Auteur Topic: Het eigen bedrijf/onderneem topic  (gelezen 768 keer)

xMaartjex

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 01 maart 2018, 17:43:10 »
Ik ben vast niet de enige die uren achter haar laptop zit naar allerlei ondernemende ideeën en/of tips ect. te zoeken, gewoon alles wat met ondernemen te maken heeft zegmaar word ik helemaal enthousiast van :bounce:

Zijn er meer mensen die dit leuk vinden?Ik hoor graag jullie verhalen: heb je bijvoorbeeld je eigen onderneming (jaa tell us about it), hoe ben je dat begonnen? of volg je een cursus. Wat vinden jullie leuk aan dit onderwerp? Zijn er boeken die je aanraad of websites of zelfs youtube kanalen. :)
Enjoy  the little things!

DiamondQueen

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 01 maart 2018, 19:18:32 »
Heeii,

Ik hou ook van ondernemen! Mag ik vragen, heb je al een eigen bedrijf?

Ik heb toevallig vandaag mijn webshop gelanceerd van mijn eigen sieradenmerk. Ook heb ik al een ander bedrijf (ivm privacy stuur ik alleen via pb de links van de website). 

Mijn tip is vooral, begin gewoon. Ik heb ook jaren lang filmpjes gekeken en gedroomd van alles, maar toen ik pas echt begon merkte ik dat dat de beste keuze ooit was, je leert alles wel ondertussen dat je bezig bent.

xMaartjex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 01 maart 2018, 22:24:59 »
^
Super tof! Zou je een linkje via pb willen sturen? Dan kan ik even kijken :-)

Ik heb vroeger op de basisschool twee ondernemingen gehad. Sinds de middelbare school heb ik er alleen maar van gedroomd :blush: . Ik zou niet weten waar ik moet beginnen. Heb vandaag wel mijn eigen blog online gegooid (nog wel leeg, maar er is een begin).

workhard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 01 maart 2018, 23:29:19 »
tof topic! Ik begin altijd ergens aan, maar hou het nooit vol. Daarnaast heb ik duizenden ideeën maar weet ik niet hoe ik ze waar moet maken. Ook kom ik vaak gewoon tijd te kort. Ik heb altijd zo veel respect voor mensen met een onderneming! Ik droom er stiekem ook nog van :)

xMaartjex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 02 maart 2018, 10:57:13 »
^ Super leuk dat je gereageerd hebt!

Misschien dan toch één idee pakken en er mee aan de slag gaan? Opstarten kost tijd, maar als je eenmaal in de flow zit... Heel veel succes :-)

Lavender

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 02 maart 2018, 11:10:23 »
Handig topic! Ik heb in de zomer een opleiding tot yoga docent gedaan en zou graag mn eigen lessen geven (dus niet bij een yoga studio) maar geen idee hoe ik dit aanpak met belasting en dat soort dingen haha

DiamondQueen

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 02 maart 2018, 14:35:25 »
Als iemand ooit hulp nodig heeft of niet weet waar je moet beginnen, ik wil je heel graag helpen. Je mag me altijd even een PB sturen met je idee en dan kunnen we kijken of ik je misschien kan helpen. Ik doe het met alle liefde

workhard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 04 maart 2018, 14:11:06 »
^^ Dat is echt heel erg tof van je! Waarschijnlijk schiet ik je binnenkort dan een keer aan... :) Voor nu, mag ik vragen: koop je de sieraden in of ontwerp je ze zelf?

DiamondQueen

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 04 maart 2018, 16:10:11 »
^^ Dat is echt heel erg tof van je! Waarschijnlijk schiet ik je binnenkort dan een keer aan... :) Voor nu, mag ik vragen: koop je de sieraden in of ontwerp je ze zelf?

Ik ben een jaar geleden begonnen met een cursus tot edelsmid, dus voor nu maak ik ze zelf. Mijn doel is alleen om een high-end sieraden merk te hebben dat in alle grote warenhuizen ligt. Daarom maak ik nu nog alles zelf omdat ik het super leuk vind om te doen en omdat het dan echt unieke sieraden zijn, helaas kost het alleen echt teveel tijd om hier een full time inkomen van te hebben (ik ben met 1 ring minimaal een dag bezig). Daarom wil ik met het geld dat ik hiermee verdien gaan investeren in het uitbesteden aan een fabriek dat ik zegmaar een ontwerp maak en het dan laat produceren, om het vervolgens aan grote warenhuizen te verkopen. Maar dat is een project voor de toekomst haha.

workhard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 04 maart 2018, 16:52:05 »
^^ Wauw wat ontzettend gaaf! Ik heb daar zelf ook al eens aan gedacht, maar ik heb het idee dat het moeilijk te realiseren is. Nu ben ik wel erg nieuwsgierig geworden: Zou ik de link van je webwinkel via een pb mogen?

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 05 maart 2018, 15:15:35 »
Misschien heel stom,maar ik snap niet wat ondernemerschap inhoudt. Ik ken zeker wel een paar youtubers die dan ondernemers zijn,maar dan krijg ik daar meteen een beeld van zovan; dag en nacht bezig met webblog en een heel bedrijf,een eigen winkel hebben. het de hele tijd voortdurend druk hebben enzo. klopt dit? kan iemand me even kort uitleggen hoe dat zit?

Ik heb zelf ook heel vaak plannen. Ik maak echt de gekste plannen (serieus,je kunt ze zo gek niet bedenken) ik houd er gewoon van om plannen neer te pennen,alles goed uit te werken en dan het plan uitvoeren. Zo heb ik laatst ervoor kunnen zorgen dat mijn vriendin overgeplaatst werd naar mijn klas door middel van een nep emailadres,een beetje bekakte taal gebruiken en de juiste woorden gebruiken 8)  is dat ook zoiets?

@lifeofyvonne is een youtube kanaal waar je misschien wat aan hebt! :bounce:

xMaartjex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 05 maart 2018, 18:41:34 »
^ wist niet goed hoe ik het zelf kon uitleggen dus hier een citaat van internet ;)
Ondernemerschap betekent het zien van kansen en het benutten van die kansen waarmee je waarde creëert voor je omgeving en voor jezelf. De omgeving kunnen klanten zijn, maar ook de mensen die bij jouw bedrijf betrokken zijn. En waarde betekent weer meer dan geld alleen. Het kan ook voldoening betekenen of dingen doen die je echt leuk vindt.

xMaartjex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 05 maart 2018, 18:44:37 »
@Diamondqueen Ik vind je idee oprecht echt super gaaf! (maar dat wist je al haha xD). Ik hoop echt voor je dat je het voor elkaar krijgt om je producten in warenhuizen te krijgen, lijkt mij een super tof doel!  :angel:

Annurd

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 13 maart 2018, 17:32:54 »
Heel fijn topic, aangezien ik er ook over droom om een eigen onderneming te starten! Ik heb zelf al wel allemaal ideeën maar heb de stap nog niet durven te zetten om er echt iets mee te doen.
Ik had een vraagje. Stel, ik wil een kleine webshop beginnen, dan start ik bijvoorbeeld met drie verschillende producten, maar is het dan echt verplicht om KvK-nummer etc. aan te vragen? Vind dit namelijk wel een erg grote stap, zo gelijk hahah

xMaartjex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2018, 18:39:12 »
^ Heb ik in het begin ook niet gedaan, wilde het als hobby houden en ben er later ook mee gestopt. Maar als het echt goed gaat lopen en je gaat er serieus geld mee verdienen, is het wel handig/verplicht om een kvk aan te vragen.

