Auteur Topic: Het grote reis topic  (gelezen 170249 keer)

Nadia_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2625 Gepost op: 31 mei 2018, 00:05:07 »
Ik ga alleen inderdaad, met m'n backpack. Het wordt Indonesië, Zuid-Oost Azië, Oceanië, Fiji, de VS en Midden-Amerika! Hoe en wat staat niet overal al vast, maar ik heb er onwijs veel zin in!

Wauw!! Is het je eerste grote reis alleen? Ben je een ervaren backpacker haha? Gaaf. Ik zou zoiets ooit willen doen, maar voel mij daar nu nog te onervaren voor denk ik. Maar ja de ervaring doe je natuurlijk op door het te doen haha! Ben wel benieuwd hoe oud je bent?

Zebra

• Gast
« Reactie #2626 Gepost op: 31 mei 2018, 16:54:34 »
^Ja, ik ben wel eerder naar Azië/Afrika/Amerika geweest, maar nooit alleen en ook nog nooit gebackpackt haha. Het is dus best wel een sprong in het diepe, maar ik kan vrij goed alleen zijn & ben over het algemeen ook relatief nuchter (denk ik). Maar ik vind het ook wel een uitdaging hoor, stiekem ook wel een beetje eng. Het begin zal wel even eng zijn, maar ik hoop inderdaad dat ik snel wat mensen tegenkom en mijn draai vind in het zelfstandig reizen. Ben van jongs af aan altijd wel heel geïnteresseerd geweest in reizen, mijn ouders hebben altijd geroepen dat ik ooit nog eens aan de andere kant van de wereld beland. :P
Ik ben 22 trouwens haha.

Zebra

• Gast
« Reactie #2627 Gepost op: 31 mei 2018, 16:56:50 »
Oh wauw, dat is echt een wereldreis! Super stoer dat je dat zelf gaat doen ook :)
Ben je van plan het wel vast te leggen overal of kijk je terplekke hoe het loopt?

Dankje! Ik heb mijn vluchten vaststaan en overal de eerste twee nachten bij aankomst, in een hostel. En een aantal groepsreizen. Ik weet wel ongeveer welke routes ik wil reizen, maar heb niks vaststaan aan data en wil dat ook een beetje laten afhangen van hoe het loopt. Een beetje van beide dus, de basis is er, maar er is nog genoeg tijd die heel flexibel in te delen valt.

Zebra

• Gast
« Reactie #2628 Gepost op: 31 mei 2018, 17:00:06 »
Gaaf trouwens dat je in het buitenland wil werken Nadia. Misschien is travelactive nog interessant om op te kijken. Sowieso zoeken ze rond de zomer in Frankrijk/Italië etc wel vakantiewerkers voor op campings, als je daar naar googlet vind je genoeg denk ik! Maar dan ligt het er wel aan natuurlijk wanneer je wil gaan, meestal zoeken ze vanaf nu al mensen, dus dan zou je meteen daar kunnen gaan werken.

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #2629 Gepost op: 01 juni 2018, 14:07:26 »
^Oh wat tof. Sorry kom hier net binnen vallen, maar zoals ik terug lees ga je backpacken? Alleen?  Weet je al welke plekken?

Ik ben over 1 week klaar met mijn HBO Bachelor. Ik heb best wel een periode gehad dat het niet zo goed ging met mijzelf (nu nog steeds niet heel goed eigenlijk, maar wel iets beter). Nu heb ik het gevoel dat ik zo weer een nieuw doel moet hebben in mijn leven en dat heb ik niet echt. Wel heb ik altijd de behoefte gehad om Nederland voor een tijdje te verlaten. Ik ben hier super onervaren in en heb geen idee hoe ik het zou moeten aanpakken. Ik zou graag voor een aantal maanden ergens in het buitenland willen werken, het liefst in Autstralië of Nieuw-Zeeland. Maar Frankrijk zou bijvoorbeeld ook al gaaf zijn haha. Ik vroeg mij af of jullie nog goede sites hebben? Heb al op enkele sites gekeken, maar kan niet iets vinden waarvan ik denk yeaa dat wil ik. Zijn er hier meiden die ervaring hebben met werken in het buitenland? Hoe hebben jullie dat geregeld?
Ik wil liever geen aupair zijn, verder ben ik niet erg veeleisend als ik maar wel af en toe een beetje vrij tijd heb (1 dag in de week of iets). Geen idee of dit ervoor het juiste topic is eigenlijk haha.  Merk gewoon dat ik nu zin heb om een reis te maken of te werken in het buitenland, alleen ben ik slecht in het ook daadwerkelijk ondernemen  :hamer:

Wauw het klinkt alsof ik mezelf hoor.
Ik zit momenteen in het buitenland met een EVS project (dat is vrijwilligerswerk in EU waarbij je onderdak, eten en zakgeld krijgt). Je doet hier werkervaring op in een organisatie dus dat is wel chill want zo kan je ook ontdekken wat je wil.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2630 Gepost op: 15 juni 2018, 17:52:15 »
Iemand tips voor een fijne dagrugtas? Ik heb er zelf een van 33liter die ik dus te groot vind om elke dag mee te lopen. Ook heeft hij heen ritssluiting maar met een touwtje en klipjes. Nu mijn camera elke dag wel een stuk of 100 keer in en uit mijn tas gaat vind ik dit dus nogal irritant.
Ben opzoek naar een tas met ritssluiting van ongeveer 25l met ook een makkelijk vak voor je fles water. Iemand...?
Verder ben ik niet veeleisend haha!
Hoi

Koalafied

• Gast
« Reactie #2631 Gepost op: 16 juni 2018, 16:19:32 »
Dankje! Ik heb mijn vluchten vaststaan en overal de eerste twee nachten bij aankomst, in een hostel. En een aantal groepsreizen. Ik weet wel ongeveer welke routes ik wil reizen, maar heb niks vaststaan aan data en wil dat ook een beetje laten afhangen van hoe het loopt. Een beetje van beide dus, de basis is er, maar er is nog genoeg tijd die heel flexibel in te delen valt.

Mag ik vragen wat ongeveer je budget is voor deze reis? Ik heb ook al een hele tijd het idee om een wereldreis te maken, maar ik weet niet precies hoeveel ik opzij moet zetten. Ik heb al aardig wat gespaard, maar als ik terug kom wil ik niet dat er niks meer op mijn rekening staat.

Wel heel erg stoer dat je het alleen gaat doen!

ken_gi<3

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2632 Gepost op: 18 juni 2018, 23:58:27 »
Ik wil deze zomer graag naar Parijs gaan liften, maar al mijn vrienden en vriendinnen zijn te pussy:-)
Is er hier iemand die dat mss met mij zou willen doen, ziek random om dit hier op een forum te vragen i know maar ik kan me geen andere plek voorstellen om t te vragen aangezien iedereen zegt dat ik niet als meisje alleen moet gaan. Op zich vind ik t niet eng om alleen te gaan lijkt me best gaaf maar tis handiger omsamen met iemand te gaan denk ik om iedereen een beetje gerust te stellen.
(18 jaar, Haarlem)

Snowflake

• **
  • Let it be. ∞
    • Bekijk profiel
« Reactie #2633 Gepost op: 19 juni 2018, 11:35:53 »
Wauw het klinkt alsof ik mezelf hoor.
Ik zit momenteen in het buitenland met een EVS project (dat is vrijwilligerswerk in EU waarbij je onderdak, eten en zakgeld krijgt). Je doet hier werkervaring op in een organisatie dus dat is wel chill want zo kan je ook ontdekken wat je wil.

Dit klinkt wel heel interessant! Zou ik je een note hierover mogen sturen? (:
“It’s a mix of emotions, but that’s just the way life is.”

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #2634 Gepost op: 19 juni 2018, 22:28:26 »
Mag ik vragen wat ongeveer je budget is voor deze reis? Ik heb ook al een hele tijd het idee om een wereldreis te maken, maar ik weet niet precies hoeveel ik opzij moet zetten. Ik heb al aardig wat gespaard, maar als ik terug kom wil ik niet dat er niks meer op mijn rekening staat.

Wij gaan binnenkort ook op wereldreis, het budget ligt eraan waar je heen gaat. Reis je alleen? Of samen? Naar welke continenten ga je en in wat voor soort accommodaties ga je slapen?

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #2635 Gepost op: 19 juni 2018, 22:29:41 »
Wij vertrekken als het goed is in oktober voor onbepaalde tijd op reis! We starten dan 2 maanden in Nieuw-Zeeland en gaan daar roadtrippen en kamperen. Daarna willen wij backpacken in Zuid-Oost Azië en naar de Filippijnen. Verder staat alles nog helemaal open, want we gaan weg met een enkeltje en boeken verder ook helemaal niks. Ik kan niet wachten

Zebra

• Gast
« Reactie #2636 Gepost op: 20 juni 2018, 14:35:11 »

Pfoe, ik heb een erg groot budget. De reden dat ik deze reis kan doen is ivm een erfenis, aangezien zowel mijn moeder als mijn opa in de afgelopen 3 jaar overleden zijn. Vandaar dat ik daarmee iets heel moois wil gaan doen.
Vliegtickets ben ik bijna 3000 euro voor kwijt, maar ik heb dan ook zo'n 10 vluchten en ik ga inderdaad rond, dus grote afstanden. Dat viel mij uiteindelijk eigenlijk eerder mee dan tegen.
Het hangt er gewoon ontzettend vanaf waar je heen wil, Azië is bijvoorbeeld relatief goedkoop, daar reken je zo'n 1000 euro per maand (incl accomodatie/eten&drinken/activiteiten). Maar ga je naar Australië en Nieuw-Zeeland reken je eerder op 2000 euro per maand. Maar dan heb je natuurlijk ook verschillen, slaap je in een hostel op een zaal of ga je een hotel met ontbijt nemen, ga je liever iedere avond uit eten of haal je gewoon iedere dag voor een habbekrats streetfood. Wil je uitgebreide dure tours doen zoals helicoptervluchten of een eigen gids, of ga je met een groepje en druk je daar mee de kosten? Je kan het zo goedkoop of duur maken als je zelf wil.

Ik slaap zelf (hoogstwaarschijnlijk vrijwel altijd) in hostels en heb vooraf nog wat buspassen en tours bijgeboekt waardoor ik misschien iets minder per maand nodig ga hebben, maar uiteindelijk waarschijnlijk wat meer betaal. Ik denk dus inderdaad dat je moet kijken welke bestemming je trekt, hoe duur levensonderhoud is en waar je op wil besparen. En desnoods iets korter gaan, dat lijkt mij zelf beter dan een maand langer maar geen geld hebben om iets te ondernemen.

Nc aub

Zebra

• Gast
« Reactie #2637 Gepost op: 20 juni 2018, 14:39:00 »
Wij vertrekken als het goed is in oktober voor onbepaalde tijd op reis! We starten dan 2 maanden in Nieuw-Zeeland en gaan daar roadtrippen en kamperen. Daarna willen wij backpacken in Zuid-Oost Azië en naar de Filippijnen. Verder staat alles nog helemaal open, want we gaan weg met een enkeltje en boeken verder ook helemaal niks. Ik kan niet wachten

Wauw, dat klinkt echt top! Leuk zeg! Ik kan zelf ook al niet wachten. Ga je wel fake vliegtickets meenemen, of hoe doe je dat? Ik hoor veel horrorverhalen over met enkeltjes niet het land binnenkomen, omdat je moet kunnen bewijzen dat je het land weer uitreist. Of gaan jullie het gewoon proberen?

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #2638 Gepost op: 21 juni 2018, 11:09:59 »
Dit klinkt wel heel interessant! Zou ik je een note hierover mogen sturen? (:

Natuurlijk!
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #2639 Gepost op: 21 juni 2018, 11:10:41 »
@Koalafield, wauw klinkt goed! En dat is inderdaad een mooie bestemming voor de erfenis :)

Luca

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2640 Gepost op: 01 juli 2018, 21:29:30 »
Iemand tips voor een fijne dagrugtas? Ik heb er zelf een van 33liter die ik dus te groot vind om elke dag mee te lopen. Ook heeft hij heen ritssluiting maar met een touwtje en klipjes. Nu mijn camera elke dag wel een stuk of 100 keer in en uit mijn tas gaat vind ik dit dus nogal irritant.
Ben opzoek naar een tas met ritssluiting van ongeveer 25l met ook een makkelijk vak voor je fles water. Iemand...?
Verder ben ik niet veeleisend haha!

North face zijn super fijne! Ik had er eentje van 29 l

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2641 Gepost op: 01 juli 2018, 21:37:32 »
North face zijn super fijne! Ik had er eentje van 29 l
Thanks! Ben inmiddels geslaagd :)
Hoi

Nadia_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2642 Gepost op: 04 juli 2018, 01:14:07 »
@Zebra: Wauw dan komt het nu ook al wel dichtbij, in augustus ga je las ik! Ben erg benieuwd naar je ervaringen, gezien ik het ooit ook wel zou willen haha. :)

Dankjewel voor je tip, ga nu op de site van Travelactive kijken!

@Soepstengel: Wat gaaf, dat je uiteindelijk dan gewoon gegaan bent om vrijwilligerswerk te doen vind ik heel tof. Ik heb helaas wel vaste lasten (huur) wat ik zal moeten betalen, hierdoor is vrijwilligerswerk voor mij op dit moment niet echt een optie.. Het klinkt wel zo nice!! Waar zit je en wat doe je? :)

Heb zelf donderdag een gesprek voor werk in het buitenland, echter kwam ik er zojuist achter dat dit ook op vrijwillige basis is.. Helaas is dit dus nu voor mij op dit moment lastig, dus ik zoek nog even verder!

