Auteur Topic: Is dit de juiste manier om mijn excuus aan een klant aan te bieden?  (gelezen 778 keer)

NerdyFun

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 28 oktober 2020, 17:38:52 »

Hallo leden,
Afgelopen week heb ik een flinke fout gemaakt bij mijn bijbaan (leidinggevende). Bij een nieuwe dagopvang klant (hondenhotel) was ik vergeten om zijn hond lunch te geven. Toen de klant zijn hond kwam ophalen heb ik mijn excuses al aangeboden, maar een aantal dagen later heeft hij met mijn baas gebeld om een flink boze klacht in te dienen.

Ik ben hier echt helemaal kapot van en mijn baas gaf aan dat ik het beste nog een keer mijn excuses kan aanbieden als ik deze klant weer zie (komt vaak op mijn werkdag) zodat er geen slecht gevoel tussen ons blijft. Nu leek het me een goed idee om een kleinigheidje voor de hond mee te geven wanneer ik (opnieuw) mijn excuus aanbied.

Alleen ben ik echt bang om over te komen alsof ik hem probeer om te kopen zodat hij blijft komen en niks slecht over ons zegt maar ik voel me er echt enorm schuldig over. Is iets meenemen als cadeautje overdreven of een goed idee? Hoe kan ik het laten overkomen dat ik me echt slecht voel en het niet alleen doe voor mijn baas?

Wat vinden jullie?

Hoop alleen dat ik niet spontaan begin te janken cause that would be awkward :blush:

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2020, 18:47:36 »
Ik denk dat een cadeautje wel een goed idee is!
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Snowblack

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2020, 20:16:29 »
Ik vind het een leuk idee om een cadeautje te geven. Ik zou het gewoon doen. Succes!

TheBusDriver

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2020, 21:07:50 »
Ten eerste, makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer het los te laten nadat je nogmaals je excuses hebt aangeboden.. De eigenaar van de hond in kwestie moet zich ook wel tot besef leggen dat jij zeker niet zijn hond bewust niet gevoed hebt, natuurlijk snap ik dat hij er misschien mee zit, in het moment, maar een middag geen lunch.. daar sterft geen hond van. Natuurlijk moet je wel doen waarvoor je komt werke, maar daar naast ben je nog altijd een mens en die maken fouten.

Een klein cadeautje doet geen kwaad, ik vind het erg netjes dat je het overweegt/doet maar als ik eerlijk mag zijn.. Had het voor mijn idee niet gemoeten, zeker niet al na je eerste, oprechte, excuses. Succes :)

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2020, 09:43:29 »
Ik vind het echt overdreven. Je hebt een menselijke fout gemaakt, dat kan nou eenmaal gebeuren. De hond heeft niet onder je fout geleden en je hebt je oprechte excuses gemaakt. Het zou nu gewoon goed moeten zijn voor de klant. Je zou nog een keer je excuses mondeling kunnen aanbieden omdat je baas dat graag heeft, maar door een cadeautje te geven zeg je eigenlijk dat je fout groter en erger was dan het daadwerkelijk was. De klant heeft maar te accepteren dat hij met mensen te maken heeft die, net zoals hij, af en toe een fout kunnen maken.

Ik vind ook dat je je niet schuldig hoeft te voelen. Nogmaals, je hebt een menselijke fout die geen nare gevolgen had voor de hond of de baas. Je hebt het al recht gezet door je excuses aan te bieden. Het is nu gewoon klaar en afgesloten, je hoeft je hier echt niet meer schuldig over te voelen.
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2020, 09:46:48 door Oceaan »

Iroh

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 01 november 2020, 17:16:52 »
Ik zou dat echt niet doen. Foutjes maken zijn menselijk en je hebt je excuses al aangeboden. Vind het ook behoorlijk overdreven dat die man zelfs een klacht heeft ingediend, wat een gezeik. Als ik jou was zou ik me er niet te veel van aantrekken en het laten gaan. Je hoeft je er niet schuldig om te voelen!
❝If you look for the light, you can often find it. But if you look for the dark, that is all you will ever see.❞