Auteur Topic: Het grote reis topic  (gelezen 168892 keer)

partyanimal

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2550 Gepost op: 08 januari 2018, 17:53:21 »
wanneer jullie alleen reizen, doen jullie dan eerst een taalcursus (ik kan niet heel goed engels) of laten jullie het gewoon op je af komen? en welke landen raden jullie aan? hoe leren jullie nieuwe mensen kennen?

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2551 Gepost op: 08 januari 2018, 19:21:59 »
wanneer jullie alleen reizen, doen jullie dan eerst een taalcursus (ik kan niet heel goed engels) of laten jullie het gewoon op je af komen? en welke landen raden jullie aan? hoe leren jullie nieuwe mensen kennen?
Worden dure vakanties als je voor elke reis een taalcursus wil doen ;)
Mijn Engels is bijna vloeiend dus ik kan me in principe overal wel redden. Als ik naar een land ga waar ze bijna geen Engels spreken, dan oriënteer ik me een beetje op de taal, maar ik ga geen cursus volgen.

Nieuwe mensen leer ik kennen door juist alleen te reizen. Ondanks dat ik slaapzalen in hostels een beetje uit ben, slaap ik nog steeds in hostels en gusthouses. Ookal heb je een eigen kamer, zulke accommodaties hebben vaak gemeenschappelijke ruimtes. Ook doe ik in steden vaak free walking tours, ook een manier om mensen te ontmoeten.
Hoi

birdie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2552 Gepost op: 17 januari 2018, 12:56:45 »
HEeft er iemand inmiddels al met RyanAir gevlogen sinds ze hun bagage voorwaarden hebben aangepast? Ik zou dan 1 grote rugzak bij me hebben die dan bij het boarden nog in het ruim wordt geplaatst (?). En moet ik die dan gewoon aan de bagageband ophalen of hoe werkt dat? Heb nog nooit met ruimbagage gevlogen, enkel hand haha :fieuw:

Panacea

• Bekijk profiel
« Reactie #2553 Gepost op: 03 februari 2018, 15:12:51 »
Voor de backpackers onder ons, hoe zwaar is jullie backpack ongeveer?
I now walk into the wild Instagram

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2554 Gepost op: 03 februari 2018, 16:49:53 »
Ooit een half jaar weggeweest, zomerbestemming met 12 kilo. Sowieso weegt mijn tas nooit meer dan 10 kilo.
Hoi

Panacea

• Bekijk profiel
« Reactie #2555 Gepost op: 03 februari 2018, 17:04:51 »
Ooit een half jaar weggeweest, zomerbestemming met 12 kilo. Sowieso weegt mijn tas nooit meer dan 10 kilo.
Ah ja ik ga een jaar/anderhalf jaar weg en mijn backpack is nu ook 12 kilo (wel inclusief laptop die vrij zwaar is en niet alleen zomerkleding). Het leek me nogal veel maar het valt denk ik toch mee haha. Ik zou ook niet weten wat ik er nog uit moet halen want ik wil eigenlijk alles wat er nu in zit wel mee laughing7. Het is ook mijn eerste keer op reis met een backpack dus het inpakken was wel even lastig haha. Bedankt voor je antwoord iig :).

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2556 Gepost op: 03 februari 2018, 18:10:38 »
Is zeker niet veel. Je pakt in principe ook gewoon hetzelfde als voor 3 weken vakantie, tenminste ik wel. Ik had toen ook wat andere dingen mee dan kleding dus dan is 12 kilo prima.
Hoi

Allimac

• **
  • That one ordinary life
    • Bekijk profiel
« Reactie #2557 Gepost op: 03 februari 2018, 20:51:00 »
HEeft er iemand inmiddels al met RyanAir gevlogen sinds ze hun bagage voorwaarden hebben aangepast? Ik zou dan 1 grote rugzak bij me hebben die dan bij het boarden nog in het ruim wordt geplaatst (?). En moet ik die dan gewoon aan de bagageband ophalen of hoe werkt dat? Heb nog nooit met ruimbagage gevlogen, enkel hand haha :fieuw:

Yes! Je loopt gewoon naar het vliegtuig toe en daar worden alle kleine koffers/rugzakken in zon kar geplaatst (eerst plakken ze er nog zo'n sticker/tag ding op voor de juiste bestemming en het nummer op je sticker komt ook op je boarding pass) en die gooien ze vervolgens het ruim in. Na afloop haal je hem weer op bij de bagageband inderdaad

HarveySpecter

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2558 Gepost op: 04 februari 2018, 04:21:59 »

Toen ik vier maanden naar Azië ging had ik 7 kilo mee. Ik kwam terug met 15 haha lol.

Nee ik doe geen taalcursus, maar ik spreek ook vloeiend Engels. Boek een leuk hostel en je zult vanzelf mensen ontmoeten! Ik zou vooral niet met een organisatie gaan, dit beperkt je vrijheid echt ontzettend!
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2018, 04:25:08 door HarveySpecter »
Het leven is als mijn slaapkamer, sommigen vinden het een puinhoop maar ik niet.

HarveySpecter

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2559 Gepost op: 04 februari 2018, 04:23:54 »
Ik zit trouwens zelf op dit moment in de VS. Heeft iemand nog tips voor uitstapjes in Maryland, tips voor New York of voor Chicago?

Ik ben afgelopen weekend al naar New York geweest maar wil er graag nog een keer heen. En Chicago ga ik waarschijnlijk eind mei een weekendje heen. En dan hopelijk na mijn stage een roadtrip aan de westkust!
Het leven is als mijn slaapkamer, sommigen vinden het een puinhoop maar ik niet.

Ro

• Bekijk profiel
« Reactie #2560 Gepost op: 04 februari 2018, 11:11:07 »
Hoeveel liter is jullie backpack? Ik ga 2 maanden naar thailand deze zomer en weet niet zo goed welk formaat fijn is

Panacea

• Bekijk profiel
« Reactie #2561 Gepost op: 04 februari 2018, 12:10:30 »
Hoeveel liter is jullie backpack? Ik ga 2 maanden naar thailand deze zomer en weet niet zo goed welk formaat fijn is
Die van mij is 50 + 10 L. Ik heb er nog niet mee gereisd maar wel ingepakt en ik vind het een fijne inhoud (alles wat ik mee wil past erin, gebruik nu de 10L uitbreiding niet).

HarveySpecter

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2562 Gepost op: 04 februari 2018, 16:27:26 »
Ik heb een 55 + 10 zodat ik er ook nog wat aan heb als ik naar koudere gebieden ga. Ik zou 35-40 aanraden voor 2 maanden. Hoe minder je meeneemt hoe beter, echt!

TrophyEyes

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2563 Gepost op: 04 februari 2018, 19:19:28 »

Mijn backpack is ongeveer 12 kilo en er kan ook echt niet meer bij haha. Jij vertrekt ook komende week naar Melbourne trouwens toch? Begin je ook al zenuwachtig te worden? Ik vertrek over 2 dagen. Ik heb er super veel zin in, maar ik word ook wel steeds zenuwachtiger.

Mijn backpack is 50 + 10 liter en ik ga ongeveer voor een jaar weg waarschijnlijk. Ik denk als je naar Thailand gaat voor 2 maanden je misschien wel een kleinere mee kunt nemen :).

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #2564 Gepost op: 04 februari 2018, 19:40:13 »
In tegenstelling tot de vorige reacties, zou ik juist niet een kleine tas kopen. Ik zou een tas kopen die je kunt gebruiken bij al je komende reizen, en niet baseren op enkel deze reis. 50+10 is meer dan zat. Je hoeft niet meer mee te nemen dan je normaal meeneemt namelijk.
Hoi

Panacea

• Bekijk profiel
« Reactie #2565 Gepost op: 04 februari 2018, 19:45:28 »
Mijn backpack is ongeveer 12 kilo en er kan ook echt niet meer bij haha. Jij vertrekt ook komende week naar Melbourne trouwens toch? Begin je ook al zenuwachtig te worden? Ik vertrek over 2 dagen. Ik heb er super veel zin in, maar ik word ook wel steeds zenuwachtiger.
Ja klopt! Ik vertrek over een week (zondag de 11e). Ik begin nu inderdaad wel zenuwachtig te worden haha. Ik stuur je even een pm trouwens, dan kunnen we evt contact houden en in Melbourne een drankje doen ofzo :).