Zebra

• Gast
« Reactie #2643 Gepost op: 04 juli 2018, 11:53:58 »
@Traveler, jij ging naar Vietnam toch? Voor hoe lang als ik vragen mag, en weet je al welke route je doet? En ben je van plan een brommer te huren (ik twijfel zelf heel erg omdat ik niet verzekerd ben, heb geen motorrijbewijs). Sorry voor de hoeveelheid vragen, ik ben nieuwsgierig haha.

@Nadia, ja nog 45 dagen! Het komt in de buurt, ben heel benieuwd! Ik ga proberen een blog bij te houden, mocht je geïnteresseerd zijn dan wil ik je de link wel noten.
Doe het met name voor familie en vrienden om ze op de hoogte te houden, dus niet zo speciaal verder met een fancy site ofzo haha. :P
Wat jammer dat het vrijwillig is. Dat kost toch meestal een grote klap geld om dan ook nog te verblijven. Ik hoop dat je iets vind, weet je al wanneer je weg wil?

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2644 Gepost op: 04 juli 2018, 15:56:22 »
Ik ga inderdaad naar Vietnam voor een maand. Van zuid naar noord.
Ik heb wel een motorrijbewijs en dan nog ben je niet verzekerd. Wat heel veel mensen doen, het hele land door op een gekochte motor (met 150cc meer een brommer maar oké), is eigenlijk behoorlijk dom. Je bent echt 0.0 ervoor verzekerd want je hebt een Vietnamees rijbewijs nodig (of iets met VN rijbewijs oid las ik). Wellicht dat ik wel een keertje een scooter ga huren hoor, maar sowieso niet in de steden. Zelf zou ik dus niet de kudde volgen maar je verstand :)
Hoi

Zebra

• Gast
« Reactie #2645 Gepost op: 05 juli 2018, 13:39:03 »
^Ah gaaf!
Nee, dat ligt in Vietnam nog complexer inderdaad, volgens mij kan je ook alleen een Vietnamees rijbewijs krijgen indien je in elk geval 3 maanden of langer in het land bent. Erg complex allemaal. Er schijnen fantastische routes te zijn voor een scooter/brommer, veel mensen kopen er idd eentje. Ik heb nog nooit op zo'n ding gezeten, maar lees wel dat het aanrader is. De steden zou ik ook nooit doen, maar die loops in de bergen lijken me wel fantastisch (maar dan natuurlijk wel rustig op eigen tempo en erg voorzichtig). Ben er zelf nog niet over uit, in mijn eentje ga ik het sowieso niet doen, dan ben ik meer pro easyrider (wat overigens ook heel gaaf schijnt te zijn). Maar duidelijk, thanks in elk geval en heel veel plezier alvast! Wanneer ga je?

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2646 Gepost op: 05 juli 2018, 16:37:06 »
Buiten de steden om rijd het volgens mij ook veel rustiger en op een laag tempo. Maar het risico nemen met hele routes rijden ga ik echt niet doen. Ik zou het wel willen hoor, maar beter safe than sorry. Voor mijn werk ben ik voor werkelijk alles verzekerd, maar ik denk dat een hierbij ook een middelvinger geven 😂.
Maar bijvoorbeeld bij Hue ligt een verlaten waterpark op een paar km afstand, dan huur ik misschien wel een scootertje.
Ik ga volgende maand :)
Hoi

AmyTPP

• Bekijk profiel
« Reactie #2647 Gepost op: 07 juli 2018, 11:45:21 »
Ik ga in februari volgend jaar een rondreis maken door Japan. We zijn in oktober al een week naar Tokio geweest dus dat hebben we grotendeels al gehad en kunnen we nu dus grotendeels overslaan.

Welke plaatsen moeten we zeker bezoeken? Ook dingen die misschien minder bekend zijn?

Gunter

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2648 Gepost op: 09 juli 2018, 10:56:40 »
Ik ga in februari volgend jaar een rondreis maken door Japan. We zijn in oktober al een week naar Tokio geweest dus dat hebben we grotendeels al gehad en kunnen we nu dus grotendeels overslaan.

Welke plaatsen moeten we zeker bezoeken? Ook dingen die misschien minder bekend zijn?

Ik ga ook in februari rondreizen door Japan, wat toevallig! Dus als iemand tips heeft, hoor ik ze ook graag :) Zelf ben ik nog nooit in Japan geweest, dus heb jij misschien tips voor in Tokyo?

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #2649 Gepost op: 09 juli 2018, 21:34:52 »
Iemand tips voor Bilbao? Ga er over 2 weken naartoe :)