Auteur Topic: Huis huren?  (gelezen 444 keer)

kirrybirry

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 12 mei 2020, 14:10:59 »
Hoi allemaal!

Ik sta voor het eerst redelijk hoog op de kanidatenlijst voor een huurhuis (eindelijk)
Ik sta namelijk op plek 7. Nu zegt de een, wow dat is een reƫle kans, en de ander, nou dan ben je er nog lang niet!

Mijn vraag aan jullie is, hoe denken jullie hierover? En hoeveelste op de lijst stonden jullie toen jullie een woning toegewezen kregen? Ik hou jullie deze week op de hoogte of ik een bezichtiging mag doen of niet!

xoxo

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2020, 15:39:30 »
Jahoor, die kans bestaat wel dat je het huis toch toegewezen krijgt. Ik heb 2x gehad (waaronder mijn huidige woning) dat ik op nummer 7 (zoiets) stond en dat iedereen na de bezichtiging had afgezegd.
Maar hoop er niet teveel op in deze tijd. De huizenmarkt ligt niet zo best wat betreft huurwoningen. Veel mensen, weinig woningen.
Hoi

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2020, 08:27:31 »
Het is niet kansloos maar het is wel lastig op de woningmarkt. Weet niet of het sociale huur of particuliere huur? Soms mag je alsnog door omdat de mensen ervoor het afwijzen of niet de juiste papieren hebben. Dat kan een voor- of nadeel zijn; of het huis ziet er niet uit of mensen kunnen het misschien niet veroorloven het op te knappen of hebben geen papieren en dan mankeert er verder niet zoveel aan.

DeniseMK

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 18 mei 2020, 15:16:46 »
Zelf stond ik nummer 12 op de lijst en heb ik uiteindelijk de woning gekregen. Toch stond ik eerder op plaats 3 en nam nummer 1 het. Het zegt dus eigenlijk niets op welke plek je staat, het is een kwestie van geluk hebben. Als degene voor je de woning niet komen opdagen, niet willen of hun papieren niet in orde heb je een grote kans. Ik ga in ieder geval duimen voor je!

kirrybirry

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2020, 12:32:29 »
Nou het blijft nog even spannend, ik had gehoopt al iets te horen of op zn minst te zien dat het verhuurd was, maar het staat nog steeds op 'in behandeling' so far is geen nieuws goed nieuws, want hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat meer mensen afzeggen :) Ik hou jullie op de hoogte!