Auteur Topic: Het grote reis topic  (gelezen 168970 keer)

Christy

• Bekijk profiel
« Reactie #2575 Gepost op: 06 februari 2018, 19:50:16 »
Hi, iemand ervaring met in je eentje reizen door Costa Rica?
Don't live the same year 75 times and call it a life

Joana

• Bekijk profiel
« Reactie #2576 Gepost op: 20 februari 2018, 11:31:41 »
is visumland betrouwbaar? ik moet namelijk een esta aanvragen voor amerika maar ik heb geen creditcard.

Stydia

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2577 Gepost op: 20 februari 2018, 12:24:10 »
Voor Amerika heb je sowieso een creditcard nodig, dus misschien handig om er een te bestellen?

Joana

• Bekijk profiel
« Reactie #2578 Gepost op: 20 februari 2018, 14:08:03 »
Voor Amerika heb je sowieso een creditcard nodig, dus misschien handig om er een te bestellen?
ah oke, ik heb namelijk een maestro en een mastercard maar die zijn allebei debit.
als student krijg je niet 123 een creditcard. en zeker niet als student die in het buitenland verblijft en ik ga volgende maand al. ik ga gewoon naar familie vrienden en die zijn ook nederlands maar wonen daar en hebben mij verteld dat een nederlandse bankaart wel gewoon werkt bij pinautomaten. dus ik wist niet zeker of het nodig zou zijn.

Stydia

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2579 Gepost op: 20 februari 2018, 16:14:56 »
ah oke, ik heb namelijk een maestro en een mastercard maar die zijn allebei debit.
als student krijg je niet 123 een creditcard. en zeker niet als student die in het buitenland verblijft en ik ga volgende maand al. ik ga gewoon naar familie vrienden en die zijn ook nederlands maar wonen daar en hebben mij verteld dat een nederlandse bankaart wel gewoon werkt bij pinautomaten. dus ik wist niet zeker of het nodig zou zijn.

Oh dan is het een ander verhaal! Wij hadden de creditcard echt nodig voor de autohuur en hotels bijvoorbeeld. Dan heb ik niks gezegd. Ik durf niet te zeggen of die betrouwbaar is. Heeft 1 van je ouders geen CC die je kan lenen om te betalen?

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #2580 Gepost op: 23 februari 2018, 13:47:12 »
Is iemand van jullie wel eens in Canada geweest? (woon/werk/vakantie)
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Scaymeph

• Bekijk profiel
« Reactie #2581 Gepost op: 23 februari 2018, 15:19:19 »
Ik weet niet bij welke bank je zit, maar bij de ING zijn er speciale creditcards voor studenten. Het bestedingslimiet is dat iets minder hoog dan als bij een gewone creditcard, maar het is zeker handig. Misschien dat jouw bank ook zoiets heeft?

Chandler

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2582 Gepost op: 23 februari 2018, 16:53:11 »
Ik wil eind dit jaar heel graag naar Zuid-Amerika (o.a. Argentinië, Bolivia, Chili, Peru, Ecuador en Galapagos eilanden). Heeft iemand misschien tips of je dit prima alleen en al backpackend kan doen (veiligheid) of is een georganiseerde reis beter?
Puppies are the best medicine.

Demure

• Bekijk profiel
« Reactie #2583 Gepost op: 03 maart 2018, 20:48:17 »
Hi! Zijn hier meiden die graag snorkelen/duiken? Hebben jullie advies voor duikbrillen? Ik kan geen geschikte vinden.. Ze doen of echt pijn dat je nog drie uur afdrukken op je gezicht hebt, of er komt de hele tijd water in. Liever niet dat nieuwe snorkelmasker; daarmee mag je alleen aan de oppervlakte en niet naar de bodem duiken. Dus echt een los masker waar je gewoon een snorkel aan vast kan maken zoek ik!
Oh, the places we'll see.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2584 Gepost op: 04 maart 2018, 10:13:18 »
Een snorkelmasker hoort niet zeer te doen nee en ook niet te lekken. Waar je er in Nederland een kunt kopen, geen idee. Ik heb die van mij in een desbetreffend land gekocht. Wel zou ik er niet op bezuinigen want als je goedkope rommel koopt dan krijg je inderdaad dingen als dat het zeer gaat doen etc.
Hoi

Demure

• Bekijk profiel
« Reactie #2585 Gepost op: 04 maart 2018, 13:20:28 »
Ja precies! Vind het echt super irritant. Heb er al 5 geprobeerd; maar allemaal uit normale sportwinkels, zoals de decathlon etc, dus dat gaat niet meer gebeuren laughing7. Heb jij wel zo een van plastic zegmaar of van zachter materiaal?

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2586 Gepost op: 04 maart 2018, 15:37:14 »
Uhm van dat silicone spul is het geloof ik. Het is gewoon zacht en vormt zich naar je gezicht. Het is van het merk subgear, misschien dat je dat op internet kunt vinden.
Hoi

Demure

• Bekijk profiel
« Reactie #2587 Gepost op: 04 maart 2018, 20:19:58 »
Ah dankje! Ik ga iig zo'n silicone proberen; lijkt me veel beter ja dan die plastic troep haha!

Zebra

• Gast
« Reactie #2588 Gepost op: 25 maart 2018, 15:44:12 »
Iemand ervaring met alleen reizen als vrouw in Zuid en Midden Amerika?
Lijkt me erg gaaf, maar ben op zoek naar ervaringen ivm veiligheid en taalbarrières. Ik spreek geen Spaans en als vrouw alleen vroeg ik me af hoe het mensen bevallen is. :)

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2589 Gepost op: 25 maart 2018, 16:43:32 »
Zowel midden als zuid prima te toen, al ben ik niet in Spaanstalige landen geweest.
Ik ben opzoek naar iets voor de komende zomer maar het word echt een luxe probleem. Ik weet mn god niet wat ik wil. Op de motor lijkt me super vet maar ik heb geen zin om bizar lange afstanden af te leggen. Aan de ander kant wil ik ook weer buiten Europa. Ik reis altijd alleen maar het gemak van een groepsreis trekt me ook wel weer (alleen de prijzen iets minder).
Wereld problemen dit...
Hoi

♥ Little Ariel ♥

• Pura vida.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2590 Gepost op: 25 maart 2018, 18:13:51 »
Lijkt me erg gaaf, maar ben op zoek naar ervaringen ivm veiligheid en taalbarrières. Ik spreek geen Spaans en als vrouw alleen vroeg ik me af hoe het mensen bevallen is. :)

Het ligt er heel erg aan welke landen je wilt bezoeken. Ik heb alleen ervaring met midden amerika en zuid amerika is over het algemeen veiliger. Maar het is qua veiligheid prima te doen, je moet wel goed op jezelf passen. Ik liep s avonds bijna nooit alleen over straat. Het is niet zo dat het zodra het donker is onveilig is, het wordt al rond 5 uur donker maar als er nog gewoon mensen op straat zijn is het nog gewoon veilig. Een basiskennis Spaans is essentieel, op mega toeristische plekken spreken ze meestal wel wat Engels maar daarbuiten niet. Maar dit alles is per land ook heel erg verschillend, ik ben benieuwd waar je heen wilt gaan :)
Start and finish every day with a clear mind and an open heart

Zebra

• Gast
« Reactie #2591 Gepost op: 25 maart 2018, 18:45:15 »
^Midden Amerika trekt me het meest. Met name Costa Rica en Panama lijkt me erg gaaf. Peru en Chili lijkt me ook erg interessant. Maar ik ben me echt aan het inlezen, want mijn lijst van landen die ik wil bezoeken wordt groter en groter, maar het moet straks wel allemaal in mijn schema passen.

♥ Little Ariel ♥

• Pura vida.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2592 Gepost op: 25 maart 2018, 22:21:15 »
^Midden Amerika trekt me het meest. Met name Costa Rica en Panama lijkt me erg gaaf. Peru en Chili lijkt me ook erg interessant. Maar ik ben me echt aan het inlezen, want mijn lijst van landen die ik wil bezoeken wordt groter en groter, maar het moet straks wel allemaal in mijn schema passen.

Van Chili weet ik dat het een van de veiligste landen van latijns amerika is. De andere landen zijn wel iets onveiliger maar nog steeds heb ik mij geen moment onveilig gevoeld en zijn deze landen prima te bereizen voor vrouwen. Ik vond Costa Rica overigs helemaal niks, de natuur is wel mooi maar het is wel echt een land met massa toerisme. Misschien vind je Guatemala ook interessant? 
Start and finish every day with a clear mind and an open heart

partyanimal

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2593 Gepost op: 30 maart 2018, 21:48:34 »
welke organisaties zijn goed voor als je je alleen wilt opgeven maar wel met een groep gaat reizen?

Zebra

• Gast
« Reactie #2594 Gepost op: 30 maart 2018, 21:55:54 »
Van Chili weet ik dat het een van de veiligste landen van latijns amerika is. De andere landen zijn wel iets onveiliger maar nog steeds heb ik mij geen moment onveilig gevoeld en zijn deze landen prima te bereizen voor vrouwen. Ik vond Costa Rica overigs helemaal niks, de natuur is wel mooi maar het is wel echt een land met massa toerisme. Misschien vind je Guatemala ook interessant?

Ja, ik weet t nog niet zo goed. Wat raad jij aan qua landen in midden/zuid-amerika. Ik heb me nog niet volledig ingelezen, dus weet nog niet zo goed wat echt interessant is en te doen is in je eentje.
Thanks voor het delen van ervaringen in elk geval!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2595 Gepost op: 30 maart 2018, 21:57:41 »
welke organisaties zijn goed voor als je je alleen wilt opgeven maar wel met een groep gaat reizen?
Sawadee, shoestring, Simi reizen, manbo, gofun, YMCA, tui, koning aap, fox, Baobab...
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Gewoon even Googlen met wat je wil.
Hoi

partyanimal

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2596 Gepost op: 30 maart 2018, 21:58:47 »
@ traveler

oke thanks! heb jij al vaak alleen gereist? en hoe heb je dan anderen ontmoet? ik ben 19 jaar.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2597 Gepost op: 31 maart 2018, 12:00:54 »
@ traveler

oke thanks! heb jij al vaak alleen gereist? en hoe heb je dan anderen ontmoet? ik ben 19 jaar.

Ik reis altijd alleen. Je ontmoet mensen door in hostels te overnachten bijvoorbeeld, of mee te lopen met een free walking tour oid. Maar ook door gewoon je normale dingen te doen. Sporten, ergens wat eten/drinken etc.
Hoi

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #2598 Gepost op: 01 april 2018, 11:23:06 »

Dit wil ik ook echt graag alleen doen.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Vanessaxoxo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2599 Gepost op: 01 april 2018, 12:14:07 »
Ja, ik weet t nog niet zo goed. Wat raad jij aan qua landen in midden/zuid-amerika. Ik heb me nog niet volledig ingelezen, dus weet nog niet zo goed wat echt interessant is en te doen is in je eentje.
Thanks voor het delen van ervaringen in elk geval!

heeyy ik ben zelf naar costa rica gegaan afgelopen zomer 2017 en dat was super leuk ik heb daar ook eenjongen ontmoet wie ik heel graag mag!!
mocht jedeze  kant opreizen zou ik graag met je mee vliegen want ik vind het alleen reizen een beetje eng maar ik wil wel graag terug naar costa rica

xx

mocht je meer willen weten over costa rica ik kan je alles vertellen.. maar dit is natuurlijk wat meer midden Amerika