Auteur Topic: Het vakantie en uitjes topic!  (gelezen 61800 keer)

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #350 Gepost op: 21 januari 2018, 13:48:42 »
^Een dagje chillen in het park Gulliver, die is heel erg groot (langste park in Valencia) daar kan je verschillende sporten beoefenen, relaxen met een boek in de zon e.d. Naar Mercat Central en daar typische spaanse drankjes en eten proeven en winkelen is er ook leuk.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

marijn

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #351 Gepost op: 21 januari 2018, 19:07:31 »
Hey allemaal,
Wij zijn 2 vriendinnen die deze zomer graag op feestvakantie willen. We willen graag met een grote groep gaan, maar al onze vrienden kunnen niet. Daarom lijkt het ons heel leuk om met een random groep jongeren op vakantie te gaan van onze leeftijd (19). We houden van feesten, maar willen overdag ook een beetje sightseeing doen, shoppen en op het strand liggen. Heeft iemand misschien tips over waar we hiermee terecht kunnen of heb je zelf interesse? Laat het ons weten! :)

always

• Bekijk profiel
« Reactie #352 Gepost op: 21 januari 2018, 20:06:25 »
Mijn vriend en ik hebben vanmiddag voor 4 dagen een stedentrip Rome geboekt. Het enige waar we nog een beetje mee zitten is het vervoer daar. Want ik zie heel veel opties maar weet niet echt wat handig is? Mensen die ervaring dus hebben met het vervoer in Rome voor korte tijd?

Y.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #353 Gepost op: 21 januari 2018, 20:33:28 »
Mijn vriend en ik hebben vanmiddag voor 4 dagen een stedentrip Rome geboekt. Het enige waar we nog een beetje mee zitten is het vervoer daar. Want ik zie heel veel opties maar weet niet echt wat handig is? Mensen die ervaring dus hebben met het vervoer in Rome voor korte tijd?

Ik zou het openbaar vervoer gebruiken. Ter plekke bij je accommodatie vragen of van tevoren de stations uitzoeken. Een auto/scooter huren zou ik niet durven in Rome, omdat het verkeer daar echt mega chaotisch is.

Mag ik trouwens vragen hoeveel het ongeveer kostte? En waar je hebt geboekt? Ik wil graag met twee vriendinnen weer naar Rome toe, en hebben nu al wat opties maar wil graag zo goedkoop mogelijk.
Live for today

Ingfah

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #354 Gepost op: 21 januari 2018, 23:05:07 »
Ik ga met 2 vrienden naar Barcelona voor 4 nachten 3 dagen. We hadden eens opgezocht en hadden twee mogelijkheden gevonden voor vervoer namelijk de Barcelona Card (€45 voor 3 dagen) voor alle vervoersmiddelen en een 10 ritten kaart (€10,20) voor metro en bus. We zouden het graag zo goedkoop mogelijk maken. Wat denken jullie dat we dan het best kunnen nemen? Of weten jullie nog een betere optie?

always

• Bekijk profiel
« Reactie #355 Gepost op: 23 januari 2018, 18:12:55 »
Ik zou het openbaar vervoer gebruiken. Ter plekke bij je accommodatie vragen of van tevoren de stations uitzoeken. Een auto/scooter huren zou ik niet durven in Rome, omdat het verkeer daar echt mega chaotisch is.

Mag ik trouwens vragen hoeveel het ongeveer kostte? En waar je hebt geboekt? Ik wil graag met twee vriendinnen weer naar Rome toe, en hebben nu al wat opties maar wil graag zo goedkoop mogelijk.

Ja klopt het openbaar vervoer willen we sws doen, maar met wat voor pas is dat het voordeligst?

