Auteur Topic: Het grote reis topic  (gelezen 168101 keer)

Cookiezzz

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2700 Gepost op: 04 februari 2019, 10:00:07 »
Ik ben nu weer 2,5 week thuis van mijn eerste keer backpacken in Thailand, en kijk er al naar uit om eind dit jaar weer op reis te gaan. Welke landen zijn er aan te raden in december & januari qua mooi / warm weer?

Bloempot

• Gast
« Reactie #2701 Gepost op: 04 februari 2019, 10:04:43 »
Thailand  :bounce:
Filipijnen, Australië
Antillen

Nadia_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2702 Gepost op: 04 februari 2019, 19:12:08 »
^Wellicht nog Indonesië of Maleisië. Of Zuid-Afrika? Ben zelf nog nooit in één van die landen geweest, maar ze staan nog op mijn Bucket list haha :blush: 

Ik ben wel benieuwd hoe je het Backpacken in Thailand hebt ervaren? Op welke plekken ben je geweest en wat waren de hoogtepunten? Sorry misschien wat veel vragen, vertrek zelf in Maart dus ben erg benieuwd haha!

Cookiezzz

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2703 Gepost op: 05 februari 2019, 13:08:27 »
^Ik vond Thailand echt geweldig!
De route die ik heb afgelegd is: Bangkok - Chiang Mai - Pai - Chiang Mai - Surat Thani - Koh Tao - Krabi - Koh Lanta - Koh Phi Phi - Khoa Sok - Krabi - Bangkok

Zelf vond ik Surat Thani en Koh Lanta niet zo bijzonder. Wij waren gelukkig maar 1 nacht in Surat Thani om vanaf daar verder te reizen. Maar het is daar heel erg rustig en het voelde behoorlijk benauwd daar ten opzichte van andere plaatsen. Wij moesten in Koh Lanta wat langer blijven vanwege de verwachtte storm, dus dat was balen. Je hebt er wel een mooi National Park, maar echt heel veel is er niet te doen.

Khoa Sok is het mooiste wat ik heb gezien tijdens de reis. We hadden een tour geboekt bij onze accommodatie '2 days 1 night tour'. Je gaat dan een uur met een longtail boat naar de hutjes toe waar je overnacht. Het zijn echt hutjes op het water met enkel een matras erin. Er zijn daar ook geen winkels, geen internet en vrijwel geen mensen (op de mensen van de tours na). Je kunt er kayakken om de natuur te verkennen of je kunt een duik nemen vanuit je hutje in het zoete water. Tijdens het kayakken hoor je echt alleen maar het geluid van dieren en het peddelen. De rust die je daar hebt is echt heerlijk. In de ochtend hebben wij nog aapjes en vogels gespot. Er is ook een prachtig viewpoint, wat je ongeveer 1.5 uur lopen kost. In het begin vond ik de route nog wel te doen totdat we bij de rotsen kwamen. Ik ben al niet zo'n held wat betreft klimmen, dus ik vond het een pittige uitdaging. Maar het uitzicht wat je ervoor terug krijgt is prachtig. Khoa Sok is zeker een aanrader!

Chiang Mai vond ik ook heel erg leuk. Het is een fijne plek om te verblijven en er zijn genoeg dingen om te doen. Pai is ook een fijne plek. Het is eigenlijk een soort vierkant, met een scooter kun je Pai goed verkennen en is ook het leukste om te doen. Vooral de weg er naar toe is leuker met een scooter. De Canyon vond ik ook maar heftig om te beklimmen, omdat je nergens grip hebt, maar het is wel leuk om gewoon te doen! Op je billen naar beneden en genieten van de natuur om je heen.

Bangkok zelf vond ik niet echt leuk, maar de Co & Kessel fietstour was wel erg leuk! De tour is goed geregeld qua gidsen, eten en met fietsen op de drukkere wegen. 

