Auteur Topic: Het vakantie en uitjes topic!  (gelezen 52747 keer)

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 15 januari 2017, 15:57:13 »
^Thanks! In Thailand wist ik dat maar daar wil ik niet heen. Ik zou dan naar Maleisie en Borneo en Singapore of Nieuw Zeeland willen. Daar toevallig ook mensen over gehoord?
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Vapi

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 15 januari 2017, 18:00:45 »
Mijn vriend en ik willen dit jaar voor het eerst samen op vakantie gaan, maar wij hebben een klein budget, ongeveer 450 euro per persoon.

Wel willen we een strandvakantie, waar we wel een beetje kunnen uitgaan en waar wat te beleven valt. Heb al zitten kijken voor Griekenland & Malta, maar daar kom je bijna op de 600 euro uit.

Ik ben al in Spanje, Portugal, Frankrijk, en Kroatie geweest en wil nu liever naar een land waar ik nog nooit ben geweest.

Iemand tips voor ons?

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 15 januari 2017, 18:20:08 »
^Bulgarije is niet duur. Misschien Cyprus of Turkije?
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

vagueh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 15 januari 2017, 18:45:31 »
^Thanks! In Thailand wist ik dat maar daar wil ik niet heen. Ik zou dan naar Maleisie en Borneo en Singapore of Nieuw Zeeland willen. Daar toevallig ook mensen over gehoord?

Ken ook wel wat mensen die naar Nieuw Zeeland geweest zijn, maar die zaten daar dan via organisaties (EF o.a.), dus dat is wel weer anders dan dat je zelf je ticket boekt en gaat zeg maar.
Ik denk dat het wel overal zo is, wat ik qua verhalen hoor, dus dat het voor elk land wel geldt. Hoewel, Borneo & Singapore zijn niet echt populaire backpacker bestemmingen (dat ik weet, misschien wel hoor hahah) dus misschien dat het daar wat minder is.

Pioneer

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 15 januari 2017, 19:30:56 »
Mijn vriend en ik willen dit jaar voor het eerst samen op vakantie gaan, maar wij hebben een klein budget, ongeveer 450 euro per persoon.

Wel willen we een strandvakantie, waar we wel een beetje kunnen uitgaan en waar wat te beleven valt. Heb al zitten kijken voor Griekenland & Malta, maar daar kom je bijna op de 600 euro uit.

Ik ben al in Spanje, Portugal, Frankrijk, en Kroatie geweest en wil nu liever naar een land waar ik nog nooit ben geweest.

Iemand tips voor ons?
Probeer Corendon! Mijn vriend en ik zaten daarmee vorig jaar 8 dagen in Lesbos (Griekenland) in een 3-sterrenhotel voor 199 euro, inclusief vlucht.

to Infinity and Beyond

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 16 januari 2017, 01:15:18 »
Loop tegen hetzelfde probleem aan. Ben 18 en wil ook graag in de zomer alleen op vakantie, suggesties iemand? :)

Ik heb van iemand de tip gekregen om even op de site http://www.xtreme-gap.nl/ te kijken.
T schijnt dat daar veel mensen zich alleen inschrijven voor die reis.
Dan ontmoet je dus ter plekke je reisgenootjes. Misschien is dat iets voor jou?

InfinityBirdx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 16 januari 2017, 16:16:45 »
Ik heb eindelijk me vriendinnen over gehaald om door Europa met de trein te gaan backpacken dit jaar,! :bounce: Zijn er ook meiden die dit al een keer gedaan hebben? En hebben jullie misschien nog steden die jullie aanraden, of tips?

Aguamenti

• Stay strong
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 16 januari 2017, 19:13:35 »
Ik heb eindelijk me vriendinnen over gehaald om door Europa met de trein te gaan backpacken dit jaar,! :bounce: Zijn er ook meiden die dit al een keer gedaan hebben? En hebben jullie misschien nog steden die jullie aanraden, of tips?

Yess, afgelopen jaar ben ik in 3 weken door Venetië, Ljubljana, Zagreb, Boedapest, Praag en Berlijn gereisd. Ons plan was eerst Interrailen, maar met wat uitzoekwerk bleken bussen vaak veel goedkoper te zijn, dus 1 tip: Als je de tijd ervoor hebt, zoek alles heeeel goed uit! Als mensen nu horen voor welk bedrag we die reis hebben kunnen doen staan ze steil achterover, we hebben het echt heel goedkoop kunnen regelen allemaal. Van die 6 steden vond ik Zagreb het leukste. Niet per se omdat daar het meest te doen was, maar er hing zo'n ontzettend leuke sfeer in die stad!

InfinityBirdx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 16 januari 2017, 19:37:51 »
Yess, afgelopen jaar ben ik in 3 weken door Venetië, Ljubljana, Zagreb, Boedapest, Praag en Berlijn gereisd. Ons plan was eerst Interrailen, maar met wat uitzoekwerk bleken bussen vaak veel goedkoper te zijn, dus 1 tip: Als je de tijd ervoor hebt, zoek alles heeeel goed uit! Als mensen nu horen voor welk bedrag we die reis hebben kunnen doen staan ze steil achterover, we hebben het echt heel goedkoop kunnen regelen allemaal. Van die 6 steden vond ik Zagreb het leukste. Niet per se omdat daar het meest te doen was, maar er hing zo'n ontzettend leuke sfeer in die stad!

Bedankt voor je antwoord! Ik zag het net ook al, bussen zijn indd veel goedkoper :) We gaan vrijdagavond de route bespreken en even alles uitrekenen. Ik zal wel even laten weten wat het uiteindelijk gaat worden :)

to Infinity and Beyond

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 18 januari 2017, 15:06:40 »

Ahh wat gaaf! Ik wil ook heel graag nog een keer door Europa reizen.
Zijn jullie met flixbussen gegaan? Of met andere bussen?

Aguamenti

• Stay strong
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 18 januari 2017, 16:10:00 »
Ahh wat gaaf! Ik wil ook heel graag nog een keer door Europa reizen.
Zijn jullie met flixbussen gegaan? Of met andere bussen?

We hadden volgens mij 2 keer een flixbus. Via rome2rio.com kun je heel makkelijk uitzoeken wat de goedkoopste manier is!

fabasshole

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 18 januari 2017, 22:17:23 »
Ik ga van de zomer 11 dagen naar Kos met mijn vriend. :)

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 20 januari 2017, 17:07:03 »
Wij gaan in februari tien dagen naar Italië! Vliegen retour op Bolgona, gaan vanaf daar met de bus naar Venetië, daarna door naar Verona en dan terug naar Bologna. Heb er super veel zin in :) Hebben het net besloten en gelijk geboekt. De bussen zijn ook helemaal niet duur, als ik dat had geweten een paar jaar geleden had ik nooit een interrail kaart gekocht, die dingen zijn zoveel duurder dan bussen.

picobello

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 21 januari 2017, 13:35:47 »
Toch er voor gekozen om samen met mijn vriend weer 2 weken te gaan kamperen in Zuid-Frankrijk :) waarschijnlijk in het najaar nog ergens naartoe met het vliegtuig voor een paar dagen

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 21 januari 2017, 19:58:51 »
^Dat is ook altijd lekker!

Ik zit er steeds aan te denken om straks na het afstuderen op reis te gaan maar nu ben ik opeens bang dat ik niet kan backpacken omdat ik daar het type niet voor ben.

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 22 januari 2017, 16:22:41 »
^Dat is ook altijd lekker!

Ik zit er steeds aan te denken om straks na het afstuderen op reis te gaan maar nu ben ik opeens bang dat ik niet kan backpacken omdat ik daar het type niet voor ben.

Hoezo zou je er het type niet voor zijn? Volgens mij hoef je niet een bepaald 'type' te zijn om te kunnen backpacken hoor. Ik wil ook niet altijd uber budget en houd helemaal niet van drinken etc. wat veel backpackers ook doen

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 22 januari 2017, 19:53:15 »
^Ja weet niet.. Denk dat het meer een soort angst is ofzo. Denk opeens dat ik niet goed alleen kan zijn en niks zal ondernemen waardoor ik de hele dag op de kamer zal zitten :') hoe bedenk ik het ook he..

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 23 januari 2017, 16:36:06 »
^Ja weet niet.. Denk dat het meer een soort angst is ofzo. Denk opeens dat ik niet goed alleen kan zijn en niks zal ondernemen waardoor ik de hele dag op de kamer zal zitten :') hoe bedenk ik het ook he..

Als je voor het eerst gaat backpacken is het ook best spannend en het kan natuurlijk altijd dat het echt niks voor je is. Maar je komt daar maar op een manier achter; gaan! en als het niks is weet je dat en doe je het daarna niet meer, maar kun je wel trots op jezelf zijn :) Ik ben nog nooit alleen weg geweest, maar zou het op zich best willen, lijkt me heel gaaf.

vagueh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 24 januari 2017, 15:46:01 »
Zijn er toevallig mensen hier die ooit een soort van bootcamp vakantie hebben gedaan?? Zag het ergens voorbij komen & lijkt me best leuk, maar idk.
Ervaringen?

Medusa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 24 januari 2017, 15:52:01 »
Ik ga met mijn familie touren door British Columbia (Canada) met een camper. Dan met een auto naar familie in Portland.

Lunatic

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 24 januari 2017, 22:23:57 »
Ik ga morgen 3 dagen naar Preston Palace, het is in Nederland maar wel een soort vakantie! :) en in de zomer wil ik zooo graag naar Griekenland... beeft iemand nog tips voor mooie plaatsen? In kreta ben ik al geweest! :)
'Let's do what we love, and do a lot of it.' - Marc Jacobs

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 28 januari 2017, 18:53:26 »
Ik ga met mijn familie touren door British Columbia (Canada) met een camper. Dan met een auto naar familie in Portland.

WAUW! Ik ben jaloers.

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 28 januari 2017, 18:54:26 »
Als je voor het eerst gaat backpacken is het ook best spannend en het kan natuurlijk altijd dat het echt niks voor je is. Maar je komt daar maar op een manier achter; gaan! en als het niks is weet je dat en doe je het daarna niet meer, maar kun je wel trots op jezelf zijn :) Ik ben nog nooit alleen weg geweest, maar zou het op zich best willen, lijkt me heel gaaf.

True. Misschien moet ik maar gewoon gaan.
Hoorde vandaag van iemand dat er een organisatie bestaat die je met een groep de eerste week alles laat regelen en daarheen gaat samen enzo. Alleen de eerste week. Misschien moet ik dat eens proberen.

Pandabeer

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 04 februari 2017, 15:10:21 »
Heey allemaal, ik heb een vraag!
Het is redelijk dringend, maar weet iemand een goedkopere luchvaartmaatschappij dan Ryanair? Ik wil graag naar Noorwegen reizen deze zomer met mijn tante maar liefst zo goedkoop mogelijk. Dit vanuit BELGIË!

Weet iemand een super oplossing op mijn vraag?
Ik zou er zo blij van worden  :bounce:

Groetjes,
Pandabeer

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 04 februari 2017, 15:54:03 »
Wij gaan deze zomervakantie naar Le Ranc Davaine, een camping in Frankrijk, Ardèche. Dus als iemand van 13/14/15/16 dan ook gaat mag je een berichtje sturen haha.
Daar ben ik ook geweest op die leeftijd haha! Hele leuke camping! Er is een riviertje vlakbij de camping waar een beetje een stroomversnelling in zit, superleuk om met van die opblaasbanden vanaf te gaan. Zou wel waterschoentjes meenemen ivm de stenen op de bodem. En je moet ook sowieso naar Vallon pont d'arc gaan natuurlijk :)
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.