Auteur Topic: Geen hond van de ouders  (gelezen 609 keer)

Francexo

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 08 mei 2020, 15:34:06 »
Hey!!
Ik ben een meisje van 16 jaar en ik wil echt heel graag een hondje, alleen zijn mijn ouders daar geen fan van. Ik zou er graag eentje adopteren van het asiel. Maar mijn ouders zeggen altijd neen, ookal hebben ze geen reden. We hebben een grote tuin, alles klopt gewoon maar toch mag het niet.
Iemand tips?
Alvast bedankt xxx
« Laatst bewerkt op: 08 mei 2020, 18:34:50 door Francexo »

June

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 08 mei 2020, 21:31:23 »
heyy, ik zou voor jezelf even een lijstje maken met wat er allemaal moet gebeuren als jullie een hond zouden krijgen. Dan kan je vervolgens met je ouders bespreken, of jij dit allemaal zou kunnen regelen en wat je ouders voor je zouden moeten doen. Bedenk goed dat je ouders er wel echt volledig achter moeten staan, omdat zij hem ook gaan moeten uitlaten enz.

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 08 mei 2020, 22:51:49 »
Misschien maken ze zich zorgen dat zij uiteindelijk voor het uitlaten moeten gaan opdraaien of misschien vinden ze het te duur? Hondenvoer kost best veel bij elkaar en als 'ie een keertje naar de dierenarts moet zijn ze ook veel geld kwijt.

Je kan in ieder geval nog een keer proberen rustig om een duidelijke reden te vragen..

Francexo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 09 mei 2020, 09:44:56 »
Een duidelijke reden geven ze nooit, geld is zeker geen probleem...

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 09 mei 2020, 19:38:41 »
Dat is kut maar als je alles al hebt geprobeerd is het niet anders.
Mooier kan het niet --- Wil jij Ă©cht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2020, 11:48:42 »
Je bent 16 en je woont thuis dus dat betekend dat nee gewoon nee is. Leg je erbij neer.
Hoi

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2020, 12:55:11 »
Je bent 16 en je woont thuis dus dat betekend dat nee gewoon nee is. Leg je erbij neer.

Dit. Een hond is niet voor even he, wat zou je gaan doen met de hond als je op kamers gaat? Die kun je vaak niet meenemen en dan zitten de ouders ermee opgescheept. Wacht tot je zelf genoeg verdient om een eigen huis/appartement kan regelen.

Francexo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 10 mei 2020, 18:47:43 »
Ik heb hier al goed bij nagedacht, het is niet dat ik de hond na 2 dagen ga vergeten. Ik ben ook niet echt een kind meer he... Ik heb bij mezelf al besloten dat ik ga wachten, niet omdat ik te weinig tijd en enthousiasme ga hebben maar door een andere reden.

Snowblack

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 11 mei 2020, 15:44:49 »
En anders zou je ook nog altijd vrijwilligerswerk kunnen doen in een dierenasiel, mocht je dat nog willen. Dan kun je je ouders bewijzen dat je er wel klaar voor bent.

Francexo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 12 mei 2020, 12:15:35 »
ja ga ik zeker bekijken! ik ga ook een abonnement aanvragen na corona voor te gaan wandelen ;)

Snowblack

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 12 mei 2020, 18:26:15 »
Oh dat is leuk inderdaad! :) Veel plezier bij het wandelen, gaat vast wel goedkomen.

« Reactie #11 Gepost op: 24 mei 2020, 15:41:58 »
Hoi,
Ik heb zelf na 1,5 jaar een hond gekregen van mijn ouders! Ik heb veel gezeurd, maar bij mij hielp het wel dat mijn moeder wel een hond wou. Misschien kan je een keertje oppassen op een hond van iemand anders. (Veel mensen zoeken oppas!) Dan kunnen je ouders kijken waarom het nou echt zo leuk is.

Ik hoop dat ik je kon helpen!!
Groetjessss

Joy Jansen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 29 mei 2020, 16:48:50 »
Je ouders hebben een goede reden daarvoor. Een hond kost enorm veel tijd en je kan niet zomaar even een dag weg. Stel jij gaat met vrienden naar de stad? Dan moeten je ouders de hond verzorgen. Daarnaast moet de hond minimaal 3x per dag wandelen. Wie gaat dat doen? Zie je jezelf om 11 uur in de avond of later een wandeling maken? Sta je iedere dag om 8 uur op om de hond uit te laten? Stel je gaat op vakantie, wie verzorgd het dier dan? Als je ouders die verantwoordelijkheid niet willen, dan is het logisch dat ze liever geen hond hebben. Ik wil al jaren een hond, maar met werkende ouders en zelf uren studeren, is er gewoon geen tijd en dat is niet eerlijk voor het dier. Niet gemeen bedoeld maar vaak vergissen mensen zich in hoeveel werk het is. Denk ook aan de toekomst, over een paar jaar heb je zelf een 40-uur baan om je woning en benodigdheden te betalen, dan leeft je hond nog. Dat betekend dat het diertje 8 uur per dag alleen zit, is dat eerlijk? Ik loop op het moment 40-uur in de week stage, dan heb je echt geen tijd meer voor een hond, al zou ik het graag willen! :blush:
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2020, 17:00:22 door Joy Jansen »

Joy Jansen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 29 mei 2020, 17:04:15 »
Als je wel graag ervaring wilt opdoen en wilt werken met honden dan heb ik een aantal tips. Je kunt in een dierenpension of uitlaatservice gaan werken of vrijwilligers werk bij een asiel. Daarnaast zijn er ook veel apps en websites waar je jezelf kunt aanmelden als dierenoppas (of wandelingen met honden). Mensen kunnen dan hun hond naar jou brengen als ze op vakantie zijn of jij kunt bij hun de hond verzorgen, zo zit je niet vast aan een hond en kun je nog een normaal leven hebben totdat je op jezelf woont en genoeg tijd ervoor hebt  :kusje: