Auteur Topic: Het grote reis topic  (gelezen 168012 keer)

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2600 Gepost op: 01 april 2018, 20:32:59 »
Vietnam it is! Iemand nog tips of leuke ideeen naast de standaard dingen die je op internet vind?
Hoi

Koalafied

• Gast
« Reactie #2601 Gepost op: 12 april 2018, 14:46:31 »
Weet iemand of er in aug-sept veerboten varen tussen Corfu - Kefalonia - Zakynthos? Ik kan nergens een ferry site vinden met de routes.

PINKMAN

• Bekijk profiel
« Reactie #2602 Gepost op: 01 mei 2018, 17:42:25 »
Ik ga aan het eind van deze maand in mijn eentje op vakantie en nu had ik een vraag:

Hoe kan ik mijn creditcard, bankpas en paspoort zo veilig mogelijk opbergen om zakenrollen en stelen zo moeilijk mogelijk te maken? Ik wil ze het liefst niet bij elkaar in dezelfde portemonnee doen en ik ben ook geen liefhebber van heuptasjes en pasjes in mijn broekzak te doen.

Ik neem beide pasjes mee omdat elke keer als je met creditcard geld opneemt je een bijkomend bedrag moet betalen, maar je kan in LA niet overal met een bankpas betalen.

Iemand tips?
I wasn't hurt that badly. My doctor said that all my bleeding is internal, that's where the blood is supposed to be - Jake Peralta

Mithrandir

• Gast
« Reactie #2603 Gepost op: 01 mei 2018, 19:09:49 »
^ Ik heb zo'n heel klein plat tasje, net iets groter dan mijn pinpas, waar ik die dingen en wat cash, en eventueel een sleutel, in kan doen en in mijn bh kan stoppen en dan ook aan mijn bh vast kan klikken. Heel paranoïde misschien, maar het werkt wel haha.

Zebra

• Gast
« Reactie #2604 Gepost op: 01 mei 2018, 20:38:32 »
Net een debitcard en een ISIC kaart aangevraagd. Ook een boek met tips over soloreizen gekocht. Ik word steeds meer excited en het begint zo wel op te schieten. Nu nog een afspraak maken bij Kilroy als ik definitief weet wat ik precies wil. Zoveel zin in. :D

Je volerai

• **
  • Adventure is out there
    • Bekijk profiel
« Reactie #2605 Gepost op: 02 mei 2018, 11:53:04 »
Ik ga eind deze maand naar Londen, voor 5 dagen. Ik heb er suuper veel zin in! Dit wordt wel mijn eerste keer alleen dus vind het ook heel erg spannend haha, maargoed eens moet de eerste keer zijn :p
Prove them wrong.

partyanimal

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2606 Gepost op: 07 mei 2018, 19:09:05 »
Vaak zie ik op instagram plaatjes van meiden die met een grote groep op bijvoorbeeld curacao zijn. Het lijkt mij ook heel gezellig om met meerdere meiden naar een ander land te gaan. Het lijkt me ook gezellig om dan wat te feesten, maar zelf drink ik niet heel veel, dus ben bang dat de rest zich dan helemaal lam zuipt en ik daar een beetje bij sta.

Ik vraag me af of er wat van jullie zijn die ook met een groep zijn geweest? Of weet iemand nog leuke instagram accounts om te volgen?

Ik zoek ongeveer de leeftijd van 20, mag ook wel met jongens erbij. Maar ik heb het liefst dat niet iedereen elkaar al kent!

maloentje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2607 Gepost op: 09 mei 2018, 16:04:35 »
Vietnam it is! Iemand nog tips of leuke ideeen naast de standaard dingen die je op internet vind?

Waarschijnlijk staat dit overal op internet .... maar Sapa was toch wel echt bijzonder mooi!! Hier een homestay doen is écht een aanrader. Een scooter huren en hiermee tussen de rijstvelden door/ omgeving verkennen is ook een leuk idee !!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2608 Gepost op: 09 mei 2018, 19:28:26 »
Waarschijnlijk staat dit overal op internet .... maar Sapa was toch wel echt bijzonder mooi!! Hier een homestay doen is écht een aanrader. Een scooter huren en hiermee tussen de rijstvelden door/ omgeving verkennen is ook een leuk idee !!
Dit staat inderdaad al op de planning, haha! Maar toch bedankt!
Hoi

Daesung

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2609 Gepost op: 10 mei 2018, 12:18:25 »
Ik ga eind december naar de Filipijnen! Tips en leuke dingen zijn zeker welkom!

Zebra

• Gast
« Reactie #2610 Gepost op: 15 mei 2018, 20:32:39 »
Vandaag mijn backpack uitgezocht, ik heb er zoveel zin in! :)

Daesung

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2611 Gepost op: 15 mei 2018, 20:56:39 »
@Zebra: oeh leuk! Wanneer ga je weg?

OT: heeft iemand tips voor een drybag? Ik zoek er 1 maar wil er geen 100 euro voor uitgeven, maar ik moet wel zeker weten dat ik een goede heb... Iemand die er één heeft die goed bevalt, of die weet waar ik op moet letten bij het aanschaffen?

Zebra

• Gast
« Reactie #2612 Gepost op: 15 mei 2018, 21:02:23 »
^Misschien even kijken bij Xenos? Die verkopen momenteel heel veel reisspullen, ook vrij goedkoop.

Ik weet nog niet precies wanneer ik ga. Ik was vandaag ook bij het reisbureau en ze gaan even wat prijzen voor me uitzoeken. Naar alle waarschijnlijkheid of begin juli, of eind augustus, in elk geval het hoogseizoen vermijden en dan minimaal een maand of 6.

Goku

• Bekijk profiel
« Reactie #2613 Gepost op: 15 mei 2018, 22:32:19 »
Hoiiii, ik ben net terug van een half jaar Australië en daarvoor was ik 5 maanden in Azië en nu heb ik vette post-travel depression. Nu maar voor de volgende locatie kijken I guess haha :)

ro123

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2614 Gepost op: 16 mei 2018, 18:01:28 »
ik ga deze zomer 2 maanden naar Thailand in mn eentje! Ik heb er zoveel zin in!
meer meiden hier die in hun eentje naar thailand zijn gegaan?

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2615 Gepost op: 16 mei 2018, 20:29:05 »
@Zebra: oeh leuk! Wanneer ga je weg?

OT: heeft iemand tips voor een drybag? Ik zoek er 1 maar wil er geen 100 euro voor uitgeven, maar ik moet wel zeker weten dat ik een goede heb... Iemand die er één heeft die goed bevalt, of die weet waar ik op moet letten bij het aanschaffen?
Hoe groot wil je m? Ik heb er 1 van Osprey, die heb je in verschillende maten. Ik zou persoonlijk niet iets goedkoops als de xenos kopen met dit soort dingen eigenlijk.
Hoi

Yara

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2616 Gepost op: 16 mei 2018, 22:30:13 »
Mijn vriendin en ik willen allebei op examenreis gaan maar willen liever niet alleen met zn 2en, daarom zoeken wij nog een 3e of 4e persoon. We willen van 26 mei tot ongeveer 4/5 juni gaan. We zijn allebei 18.
Iemand interesse ? :lol:

Daesung

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2617 Gepost op: 16 mei 2018, 23:18:38 »
Hoe groot wil je m? Ik heb er 1 van Osprey, die heb je in verschillende maten. Ik zou persoonlijk niet iets goedkoops als de xenos kopen met dit soort dingen eigenlijk.
Ik zoek er één waar ik mijn camera en mijn drone in op kan bergen. Maar twee kleinere die ik bijv in een grotere rugzak kan doen is ook goed. Ik ga kijken naar Osprey! :)

Zebra

• Gast
« Reactie #2618 Gepost op: 21 mei 2018, 11:59:20 »
Van Chili weet ik dat het een van de veiligste landen van latijns amerika is. De andere landen zijn wel iets onveiliger maar nog steeds heb ik mij geen moment onveilig gevoeld en zijn deze landen prima te bereizen voor vrouwen. Ik vond Costa Rica overigs helemaal niks, de natuur is wel mooi maar het is wel echt een land met massa toerisme. Misschien vind je Guatemala ook interessant?

Even aan jou gericht, maar natuurlijk ook aan alle andere meiden met ervaring: Hoe is Guatemala te doen in je eentje als vrouw zijnde?
Momenteel negatief reisadvies, maar als het goed is zit ik er dan pas volgend jaar ergens. Ik last dat Guatemala stad niet aan te raden is, maar ik zit er over na te denken om nar mijn groepsreis vanaf Costa Rica in mijn eentje door te reizen vanaf Guatelamala stad richting Tikal en door Belize langs de oostkust van Mexico.
Met name om het stuk door Guatemala maak ik me druk, Belize schijnt wat beter te doen te zijn en volgens ingewijden is Mexico aan die kant ook best wel veilig.

Ik lees nu met name dingen als dat je goed op je spullen moet passen en bij berovingen gewoon moet meewerken en beter na zonsondergang niet alleen de straat op kan gaan. Maar dat soort dingen lijken me relatief vanzelfsprekend opzich.

Zebra

• Gast
« Reactie #2619 Gepost op: 29 mei 2018, 22:16:12 »
Het wordt vrij definitief! Vanaf half augustus vertrek ik voor 8 maanden!  :bounce:

Nadia_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2620 Gepost op: 30 mei 2018, 00:08:01 »
^Oh wat tof. Sorry kom hier net binnen vallen, maar zoals ik terug lees ga je backpacken? Alleen?  Weet je al welke plekken?

Ik ben over 1 week klaar met mijn HBO Bachelor. Ik heb best wel een periode gehad dat het niet zo goed ging met mijzelf (nu nog steeds niet heel goed eigenlijk, maar wel iets beter). Nu heb ik het gevoel dat ik zo weer een nieuw doel moet hebben in mijn leven en dat heb ik niet echt. Wel heb ik altijd de behoefte gehad om Nederland voor een tijdje te verlaten. Ik ben hier super onervaren in en heb geen idee hoe ik het zou moeten aanpakken. Ik zou graag voor een aantal maanden ergens in het buitenland willen werken, het liefst in Autstralië of Nieuw-Zeeland. Maar Frankrijk zou bijvoorbeeld ook al gaaf zijn haha. Ik vroeg mij af of jullie nog goede sites hebben? Heb al op enkele sites gekeken, maar kan niet iets vinden waarvan ik denk yeaa dat wil ik. Zijn er hier meiden die ervaring hebben met werken in het buitenland? Hoe hebben jullie dat geregeld?
Ik wil liever geen aupair zijn, verder ben ik niet erg veeleisend als ik maar wel af en toe een beetje vrij tijd heb (1 dag in de week of iets). Geen idee of dit ervoor het juiste topic is eigenlijk haha.  Merk gewoon dat ik nu zin heb om een reis te maken of te werken in het buitenland, alleen ben ik slecht in het ook daadwerkelijk ondernemen  :hamer: 

Noeke

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2621 Gepost op: 30 mei 2018, 13:10:45 »
^Oh wat tof. Sorry kom hier net binnen vallen, maar zoals ik terug lees ga je backpacken? Alleen?  Weet je al welke plekken?

Ik ben over 1 week klaar met mijn HBO Bachelor. Ik heb best wel een periode gehad dat het niet zo goed ging met mijzelf (nu nog steeds niet heel goed eigenlijk, maar wel iets beter). Nu heb ik het gevoel dat ik zo weer een nieuw doel moet hebben in mijn leven en dat heb ik niet echt. Wel heb ik altijd de behoefte gehad om Nederland voor een tijdje te verlaten. Ik ben hier super onervaren in en heb geen idee hoe ik het zou moeten aanpakken. Ik zou graag voor een aantal maanden ergens in het buitenland willen werken, het liefst in Autstralië of Nieuw-Zeeland. Maar Frankrijk zou bijvoorbeeld ook al gaaf zijn haha. Ik vroeg mij af of jullie nog goede sites hebben? Heb al op enkele sites gekeken, maar kan niet iets vinden waarvan ik denk yeaa dat wil ik. Zijn er hier meiden die ervaring hebben met werken in het buitenland? Hoe hebben jullie dat geregeld?
Ik wil liever geen aupair zijn, verder ben ik niet erg veeleisend als ik maar wel af en toe een beetje vrij tijd heb (1 dag in de week of iets). Geen idee of dit ervoor het juiste topic is eigenlijk haha.  Merk gewoon dat ik nu zin heb om een reis te maken of te werken in het buitenland, alleen ben ik slecht in het ook daadwerkelijk ondernemen  :hamer:

Allereerst; gefeliciteerd met het afronden van je opleiding :). Is het geen optie om je diploma te gebruiken om werk te vinden? Dan zul je wel gericht bij bedrijven moeten gaan solliciteren, maar zo kun je wel gelijk ervaring opdoen in jou sector en daarnaast zul je meer verdienen dan werk waarvoor je geen diploma nodig hebt. Anders kun je misschien eens kijken bij uitzendbureau als youngcapital of callcentra, deze hebben namelijk ook wel eens mensen nodig voor het buitenland. Daarnaast kun je ook een zomer werken in een animatieteam van een camping/hotel/resort. Dit zijn wel dingen die je makkelijker in Europa kunt vinden dan in Australie/Nieuw-zeeland. Daarnaast is Australie/Nieuw-Zeeland best prijzig. Ik weet niet of je al spaargeld achter de hand hebt?

Zebra

• Gast
« Reactie #2622 Gepost op: 30 mei 2018, 14:22:52 »

Ik ga alleen inderdaad, met m'n backpack. Het wordt Indonesië, Zuid-Oost Azië, Oceanië, Fiji, de VS en Midden-Amerika! Hoe en wat staat niet overal al vast, maar ik heb er onwijs veel zin in!

Noeke

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2623 Gepost op: 30 mei 2018, 15:28:00 »
Ik ga alleen inderdaad, met m'n backpack. Het wordt Indonesië, Zuid-Oost Azië, Oceanië, Fiji, de VS en Midden-Amerika! Hoe en wat staat niet overal al vast, maar ik heb er onwijs veel zin in!

Oh wauw, dat is echt een wereldreis! Super stoer dat je dat zelf gaat doen ook :)
Ben je van plan het wel vast te leggen overal of kijk je terplekke hoe het loopt?

Nadia_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2624 Gepost op: 31 mei 2018, 00:01:26 »
Allereerst; gefeliciteerd met het afronden van je opleiding :). Is het geen optie om je diploma te gebruiken om werk te vinden? Dan zul je wel gericht bij bedrijven moeten gaan solliciteren, maar zo kun je wel gelijk ervaring opdoen in jou sector en daarnaast zul je meer verdienen dan werk waarvoor je geen diploma nodig hebt. Anders kun je misschien eens kijken bij uitzendbureau als youngcapital of callcentra, deze hebben namelijk ook wel eens mensen nodig voor het buitenland. Daarnaast kun je ook een zomer werken in een animatieteam van een camping/hotel/resort. Dit zijn wel dingen die je makkelijker in Europa kunt vinden dan in Australie/Nieuw-zeeland. Daarnaast is Australie/Nieuw-Zeeland best prijzig. Ik weet niet of je al spaargeld achter de hand hebt?

Bedankt :), het is bijna zover haha!! Het klinkt een beetje vreemd, maar wil niet de sector in waarin ik afgestudeerd ben. Ik heb een sociale opleiding gedaan en ben juist op zoek naar iets heel anders omdat dat het niet helemaal was voor mij. Youngcapital is een goede tip, daar heb ik nog niet op gekeken! Ga ik nu meteen doen haha.
Ik heb een beetje spaargeld en heb morgen een sollicitatie voor een vakantiebaan in Nederland dus dan kan het sparen waarschijnlijk beginnen haha! Europa is zeker wel makkelijker dan Australië haha.. Qua prijzen, visum en allerlei andere dingen..