Maar voor in het begin zou ik het gewoon zonder doen, dan kan je namelijk ook even kijken of het wel werkt, anders is die kvk zonde.  :wink2:

LiveLifeHappyshop

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 13 maart 2018, 19:57:22 »
Yes, een webshop! Echt de leukste baan ter wereld! <3

@Annurd als je gaat beginnen kun je het best zonder KVK hoor, maar als het serieus wordt dan ontkom je er niet aan (het inschrijven zelf stelt trouwens weinig voor!)
De vrolijkste shop van NL! http://www.livelifehappy.nl

Annurd

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 13 maart 2018, 20:07:27 »
Yes, een webshop! Echt de leukste baan ter wereld! <3

@Annurd als je gaat beginnen kun je het best zonder KVK hoor, maar als het serieus wordt dan ontkom je er niet aan (het inschrijven zelf stelt trouwens weinig voor!)

Dankjewel voor je reactie! Heb even een kijkje genomen bij je webshop en vind het er heel leuk uit zien, echt heel tof! Ontwerp je alles zelf, of?

LiveLifeHappyshop

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 13 maart 2018, 20:11:13 »
Dankjewel voor je reactie! Heb even een kijkje genomen bij je webshop en vind het er heel leuk uit zien, echt heel tof! Ontwerp je alles zelf, of?
Thanks, lief! We hebben een deel inkoop maar ontwerpen ook producten zelf (kaarten, stationery)  B)
Ben wel benieuwd naar jouw eventuele shop idee? (als je dat voor jezelf wilt houden begrijp ik het ook hoor!)

Annurd

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 13 maart 2018, 20:21:50 »
Thanks, lief! We hebben een deel inkoop maar ontwerpen ook producten zelf (kaarten, stationery)  B)
Ben wel benieuwd naar jouw eventuele shop idee? (als je dat voor jezelf wilt houden begrijp ik het ook hoor!)

Zou ik mogen vragen waar je deze inkoop doet? Heb van iemand anders als tip meegekregen om Alibaba als leverancier te gebruiken, maar sta zeker open voor meer opties! En de zelf ontworpen producten, hoe vind je daarvoor bijvoorbeeld een fabrikant?

Ik zou zelf graag een webshop met sieraden willen opstarten. Lekker standaard haha, maar ik denk dat dat een van de makkelijkste dingen is om mee te beginnen, qua prijs en inkoop. Stel dit wordt wat, zou ik graag ook zelf ontworpen canvastassen willen verkopen. Heb al een aantal ontwerpen liggen maar die stap durf ik nog niet gelijk te zetten als zestienjarige :')

LiveLifeHappyshop

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 14 maart 2018, 10:41:34 »
Google is your best friend! Deze informatie geef ik niet weg, het kost super veel tijd om fabrikanten en leveranciers te vinden waarmee je wilt werken. Qua sieraden: heel eerlijk: zou ik je afraden. Tenzij je écht een uniek product hebt of kunt onderscheiden in kwaliteit of prijs. Als je gaat zoeken op sieraden webshops: er zijn er al duizenden! Als je een tof ontwerp hebt kan canvastassen wel een goedlopend product zijn, kun je tegenwoordig ook voor kleine oplages laten drukken hoor!

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 15 maart 2018, 21:20:23 »
Je kunt het beste juist met iets origineels komen inderdaad! Gewoon googlen en kijken hoeveel webshops er tevoorschijn komen. Als je bijna niks krijgt weet je dat je goed zit.

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 15 maart 2018, 21:22:11 »
Ikzelf wil graaf zelfontworpen dessins verkopen aan bedrijven en hier na mijn opleiding een eigen bedrijfje in starten. Maar ik ben nog met een ondernemersplan bezig dus misschien breid ik het nog uit/pas ik het aan :P

xMaartjex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 17 maart 2018, 10:31:24 »
@Livelifehappyshop super leuke webshop!

Ik zelf wil ook een onderneming starten (heel graag zelfs) alleen het originele idee ontbreekt nog  :blush: