Auteur Topic: Het grote reis topic  (gelezen 163149 keer)

Taeyang

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2650 Gepost op: 16 juli 2018, 13:12:23 »
@Karbonkel: Ik ga ook naar de Filipijnen! Eind december, voor een maand. Welke plekken ben jij van plan om heen te gaan?
@AmyTPP en @Gunter: ik vertrek eind augustus naar Japan om daar een semester aan de uni te studeren! Voor mij ook de tweede keer Japan. Plekken die je niet kan missen (van waar ik tot nu toe geweest ben zijn echt Kyoto en Osaka! Wat ook erg hoog op mijn lijst staat is het gebied om Fuji, dus Fuji five lakes, Hakone, en Kawaguchi-ko.  In de Japanse alpen heb je ook hele mooie plekken! In februari zal daar wel veel sneeuw liggen dus dat is sowieso ook heel mooi. Veder heb ik gehoord/gelezen dat Miyajima island bij Hiroshima ook echt geweldig is. En Okinawa! Te veel mooie plekken  :fieuw:

partyanimal

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2651 Gepost op: 27 juli 2018, 21:09:12 »
Ik ga binnenkort op groepsreis, met een internationale groep. De reis word ook begeleid in het Engels.

Zelf spreek ik niet vloeiend Engels, maar wel de basis dingetjes. Denken jullie dat het lastig word bij een reis als dit om dit te kunnen volgen?

niet citeren

Pizza

• Bekijk profiel
« Reactie #2652 Gepost op: 27 juli 2018, 21:49:49 »
Iemand nog wat tipjes voor Berlijn? Alle standaard bezienswaardigheden heb ik al wel gezien. Maar tipjes voor andere leuke dingen om te doen of terrasjes oid zijn welkom.

Chandler

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2653 Gepost op: 28 juli 2018, 17:17:36 »
Heeft iemand hier wel eens een toeristen visum aangevraagd voor Rusland? Zo ja, waar heb je dit gedaan en hoe/wat?
I love you once, I love you twice, I love you more than beans and rice.

Cranberry

• **
  • seni seviyorum.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2654 Gepost op: 30 juli 2018, 22:30:18 »
Iemand ervaring met een work and travel visa in Australië? Hoe dit gaat, hoeveel geld je ongeveer kwijt bent buiten het geld wat je krijgt met werken enzo

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #2655 Gepost op: 03 augustus 2018, 14:19:54 »
Iemand nog wat tipjes voor Berlijn? Alle standaard bezienswaardigheden heb ik al wel gezien. Maar tipjes voor andere leuke dingen om te doen of terrasjes oid zijn welkom.

Kijk eens op Berlijn-blog.nl, daar staan veel leuke tips op vind ik!
Ss museum lijkt mij zelf super interessant. Ohh ik wil ook echt graag weer naar Berlijn toe :(
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #2656 Gepost op: 25 augustus 2018, 20:20:54 »
Mensen hier met ervaring met reizen door Schotland? En voornamelijk alleen? Wil misschien voor het eerst alleen gaan reizen en Schotland leek mij wel geschikt.

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #2657 Gepost op: 24 september 2018, 23:53:36 »
Wauw, dat klinkt echt top! Leuk zeg! Ik kan zelf ook al niet wachten. Ga je wel fake vliegtickets meenemen, of hoe doe je dat? Ik hoor veel horrorverhalen over met enkeltjes niet het land binnenkomen, omdat je moet kunnen bewijzen dat je het land weer uitreist. Of gaan jullie het gewoon proberen?

Ja daar zijn we nog niet zo uit. Voor Nieuw-Zeeland moet je ook een uitreisbewijs hebben, dat hebben we wel. Na Nieuw-Zeeland vliegen wij naar Indonesië

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #2658 Gepost op: 24 september 2018, 23:55:16 »
@Karbonkel: Ik ga ook naar de Filipijnen! Eind december, voor een maand. Welke plekken ben jij van plan om heen te gaan?

Wij zijn er nog niet helemaal uit, ik wil sowieso naar Palawan en wij gaan misschien naar een niet zo toeristische plek voor een samenwerking voor onze reisblog. Maar dat is nog niet zeker. Verder wil ik ook graag naar Bohol en Siquijor, misschien dat wij ons visum ter plekke wel gaan verlengen, want ik betwijfel of we aan 30 dagen genoeg hebben

Cookiezzz

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2659 Gepost op: 29 september 2018, 10:26:36 »
9 december vertrek ik voor 4 à 5 weken naar Thailand om te backpacken! Zijn er mensen die ook zijn wezen backpacken in Thailand en tips hebben?

Vanessaxoxo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2660 Gepost op: 29 september 2018, 15:02:55 »
iemand die volgend jaar met mij (19 jaar) wil gaan surfen in midden Amerika (Caribbean)? zomer 2019

xx

Vapi

• Bekijk profiel
« Reactie #2661 Gepost op: 29 september 2018, 18:36:56 »
9 december vertrek ik voor 4 à 5 weken naar Thailand om te backpacken! Zijn er mensen die ook zijn wezen backpacken in Thailand en tips hebben?

Neem mij aub mee in je backpack.

Nee grapje, ik ben 2 dagen geleden terug gekomen van 3 weken backpacken door Thailand, het was zo leuk! Wat voor tips wil je? Waar ga je allemaal heen?

Cookiezzz

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2662 Gepost op: 30 september 2018, 10:07:54 »
Neem mij aub mee in je backpack.

Nee grapje, ik ben 2 dagen geleden terug gekomen van 3 weken backpacken door Thailand, het was zo leuk! Wat voor tips wil je? Waar ga je allemaal heen?

Zou je zo in mijn backpack stoppen hoor :P

Het is mijn eerste keer dat ik ga backpacken en naar Thailand ga, dus ik weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten en hoe ik me er dus echt op kan voorbereiden. De reis begint sowieso in Bangkok en via daar naar Chiang Mai. Verder heb ik nog niet echt plekken die ik wil bezoeken, maar vandaag heb ik alle tijd om dat uitgebreid uit te zoeken. Ik wil wel naar de full moon party, wellicht duiken (ook al vind ik dat doodeng), ruïnes bezoeken en watervallen. Dit is eigenlijk hetgeen wat ik tot nu toe heb, dus niet zo heel veel.

Zou jij bepaalde plekken of excursies aanraden?
Op het internet staat dat een scooter huren erg van pas kan komen, heb jij er ook eentje gehuurd?

Vapi

• Bekijk profiel
« Reactie #2663 Gepost op: 16 oktober 2018, 20:52:32 »
Zou je zo in mijn backpack stoppen hoor :P

Het is mijn eerste keer dat ik ga backpacken en naar Thailand ga, dus ik weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten en hoe ik me er dus echt op kan voorbereiden. De reis begint sowieso in Bangkok en via daar naar Chiang Mai. Verder heb ik nog niet echt plekken die ik wil bezoeken, maar vandaag heb ik alle tijd om dat uitgebreid uit te zoeken. Ik wil wel naar de full moon party, wellicht duiken (ook al vind ik dat doodeng), ruïnes bezoeken en watervallen. Dit is eigenlijk hetgeen wat ik tot nu toe heb, dus niet zo heel veel.

Zou jij bepaalde plekken of excursies aanraden?
Op het internet staat dat een scooter huren erg van pas kan komen, heb jij er ook eentje gehuurd?

Sorrey voor de laatste reactie!

Ik heb het rondje Bangkok - Chang Mai - Pai - Chang Mai - Khao Sok National Park - Koh Tao - Koh Phangan gedaan, en ik heb heel veel mensen ontmoet dit ook deze route deden. (al skipte sommigen khao sok en deden andere eilandjes)

Ik kan je eigenlijk alle plekken aanraden, maar voor watervallen zou ik het noorden aanraden. Pai is sowieso een dikke aanrader, heel veel mooie natuur daar. Pai vond ik een hele andere sfeer dan de rest van het land, heel erg leuk. Ik heb na lang twijfelen besloten om geen scooter te huren. Vooral in Pai was dat een dingetje, omdat daar de taxi's erg duur zijn en je veel meer vrijheid hebt met scooter. Ik heb het niet gedaan omdat ik nog nooit scooter had gereden en uberhaupt geen rijbewijs heb. Ik was te bang om te vallen en omdat ik dan ook niet verzekerd zou zijn. Ik heb 1 dag met mijn reismaatje een taxi gehuurd en de andere dag bij 2 andere reisgenoten achterop kunnen zitten.

Mocht je wel scooter durven rijden, zou ik het zeker doen. Je hebt zoveel vrijheid en het is er erg goedkoop.

Full moon party vond ik leuk, maar niet heel speciaal. Maar als je in de buurt ben zou ik er zeker heen gaan. Duiken heb ik ook niet gedaan, omdat ik niet zoveel tijd had op de eilanden (ik heb tijdens mijn reis besloten om naar Pai te gaan, waardoor ik minder tijd over had) Maar de onderwaterwereld is daar wel erg mooi, dus als je er de tijd voor hebt zou ik dat zeker doen. Ik ga nog een keer terug naar Koh Tao ooit om mijn padi daar te halen.

Cookiezzz

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2664 Gepost op: 16 oktober 2018, 21:29:07 »
^

Bedankt voor je reactie! Ik ga met 2 reisgenootjes die ouder zijn dan ik en wel een rijbewijs hebben, dus de kans dat we een scooter gaan huren is vrij groot. Dus ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien! :D

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2665 Gepost op: 19 oktober 2018, 20:30:44 »
Iemand nog leuke tips voor Stockholm? Even er weer tussenuit met een stedentripje met moeders.
Hoi

Nadia_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2666 Gepost op: 20 oktober 2018, 17:49:23 »
Hoi,

Ik zou graag een single groepsreis gaan maken. Echter zie ik dat de prijzen vrij hoog liggen en het vaak maar gaat om relatief kortdurende reizen. Iemand nog goede sites of ideeën voor single reizen met de leeftijd tussen 20-30? Misschien wat kleinschaligere organisaties o.i.d.? :)

to Infinity and Beyond

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2667 Gepost op: 20 oktober 2018, 18:00:12 »
Heeft er iemand een aanrader voor een stedentrip van 4 dagen (3 nachtjes) in de voorjaarsvakantie van 2019? Ik wil samen met een vriendin gaan en ivm studentenleven zijn we aan het kijken naar een beetje een budgetvriendelijke stad. We hoeven allebei niet echt uit te gaan, maar we vinden cultuur/natuur/lekker eten wel erg leuk.
Wij zijn al in redelijk wat steden geweest (Berlijn, Milaan, Rome, Barcelona, Boedapest, Verona, Parijs) dus als iemand iets anders dan deze steden weet (en eventueel activiteiten daar), let me know!  :)

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2668 Gepost op: 20 oktober 2018, 18:08:01 »
^ Praag
Hoi

Vapi

• Bekijk profiel
« Reactie #2669 Gepost op: 25 oktober 2018, 14:40:04 »
^

Bedankt voor je reactie! Ik ga met 2 reisgenootjes die ouder zijn dan ik en wel een rijbewijs hebben, dus de kans dat we een scooter gaan huren is vrij groot. Dus ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien! :D

Ah, ja dat scheelt wel! Hou er wel rekening mee dat als zij geen motorrijbewijs hebben ze daar eigenlijk geen scooter mogen rijden, dus als jullie vallen/ongeluk maken ben je niet verzekerd. De kans is ook groot dat je aangehouden wordt door de politie, maar als je de boete (500 bath) betaald mag je verder. Je kunt ook afdingen bij de boete trouwens.. laughing7.

unapologetic

• Bekijk profiel
« Reactie #2670 Gepost op: 25 oktober 2018, 15:44:23 »
Volgend jaar maart voor de derde keer naar Miami!! Ultraaaaaaaaaaaa
got hot sauce in my bag, swag

Cookiezzz

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2671 Gepost op: 30 oktober 2018, 12:13:34 »

Volgens mij hoef ik dit niet in te vullen, maar mijn moeder en ik twijfelen toch een beetje. Weet iemand of je dit wel of niet hoeft in te vullen?

Bloempot

• Bekijk profiel
« Reactie #2672 Gepost op: 30 oktober 2018, 12:15:17 »
^als je korter dan 30 dagen gaat, heb je geen visum nodig voor thailand
Frankly, my dear, I don't give a damn.

Cookiezzz

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2673 Gepost op: 30 oktober 2018, 12:48:43 »
Ik ga langer dan 30 dagen, dus heb hem wel nodig :D

Maar hoef dat stukje niet in te vullen, toch bedankt!

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #2674 Gepost op: 24 november 2018, 00:15:04 »
Iemand hier die weet hoe je het goedkoopst met de trein kan reizen binnen Duitsland? Het gaat om een reis van München naar Berlijn.