Darling, I'm a nightmare dressed like a daydream.
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 06 maart 2012, 18:42:39 »
Nieuw topic, Jeej.. k lees altijd mee, maar k post nauwelijks wat :p
Space was just a word made up by someone who's afraid to get too close.

HATERSGONNAHATE

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 06 maart 2012, 18:43:00 »
Dat komt doordat er in die tijd geen DNA testjes waren, dus je weet niet wiens kind van wie is + er zijn bepaalde voorwaarden. Zo moet je het geld hebben om voor hen te zorgen en de toestemming van de vrouw. Bovendien is de zorg van een vrouw al moeilijk en de reden dat de profeet s.a.v. met meerdere vrouwen trouwde was doordat ze hun echtgenoten verloren in oorlogen en om politieke redenen.

Perronita

• Darling, I'm a nightmare dressed like a daydream.
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 06 maart 2012, 18:43:14 »

maximaal 7 ;) Maar dan moet hij ze allemaal wel gelijk behandelen, zelf zou ik het nooit willen hoor! Dat mijn man met een ander trouwt...

Maximaal 4 toch, niet 7?
Space was just a word made up by someone who's afraid to get too close.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #14 Gepost op: 06 maart 2012, 18:46:14 »
Maximaal 4, maar 1 wordt aangeraden omdat het moeilijk is alle 4 even goed te behandelen

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #15 Gepost op: 06 maart 2012, 18:46:33 »
Thanks voor het beantwoorden haha. Wij zijn nu met godsdienst met de Islam bezig, hierna hebben we alle grote religies gehad en kan ik het afsluiten (: Maar ik vind het altijd wel interessant, dus kom vast nog vaker hier even langs.

--Monaa96

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 06 maart 2012, 18:47:37 »
ooh ja je hebt gelijk :P Ik had een keer mijn moeder horen zeggen dat het 7 was, maar dan had ze het blijkbaar over iets anders, of heb ik verkeerd geluisterd :P

naughtysmiles

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 06 maart 2012, 18:48:40 »

Nieuw topic, Jeej.. k lees altijd mee, maar k post nauwelijks wat :p
blog
"Question everything. Your love, your religion, your passion. If you don't have questions, you'll never find answers"

HATERSGONNAHATE

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 06 maart 2012, 18:49:27 »
De profeet s.a.v. was wel een uitzondering. Hij had 7 of 8 vrouwen in totaal gehad, dus misschien verwar je dat met dit? :3

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #19 Gepost op: 06 maart 2012, 18:50:48 »
Wat is precies de reden waarom jullie geen varken eten?

HATERSGONNAHATE

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 06 maart 2012, 18:50:55 »
Mensen, jullie moeten ook reageren! Zo leren jullie van elkaar :)!

--Monaa96

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 06 maart 2012, 18:51:16 »
haha ja dat denk ik ook :P maar 1 wordt idd heel erg aangeraden

kikl

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 06 maart 2012, 18:51:51 »
varken is geen schoon dier het speelt in modder eet vieze dingen enal.

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 06 maart 2012, 18:55:45 »

Even een toevoeging: Alle vrouwen die Mohammed heeft gehad, waren al eerder getrouwd. Mohammed trouwde met hen (sommige waren al veel ouder. Overigens is hij door een van zijn vrouwen zelf ten huwelijk gevraagd. Dit was een succesvolle zakenvrouw waarvan de man overleed en zij de zaak had overgenomen en waarin Mohammed werkte, maar dat terzijde) zodat hij hun kon onderhouden. Anders zouden ze alleen zijn.
Zijn laatste vrouw, was Aisha en die was veel jonger (16?). De reden dat besloten werd dat Aisha op die leeftijd de vrouw zou worden van Mohammed was omdat zij op die leeftijd veel dingen kon leren en onthouden van de profeet. (Niks pedofilie en shit).  Toen Mohammed overleed werden al zijn uitspraken, wijze dingen en levenswijzen verzameld. En Aisha was inderdaad degene die de meeste overleveringen heeft kunnen geven, dus zij was degene die de meeste uitspraken die de profeet heeft gemaakt kon na vertellen etc.
« Laatst bewerkt op: 06 maart 2012, 18:57:06 door FallingDown »
*Reality is like a dementor, it sucks all the happiness out of your life...

--Monaa96

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 06 maart 2012, 18:58:20 »
ze was 7 jaar oud, ze was al eerder verloofd maar haar vader verbrak die verloving en liet haar met de profeet (saw) verloven