Auteur Topic: Gezeur van ouders  (gelezen 1160 keer)

Maya

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 19 mei 2019, 12:40:06 »
Hallo,
Ik ben nu bijna klaar met mijn examens,(maandag is de laatste) ik heb met mijn baas overlegd dat ik pas de week daarop dus in week 22 zou gaan werken doordeweeks. (Eerst werkte ik alleen op zaterdag), dit heb ik zo gedaan omdat ik nieuw werk wil zoeken en gewoon even wil ontspannen na het stressen. Ik heb echt geen zin om daar elke dag van half 8 tot half 5 te zitten, als ik mijn 3 maanden vakantie zo moet spenderen, maak ik mezelf letterlijk gewoon van de kant. Nu gaan mijn ouders (vooral mijn vader) zeiken dat ik minstens 40 uur in de week moet werken en dat ik dinsdag gelijk al moet gaan beginnen en ik in de zomervakantie sowieso 1200 euro moet hebben verdiend. Hij dwingt mij letterlijk om weer bij dat kut baantje te gaan werken zoals die al deed toen ik 15 was. Ik weet echt niet wat ik moet doen nu, ik ga echt gewoon ergens anders wonen als ik daar moet gaan werken. Ik vindt het zoooo fucking belachelijk dat ik niet eens iets mag gaan doen wat ik leuk ga vinden.

Ja dit was het wou even lekker gaan klagen

Yahya

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2019, 12:54:07 »
Raar dat je je vader je ''dwingt'' om zoveel te werken. Misschien is hij zo streng omdat hij wil voorkomen dat je de hele vakantie niks gaat doen? Ik zou het gewoon doen zoals je met je baas hebt afgesproken zodat je ook nog kan ontstressen en ontspannen. Dat verdien je zeker na de examens!
Perseverance.

Maya

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2019, 13:26:47 »
Hij wilt dat ik zoveel ga werken omdat “je dat gewoon moet doen, geld verdienen “ maar mijn boeit geld totaaaaal niet, tuurlijk moet ik geld hebben maar ik moet ook gelukkig zijn en dat snapt hij niet

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2019, 17:24:21 »
Je kan wel zeggen "geld boeit me niet" maar je zult toch geld moeten hebben om door het leven te komen. Als dat niet nu is, dan wel later en dan zul je blij zijn dat je spaargeld hebt. Bedenk zelf maar wat voor grote kosten er vast op je staan te wachten: College geld, schoolboeken, misschien ga je wel op kamers dus huur en eten, rijbewijs, een auto, zorgpremie. Of betalen je ouders dat allemaal voor je? Dan is het helemaal ondankbaar om te weigeren te werken.

Je zult jezelf op een dag moeten kunnen onderhouden, en dan kan je ook niet zeggen "Geluk gaat voor dus ik ga niet werken" als dat betekend dat je niet rond kan komen.

Bovendien zeg je "Ik ga gewoon ergens anders wonen als ik moet werken" maar waar ga je dan wonen en hoe ga je dat betalen? Dan moet je ook werken om dat te kunnen betalen he.

Je klinkt echt ontzettend kinderachtig, volgensmij heb je nog maar weinig besef van hoe het leven werkt.

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2019, 17:30:03 »
Je kan wel zeggen "geld boeit me niet" maar je zult toch geld moeten hebben om door het leven te komen. Als dat niet nu is, dan wel later en dan zul je blij zijn dat je spaargeld hebt. Bedenk zelf maar wat voor grote kosten er vast op je staan te wachten: College geld, schoolboeken, misschien ga je wel op kamers dus huur en eten, rijbewijs, een auto, zorgpremie. Of betalen je ouders dat allemaal voor je? Dan is het helemaal ondankbaar om te weigeren te werken.

Je zult jezelf op een dag moeten kunnen onderhouden, en dan kan je ook niet zeggen "Geluk gaat voor dus ik ga niet werken" als dat betekend dat je niet rond kan komen.

Bovendien zeg je "Ik ga gewoon ergens anders wonen als ik moet werken" maar waar ga je dan wonen en hoe ga je dat betalen? Dan moet je ook werken om dat te kunnen betalen he.

Je klinkt echt ontzettend kinderachtig, volgensmij heb je nog maar weinig besef van hoe het leven werkt.
Kom óp. Ze is een puber, nét klaar met d’r examens. Ze zeurt niet dat ze niet op vakantie mag naar een groot drugs, seks en drank hol op kosten van d’r ouders. Wat ze wil is even vakantie en zoeken naar een baan die ze leuker vindt dan wat ze nu doet. Ik vind je reactie echt te overdreven.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 mei 2019, 19:06:00 »
Nounou, wat een reactie inderdaad. Ze heeft toch helemaal niet gezegt dat ze helemaal niet wil werken...
Anyway, ik denk dat je het beste een compromis kunt maken met je ouders. Om gelijk 40u te gaan werken vind ik ook wel fanatiek na je eindexamen, dat heb ik echt zeker niet gedaan. Vind het dan ook raar om van iemand te zeggen dat je geen idee hebt hoe de wereld werkt. Misschien is TS wel 16, net als ik toen ik eindexamen deed. Dan weet je weldegelijk hoe de wereld werkt, maar ben je daar gewoon nog niet zo mee bezig.

Leg je vader uit dat je ook graag even wilt genieten van je vakantie maar dat je ook echt wel wil werken. Misschien kun je bijvoorbeeld 20u gaan werken? Zo verdien je toch een lekker zakcentje, maar kun je ook gewoon leuke dingen doen en genieten van je lange vakantie voor je weer aan de bak moet met een studie. (Even daar vanuit gaande)
Hoi

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 21 mei 2019, 18:14:26 »
Je vader heeft het beste met je voor. Wat ga je anders deze zomervakantie doen?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 24 mei 2019, 21:26:26 »
Kun je geen compromis sluiten, bijvoorbeeld 32 uur werken? Dan kun je alsnog geld verdienen en heb je 3 dagen per week vrij. Of zorgen dat je een goede andere optie hebt als in een andere bijbaan, ik snap ook wel dat je pa graag ziet dat je werkt.