Auteur Topic: Het grote reis topic  (gelezen 157173 keer)

Vera

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 05 augustus 2012, 14:34:49 »
Wie heeft er backpack ervaring? :)

xx_smurfje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 05 augustus 2012, 14:47:36 »
Ik ben van plan om naar me opleiding over 3 jaar 1 jaar te gaan werken en dan te gaan backpacken & vrijwillerswerk te gaan doen in india, zuidafriks of thailand :) en ik ga sws naar thailand en australie backpacken met een vriendin haha :)

Junea

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 05 augustus 2012, 16:19:08 »
Ik wil volgend jaar, na mijn examens, minimaal 6 weken rondreizen door Europa. Ik wilde eigenlijk wel langer/meer rondtrekken, maar ik denk dat ik toch wel direct aan een vervolgopleiding wil beginnen.

Ik ben van plan om dan met de auto te gaan, maar ik wil graag samen met iemand en ik heb geen idee met wie! Ik weet ook nog niet of ik genoeg geld heb, maar ik ben al hard aan het sparen. Ik zou ook graag buiten Europa nog rondreizen maar dat wil ik pas later doen, omdat ik dan toch eigenlijk wel minimaal een jaartje weg wil.

Nog aanraders voor mooie plaatsen in Europa? En ervaring met rondreizen met iemand die je niet (goed) kent? Als ik namelijk geen vriendin kan vinden die mee wilt overweeg ik nog om iemand via bijv. internet te zoeken.

demure

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 05 augustus 2012, 17:39:35 »
volgend jaar een 3 weken backpacken in de schotse hooglanden met vriendlief :).

Saskia

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 05 augustus 2012, 17:53:17 »

aw, ik krijg door dit topic zo'n zin om k'n fietsje te pakken en daar de andere kant van de wereld te fietsen. :') Ik kwam laast twee gozers van 17 uit frankrijk tegen die naar amsterdam waren gefietst.

vrienden van mijn vader zijn naar zuid-afrika gefietst :') ik geloofde het niet toen ik het hoorde maar echt super vet hahaha.
tumblr   -   flickr   -    woorden   -   All of you are drunk and stoned.

Laura

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 05 augustus 2012, 19:04:59 »
Ik weet niet of mijn vraag in de juiste topic staat maar ik wou graag advies van jullie.

Ik ga met school naar Londen voor een weekje. Mijn ouders willen wel de reis betalen maar we moeten daar zelf ons middag - en avondeten betalen en dat willen ze niet vergoeden. De reis naar Londen kost ¤375.

Mijn ouders hebben  bedacht dat ik het zelf moet betalen wat ik in de zomervakantie hebt verdient en dit was  niet veel maar ¤300.

Ik had dit helemaal niet van de ze verwacht en ik stond er versteld van want ze zeiden eerst dat ze alles zouden betalen.
Ik was namelijk van plan om mijn geld aan iets anders uit te geven.

Nu weet ik het niet of ik nu wel/niet naar Londen wil , wat zouden jullie doen als jullie dezelfde situatie hadden?

Sorry voor een lang verhaal.

Esmee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 05 augustus 2012, 19:36:39 »
ik ga van 15 tot 25 augustus naar El Delfin Verde @ Torroella De Montrgi SPANJE :)
wie nog meer?

Charlotte

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 05 augustus 2012, 19:45:56 »

Ik ga naar Valkenburg over 3 weken en wil daar uitgaan. Ik ben zelf 16 jaar en mijn vriend 18. Iemand tips? Je mag me ook noten :)

Valkenburg is echt totaal niet meer leuk om uit te gaan... Echt niet meer veel mensen daar, en geen leuke mensen..
Als je gaat; dan is de Karma misschien nog wel leuk of de Nurgus of 't Hoekje. Maar in de Agora zitten allemaal baby's.

Amy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 05 augustus 2012, 20:25:34 »
Heeft er iemand hier ervaring met Japan? Ik ga met mijn vader een weekje naar Japan in de herfstvakantie alleen ik weet echt niet wat ik allemaal wil zien.
outta the mist, i kissed your drunken lips // http://morningbutterflies.tumblr.com

Emmster92

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 05 augustus 2012, 20:28:20 »

Heeft er iemand hier ervaring met Japan? Ik ga met mijn vader een weekje naar Japan in de herfstvakantie alleen ik weet echt niet wat ik allemaal wil zien.

WOOOOW ZO VET!
Had ik er maar ervaring mee! =P

demure

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 09 augustus 2012, 20:58:31 »

[...]

vrienden van mijn vader zijn naar zuid-afrika gefietst :') ik geloofde het niet toen ik het hoorde maar echt super vet hahaha.

Ja,een vriendin van mijn pa is ook naar turkije gelopen, pffffoee ik moet er niet aan denken :')

Oké, ik en mijn vriend zouden dus eigenlijk naar Schotland gaan, maar ik weet niet zeker of ik het land wel zo mooi vind en ik en mijn vriend proberen alle hoofdsteden van europa langs te gaan, nou is edinburgh officieel geen hoofdstad ghehe, dus ben ik even verder aan het kijken. Ik ben in zweden als kind welleens geweest, maar daar weet ik dus niet veel meer vanaf,

welk land vinden jullie leuker; finland, noorwegen of zweden? aangezien hier het allemansrecht geld.

demure

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 10 augustus 2012, 11:51:03 »
upppp

Anoniem

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 10 augustus 2012, 13:41:01 »
1:: Safari Afrika
2:: 1,5 maand naar Amerika en dan naar New york, Miami, san diego
3:: Turkije
4:: Egypte op kamelen rondreizen en zonsopgang zien in woestijn
5:: Brazilië (Rio) carnaval
6:: Indonesië
7:: Canarische eilanden
8:: Engeland
9:: Hawaii
10:: Aruba en Curacao
11:: Thailand