Panacea

• Bekijk profiel
« Reactie #2566 Gepost op: 04 februari 2018, 19:46:19 »
Oh een pm lukt niet, je profiel staat op privé. Ik heb je even een vriendschapsverzoek gestuurd :)

HarveySpecter

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2567 Gepost op: 04 februari 2018, 22:01:56 »
Heel veel plezier alvast allebei! Gaan jullie 'gewoon' reizen, en/of werken? Zo gaaf! (zegt de persoon die in USA zit atm :p)

TrophyEyes

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2568 Gepost op: 05 februari 2018, 10:17:12 »
Oh een pm lukt niet, je profiel staat op privé. Ik heb je even een vriendschapsverzoek gestuurd :)

Op de een of andere manier krijg ik je vriendschapsverzoek niet geaccepteerd ofzo, maar als ik dan op dat icoontje druk dan zegt ie weer: 'weet je zeker dat je de vriendschap wilt beëindigen?' <_< Ik kan je ook geen pm sturen. Kun je kijken of het jou nu wel lukt? Lijkt me wel leuk om een drankje te doen in Melbourne :).

TrophyEyes

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2569 Gepost op: 05 februari 2018, 10:18:39 »
Heel veel plezier alvast allebei! Gaan jullie 'gewoon' reizen, en/of werken? Zo gaaf! (zegt de persoon die in USA zit atm :p)

Dankjewel! Ik ga eerst reizen en ik denk dat ik probeer over 2/3 maanden te gaan werken voor een tijdje en daarna weer verder reizen hopelijk :). Ook gaaf! Hoelang zit je daar nog? Jij ook nog veel plezier!

Panacea

• Bekijk profiel
« Reactie #2570 Gepost op: 05 februari 2018, 11:02:15 »
Op de een of andere manier krijg ik je vriendschapsverzoek niet geaccepteerd ofzo, maar als ik dan op dat icoontje druk dan zegt ie weer: 'weet je zeker dat je de vriendschap wilt beëindigen?' <_< Ik kan je ook geen pm sturen. Kun je kijken of het jou nu wel lukt? Lijkt me wel leuk om een drankje te doen in Melbourne :).
Hmm vreemd! Ik heb nu hetzelfde, en als 'ok' klik dan gebeurt er verder niets. Heb je Facebook? Ik wil anders wel even een link naar mijn account hier neerzetten en weer weghalen als je het hebt gezien :). In welk hostel zit je trouwens in Melbourne?

Edit: of wil je me anders een mailtje sturen evt met jouw Facebook? Lijkt me iets veiliger dan hier een link neerzetten haha. Dat kan dan wel naar xx. Niet citeren aub
« Laatst bewerkt op: 15 september 2019, 17:00:18 door Panacea »

Panacea

• Bekijk profiel
« Reactie #2571 Gepost op: 05 februari 2018, 11:02:58 »
Dankjewel! En jij natuurlijk ook! :). Ik heb ongeveer hetzelfde plan als TrophyEyes maar ik kijk wel wat er op mijn pad komt! Zit nergens aan vast verder haha.

TrophyEyes

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2572 Gepost op: 05 februari 2018, 16:03:47 »

Ik heb je een mailtje gestuurd met mijn Facebookaccount! Ik zit in Space van 8 tot 15 februari :). Waar ga jij naartoe? We kunnen eventueel ook verder via Facebook communiceren haha!

Panacea

• Bekijk profiel
« Reactie #2573 Gepost op: 05 februari 2018, 16:50:45 »
Ik heb je een mailtje gestuurd met mijn Facebookaccount! Ik zit in Space van 8 tot 15 februari :). Waar ga jij naartoe? We kunnen eventueel ook verder via Facebook communiceren haha!
Haha ja idd, dan spammen we het topic verder niet onder :p. Ik heb je een vv gestuurd!

HarveySpecter

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2574 Gepost op: 06 februari 2018, 01:40:18 »
Dankjewel! Ik ga eerst reizen en ik denk dat ik probeer over 2/3 maanden te gaan werken voor een tijdje en daarna weer verder reizen hopelijk :). Ook gaaf! Hoelang zit je daar nog? Jij ook nog veel plezier!

Gaaf! Weet je ook wat voor werk je wilt gaan zoeken?

Ik zit hier net een maandje en heb nog 5 maanden te gaan op stage. En daarna hopelijk nog 2/3 maanden reizen eraan vast plakken voordat ik begin met werken. Probeer zoveel mogelijk tripjes te plannen tussendoor ook, maar is best veel werken dus heb niet mega veel tijd helaas. Ben iig al naar New York geweest en komend weekend waarschijnlijk naar DC :)