De landen die jij opnoemt staan ook op mijn bucketlist! Vooral Zuid-Afrika lijkt me heel vet :D Ik zit er aan te denken om toch voor Mexico eind dit jaar te gaan :D
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2019, 13:20:08 door Cookiezzz »

louuuu

• **
  • Libre comme l'air
    • Bekijk profiel
« Reactie #2704 Gepost op: 18 februari 2019, 13:40:51 »
De zoekfunctie doet het niet  :blink: dus ik kon niet terugzoeken in het topic... Maar ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met Lissabon in april? Ik ben benieuwd hoe het weer dan is (korte broeken weer?), een gemiddelde temperatuur vind ik zo lastig te interpreteren. Helemaal gezien Lissabon aan het water ligt.

En tips voor Lissabon zijn zeker welkom!!
~Ce sera comme si je n'avais jamais existé.~

truuuuuuus

• Bekijk profiel
« Reactie #2705 Gepost op: 23 februari 2019, 14:51:50 »
De zoekfunctie doet het niet  :blink: dus ik kon niet terugzoeken in het topic... Maar ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met Lissabon in april? Ik ben benieuwd hoe het weer dan is (korte broeken weer?), een gemiddelde temperatuur vind ik zo lastig te interpreteren. Helemaal gezien Lissabon aan het water ligt.

En tips voor Lissabon zijn zeker welkom!!

Ja ik! Vorig jaar april heb ik in korte broeken gelopen, in bikini aan het strand gelegen en gezwommen in de oceaan. Alleen ‘s ochtends en avonds was het koeler en droeg ik wel een lange broek. Maar, dit was vorig jaar, hoe het nu is weet ik natuurlijk niet.

Tips;
- Ga als je wilt zwemmen naar Cascais (met de trein), daar zijn verschillende kleine strandjes. Als je er toch bent bekijk dan Boca do Inferno ook even.
- Vlak bij Cabo da Roca (een klif) ligt een heel mooi strandje; Praia da Ursa. Pas onderweg er naar toe (als de zon schijnt) wel een beetje op voor zonnende slangen. Strand is overigens niet geschikt om te zwemmen.
- Ga je naar bovenstaande plek moet je overstappen van de trein in een bus bij Sintra. Dit is een heel mooi plaatsje met mooie paleizen en kastelen en een leuk oud centrum.
- Er is een gezellig ‘hot spot’ boven op een parkeergarage; Park Bar. Overdag heerlijk vertoeven en ‘s avonds gezellig druk.
- Overal in de stad zijn uitzichtpunten te vinden (miradouros), sommige van deze zijn erg gezellig met een pleintje met muziek etc. Vooral rond zonsondergang komen hier de locals en toeristen samen.
- Er zijn verschillende gratis stadswandelingen, die door Alfama (de oude stad) is zeker een aanrader.
- LX factory is een leuk hip ‘wijkje’. Zelf ben ik er ‘s ochtends geweest, maar in de middag schijnt het er nog leuker te zijn. Daar in de buurt is Village Underground, ook leuk om even langs te lopen.
- Vlak bij de Santa Justa lift zit een leuk terras op een dak. Heel leuk uitzicht op de wijk Alfama en op het kasteel Sint Jorge. De ingang ligt een beetje verborgen. In de straat R. do Carmo zit in een van de souvenirswinkeltjes een lift naar boven, maar je kunt er ook achterlangs komen volgens mij. Het terras heet; Miradouro dos Terraços do Carmo.

« Laatst bewerkt op: 23 februari 2019, 15:14:44 door truuuuuuus »

to Infinity and Beyond

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2706 Gepost op: 26 maart 2019, 00:36:48 »
Ik wil deze zomer graag met een vriendin backpacken door Indonesië. Er is alleen een klein probleempje. Zij heeft een bijbaan waarbij ze mensen coacht en dat doet ze gewoon vanaf haar laptop en kan dus altijd als er maar internet is. Nu moet ze bijna elke dag een paar mensen coachen en zal ze dus bijna elke dag een tijdje hier mee bezig zijn (ik denk een uur of anderhalf uur ofzo). Nu heb ik geen zin om 4 weken lang (bijna) elke dag een uur op haar te moeten gaan wachten terwijl ze werkt. Maar zij gaat natuurlijk ook haar werk niet opzeggen en kan dit ook niet een maand lang stilzetten.