Het lijkt me echt helemaal heel mooi om het te bezoeken, ben namelijk nog nooit buiten europa geweest :blush:

BeingFearless

• Pioneer
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 10 augustus 2012, 13:48:03 »
Mijn lijstje is echt heel lang, ik wil nog zoveel van de wereld zien :D
Maar welke echt heel hoog staan; Westkust van Amerika (ben al naar de Oostkust geweest), Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, China en Zuid-Afrika.
En binnen Europa wil nog heel graag naar Berlijn, Londen, Rome, Venetië, Athene, Wenen en Kopenhagen :)
En ik wilde heel graag in mijn derde studiejaar naar het buitenland, maar wss kan dat niet, omdat ik mn propedeuse niet in een jaar heb gehaald. Dus nu ben ik van plan om tussen het afronden van mijn bachelor en het beginnen met mijn master, dat jaartje te gebruiken om te reizen oid. Moet ik nog wel even sparen haha :)
Do I love you, oh, I do. And I’m going to ‘til I’m gone. But if you think that I can stay in this same old, same old. Well, I don’t, I don’t.

BeingFearless

• Pioneer
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 10 augustus 2012, 13:53:12 »

ik ga vrijdag naar rusland (: o.a moskou

Ik ben twee keer in Moskou geweest! Ik houd van het rode plein en alle mooie gebouwen daar :) Maar verder is de stad best wel "bevuild" en ik vind de mensen niet zo.
De eerste keer dat we in Moskou waren, zouden we eigenlijk nog naar Sint Petersburg rijden, maar dat ging helaas niet door. Daar wil ik ook nog dolgraag heen!
Do I love you, oh, I do. And I’m going to ‘til I’m gone. But if you think that I can stay in this same old, same old. Well, I don’t, I don’t.

BeingFearless

• Pioneer
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 10 augustus 2012, 13:55:09 »

Praag is ge-wel-dig. Ik ben er vorig jaar een week geweest met een vriendengroep. En toen raakten ik en m'n vriend verdwaald en toen kwamen we ineens in een cow-boy wijk :') allemaal jongens met lang blond haar zonder shirt met van die cow-boy laarzen die achter de paarden aan renden, wtf. :') Als je gaat, neem veel centjes mee voor de Karelsbrug, volgends mij zaten wij in hotel esprit? maar dat weet ik niet meer zeker.  En het is lekker goedkoop, 1,5 liter bier voor 0,80 cent ghehe :)

Parijs vind ik behoorlijk overrated. Maar het is wel leuk om op staat heel hard 'politie!' te roepen, dan rennen al die straat verkopers meteen weg :).

Toen ik in Tsjechië was, ben ik 2 dagen in Praag geweest, maar na die 2 dagen had ik het daar ook wel gezien. De binnenstad is echt prachtig, maar wel klein en de rest van Praag is niet zo interessant. Maar het is zeker wel een aanrader!

demure

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 10 augustus 2012, 16:50:25 »
Ja, wij waren met een leraar/vriend toen mee, en die kent de geschiedenis van elke stoeptegel in elk land, echt bizar. Dus wij werden toen ook echt door de oude joden wijken geleid enzo, van elk straatbordje en stambeeld uitgelegd wat het betekend, ik ben dus echt op plekken geweest waar toeristen eigenlijk niet komen, en daar ben ik een beetje verliefd geworden op praag .

BeingFearless

• Pioneer
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 10 augustus 2012, 21:00:49 »

Ja, wij waren met een leraar/vriend toen mee, en die kent de geschiedenis van elke stoeptegel in elk land, echt bizar. Dus wij werden toen ook echt door de oude joden wijken geleid enzo, van elk straatbordje en stambeeld uitgelegd wat het betekend, ik ben dus echt op plekken geweest waar toeristen eigenlijk niet komen, en daar ben ik een beetje verliefd geworden op praag .

Ooh, dat is wel heel leuk ja! :) Ik was er met mijn ouders en we zijn gewoon uit de trein gestapt in de binnenstad en hebben dat dus bekeken. Vond het echt supermooi hoor, maar dus wel klein :P

Roxanrose

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 10 augustus 2012, 21:03:31 »
1.Ijsland
2.Noorwegen
3.Oostenrijk
4.New York
5.Ierland
6.Rusland

Vera

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 15 augustus 2012, 21:46:00 »
Ik kwam deze website laatst tegen:
http://travels.kilroyworld.nl/

super goedkope vliegtickets en ook wereldreizen :)

Vera

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 22 augustus 2012, 18:05:53 »

Vera

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 22 augustus 2012, 18:06:36 »

Vera

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 26 augustus 2012, 15:52:02 »
Weet iemand nog leuke reis blogs?

Pawawphi

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 26 augustus 2012, 16:19:03 »
Heeft er iemand nog leuke ideeën wat ik zou kunnen doen voor een tussenjaar? Want ik had al gekeken bij EF maar ik wil geen highschool doen of aupair. Talen leren is een optie maar misschien wil ik ook werken ofzoiets of heeel iets anders! Heeft iemand een site/ideeën?

PreciousRose

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 26 augustus 2012, 16:25:21 »
Ik heb deze zomer een maand door Centraal/Oost-Europa geinterraild. Ik wilde dat al heel lang eens doen en dit jaar was het daar eindelijk van gekomen! Het was geweldig, zoveel gezien en dan is er nog zoveel meer te zien.. :P Maar ik wil ook graag een keer naar Thailand, de VS, en nog een keer naar Kroatië :)