Auteur Topic: Ik voel me niet goed door school  (gelezen 455 keer)

AnnavdB

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 27 januari 2020, 23:05:33 »
Hi girls,
Ik zit al een tijdje met een probleem en hoop dat jullie wat tips hebben.
Ik zit nu in het 3e jaar van mijn opleiding HBO-V. Ik heb school altijd heel leuk gevonden, maar merk dat ik al maanden in een flinke dip zit. Ik ga altijd met buikpijn naar school, ik slaap slecht, er staat een grote druk op me, voel me ongelukkig en uitgeput. Tegenwoordig slik ik een hele hoop stresspillen in de hoop dat ik wat beter slaap. Ik vind dit erg vervelend, omdat ik veel lessen heb gemist en mijn tentamens slecht maak.

Ik heb deze situatie met mijn binnenste kring en begeleider besproken. Hierin vertelde ik dat ik erover nadenk om een jaartje pauze te nemen. Niemand staat helaas achter deze keuze en heb best veel gezeik gehad. Ze willen dat ik het toch nog ga proberen, omdat ik binnenkort ga starten met mijn stage waar ik voor gesolliciteerd heb. Toch merk ik dat ik zelfs daar niet meer naar uit kijk en bang ben dat ik me nog slechter ga voelen.

Ook heb ik morgen tentamen dat ik sowieso ga verpesten, dus dat is nog een fijne versterkende factor :(

Ik hoop dat iemand wat tips heeft, wat ik het beste nu kan doen...

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2020, 18:29:38 »
Naar jezelf luisteren, niet naar anderen.
Hoi

kaassausje

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 30 januari 2020, 12:31:58 »
Misschien een half jaar pauze? En in september weer verder?
Turning pain into power

Melika Nik

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 februari 2020, 21:43:40 »
Ik zou doen waar je jezelf fijn bij voelt. Als jij een jaar vrij wilt nemen in hoop dat het dan beter gaat, zal ik het vooral doen. Zoals iemand anders zei: naar jezelf luisteren en niet naar anderen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar heb je het met je ouders erover gehad?

supercoolsy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 08 februari 2020, 09:05:45 »
Hey! Als je vaak moe bent en slecht slaapt... Laat je lichaam misschien ook eens op ijzer-, vitamine D- en vitamine B12-tekort checken. Ik heb er al enorm door afgezien.

Nienxo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 08 februari 2020, 14:58:23 »
Het belangrijkste is dat je naar je eigen gevoel luistert. Je lichaam geeft zelf aan wanneer het te veel wordt, en wanneer je rustiger aan moet doen. Dat jaartje ertussen uit is helemaal geen gek idee. Als dat ervoor zorgt dat je meer rust in je leven krijgt, en er daarna weer voor de volle 100% voor kunt gaan, is dat alleen maar goed.