Auteur Topic: Het Kerst Topic  (gelezen 42252 keer)

Pioneer

• Bekijk profiel
« Reactie #600 Gepost op: 08 december 2015, 04:17:31 »
Ik kook vrij uitgebreid dit jaar omdat er ook wat meer mensen komen. Sgroppino of een ander drankje als aperitief, tonijntartaar, mosterdsoep, gevulde champignons of champignons in roomsaus. Het hoofdgerecht weet ik nog niet zeker. Ik denk dat ik worteltjes, gestoofde peertjes en aardappelkroketjes als erbij serveer en voor vlees moet ik nog even kijken wat ik doe. Daarna kaasplankje en waarschijnlijk een trifle als dessert.

Vorig jaar heb ik het eenvoudiger gehouden toen ik alleen voor mij en mijn vriend kookte. Als voorafje zalm-tom pouce en als nagerecht witte chocolademousse. Mijn vriend heeft toen het hoofdgerecht verzorgd. Hij heeft een twee-persoons versie van beef wellington gemaakt. Gezien hij verder nooit kookt en het heerlijk smaakte, denk ik dat het wel te doen was om te maken, haha.

Verder kunnen jullie het misschien speciaal maken door een paar (kleine?) cadeautjes te kopen en onder de boom te leggen?
Late reactie, maar damn dat klinkt wel echt lekker allemaal! Wel ontzettend veel werk om te maken, lijkt me?

Helaas is zo'n uitgebreide maaltijd te ingewikkeld voor ons. Mijn vriend kan op zich wel redelijk koken, maar ik ben niet zo'n held achter het fornuis. Ik geloof nu dat het plan is dat we gevulde varkenshaas, aardappelgratin en stoofpeertjes gaan maken. Met nog een dessert.
We hadden eigenlijk afgesproken geen cadeautjes te doen, maar mijn vriend meldde vandaag dat hij toch twee dingen gekocht had. Dus ik ben bang dat ik alsnog de stad in moet, haha.

Koetje

• 'Boe'
    • Bekijk profiel
« Reactie #601 Gepost op: 08 december 2015, 10:37:30 »
Wat een leuk topic! Wij vieren nooit uitgebreid kerst, vaak gezellig bij wat familie op bezoek en 's avonds lekker eten met allerlei kleinere hapjes of gourmetten. Ben dit jaar van plan als verrassing voor iedereen wat cadeautjes te kopen en die onder de boom te leggen. Maar wat is het moeilijk om wat voor vaders te verzinnen!

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #602 Gepost op: 08 december 2015, 11:27:48 »
Onze boom staat ondertussen ook al een paar daagjes! Wij doen geloof ik ook geen cadeautjes met kerst meer (vroeger wel altijd), vind ik wel prima aangezien we wel cadeautjes met sinterklaas doen. 1e kerstdag doen we standaard niks, en 2e kerstdag eten we samen met de familie.
 The darker and dirtier the bass, the better ♥ || Drums, basslines, kicks and snares

Sophie.

• **
  • Obama Out.
    • Bekijk profiel
« Reactie #603 Gepost op: 08 december 2015, 17:57:43 »
Ik ben Iers, dus wij vieren kerst heel erg uitgebreid xd.
Op kerstavond kijken we altijd kerstfilms en dan op kerstochtend doen we de cadeautjes en 's avonds komt de familie eten. 2de kerstdag ga ik altijd naar mijn vader
hoi

Koetje

• 'Boe'
    • Bekijk profiel
« Reactie #604 Gepost op: 09 december 2015, 12:45:25 »
Ja, de kerstboom staat!

xAftertheStorm

• Global Moderator
  • Valar Morghulis.
    • Bekijk profiel
« Reactie #605 Gepost op: 09 december 2015, 13:26:43 »
Ik ben nu al allemaal recepten aan het opslaan zodra ik ze voorbij zie komen. laughing7.
De eerste Kerstdag eten we met z'n zessen en wil mijn moeder graag allemaal kleine gerechtjes, warm en koud, dus daar verzin ik nu al allemaal dingen voor en de tweede Kerstdag eet ik alleen met mijn moeder, maar kunnen we wel all-out omdat we allebei heel veel lusten dus the sky is the limit haha.
♥  tumblr - goodreads - simblr | Life's a bitch and so are you.

Adorable

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #606 Gepost op: 09 december 2015, 15:15:43 »
Ogod, ik weet echt nooit wat ik aan moet doen op de kerstdagen :/
Wel jammer dat ik geen vriend heb waarmee ik de leukste feestdagen in het jaar kan vieren. Gelukkig heb me familie en me beste vriendin  :blush: Moet ook nog wat voor haar kopen, maar wil niet standaard makeup of een ketting ofzo ik wil echt wat speciaals + een lief kaartje of iets :)

Beetje vroeg maar alvast Merry Xman everyone. Ben nu al helemaal in de stemming haha ^^
They took my queen. ~ JT

Adorable

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #607 Gepost op: 09 december 2015, 15:16:55 »
Merry Xmas*

Oop x.x
They took my queen. ~ JT

VlammendOstara

• Bekijk profiel
« Reactie #608 Gepost op: 09 december 2015, 15:56:55 »
Ugh ik kan de kerstboom pas dit weekend ophalen, en dan kan ik hem nog niet eens gelijk optuigen  :angry2:
We gaan daarna gelijk door naar de Intratuin (dat vind ik altijd zo leuk hé, in de kerstsferen haha) om ballennnn te kopen en slingers en alles.
Eigenlijk best dom, want de ornamenten zijn voor onszelf, maar we hangen ze in mijn ouders' boom haha. (We gaan begin volgend jaar samenwonen, dus ja...)
Dus waarschijnlijk is de boom zondag pas helemaal compleet, duurt lang  :fieuw:
~ It's so nice to meet you, let's never meet again. ~

Fit_JoJo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #609 Gepost op: 09 december 2015, 17:55:51 »
Kerst is een van mijn favoriete dagen, heerlijk in de ochtend met mijn vriend en familie cadeautjes uitpakken. Hele dagen gezellig en leuk zonder stress. Love it!
Week 6: www.Ruggengraat.com programma. Resultaat is coming. FitDutchie

Voldemort.

• Avada Kedavra
    • Bekijk profiel
« Reactie #610 Gepost op: 15 december 2015, 17:06:09 »
Luister dit, bedank me later: https://www.youtube.com/watch?v=PrLoWt2tfqg

passiefruit

• Bekijk profiel
« Reactie #611 Gepost op: 15 december 2015, 22:53:59 »
ik wil graag wat leuke persoonlijke dingen op kerstkaartjes schrijven, maar ik heb echt geen idee wat zonder dat het te slijmerig over komt. Bijvoorbeeld aan een goede vriend, ik wil graag iets leuks of grappigs schrijven maar op de een of andere manier ben ik gewoon inspiratieloos..

Nymeria

• Bekijk profiel
« Reactie #612 Gepost op: 15 december 2015, 22:57:08 »
Luister dit, bedank me later: https://www.youtube.com/watch?v=PrLoWt2tfqg

thank you <333 ik hou echt van dat lied
nobody said it was easy - tumblr

Voldemort.

• Avada Kedavra
    • Bekijk profiel
« Reactie #613 Gepost op: 17 december 2015, 11:35:56 »
thank you <333 ik hou echt van dat lied

Haha :D

PBG

• Lump off.
    • Bekijk profiel
« Reactie #614 Gepost op: 17 december 2015, 13:13:43 »
Ik was een beetje bummed dat er dit jaar niet zoveel cadeautjes onder de boom lagen (ik vind dat er gewoon leuk uitzien lol, ben bijna in staat lege doosjes in te pakken voor 't effect.) en ik had zo'n pakket met dingen voor je kat gekocht, snoepjes, speeltje, etc. Heb ik open gemaakt, en álles los ingepakt :')

Dus nu hebben de huisdieren 10 cadeautjes  laughing7.

xAftertheStorm

• Global Moderator
  • Valar Morghulis.
    • Bekijk profiel
« Reactie #615 Gepost op: 19 december 2015, 15:39:38 »
Pffff, het menu is eindelijk bekend laughing7.
Ik ga me dit jaar maar weer eens aan een kalkoen wagen.
♥  tumblr - goodreads - simblr | Life's a bitch and so are you.

