Auteur Topic: Ik voel me rot na een evaluatie met mijn leidinggevende.  (gelezen 479 keer)

AnnavdB

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 27 november 2018, 23:35:26 »
Hi,

Vandaag heb ik een evaluatie gehad met mijn leidinggevende op werk.Ik werk in een zorgcentrum op een afdeling met demente ouderen. Ik werk hier nu bijna vier maanden, nadat ik al 10 weken stage heb gelopen. Ik vind het erg mooi werk en doe het met veel plezier.

Tijdens deze evaluatie kreeg ik te horen, dat ik niet meer in de zorg mag werken op deze afdeling. Een aantal van mijn collega's hebben aangegeven dat ik nog niet verantwoordelijk genoeg ben voor dit werk. Dat ik niet daadkrachtig genoeg ben en mijn collega's niks aan mij hebben op cruciale momenten, aangezien de doelgroep steeds complexer wordt. Ik vond dit erg jammer om te horen en schrok hier ook wel van, omdat mijn collega's dit nooit tegen mij gezegd hebben. Ik kan mij hier overigens wel in vinden en vind dat ik misschien nog te jong en onervaren ben voor deze doelgroep.

Verder is wel tegen mij gezegd dat ze me graag binnenboord houden, omdat ik de rest van mijn werk erg goed doe. Ik kan een andere functie krijgen op dezelfde afdeling, namelijk in de voeding. Of mijn leidinggevende gaat kijken of ik bij een andere doelgroep terecht kan. Ook is er gezegd dat ik misschien over een aantal maanden terug kan in de zorg op deze afdeling, als ik weer iets meer ervaring heb.

Het is best positief dat ze me hier willen houden en het is helemaal niet erg om een andere functie te krijgen. Toch voel ik me er erg rot over, omdat ik het echt heel leuk vond. Heeft iemand tips hoe ik met mijn gevoel en teleurstelling om moet gaan?

Edit ik ben trouwens bijna 19 en studeer verpleegkunde, dus heb nog niet veel ervaring.

xJamie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2018, 17:12:04 »
Bedenk jezelf dat die andere functies misschien ook wel leuk zijn :) En als je straks iets meer ervaring hebt, kun je altijd nog terug.
la vie est belle

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29 november 2018, 18:48:45 »
Bedenk je dat ze je graag willen houden dus je doet je werk verder hartstikke goed. Goed je best doen bij de functie die je straks krijgt en veel ervaring opdoen. Wieweet sta je binnen de kortste keren weer op deze afdeling!
Hoi

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 01 december 2018, 11:03:34 »
Oh ik snap je gevoel helemaal. Is kut om te horen maar waarschijnlijk kan jij er niet veel aan doen op dit moment. Blijf vooral veel vragen en leren op de nieuwe afdeling en wie weet zit je er na een tijdje wel als je genoeg ervaring hebt. Dat ze je willen houden zegt echt genoeg dat je het goed doet verder.
Mooier kan het niet --- Wil jij ├ęcht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 04 december 2018, 22:46:03 »
Ik snap je gevoel wel. Zo te lezen is dit echt je passie en dan voelt dit wellicht als een stap terug. Maar gelukkig willen ze je echter ook zo graag daar houden, dat ze met je meedenken voor een andere functie. Dus ze zijn verder echt wel tevreden over je, anders doen ze dat niet. Ik zou gewoon hard je best blijven doen om ervarener te worden in je werk en dan kom je er echt wel!

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 05 december 2018, 11:13:26 »
Naar mijn idee zijn ze aardig positief over je! Ik denk dat het inderdaad vooral is dat je nog te weinig ervaring hebt en een beetje te jong bent. Het is ook een afdeling met aardig wat verantwoordelijkheid.
Zit er niet te veel over in. Je bent jong en weinig ervaring op deze leeftijd is echt niet raar. Ze willen je niet kwijt, dus als je gewoon goed je best blijft doen, zul je misschien over een tijdje weer de kans krijgen om er te mogen werken!

AishwaryaRai

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 05 december 2018, 12:56:17 »
Ik begrijp heel goed dat je met dit nieuws je wat minder goed kan voelen. Maar probeer het, zoals velen zeggen het toch positief te bekijken. Je bent inderdaad nog jong, vergeet niet dat het omgaan met dementerende ouderen erg lastig is. Er wordt veel meer van je verwacht als verpleegkundige dan mensen denken dat het is. Het is eigenlijk meer dan logisch dat ze willen dat je eerst wat ervaring opdoet en dan in de toekomst eventueel weer terug kan. Je hebt nog zoveel tijd om te leren! Die collega's hebben het ook niet allemaal in 1 keer geleerd. En daarnaast ben je pas net klaar met je stage. Dus is het logisch dat het wat tijd vergt.
Life is living or surviving