Auteur Topic: Iemand ervaring met melatonine?  (gelezen 14308 keer)

Pinkrose

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 24 juni 2013, 14:40:06 »
Ik vroeg mij af, heeft er iemand hier ervaring met melatonine?

Ik slaap sinds 2/3 maanden echt onwijs slecht steeds, duurt heel lang voordat ik in slaap val en lig alleen maar te woelen in bed. Nu heeft iemand die ik ken mij aangeraden om melatonine te gebruiken want dat schijnt erg goed te helpen.

Nu was mijn vraag wat zijn jullie ervaringen met melatonine?
.

Emb

• Concentratievermogen van een goudvis
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2013, 14:41:43 »
Ik vind het fijn werken, maar ik zou het als ik jou was beter eerst overleggen met je dokter voor de zekerheid.
brb crying

Pinkrose

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2013, 14:43:26 »
Ik vind het fijn werken, maar ik zou het als ik jou was beter eerst overleggen met je dokter voor de zekerheid.
Hmm ja maar het is gewoon bij de kruidvat te koop, lijkt me dan niet dat je eerst met je huisarts moet overleggen voordat je het gaat gebruiken.
.

PBG

• Lump off.
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2013, 14:44:07 »
Melatonine supplementen werken net als vitamine supplementen, is nou niet echt iets om voor naar de dokter te gaan voor je t wil gebruiken.

't hielp bij mij overigens niet ondanks dat ik van mezelf ook te weinig melatonine aanmaak, een vast slaapritme heeft me wel geholpen.

Mettlesome

• My attitude is based on how you treat me.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2013, 14:45:13 »
ik heb elke avond 5 van die mini pilletjes, en binnen een half uur werkt het. je hoeft niet met je dokter te overleggen hoor!
ik gebruik altijd 3 van die inslapers, en 2 van die doorslapers, en het werkt perfect :)
- soort van gestopt -          

lalalaugh

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2013, 14:45:54 »
Melatonine is een hormoon dat je lichaam zelf aan maakt. Mijn broertje slikt het ook maar zijn pijnappelklier maakt te weinig melatonine aan zodat hij niet in slaap kan komen. Hoe dan ook, ik zou het overleggen met je huisarts, het is niet zomaar een middeltje.

Pinkrose

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 24 juni 2013, 14:46:26 »
ik heb elke avond 5 van die mini pilletjes, en binnen een half uur werkt het. je hoeft niet met je dokter te overleggen hoor!
ik gebruik altijd 3 van die inslapers, en 2 van die doorslapers, en het werkt perfect :)
Okee, jaa op de achterkant van het potje staat dus dat ik 2 pilletjes moet innemen 2 uur voordat ik ga slapen.
.

SunriseSunset

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 24 juni 2013, 14:47:09 »
Bij mij werkte het altijd wel goed. Ik nam het in, ging in bed nog een half uurtje lezen en kwam daarna makkelijk in slaap. Als je het een lange tijd gebruikt kan je er wel overdag suf van worden.
Ik had wel een hoge dosis destijds, niet van de kleine pilletjes die je bij de drogist kan krijgen. Ik kreeg ze op aanraden van de huisarts.

Sumargestur

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 24 juni 2013, 14:48:23 »
Bij mij werkte het echt niet. Maar dat zal dan wel aan mij liggen omdat het bij iedereen hierboven wel werkt haha.

SunriseSunset

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 24 juni 2013, 14:49:51 »
Bij mij werkte het echt niet. Maar dat zal dan wel aan mij liggen omdat het bij iedereen hierboven wel werkt haha.
Die kleine pilletjes werkte ook niet bij mij. Ik kreeg via de huisarts een hoge dosis die je alleen via de huisarts kan krijgen. Dus misschien lag het aan de hoeveelheid die je nam?

Mijzelf

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 24 juni 2013, 14:52:58 »
werkt wel maar die pillen zijn gigaaaantisch groot

Blackabyss

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 24 juni 2013, 14:53:42 »
Ik slik melatoninepillen van 5mg. Die kleintjes werken ook niet bij mij, maar deze werken heel goed! Je kunt ze op recept krijgen, maar bij de da in de leidsestraat kon ik ze ook gewoon kopen
We're all mad here || tumblr

Belleeee

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 24 juni 2013, 14:54:16 »
Melatonine is een hormoon dat je lichaam zelf aan maakt. Mijn broertje slikt het ook maar zijn pijnappelklier maakt te weinig melatonine aan zodat hij niet in slaap kan komen. Hoe dan ook, ik zou het overleggen met je huisarts, het is niet zomaar een middeltje.

Melatonine die je bij de kruidvat, etos enz kan kopen kan echt geen kwaad. Dat is zo'n lage dosis. Alleen voor een hogere dosis moet je naar de huisarts (als je bijv. te weinig melatonine aanmaakt, medicijnen slikt waar je niet van kan slapen, adhd hebt enz.)

Pinkrose

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 24 juni 2013, 14:55:40 »
In de pilletjes die ik vandaag heb gekocht zit 0,1 mg melatonine. Zit er veel verschil in dan qua werking zegmaar of je 0,1 mg hebt of 5 mg?
.

Pinkrose

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 24 juni 2013, 14:58:13 »
Ja, zeker weten! Ik gebruikte heel lang geleden 0.01 en daar had ik gewoon weg niks aan
Oke, ja ik ga eerst maar eens kijken of deze voor mij werken. Kan je die met 5mg gewoon bij de drogist kopen of moet je daarvoor echt naar je huisarts? Want om nou weer naar de huisarts te gaan... die vent heeft me het afgelopen jaar al tevaak gezien haha
.

Pinkrose

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 24 juni 2013, 14:59:34 »
Haha, je kan ze gewoon bij de drogist halen. Doe ik ook altijd!
Okee nouja ga eerst eens kijken of die van 0,1 mg helpen bij mij. Want zo'n potje is ook nog best duur..
.

SunriseSunset

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 24 juni 2013, 14:59:35 »
Hoe hoog was jouw dosis dan? Want in de meeste pilletjes zit 0.1 mg melatonine (geloof ik) en ik gebruik zelf 5 mg, maar die kan je ook gewoon bij de drogist halen hoor!
Echt? Volgens mij had ik ook 5 mg, maar dat was een aardige tijd terug en toen zei mijn huisarts dat je die dosis niet bij de drogist kon krijgen. o.o

SunriseSunset

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 24 juni 2013, 15:01:02 »
In de pilletjes die ik vandaag heb gekocht zit 0,1 mg melatonine. Zit er veel verschil in dan qua werking zegmaar of je 0,1 mg hebt of 5 mg?
Nouja, hoe meer melatonine, hoe meer het z'n werk gaat doen. Maar ik zou eerst kijken hoe die kleine je helpen, als ze niet helpen kan je langzaam opbouwen per 0,1 mg tot het wel helpt. Als je meer neemt dan je nodig hebt kan je er volgens mij overdag nog suf van worden.

Noodles

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 24 juni 2013, 15:30:05 »
Ik heb ze op recept van de huisarts.. al weet ik niet of het gewoon een placebo effect is maar goed, ik vind het fijn werken.  Je moet het wel om dezelfde tijd innemen iedere dag want dat werkt het beste.
Als ik jou was zou ik het wel met de huisarts overleggen. En melatonine kan geen kwaad dus het is uit te proberen;)

Lune

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 24 juni 2013, 15:52:06 »
Bij veel drogisten kun je ook gewoon om informatie vragen over wat het doet, de werking of je er 'verslaafd' aan kan raken etc. Die mensen hebben daar opleiding in gehad. Máár natuurlijk kan de dokter je het beste adviseren, want die weet nog altijd het meeste. Je kunt ook altijd nog voor Dormeasan gaan. Dat is een homeopathisch middel van A. Vogel voor een goede nachtrust. Weet dat dat te verkrijgen is bij de Etos (en weet ook dat ze daar ieder geval altijd iemand hebben lopen die je kan adviseren). Zou gewoon eventjes vragen (:

Leesbeest

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 24 juni 2013, 16:52:43 »
Bij de drogist kun je alleen pilletjes van onder de 1 mg kopen en die halen dus helemaal niks uit. Ik heb drie maanden prima geslapen op 5, nu met andere medicatie ben ik helemaal uit.

bo

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 24 juni 2013, 17:11:50 »
Ik vind melatonine heerlijk! Ik merk dat ik dieper en langer slaap en dat mijn slaapkwaliteit een stuk beter is. Ik ben veel uitgeruster als ik wakker word wanneer ik melatonine heb geslikt.
Ik gebruik het best vaak, ik heb het potje met de kleine pilletjes. Daar neem ik er zo'n 5 van.
Melatonine is een veilig en natuurlijk slaapmiddel, het is een lichaamseigen hormoon wat bij sommige mensen te weinig word aangemaakt.
Je kunt het gewoon kopen zonder overleg met een dokter en zelf uitzoeken wat voor jou de beste dosis is. In principe kun je geen overdosis nemen (al moet je natuurlijk niet het hele potje opeten).

Gewoon lekker gaan slikken dus!

WILDFIRE

• toezichthouder
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 24 juni 2013, 17:12:23 »
Ik vind het erg fijn. Ik slaap heel erg slecht en heb ze op recept van mijn psychiater. Die van de drogist doen bij mij helemaal niks, vandaar dat ik 10mg heb (soms 1,5 pilletje = 15).

Ik probeer het niet te vaak in te nemen omdat ik bang ben 'verslaafd' te raken aan het idee dat ik alleen dan goed slaap. Neem ze dus alleen in als ik het echt even nodig heb om zo even bij te tanken.
Wat doe ik hier nog

505

• I'm limited edition ▷
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 24 juni 2013, 19:46:13 »
Bij mij werken ze ook goed. Ik gebruik ze alleen niet altijd, alleen als ik een tijd maar niet in slaap kan komen. Bij mij werken ze trouwens wel veel sneller dan op de verpakking staat, daar staat 2 of 3(?) uur voor ze werken, terwijl dat bij mij al na half uur/ uur is.
Sometimes you need to let things go 🎈

Ja

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 24 juni 2013, 19:49:33 »
Die van de drogist werken niet voor mij, met die van de dokter val ik zo in slaap (gewoon goed, dus).