Nymeria

• Bekijk profiel
« Reactie #616 Gepost op: 22 december 2015, 09:53:21 »
Ik ben bij m'n vader en op vrijdagavond gaan we naar vrienden om te eten en daarna met z'n allen naar de kerk. Dan eerste kerstdag eerst bij de buren lunchen, bbq volgens mij, en dan 's avond bij vrienden van m'n vader. Op 2e kerstdag zijn we uitgenodigd om bij mensen de left-overs te gaan eten dus het worden drukke dagen. Denk dat ik alleen voor eerste kerstdag wat hoef te maken om mee te nemen maar ik weet nog niet wat (:
En ik ben de afgelopen dagen bezig met m'n nieuwe pumps inlopen zodat ik daar kerst op kan overleven haha

Joana

• Bekijk profiel
« Reactie #617 Gepost op: 22 december 2015, 10:43:45 »
Ik was een beetje bummed dat er dit jaar niet zoveel cadeautjes onder de boom lagen (ik vind dat er gewoon leuk uitzien lol, ben bijna in staat lege doosjes in te pakken voor 't effect.) en ik had zo'n pakket met dingen voor je kat gekocht, snoepjes, speeltje, etc. Heb ik open gemaakt, en álles los ingepakt :')

Dus nu hebben de huisdieren 10 cadeautjes  laughing7.

dit heb ik ook eens gedaan :')

ot:
door het studeren heb ik haast geen kerstgevoel, ook omdat er geen kerstboom staat in dit huis (wel een prachtige huiskamerplant met lichtjes er aan wat totaal niet voldoet aan een kerstboom voor mij) omdat we dus kerst gaan vieren in een pretpark... WHY

Cucumber.

• Bekijk profiel
« Reactie #618 Gepost op: 22 december 2015, 17:10:16 »
Qua weer doet het nog niet als kerst aan. Was het maar 10 graden kouder, dat zou al een hoop schelen. Sneeuw hoeft van mij niet, maar kou hoort wel bij kerst.

Verder gaan mijn vriend en ik eerste kerstdag met mijn ouders gourmetten. Tweede kerstdag koken mijn vriend en ik voor mijn schoonouders en zwager, die zondag eten we met mijn hele schoonfamilie en dan kookt mijn schoonmoeder.

We willen verschillende hapjes maken voor het diner 's avonds op tweede kerstdag, hebben jullie misschien nog tips daarvoor? Ik zat al te denken aan stokbrood met kruidenboter er al in, wat 'los' stokbrood met aïoli, soort tortilla's met ham, kaas, kruiden en tomaat erin, mini hamburgertjes, maar ik wil nog meer. :')

Nymeria

• Bekijk profiel
« Reactie #619 Gepost op: 25 december 2015, 14:25:39 »
Merry christmaaaaaaas (:

Rainbowx

• Enjoy the little things!
    • Bekijk profiel
« Reactie #620 Gepost op: 25 december 2015, 14:50:59 »
merry christmas!!

« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2016, 16:34:03 door Rainbowx »

Crowley

• **
  • Because we match.
    • Bekijk profiel
« Reactie #621 Gepost op: 25 december 2015, 14:51:50 »
Fijne kerstdagen!
It's the good things that hurt when you're missing them.

Rainbowx

• Enjoy the little things!
    • Bekijk profiel
« Reactie #622 Gepost op: 16 oktober 2016, 16:33:39 »
Uppje!

Ben alvast in de kerststemming aan komen met kerstmuziek :)

BrokenDreams

• Gast
« Reactie #623 Gepost op: 16 oktober 2016, 16:54:17 »
Jaa dit heb ik nodig haha, ik zit al weken in de kerststemming sinds het vroeg donker wordt :')

December

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #624 Gepost op: 16 oktober 2016, 17:16:29 »
Ik heb al vier kerstcadeautjes gekocht, haha.