Ik ga samen met mijn 350,- totaal, dat is hotel en vlucht. Maar ik heb het ook echt uitgezocht om de prijs want ik betaal dit voor ons beide en wil niet voor 500 of meer betalen. Ik heb het via de website bebsy, maar er zat echt groot verschil in prijs per datum en vliegveld. Wij gaan nu op zondag weg omdat de andere dagen eromheen allemaal honderd euro meer waren... En ze wouden ons steeds vanaf Charleroi hebben maar dan kun je net zo goed heen rijden.

Horsie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #356 Gepost op: 25 januari 2018, 10:26:09 »
Ik ga met een vriendin 4/5 dagen naar Lissabon, maar we komen er echt niet uit waar we nou een hotel moeten nemen.

Heeft er iemand misschien tips voor een goed liggend hotel (bij restaurants/ winkels) of een plaats waar we het beste kunnen zoeken?
We gaan in februari :)

Scaymeph

• Bekijk profiel
« Reactie #357 Gepost op: 25 januari 2018, 10:41:40 »
Aankomende zomer naar Cuba!
Is het al vakantie..?

Ophelia

• Curiouser and curiouser.
    • Bekijk profiel
« Reactie #358 Gepost op: 25 januari 2018, 23:06:40 »
Ik ga met 2 vrienden naar Barcelona voor 4 nachten 3 dagen. We hadden eens opgezocht en hadden twee mogelijkheden gevonden voor vervoer namelijk de Barcelona Card (€45 voor 3 dagen) voor alle vervoersmiddelen en een 10 ritten kaart (€10,20) voor metro en bus. We zouden het graag zo goedkoop mogelijk maken. Wat denken jullie dat we dan het best kunnen nemen? Of weten jullie nog een betere optie?
Ik ben vorig jaar in de voorjaarsvakantie naar barcelona geweest, en toen inderdaad die holabarcelona card gehaald omdat dat geloof ik de goedkoopste optie was. Je kan met die kaart ook gewoon voor bus en metro gebruiken en je zit zo aan die 10 ritten. Ik denk dat het ook fijn is om een beetje vrijheid te hebben wat betreft het gebruiken van zo'n kaart.
"If you don't know where you want to go, then it doesn't matter which path you take."

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #359 Gepost op: 26 januari 2018, 14:54:45 »
Ik ben vorig jaar naar Barcelona geweest en heb de metro 4 keer gebruikt. Zou dan zelf voor de 10 ritten kaart gaan.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

« Reactie #360 Gepost op: 07 februari 2018, 18:42:54 »
Ik wil na mijn eindexamen een reis van een maand naar Zuid-Korea maken. Ik ben dan alleen nog net geen 18, want ik ben in augustus jarig. Kan je als bijna achttienjarige alleen zo ver vliegen als je ouders toestemming geven? Of moet je dan in Europa blijven?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #361 Gepost op: 08 februari 2018, 18:27:38 »
Ik ga vanavond naar een stad in Nederland, ook slapen. Welke stad is leuk? Maastricht? Ik woon in Rotterdam.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #362 Gepost op: 08 februari 2018, 19:40:33 »
^Maastricht, Groningen, Utrecht.

Demure

• Bekijk profiel
« Reactie #363 Gepost op: 03 maart 2018, 20:49:20 »
Hi! Zijn hier meiden die graag snorkelen/duiken? Hebben jullie advies voor duikbrillen? Ik kan geen geschikte vinden.. Ze doen of echt pijn dat je nog drie uur afdrukken op je gezicht hebt, of er komt de hele tijd water in. Liever niet dat nieuwe snorkelmasker; daarmee mag je alleen aan de oppervlakte en niet naar de bodem duiken. Dus echt een los masker waar je gewoon een snorkel aan vast kan maken zoek ik!
Oh, the places we'll see.

workhard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #364 Gepost op: 04 maart 2018, 13:46:01 »
Hee, wij zijn op zoek naar een familie vakantie wat niet veel meer dan 6 uur rijden kan zijn. Dus Duitsland, België, een stukje van Frankrijk of in Nederland zelf. We willen met 6 personen en zijn op zoek naar iets waar veel in de buurt te doen is. Zoals stadjes bezoeken, musea, sport, zwemmen etc. Heeft hier iemand toevallig aanraders?

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #365 Gepost op: 06 maart 2018, 17:59:11 »
Ik ben dus echt helemaal verliefd geworden op Londen afgelopen kerstvakantie en nu gaan we in mei weer! Heb er echt zin in :)

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #366 Gepost op: 06 maart 2018, 18:00:38 »

Het ov in Rome is prima geregeld, je hebt bussen, trams en metro's. Gewoon bij je hotel vragen hoe je het beste ergens heen kunt reizen vanaf je hotel, deden wij ook. Komt eigenlijk altijd goed :p

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #367 Gepost op: 06 maart 2018, 18:01:53 »
Ik ga vanavond naar een stad in Nederland, ook slapen. Welke stad is leuk? Maastricht? Ik woon in Rotterdam.

Maastricht is leuk! Groningen op zich ook, maar hadden wij ook wel vrij snel gezien. Amsterdam is ook altijd leuk :)

Ambertjex

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #368 Gepost op: 08 maart 2018, 18:50:10 »
Hii allemaal!

Mijn vriend en ik zouden in de zomervakantie graag een midweekje naar London willen. We weten alleen niet waar we moeten beginnen... Hij wilt graag met het vliegtuig, maar ik zou niet weten hoe we van het vliegveld naar bijvoorbeeld het centrum en het hotel komen  :fieuw:  Ik snap dat dit met openbaar vervoer moet, maar ik ben bang dat we verdwaald raken of het niet kunnen vinden etc?  :blush:  Ook weet ik niet zo goed hoe we het moeten doen met het geld, kunnen we dit beter hier in Nederland wisselen of kunnen we daar gewoon pinnen?

iemand tips....?

Demure

• Bekijk profiel
« Reactie #369 Gepost op: 09 maart 2018, 14:14:41 »
Hii allemaal!

Mijn vriend en ik zouden in de zomervakantie graag een midweekje naar London willen. We weten alleen niet waar we moeten beginnen... Hij wilt graag met het vliegtuig, maar ik zou niet weten hoe we van het vliegveld naar bijvoorbeeld het centrum en het hotel komen  :fieuw:  Ik snap dat dit met openbaar vervoer moet, maar ik ben bang dat we verdwaald raken of het niet kunnen vinden etc?  :blush:  Ook weet ik niet zo goed hoe we het moeten doen met het geld, kunnen we dit beter hier in Nederland wisselen of kunnen we daar gewoon pinnen?

iemand tips....?
Je kunt gewoon heel makkelijk via de vliegvelden een trein oid naar het centrum nemen hoor! Staat heel duidelijk aangegeven en meestal zijn er van die helpdesks voor als je niet weet wat je moet doen. Komt wel goed! Zou wel een goede vlucht kiezen dat je niet 's avonds laat nog qua trein enzo moet uitzoeken. Evt kun je treintickets voor de reis al regelen zodat je daar precies weet waar je heen moet etc en de tickets al hebt. Pinnen kan ook gewoon prima!

Even better

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #370 Gepost op: 10 maart 2018, 12:30:26 »
Hee meiden,
Aankomende week ga ik een paar dagen naar Milaan! Ik vroeg me af of hier mensen zijn die nog goede tips hebben van leuke plekjes om heen te gaan :) De toeristische hotspots heb ik online wel gevonden, maar misschien hebben jullie nog leuke suggesties?

Ambertjex

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #371 Gepost op: 12 maart 2018, 12:59:52 »
Je kunt gewoon heel makkelijk via de vliegvelden een trein oid naar het centrum nemen hoor! Staat heel duidelijk aangegeven en meestal zijn er van die helpdesks voor als je niet weet wat je moet doen. Komt wel goed! Zou wel een goede vlucht kiezen dat je niet 's avonds laat nog qua trein enzo moet uitzoeken. Evt kun je treintickets voor de reis al regelen zodat je daar precies weet waar je heen moet etc en de tickets al hebt. Pinnen kan ook gewoon prima!

Oké, gelukkig! Is er ook een vliegveld dat het makkelijkste is? qua aansluiting, of maakt dit niet zoveel uit. Bedankt voor de tip! Kan ik die tickets ergens online bijvoorbeeld regelen? Mooi dat ik kan pinnen, leek me al beetje lastig om te wisselen naar pond aangezien ik niet precies weet wat ik daar uit ga/wil/kan uitgeven.  :blush:

always

• Bekijk profiel
« Reactie #372 Gepost op: 12 maart 2018, 16:06:46 »
Nou uiteindelijk is het dus helemaal goed gekomen met het vervoer, we hebben op het vliegveld een Roma Pass gekocht en daarmee konden we het OV. We hebben hem alleen nodig gehad voor de metro want de tram of bus controleren ze niet.  :fieuw: Dus dat is wel een beetje zuur maar je ziet dan ook wel duidelijk verschil tussen de bussen en de metro. De metro moet je voor betalen en ziet er netjes uit en als je met de bus gaat heb je echt het gevoel dat je in een of ander getto komt haha

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #373 Gepost op: 12 maart 2018, 18:14:20 »
Nou uiteindelijk is het dus helemaal goed gekomen met het vervoer, we hebben op het vliegveld een Roma Pass gekocht en daarmee konden we het OV. We hebben hem alleen nodig gehad voor de metro want de tram of bus controleren ze niet.  :fieuw: Dus dat is wel een beetje zuur maar je ziet dan ook wel duidelijk verschil tussen de bussen en de metro. De metro moet je voor betalen en ziet er netjes uit en als je met de bus gaat heb je echt het gevoel dat je in een of ander getto komt haha

Ik snap niet dat er veel mensen zijn die zo denken. Natuurlijk moet je overal voor betalen en controle zou totaal overbodig moeten zijn als mensen gewoon netjes betaalden iedere keer dat ze met het ov gaan. Die mensen moeten ook betaald krijgen.

Demure

• Bekijk profiel
« Reactie #374 Gepost op: 13 maart 2018, 19:11:48 »
Oké, gelukkig! Is er ook een vliegveld dat het makkelijkste is? qua aansluiting, of maakt dit niet zoveel uit. Bedankt voor de tip! Kan ik die tickets ergens online bijvoorbeeld regelen? Mooi dat ik kan pinnen, leek me al beetje lastig om te wisselen naar pond aangezien ik niet precies weet wat ik daar uit ga/wil/kan uitgeven.  :blush:
London city is het best maar meestal extreem duur haha! Ik zou zelf gewoon de goedkoopste tickets zoeken via bijvoorbeeld skyscanner, en dan kijken welk vliegveld, en vanuit daar tickets voor de trein kopen.

In mijn ervaringen is Luton het goedkoopst qua tickets, en dan kan je via https://www.thameslinkrailway.com/destinations-and-offers/airport-travel/luton-airport tickets kopen! Maar ik haal mijn tickets meestal gewoon daar op de airport haha is heel makkelijk te doen, maar online is wel fijner misschien dat je ze gewoon al hebt!

Heel soms is London City wel goedkoper dan Luton + trein ticket, moet je goed opletten!

Qua tijd vind ik Luton prima, zo lang duurt de treinreis niet!

Heathrow: meestal duurder en langer reizen

Ik zie nu dat Gatwick ongeveer even ver ligt als luton, en treintickets wel goedkoper dan luton. Maar vliegtickets meestal wel duurder, dus dat ligt aan je datum, even rekenen of luton of gatwick dan beter is!

En southend is ver weg, én duurder dus die zou ik gewoon niet nemen hahaha

Dus ik zou kijken voor Luton of Gatwick!
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2018, 19:20:22 door Demure »