Auteur Topic: Ik heb een hekel aan zijn beste vriendin...  (gelezen 400 keer)

AnnavdB

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 23 oktober 2019, 01:23:26 »
Hi girls,

Ik zit best wel met een dingetje, zoals de titel het al zegt ik heb een hekel aan de beste vriendin van mijn vriend. Het begon al maanden terug, toen hij zonder te overleggen met haar een weekend wegging. Ze hebben toen samen in een bed gelegen, ondanks zij wist dat wij een relatie hadden. Mijn vriend wist dat dit een grens was en toch deed hij het. Op dat moment had ik heel erg last van suïcidale gedachten en ging mijn relatie bijna uit. Ik ben wel blij dat ik hem vergeven heb en hij voelt zich nog steeds slecht hierover, maar dat terzijde.

Toch wilde ik haar een eerlijke kans geven, omdat ze al 10 jaar bevriend zijn. Ik ontmoette haar op een feestje. Ze bleef maar praten over hoe leuk ze het met hem had en dat ze zoveel leuke dingen hebben gedaan tijdens hun trip. Toen mijn vriend uit het gesprek liep, begon zij me te negeren. En hij kwam terug en ze begon tegen mij weer over hun tripje samen te praten. Ik vond dit erg velend, omdat ik er geen leuke herinneringen aan had.

Laatst had zij haar diploma uitreiking en heeft zij aan mijn vriend gevraagd of hij wilde komen, omdat er absoluut geen familie zou komen. Wij gingen samen, omdat we ons jubileum aan t vieren waren. Wij kwamen daar aan en de hele ruimte zat vol met haar familie? Ik vond dit heel vreemd, omdat wij daarom ons jubileum aanpaste, terwijl er gewoon familie was.

Ook heeft ze tegen mijn vriend gezegd dat ik wel heel close ben met een goede vriend van mij. Ze ging vragen wie hij is en gaf aan dat ze het maar raar vindt. Het voelde voor mij, als of ze tussen ons probeerde te stoken. Terwijl ze snaps naar mij stuurt dat ze mijn vriend knuffelt, of een snap met "netflix & chill".

Zo zijn er nog meer situaties waarin ze mijn vriend probeert te "claimen" als wij samen zijn. Ook heeft ze geen lekkere eerste indruk op mij achtergelaten.

Door mijn kwetsbare gezondheid heb een trauma opgelopen, waarin ik voor me zie dat zij seks heeft met mijn vriend (gekke twist in het verhaal Iknow). Voor dit trauma krijg ik nu ook emdr. Mijn vriend wil heel graag weten waar het over gaat en maakt zich zorgen. Nu wil ik absoluut niet dat hij dit weet.

Sowieso weet ik niet of ik met hem moet bespreken, dat ik moeite met haar heb. Ik wil niet tussen hun vriendschap stoken, maar ik ga hier echt kapot door. Heeft iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan? Moet ik het tegen hem zeggen?

Ps sorry voor t lange en vage verhaal :(
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2019, 01:35:38 door AnnavdB »

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 23 oktober 2019, 10:29:46 »
Ik zou het wel met hem bespreken. Communicatie is hartstikke belangrijk in een relatie en dit zit je duidelijk dwars. Nu zit je het allemaal op te kroppen, da's ook niet goed.

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2019, 12:02:55 »
Vanuit je trauma (en überhaupt EMDR) is het, denk ik, juist wél goed om je angsten te bespreken. Volgens mij staat onderdrukken juist aan meer stress en dat heeft sowieso geen positieve gevolgen.

Daarnaast lees ik heel veel onzekerheid. Zowel in jou als in jullie relatie. Ik denk ook dat communiceren de enige methode is om hieruit te komen samen met je vriend.

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 23 oktober 2019, 16:19:09 »
Het valt me op dat je voor bijna elk dingetje (niet dat het onnozele problemen zijn) een topic maakt. Mijn punt is, communicatie is heel belangrijk in een relatie en je zou dat gewoon moeten kunnen bespreken. Je zou niet elke keer je probleem op internet moeten plempen omdat je je afvraagt of je het wel moet vertellen of niet. Je moet dat gewoon zonder zorgen meteen met je vriend bespreken. Wij weten het verder ook niet. Het is jullie relatie. Het is misschien voor je vriend ook geen fijn idee dat al jullie relatieproblemen op internet staan, ook al weten wij niet wie jullie zijn.

Als jij je ergens niet fijn bij voelt: BESPREEK HET. Je hebt onze bevestiging niet nodig of het iets is wat je moet bespreken of niet. Als JIJ je er zo bij voelt, dan zijn die gevoelens reëel om over te praten. Als wij allemaal zeggen, stel je niet aan/hoeft hij niet te weten/laat maar gaan, denk je dan meteen, 'oh okkk een paar willekeurige personen op internet vinden het onzin, dus ik maak me er niet meer druk over!' Nee, waarschijnlijk niet! Dan stop je die gevoelens maar weg, terwijl je het in je hoofd waarschijnlijk erger en erger maakt, omdat je het maar niet kwijt kan. 

Als jouw vriend wijs genoeg is, kan hij er heus wel bij inkomen dat wat die vriendin doet jou erg onzeker maakt. En eerlijk gezegd heeft hij zelf ook een beetje een plaat voor z'n kop als hij zelf niet inziet dat een snap met 'Netflix & chill' heel raar overkomt. Als je zoiets krijgt van haar, screenshot het. Ook al ziet ze dat, had ze dat maar niet moeten doen. Ze zit je gewoon duidelijk te narren en je vriend ziet dat hopelijk snel in.
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"

SayCheese

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2019, 20:55:33 »
Hey meid.

Zoals in bovenstaande reacties al vermeld wordt: praat erover met je vriend. De dingen die je aangeeft in dit topic zijn niet ok van die beste vriendin. Ze toont jaloezie aan en is inderdaad vrij claimerig over je vriend. Ik vind het gek dat ze zulke dingen stuurt als "netflix&chill" en ook dat ze je negeert als je vriend even weg ging.

Ze mag je denk ik niet (vat ik op uit dit topic, maar ken haar niet en weet niet haar kant), in hetzelfde bed slapen is NOT done (ook al is dat een weekendje weg). En dat ze op jullie jubileum zegt dat je vriend moet komen op haar proclamatie, terwijl er duidelijk genoeg familieleden er voor haar zijn, is gek. Het komt op mij over alsof ze een stokje wilt steken voor jullie relatie.

Vond je vriend dit dan niet raar? Hoe kijkt je vriend hier tegenaan? Communication is the key... Elke vrouw in jouw schoenen zou dit zeker niet goedkeuren wat die beste vriendin doet. Succes meid! En ik wens je veel moed toe om je trauma te verwerken...  :goodman: