Auteur Topic: Geld vragen als straf  (gelezen 6196 keer)

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 12 augustus 2013, 12:20:05 »
Heey ik heb een vraagje. Mijn ouders vragen geld als straf voor iets, zo lag vanochtend mijn ochtendjas op de grond van mijn kamer. Moest ik 5,- euro geven! Als ik op blote voeten door het huis loop is het 2,- en een grote mond ook 5...

Vinden jullie dit normaal? Alles bij elkaar ben ik nu al ongeveer 40 euro aan hun kwijt. Niet dat jullie mening er iets aan kan doen, dat heb ik wel al vaak geprobeerd, maar toch, zelf denk ik echt dat ze gek zijn geworden...
S.O.S. | Sum haats Kim help

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:21:31 »
Ruim je je spullen wel op als ze geen geld vragen dan?

Milkshake

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:24:34 »
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar. Sorry. Ik heb van die dingen als: kamer niet opgeruimd? Niet achter de laptop ofzo.
Baby you got me don't worry your pretty little heart.  I was best-friends-brother.
I see no changes all I see is racist faces, misplaced hate makes disgrace to races._ 2pac.

Saarzel

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:24:56 »
wat is er erg aan op blote voeten door het huis lopen? Lijkt er een beetje op dat je ouders onzinregels instellen om geld van je af te krijgen

italian_food

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:25:49 »
Wat een dom idee. Belachelijk, heb ik ook nog nooit eerder gehoord dat mensen dit deden. Maar dit vraag ik me verder ook af:

Ruim je je spullen wel op als ze geen geld vragen dan?

:-(

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:25:58 »
Ja tuurlijk, soms ligt het gewoon op de grond. Als in een foutje, dan heb ik hem daar uitgetrokken en dan moest ik iets pakken en dan leg ik het maar neer. Maar ook als ik een paar schriften op de grond heb liggen is het al verkeerd. Dat zijn dan toch gewoon fouten, ik weet dat het niet mag maar gewoon, fouten zijn toch menselijk...

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:27:12 »
Mama wilt niet dat we op blote voeten door het huis lopen omdat we dan allemaal voetafdrukken op het laminaat krijgen, wat ik snap dat ze dat niet leuk vind maar toch...

Anna

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:27:19 »
wat is er erg aan op blote voeten door het huis lopen? Lijkt er een beetje op dat je ouders onzinregels instellen om geld van je af te krijgen

viessssss...
If you expect nothing from somebody you are never disappointed.
― Sylvia Plath, The Bell Jar

italian_food

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:28:53 »
Je mag niet op blote voeten lopen door t laminaat? Kom op zeg

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:30:13 »
Dan moet ze te vaak dweilen..

matinée

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:31:29 »
Sorry hoor maar je ouders kunnen je niet zo maar dwingen hun geld te geven. Er zijn passendere oplossingen, vind dit erg vreemd.

VIVRE Δ

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:34:47 »
Het lijkt mij niet de manier.. dit zou mij alleen maar opstandiger maken en ik zou geïrriteerder raken.

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:34:53 »
Dus jullie vinden het ook onzin?

italian_food

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:35:39 »
Ik vind het gewoon SNEU dat je ouders geld vragen omdat je ''fouten'' maakt. Echt bah. Als mijn ouders dat zouden doen, ik zal dat geld ook echt gewoon niet geven. Flikker dan toch een eind op, bah

LifeOfRoshelle

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:37:17 »
Lol, en je doet die dingen nog steeds? Ik zou er meteen mee stoppen. Ik vind het trouwens belachelijk dat ze geld vragen, alsof ze lekker een extraatje kunnen verdienen aan je!

AbsolutelyChuffed

• Try to set the night on fireeeeeee
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:38:04 »
Ik vind het een hele rare manier van straffen, dat 'boetes geven' (dat is het eigenlijk). Ik hoop dat je ouders dat gauw inzien (misschien moet je het aan een vriend(in) van je ouders vertellen, of familielid, om hun mening erover te horen, want aan die van ons heb je verder vrij weinig) en wat normalers bedenken.
"Listen, you're my children and I love you but you're all terrible at what you do here and I feel like I should tell you, I'd fire all of you if I could."

September

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:38:39 »
Ik vind het ook best wel onzin. Hun denken waarschijnlijk dat ze een effectieve methode hebben gevonden om jou'in het gareel te houden' maar er zijn genoeg andere methodes. Misschien een idee om het hier met je ouders over te hebben? Lijkt mij dat je andere dingen met je geld wilt doen ;)

lovemyliferightnow

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:35:35 »
In mijn ogen, is dit echt niet normaal meer. Ik zou maar eens snel met je ouders hier over gaan praten. Het is jouw geld.

Lancelot

• Armored.
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:37:16 »
Momenteel gaat 1/3 van mijn maandelijkse salaris naar hun toe, omdat ik dan weer een bh op de grond heb liggen, dan weer een paar schriftjes. Ik ben niet zo heel netjes maar ik probeer het echt bij te houden.

En over dat praten, dat durf ik niet. Met hun heb ik het al heel vaak gedaan en met iemand die erbuiten staat voelt het als verraad. Het zijn toch mijn ouders.

italian_food

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:44:15 »
Je laat blijkbaar over je heen lopen. Ik had mijn geld echt niet aan mijn ouders gegeven om zulkse onzin. Ga toch een eind fietsen ofzo. Damn

Ik zal je er toch overheen zetten om er met iemand over te praten. dit is ziek.

Leau

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:44:20 »
Momenteel gaat 1/3 van mijn maandelijkse salaris naar hun toe, omdat ik dan weer een bh op de grond heb liggen, dan weer een paar schriftjes. Ik ben niet zo heel netjes maar ik probeer het echt bij te houden.

En over dat praten, dat durf ik niet. Met hun heb ik het al heel vaak gedaan en met iemand die erbuiten staat voelt het als verraad. Het zijn toch mijn ouders.

kan je niet afspreken om klusjes te doen voor ze als "straf", ipv geld boetes te moeten betalen? kost jouw geen geld, en is je moeders vloer ook weer gedweild.
Black is such a happy color darling

ilona

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:39:53 »
Als je nou echt nooit opruimt en je ouders dat nou als laatste redmiddel zien.. Maar voor zulke dingen vind ik dat echt onzinnig. Ik loop altijd op blote voeten door en rond het huis :P Probeer zulke dingen niet meer te doen en hopelijk is het dan afgelopen.. En praat er met andere over in de hoop dat zij tegen je ouders kunnen zeggen dat ze niet gewoon bezig zijn.. Ik vind straffen, en eventueel met geld wel oke (bij sommige helpt gewoon straffen niet) maar niet om zulke onzinnige dingen.

VIVRE Δ

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:48:24 »
Dus jullie vinden het ook onzin?

Simpel gezegd ja, het is onzin. Maar wat je er precies tegen kan doen?

lovemyliferightnow

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:44:18 »

1/3 van je salaris gaat naar je ouders. Dat is niet eerlijk, je werkt vast hard voor je eigen geld en als je dan zo´n groot gedeelte van dat geld aan je ouders af moet staan, als ´straf´  mag gewoon niet. Het lijkt er een beetje op dat ze je uitbuiten. Kunnen ze geen andere straffen invoeren zoals klusjes doen, of bv. die dag geen tv meer kijken. Sterkte ermee, maar je moet je ouders echt niet over je heen laten lopen hoor!

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:49:33 »
Simpel gezegd ja, het is onzin. Maar wat je er precies tegen kan doen?
Nouja, wat iemand hier al noemde; bied aan om klusjes te doen ipv geld te moeten geven. Dat vond ik wel een goede. Ik snap dat je je kind niet teveel rommel kunt laten maken, maar van die blote voeten vind ik wel zo vreemd haha.