We snappen elkaars punt, maar komen er samen niet zo goed uit hoe we dit kunnen oplossen. Is er iemand die misschien een idee heeft hoe we dit kunnen aanpakken?

Bloempot

• Gast
« Reactie #2707 Gepost op: 26 maart 2019, 08:19:39 »
^je hebt echt niet overal elke dag wifi/internet bereik volgens mij daar, dus dat lost het wel op  :fieuw:

IM A DREAMER

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2708 Gepost op: 07 april 2019, 16:31:14 »
Hoi! Deze zomer wil ik graag vakantiewerk doen in het buitenland het liefste campingmedewerker. In de maand augustus ben ik alleen maar beschikbaar. Ik had nog wat sites afgezocht maar heel veel dingen vragen om 6 weken of langer. Toevallig mensen die ook tegen zoiets aanlopen of aan hebben gelopen en die tips hebben?

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #2709 Gepost op: 09 april 2019, 08:44:05 »
Maken jullie ook altijd reisplannen voor een heel jaar?
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Notknown

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2710 Gepost op: 09 april 2019, 10:49:44 »
Ik ben weer terug van mijn wereldreis van 7 maanden. Beste keuze die ik ooit gemaakt heb. Nu begint het normale leven weer, hoewel ik ook wel weer blij ben een eigen plekje te hebben. Zoveel onwijs vette dingen gedaan dat ik dit nooit ga vergeten.

Ben benieuwd hoe snel het virus nu weer toeslaat haha. Tot die tijd vermaak ik me wel met het maken van fotoboeken ofzo.

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #2711 Gepost op: 10 april 2019, 22:30:54 »
^Nice! Waar ben je allemaal geweest? En hoe heb je het gedaan met weer een baan vinden hier in NL?
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Notknown

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2712 Gepost op: 10 april 2019, 22:37:20 »
^Nice! Waar ben je allemaal geweest? En hoe heb je het gedaan met weer een baan vinden hier in NL?

Ik ben druk solliciterende momenteel, had een tussenjaar als student dus zoek nu een fulltime baan zonder opleiding tot in elk geval de zomer. Maar werk genoeg hier, dus hoop snel wat te hebben! :)
Ik ben via ZO Azië naar Australië en Nieuw Zeeland gegaan, daarna naar Fiji, Californië en Midden-Amerika grotendeels. :)

Lot

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2713 Gepost op: 11 april 2019, 13:24:30 »
Hoi,

Ik ben laatst naar een ontzettend leuk vakantie huisje geweest met mijn vriendinnen, echt een aanrader!.
Het licht zo'n 15 minuten van Saint-Tropez en je kan naar de zee lopen.

Hier is het linkje wat wij toen hadden gebruikt.
https://www.les-mimosas.com/seasonal-rental/la-croix-valmer/01L04.htm

to Infinity and Beyond

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2714 Gepost op: 15 april 2019, 13:17:11 »
Is hier iemand die ervaring heeft met solo reizen/backpacken? M'n vorige vakantieplannen gaan helaas niet door. Ik heb 4 weken vrij in de zomer en wil graag een mooie reis maken en dan misschien wel alleen gaan omdat dat iets is wat al een tijdje in m'n hoofd zit, ik vind het alleen best wel spannend.

Interrailen lijkt mij erg leuk, alleen hoef ik niet alleen maar grote steden achter elkaar te zien, ik vind afwisseling met mooie natuur dan ook fijn. Maar ik heb het idee dat je in grote steden wel snel mensen ontmoet in hostels, maar in kleinere steden/plekken met veel natuur dat veel minder zo is (als er al hostels zijn).

Verder lijkt richting Azië gaan mij ook leuk, alleen denk ik dat ik dan liever langer dan 4 weken ga, zodat ik daar ook echt de tijd heb om alles rustig te doen en veel te zien. Dus misschien is dat beter om te doen als ik langer vrij ben.

Is er hier iemand die alleen gereisd heeft (in Europa of waar dan ook, ben benieuwd naar alles haha)? Iemand die tips heeft voor alleen reizen of wat ik kan gaan doen? Of nog aanraders voor mooie bestemmingen? Of iemand die ging Interrailen (alleen of samen) en een leuke route weet?

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2715 Gepost op: 15 april 2019, 18:59:10 »
^ Ik reis bijna altijd alleen. Azië is prima te doen hoor in 4 weken, zolang je het bij 1 land houd. Ik ben vorige zomer 4 weken naar Vietnam geweest.
Interrailen heb ik ook gedaan maar dan ben je inderdaad wel meer geneigd om de grotere steden te pakken.
Voor Europa kun je bijvoorbeeld landen als Ierland, Schotland of Kroatië (laatste zelf niet geweest) goed combineren met steden en natuur.
Hoi

to Infinity and Beyond

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2716 Gepost op: 15 april 2019, 19:45:44 »
^ Ik reis bijna altijd alleen. Azië is prima te doen hoor in 4 weken, zolang je het bij 1 land houd. Ik ben vorige zomer 4 weken naar Vietnam geweest.
Interrailen heb ik ook gedaan maar dan ben je inderdaad wel meer geneigd om de grotere steden te pakken.
Voor Europa kun je bijvoorbeeld landen als Ierland, Schotland of Kroatië (laatste zelf niet geweest) goed combineren met steden en natuur.

Bedankt voor je reactie en je suggesties! :)
Ik ben zelf 2 jaar geleden naar Thailand geweest voor ongeveer 4 weken, en toen hadden we een heel druk schema omdat we zo veel wilden zien. Maar dat ligt natuurlijk helemaal aan hoeveel je inplant enzo. Heb jij voor je reis naar Vietnam van te voren een planning gemaakt van je route en wat je allemaal wilde zien en doen? Of heb je het ter plekke aangekeken? En vond je het makkelijk om mensen te ontmoeten?

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2717 Gepost op: 15 april 2019, 19:59:00 »
Je moet inderdaad niet teveel willen zien en genoegen nemen dat je wat langer kunt blijven op de plekken waar je dat wilt.
Naar Vietnam ben ik toevallig wel met een ander meisje geweest die ik via internet als reisgenootje had gevonden. We hadden wel een beetje gekeken naar wat voor route we wilde (uiteindelijk kom je toch wel uit op de toeristische route) en hebben we terplekke bepaald hoelang we ergens wilde blijven en wat de volgenden bestemming zou zijn. Maar dat is ook backpacken voor mij, niets van te voren vastleggen.
Hoi

honeybunny

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2718 Gepost op: 10 mei 2019, 11:36:07 »
Hi,

Ik ga dit jaar voor het eerst alleen vliegen. Ik ga naar Zuid-Afrika en heb een 4 uur lange layover in Dubai.

Heeft iemand ervaring met het vliegveld in Dubai? Is het duidelijk aangegeven naar welke gate je moet enzo? Ben hier nogal over aan het stressen.

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #2719 Gepost op: 11 mei 2019, 17:31:48 »
^Ja, is allemaal heel duidelijk aangegeven. Ik vond zelf het lopen van de ene gate naar de andere gate (dus vliegtuig uit en in) ook niet heel lang duren. Kwartiertje in totaal ofzo met zoeken. Verder is alles snachts open dus je hoeft je niet te vervelen als je snachts een layover hebt.

Cookiezzz

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2720 Gepost op: 29 juli 2019, 12:31:15 »
In september vertrek ik bijna 100% zeker naar Vietnam voor 3 weken en ga daarna door naar Indonesië voor 4 à 5 weken. Is er iemand die tips heeft qua activiteiten in deze 2 landen?

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2721 Gepost op: 29 juli 2019, 16:47:17 »
^ Ik ben vorig jaar in 4 weken van zuid naar noord gereisd. Vraag maar raak.
Hoi