Auteur Topic: Is het leven maakbaar? Law of Attraction  (gelezen 819 keer)

xLoraine

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 20 maart 2017, 16:59:54 »
Hello Guys,

Aangezien ik momenteel op een moment ben aangekomen dat ik niet zo goed weet wat ik wil in mn leven, en graag iets wil waar mn hart ligt, denk ik vaak over de vraag na hoe maakbaar het leven is.

Sommige mensen komen bij toeval bijboorbeeld iets tegen wat ze heel leuk vinden en waar ze heel goed in zijn en worden succesvol, terwijl anderen iets helemaal uitdenken en plannen, ervoor werken en het bereiken. Dus soms lijkt het lot iemand op het juiste pad te brengen, en andere keren heeft iemand een pad helemaal zelf uitgestippeld en komt daar terecht.

Ik overdenk altijd in hoeverre je zelf keuzes kan maken, en in hoeverre dingen op je pad komen, dus hoe maakbaar je leven is?

Ik heb ook wel is gelezen over the Law of Attraction en zelf ook wel dingen ervaren hiermee. ( dat je een hele sterke intentie hebt, of iets wilt, en dan gebeurt dat ook gewoon omdat je erin geloofd). Maar soms lijkt het weer alsof je helemaal 0 invloed hebt.

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken :):bounce:

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2017, 17:09:19 »
Ik geloof er heilig in dat als je iets ├ęcht wil, dat je het kan en dat het haalbaar is. :) En dan heb ik het echt over levens-/studiedoelen, ik snap ook wel dat als je er echt in gelooft dat je over water kan lopen je dan bedrogen uitkomt. :')

Ik denk dus dat het leven flink maakbaar is, maar natuurlijk moet je ook geluk hebben en bepaalde dingen mee hebben zitten. Maar met een berg wilskracht denk ik dat je verder kan komen dan je vooraf ooit zou kunnen verwachten. En die gedachte zorgt bij mij ook voor een hoop optimisme, omdat ik dus wel het gevoel heb dat ik een hoop in de hand heb zolang ik er maar zelf mijn best voor doe. :)

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2017, 17:46:17 »
Aan de ene kant denk ik dat als je iets wil, je het kunt bereiken. Aan de andere kant ben ik me er ook van bewust dat dat niet voor iedereen zomaar is weggelegd.

Ik kom bijvoorbeeld uit een omgeving die me altijd gestimuleerd heeft om dingen uit te proberen, naar het buitenland te gaan, doen waar je je goed bij voelt, etc. Heb een VWO diploma, bachelor aan de uni gehaald, ja dan is het ook wel logisch dat je leven iets makkelijker gaat dan wanneer je uit een achterstandswijk komt waar iedereen VMBO heeft gedaan, in de bijstand zit en je raar wordt aangekeken wanneer je ook maar benoemd dat je misschien naar het buitenland wil/VWO wil gaan doen/weet ik het.

Het is echt een lastige situatie, want ook al denk ik (of eerder hoop ik) dat de vicieuze cirkel waar veel mensen inzitten verbroken kan worden, toch denk ik dat dat niet altijd kan, gewoonweg omdat je de capaciteiten daarvoor niet beschikt.

Is ook een filosofische theorie geloof ik. Zo van 'iedereen is gelijk geboren, dus iedereen kan uiteindelijk ook hetzelfde behalen', maar daar kwam toen heel veel kritiek op, want als jij in Afrika geboren bent, is toch wel heel anders dan wanneer je een white male uit een welvarend westers land bent.
 Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. // KLIK HIER OM EEN FOTO VAN MIJ TE ZIEN IK BEN ECHT KNAP

Gathering

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2017, 19:59:41 »
Zoals de The Secret?

Ik geloof dat het leven tot op zekere hoogte maakbaar is, maar niet dat je dingen kan 'aantrekken', je doet het allemaal op eigen kracht. 

xLoraine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 24 maart 2017, 17:14:05 »
Leuk om jullie reacties te lezen!!  Ik denk inderdaad dat het heel erg aan je omgeving ligt, en in hoeverre je in jezelf gelooft!

Maar uiteindelijk kan je natuurlijk ook heel veel niet plannen, en komt heel veel op je pad! Het is een mix I guess... :bounce: