Auteur Topic: Enge verhalen/ GEEN GIFS!  (gelezen 133412 keer)

XcherrybabyX

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1425 Gepost op: 24 juni 2019, 19:28:52 »
Wat ik nu ga vertellen heb ik zelf meegemaakt. Het is niet een heel eng verhaal, maar toen ik het zelf ervoer, was ik aan de ene kant bang en aan de andere kant opgelucht.

Schets van de situatie:
Mijn opa en oma wonen al 40 jaar lang in het zelfde rijtjeshuis van 2 verdiepingen. Begin 2018 overleed mijn opa en m’n oma bleef in dat huis wonen.
Voor ongeveer 8 jaar woonde ik met m’n ouders op 3 minuten loopafstand van het huis waar m’n opa en oma wonen. Nadat mn opa overleed, gingen mn ouders en ik onverwachts verhuizen naar de stad. Maar omdat ik op dat moment nog op de middelbare zat, bleef ik door de weeks bij mijn oma slapen, omdat dat dichterbij school was. Op vrijdagavond kwam m’n vader mij ophalen.
Toen ik op een vrijdagavond op m’n kamer bij m’n oma mijn koffer aan het inpakken was, zag ik in een spookversie mijn overleden opa mijn kamer binnenlopen. De verschijning die ik van mijn opa zag, was in kleur en hij was doorzichtig. Ik zag duidelijk dat het mijn opa was. Ik riep nog vragend: opa?? Ik knipperde met m’n ogen en vervolgens was hij weg.

Dit is de eerste keer dat ik zoiets heb meegemaakt. Dat ik een dode in een best wel levende verschijning zie. Aan de ene kant schrok ik, maar aan de andere kant ben ik blij dat het mijn opa was en geen ander persoon. Anders was ik gillend dat huis uitgerend.
OMGG mis je je opa heel erg toevallig? ik heb namelijk ook eens gehad dat ik mijn overleden oma zag. ik mis haar ongelofelijk ze was mijn beste vriendin...

Snowblack

• Bekijk profiel
« Reactie #1426 Gepost op: 27 oktober 2020, 08:28:44 »
Het volgende verhaal is een urban legend. Er zijn geen bewijzen gevonden dat Masha echt bestaan heeft. Er zijn wel mensen daadwerkelijk overleden in de catacomben, en waarschijnlijk is dit verhaal verzonnen om mensen ervan te weerhouden de tunnels in te gaan.

Het gebeurde op 1 januari 2005. Een groepje jongeren houdt een nieuwjaarsfeestje in de Catacomben van Odessa(ondergrondse tunnels van tweeduizend kilometer lang). Een meisje, Masha, wordt per ongeluk of expres achtergelaten door haar vrienden. Ze probeert wanhopig de uitgang te vinden. Drie dagen lang loopt ze moederziel alleen door de compleet donkere tunnels, maar het lukt haar niet de uitgang te vinden. Ze sterft uiteindelijk alleen, in het donker, door uitdroging. Haar lichaam wordt gevonden, ze was erg ver van een uitgang. Haar lichaam wordt uiteindelijk uit de tunnel gehaald.

IkBenEenMeid300

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1427 Gepost op: 30 oktober 2020, 14:04:54 »
Dit is waargebeurd verhaal die ik lang geleden heb meegemaakt :) ik weet niet of dit eng is maar ikzelf vind het nogsteeds super eng
(wel trigger warning )

Ong 12 jaar geleden kwamen we hier wonen in dit huis  met 't hele gezin en we wonen er nogsteeds. We krijgen soms  na 12 jaar misschien 3 keer per jaar nog brieven van de vorige bewoners. Ik zat toen op de basisschool op een nieuwe school nieuwe klas en heel kort dat ik er kwam wonen herkende ik de achternaam van een klasgenoot en van de vorige bewoners ( zelfde achternaam ) ik werd vriendinnetje met haar en haar oom tante woonde hier voor ons en zij woont mijn straat uit zegmaar ( ze woont er nogsteeds zie haar nog wel eens ).
Voor dat ik vriendinnen met haar werd was ik dus in de avond naar de wc gegaan en liep naar boven en ik stond boven aan de trap en je ziet dan 2 slaapkamer deuren voor je en allebei waren open een was mijn kamer en de andere was me ouders slaapkamer. Ik sliep heel lang bij me ouders  vanwege nachtmerries en angst problemen maar op een of andere reden was mijn slaapkamer( waar ik toen niet sliep ) was die open en de lamp was niet aan maar de gang lamp wel en ik zag bij de deur opening een vrouw die zichzelf had om t leven had gebracht in een best mooie witte jurk en ze zag soort van doorschijnend uit ofzo maar kon dr wel goed zien en ze had haar ogen dicht met haar hoofd naar beneden en opeens keek ze me aan. Als klein kind die zoiets nooit heeft meegemaakt schrok ik me zo rot ik rende naar me ouders kamer en helemaal huilend vertellen aan me moeder. Me moeder dacht natuurlijk dat er niks was. Terug op die vriendin want zij vertelde mij dus was denk ik half jaartje later dat ik vrienden werd met haar en ze vertelde dus dat haar oom en tante hebben verteld dat er waarschijnlijk ' Enge spoken zijn' omdat iemand daar overleden was..
En toen klikte het voor mij dat ik dat waarschijnlijk had gezien. Ik woon er nogsteeds en heb sinds dien nog nooit dat gezien ofzo. Hoor wel vaak van vrienden die voor 't eerst op bezoek komen en naar boven gaan dat ze vaak koude rilling krijgen en gewoon een naar gevoel. Ik heb wel vaak dat ik snachts voetstappen hoor en deuren die vanzelf open gaan en dicht gaan , ik maak mezelf wijs dat het de wind is maar 99% zijn de ramen dicht en geen tocht. Heb voor de rest nergens last van maar je kan misschien zeggen dat 't wel beetje spookt hier.

Snowblack

• Bekijk profiel
« Reactie #1428 Gepost op: 23 november 2020, 18:30:02 »
Ik had een hele rare ervaring vanochtend. Ik lag nog te slapen. In mijn droom stond ik bij een man, deze keek op zijn mobiel en zei tegen mij: 'Je moet wakker worden, het is al 7:13 uur, straks kom je te laat op je werk'. Ik werd kort daarop wakker, en lag een paar minuten na te denken over de droom. Uit nieuwsgierigheid pakte ik mijn mobiel om de tijd te checken en het was 7:15 uur. Ik had me dus iets verslapen. Heel raar en bijzonder dat zoiets letterlijk terug kwam in mijn droom.  :fieuw:  En het bijzondere is, is dat ik dit wel vaker heb meegemaakt.