Auteur Topic: Escape Room  (gelezen 1073 keer)

Mermangue

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 21 mei 2017, 19:38:10 »
Halloo!
Vergeef me als ik me vergis, maar voor zover ik heb gezocht, heb ik nog geen topic gevonden over escape rooms! Het leek me leuk om misschien ervaringen met elkaar uit te wisselen, zoals waar je al bent geweest, of 'ie leuk was, nog aanraders misschien?
Vorige week heb ik voor het eerst een escape room gedaan en ik vond het echt geweldig! Je waant je in een heel andere wereld, hahah :')
Geen idee of er animo voor is, maar ik ben toch wel benieuwd naar alle verhalen en aanraders van iedereen :blush:

Dulcet

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2017, 19:59:35 »
Hey!
Ik had het er toevallig gister met m'n vriend nog over hoe graag we dat willen doen! Ik ben zooooo benieuwd!
Ik hoor graag wat verhalen van mensen die 't al eens gedaan hebben!

:kusje:

-Lightsout

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2017, 20:01:59 »
Heb het nog nooit gedaan, maar het lijkt me onwijs leuk om te doen :)
The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

demilovatox

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2017, 20:10:32 »
Ik heb het laatst als teamuitje gedaan met m'n werk, maar het viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik vond de raadsels en puzzels allemaal erg lastig, plus wij deden het met een groep van 8 dus dan wordt het een grote chaos. Maar ook als je het met zoveel doet zijn het vaak 1 of 2 die alles het snelst weten en oplossen en dat de rest een beetje wegvalt. Dus ik denk dat het met een kleinere groep leuker is!

xstrxwberries

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 21 mei 2017, 20:18:43 »
Een keer gedaan bij een verjaardag, maar ik ben echt een angsthaas (: Ik vond het zo eng dat ik op de noodknop drukte en het spel stopte ahahah. Daarna mocht ik op een scherm kijken naar de rest, zij waren ook doodsbang. Heerlijk leedvermaak hahaha. Ik weet niet of alle escape rooms een eng thema hebben maar die van ons iig wel (: In de eerste kamer ging het nog wel maar toen we een ingang hadden gevonden ergens anders heen werd het me echt een beetje te veel. Die kamer was helemaal donker en ik wist gewoon echt niet wat ik kon verwachten. Als je snel bang bent zou ik het zeker niet aanraden :')

Idae

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2017, 20:43:57 »
Ik vond het ook een beetje tegenvallen, ik ben blijkbaar te dom voor de opdrachten en inderdaad was het een grote chaos. Het is meer een puzzel dan een echt spannend iets. Maar wel heel gezellig om met vrienden te doen, we hebben wel gelachen!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 21 mei 2017, 20:46:40 »
Ik vond er ook geen hol aan. In het begin is het wel leuk, maar als je niet uit de raadsels komt dan is het op een gegeven moment niet leuk meer en duur het te lang. Wij hadden na een half uur echt zoiets van doe die deur nou maar open want we vinden er geen hol meer aan, haha!
Hoi

Electric

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2017, 01:01:00 »
Ik vind het echt suuperleuk! Heb er nu 3 gedaan, steeds met 4 mensen incl mezelf (in Oldemarkt, Meppel & Zwolle). Meppel zijn we niet uitgekomen omdat de laatste puzzel het apparaat niet goed van werkte, dus dat was wel heel jammer.

Het is inderdaad niet echt spannend, maar gewoon puzzels oplossen etc. En ik heb morgen een sollicitatie bij een Escape Room, hoop zo dat ik aangenomen word! :D

BrokenDreams

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2017, 01:20:45 »
^Oh gaaf zeg! Veel succes! :)

Mermangue

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 22 mei 2017, 07:28:53 »
Ik vind het echt suuperleuk! Heb er nu 3 gedaan, steeds met 4 mensen incl mezelf (in Oldemarkt, Meppel & Zwolle). Meppel zijn we niet uitgekomen omdat de laatste puzzel het apparaat niet goed van werkte, dus dat was wel heel jammer.

Het is inderdaad niet echt spannend, maar gewoon puzzels oplossen etc. En ik heb morgen een sollicitatie bij een Escape Room, hoop zo dat ik aangenomen word! :D

Super leuk dat je een sollicitatie hebt, succes!
Ik ben ook in die in Zwolle geweest, in de mailroom, en die vond ik toch wel vrij eng, maar ja, wat dat betreft schrik ik ook echt van alles hahahah :')

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 22 mei 2017, 10:10:28 »
Ik heb er een in Gent gedaan en vond het erg leuk. Kan er niet zoveel van want ik snap nooit zo goed wat ze bedoelen en snap hints en aanwijzingen nooit :') maar was erg gezellig.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

xjust.mii

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 22 mei 2017, 14:03:36 »
ik heb er een in den haag gedaan (excape experience), en het was echt heel leuk. Het was ook wel eng, want juist die techniek die ze daar hadden was geweldig. Hoe alles op elkaar afgestemd was etc. Sommige puzzels waren moeilijk, maar als het te lang duurde kreeg je tips. En die tips kwamen echt eng op een tv etc met geluidseffecten.

Iedereen kon bij ons gelukkig wel wat doen en het is echt heel leuk om te doen als je van puzzels houdt.

Fearless

• Truce
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 22 mei 2017, 21:55:24 »
Ik ben in Maastricht geweest met een groepje van 6 en vond het super leuk! Soms zaten we wel even vast met de raadsels maar uiteindelijk hadden we het toch helemaal kunnen oplossen!
tumblr♥ | Stay Frosty Royal Milk Tea. |

December

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 22 mei 2017, 23:10:01 »
Een keer gedaan bij een verjaardag, maar ik ben echt een angsthaas (: Ik vond het zo eng dat ik op de noodknop drukte en het spel stopte ahahah. Daarna mocht ik op een scherm kijken naar de rest, zij waren ook doodsbang. Heerlijk leedvermaak hahaha. Ik weet niet of alle escape rooms een eng thema hebben maar die van ons iig wel (: In de eerste kamer ging het nog wel maar toen we een ingang hadden gevonden ergens anders heen werd het me echt een beetje te veel. Die kamer was helemaal donker en ik wist gewoon echt niet wat ik kon verwachten. Als je snel bang bent zou ik het zeker niet aanraden :')

Ik denk dat dit dan heel erg van de locatie afhangt, haha. Bij ons was het helemaal niet eng namelijk.

Bij ons waren er trouwens ook gradaties in moeilijkheid en wij hadden een relatief makkelijke. Ik geloof dat we nog iets van zeven minuten over hadden. En als je het echt niet wist, kon je om hints vragen. Kan me voorstellen dat als je er niet uit komt je op een gegeven moment zit te wachten tot je weer weg mag, maar ook bij moeilijke kamers is dat hier dus niet nodig.

Colucci

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 01 juni 2017, 14:25:09 »
Oeh, ik werk in een escaperoom. Ik hoor van veel mensen dat zij de Meisjeskamer in Bunschoten heel erg goed vinden maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. En hij is wel eng!
mawfuckas never loved us

Dhl79

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 07 november 2019, 18:59:42 »
Escape room is niet alleen maar binnen, bij hero-adventures in Heerenveen doen ze dit buiten. Met een iPad en augmented reality.
Misschien een idee?
Dit is hun site https://www.hero-adventures.nl
2 uur lang en niet duur!

Kaasdipje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 08 november 2019, 10:40:27 »
een keer samen met 1 iemand gedaan, met zijn 2e is eigenlijk net niet te doen, we hadden het namelijk niet gehaald. Ons werd ook achteraf aangeraden met minimaal 4 te gaan, zodat de kans groter is dat je de kamer uitkomt/ het raadsel oplost. Was wel leuke ervaring!

Als je niet echt van spannende kamers houdt kan je ook op google kijken naar minder spannende. Zijn zo veel verschillende soorten escaperooms dat er voor ieder wel wat is