Auteur Topic: Het grote reis topic  (gelezen 166543 keer)

Nadia_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2675 Gepost op: 24 november 2018, 14:02:53 »
Ik heb zojuist een reis geboekt naar Thailand, mijn eerste 'echte' reis  :bounce:

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #2676 Gepost op: 24 november 2018, 17:37:42 »
Ik heb zojuist een reis geboekt naar Thailand, mijn eerste 'echte' reis  :bounce:

Gaaf! Waar ga je zoal heen?

Nadia_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2677 Gepost op: 01 december 2018, 17:46:16 »
@Karbonkel Bangkok, Khao Sok, Krabi en Phuket haha :) Kijk er wel naar uit om even weg te zijn.

Zijn er meer mensen op deze plekken geweest, en wat zijn jullie ervaringen?

Bloempot

• Gast
« Reactie #2678 Gepost op: 01 december 2018, 17:56:16 »
^nice, veel plezier.
Ik ben daar wel geweest, maar is wel lang geleden (+10 jaar) dus weinig recente info.

Ik vertrek zelf over 2 weken ook naar Thailand voor een vakantie :)

Nadia_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2679 Gepost op: 02 december 2018, 18:55:59 »
^ Dankjewel, you too! Waar ga jij naartoe? :)

Bloempot

• Gast
« Reactie #2680 Gepost op: 02 december 2018, 19:24:47 »
^Bangkok, Ayuthaya, Hua Hin en Pattaya (in de laatste plaats heb ik aantal jaar gewoond)

We komen aan in het weekend, dus pakken gelijk de weekend-market in Bangkok mee, dat is wel leuk.

niet heel bijzondere plaatsen, wel plaatsen die wij fijn vinden of ik fijne herinneringen aan heb...
Volgende keer gaan we richting het noorden, nu is het vooral de winter/feestdagen ontvluchten.

Wanneer ga jij?

Nadia_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2681 Gepost op: 02 december 2018, 19:41:04 »
Wat zien die plekken er ontzettend mooi uit op foto's. Lijkt mij bijzonder om terug te gaan naar een plek waar je een aantal jaar gewoond hebt. Hoe vindt je het om daar naar terug te gaan?

Ik ga in maart pas. Helaas nog even uithouden.. Hoe lang ga je?

Bloempot

• Gast
« Reactie #2682 Gepost op: 02 december 2018, 19:44:19 »
21 dagen :) tot begin jan.
vlieg al volgende vrijdag (niet aanstaande) gaat best hard  :blink:

ja, vind het heel apart, er is veel veranderd en ik ben veel veranderd. Maar wel erg leuk samen met mijn man te gaan!

Maart is al sneller dan je denkt! :) heb je iets om naar uit te kijken.

Nadia_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2683 Gepost op: 23 december 2018, 15:11:49 »
^ Misschien een beetje aan de late kant, maar wens jullie een fijne vakantie toe! Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren om terug te zijn. Hopelijk kunnen jullie lekker genieten daar!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2684 Gepost op: 28 december 2018, 20:26:56 »
Ik acht de kans niet zo groot, maar is er weleens iemand in Iran geweest? Ik hoop daar naartoe te kunnen volgende zomer maar ik twijfel tussen een groepsreis of alleen. Ik reis 9 van de 10 keer alleen dus een groepsreis staat me wat tegen, haha!
Hoi

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #2685 Gepost op: 31 december 2018, 11:43:21 »
^Ik niet, wil wel ontzettend graag heen maar durf niet zo goed. Een collega van mij is dit jaar alleen geweest en het is hem ontzettend goed bevallen. Het is wel een man. Weet niet of dat anders is daar. Er is ook een facebookgroep, see you in Iran, daar zou je ook even op kunnen kijken.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2686 Gepost op: 31 december 2018, 12:27:06 »
Mijn zus is er vorig jaar alleen heen geweest en dat is helemaal prima als vrouw alleen. Ik heb afgelopen zomer voor het eerst met een (onbekend) reisgenootje gereisd en dat was toch wel gezellig dus twijfel twijfel haha! Ken nou ook niet bepaald veel mensen die naar Iran willen.
Ik ga die fb pagina eens opzoeken.
Hoi

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #2687 Gepost op: 01 januari 2019, 11:54:10 »
@Traveler, mag ik vragen hoeveel je zus kwijt was voor de reis naar Iran? Ik zou ook echt ontzettend graag nog eens heen willen alleen op de een of andere manier vind ik het toch een beetje eng/spannend.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2688 Gepost op: 01 januari 2019, 12:14:58 »
Tuurlijk, ik heb alleen geen flauw idee haha! Een vliegticket in het hoogseizoen lukt onder de 400 euro. Verder liggen de prijzen een beetje gemiddeld volgens mij. Het is geen budget Azië, maar ook niet zo duur als Europa.
Je bent van harte uitgenodigd als reisgenootje hoor ;)
Hoi

Bloempot

• Gast
« Reactie #2689 Gepost op: 04 januari 2019, 12:31:14 »
^ Misschien een beetje aan de late kant, maar wens jullie een fijne vakantie toe! Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren om terug te zijn. Hopelijk kunnen jullie lekker genieten daar!

Bedankt!

We zijn gisteren teruggekomen en het was een geslaagde vakantie :)

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #2690 Gepost op: 05 januari 2019, 19:11:00 »
Mensen die tips en ervaringen hebben voor Helsinki/Tallinn? Ga er in April heen!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2691 Gepost op: 05 januari 2019, 19:28:08 »
Mensen die tips en ervaringen hebben voor Helsinki/Tallinn? Ga er in April heen!
Ik ben er beiden geweest. In Helsinki zou ik naar Suomenlinna gaan, verder is het een moderne stad dus echt veel bijzondere bezienswaardigheden zijn er niet vond ik zelf. Tallinn is erg leuk maar wel klein, lekker ronddwalen door de oude stad. In beide steden kun je een free walking tour doen, vind ik zelf altijd wel leuk.
Hoi

Denise210

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2692 Gepost op: 09 januari 2019, 10:27:06 »
met je vriendengroep naar frankrijk een grote villa met allemaal luxe en een prive zwembad dat was vorig jaar echt zo'n geslaagde vakantie. een groot feest echt beste vakantie ever. wij hadden dit via www.specialvillas.nl geboekt. zo'n jacuzzie erbij echt een hele leuke vakantie met de vriendengroep, helaas hebben er dit jaar al een vakantie met de vriend geboekt maar we gaan het zeker ooit weer doen voor een vriendinnenweekend.

Flipflups

• **
  • Life is better in flipflops
    • Bekijk profiel
« Reactie #2693 Gepost op: 09 januari 2019, 19:44:52 »
Heeft iemand van jullie ervaring met Zakynthos in april?
Mijn vriend en ik willen graag naar de zon half april, en zaten te kijken naar Canarische Eilanden of Portugal, maar we hebben nu zo'n gave accommodatie gevonden in Alykanas. Ik lees alleen overal op internet dat het toerisme pas vanaf mei op gang komt daar, en er dus veel winkeltjes en restaurantjes e.d. dicht zullen zijn als wij gaan.
Weet iemand of dat echt zo is, en in welke mate?
Kunnen wij wel gewoon boodschappen doen, struinen door winkeltjes, een excursie doen/auto huren oid, en 's avonds wat drinken op een terrasje of uitgaan? Of is echt alles dicht op 1 restaurant en 1 supermarkt na?
The tans will fade, but the memories will last forever ♥

GeheimeZiel

• Bekijk profiel
« Reactie #2694 Gepost op: 16 januari 2019, 21:13:47 »
Mijn vriend en ik willen in mei min. 2,5 week op vakantie naar Amerika of Azië (Ja, I know ze verschillen beide echt van elkaar)

Welke van de 2 raden jullie aan? Welke steden kunnen we bezoeken en hoeveel geld meenemen voor 2 personen? Oh, en wanneer kunnen we het beste tickets boeken?
not smiling makes me smile

Bloempot

• Gast
« Reactie #2695 Gepost op: 17 januari 2019, 09:26:59 »
^dat zijn wel beetje twee uiterste....  :fieuw:
Als je  westers wil, dan Amerika, anders Azie (is ook lekker breed genomen  :fieuw: )

beautyxblababla

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2696 Gepost op: 18 januari 2019, 11:13:51 »
Via deze link krijg je korting als je uzelf aanmeld en krijg je meteen korting op je volgende reis! www.airbnb.nl/r/melissah31091?ref_device_id=0c1d0896770d2ce532e97a1a44fa3c6109a1f993&user_id=236322473&s=41

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #2697 Gepost op: 18 januari 2019, 17:41:02 »
Heeft iemand van jullie ervaring met Zakynthos in april?
Mijn vriend en ik willen graag naar de zon half april, en zaten te kijken naar Canarische Eilanden of Portugal, maar we hebben nu zo'n gave accommodatie gevonden in Alykanas. Ik lees alleen overal op internet dat het toerisme pas vanaf mei op gang komt daar, en er dus veel winkeltjes en restaurantjes e.d. dicht zullen zijn als wij gaan.
Weet iemand of dat echt zo is, en in welke mate?
Kunnen wij wel gewoon boodschappen doen, struinen door winkeltjes, een excursie doen/auto huren oid, en 's avonds wat drinken op een terrasje of uitgaan? Of is echt alles dicht op 1 restaurant en 1 supermarkt na?
Echt niet alles zal gesloten zijn, want op Zakynthos wonen ook gewoon mensen het hele jaar door. Juist toerisme in het voor en naseizoen worden steeds populairder. Ik zal even kijken naar bedrijven etc. waar je geïnteresseerd in bent of ze open/gesloten zijn in de periode waar je naar Zakynthos gaat.

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #2698 Gepost op: 18 januari 2019, 17:42:26 »
Mijn vriend en ik willen in mei min. 2,5 week op vakantie naar Amerika of Azië (Ja, I know ze verschillen beide echt van elkaar)

Welke van de 2 raden jullie aan? Welke steden kunnen we bezoeken en hoeveel geld meenemen voor 2 personen? Oh, en wanneer kunnen we het beste tickets boeken?

Ligt een beetje aan je voorkeuren en budget. Azië is over het algemeen wel een stuk goedkoper (en dan ga ik uit van landen zoals Thailand, Laos etc.).

Bloempot

• Gast
« Reactie #2699 Gepost op: 18 januari 2019, 17:48:43 »
Ik zoek trouwens een tip voor kerst/oud&nieuw dit jaar; ik wil graag zon-bestemming maar Thailand wil man niet opnieuw heen (2 jaar achter elkaar vind hij niet leuk; tja kan) en Australië is nog even boven budget.
Dus qua vliegprijzen rond max 800p/p  en liefst lekker warm en waar nauwelijks die feestdagen gevierd worden, is het belangrijkst. Budget-reizen kan ik wel fixen over algemeen.

Ik zoek gewoon wat ideeën alvast  :blink: