Auteur Topic: Drinken  (gelezen 2415 keer)

Noa

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 14 april 2019, 18:16:45 »
Hoi,
mijn vrienden en ik drinken elk week minstens 1 dag, ook regelmatig 2. Dit houden we niet bij een glaasje. We zijn elk weekend goed dronken. :cheers: Maar we zijn dus 15.. Eerst dachten we dat anderen dit ook deden maar uit gesprekken is het anders gebleken. Zij drinken alleen op feestjes en niet op 'chillings'. Mijn vriendje en ik hadden laatst een gesprek of het niet raar was wat we deden? Onze ouders weten helemaal niks. Elk weekend weet ik nauwelijks meer wat ik heb gedaan die avond. Zijn er mensen die ook op deze leeftijd zo veel drinken als wij?

kusjes Noa

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 14 april 2019, 18:56:52 »
Ik vind dat zeker raar ja, 15 is echt jong. Tegenwoordig al helemaal nu de grens 18 is, toen ik zo jong was als jij was de grens nog 16 jaar. Je 1 of 2 dagen per week de tering in zuipen is echt niet normaal, alcohol is een harddrug (en dat is een feit).
 The darker and dirtier the bass, the better ♥ || Drums, basslines, kicks and snares

Snowblack

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2019, 18:59:59 »
Ik vind dat zeker raar ja, 15 is echt jong. Tegenwoordig al helemaal nu de grens 18 is, toen ik zo jong was als jij was de grens nog 16 jaar. Je 1 of 2 dagen per week de tering in zuipen is echt niet normaal, alcohol is een harddrug (en dat is een feit).

Hier sluit ik me bij aan.

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 14 april 2019, 19:42:03 »
Ik en mijn vriendinnen hebben best regelmatig gedronken toen we 15 waren (de grens was toen nog 16) maar het was echt niet zo dat we ons zo stomdronken zopen dat we niks meer van het weekend konden herinneren. Dus ik vind het niet normaal nee, zeker niet nu de grens op 18 ligt.

Het interesseert je vast niks wat drinken voor je gezondheid/hersenen doet maar het is ook echt super slecht voor je huid (en haar, tanden). Dat zie je nu nog niet echt maar als je zo door blijft zuipen ga je dat over een paar jaar wel. Het is echt super zonde om dat allemaal weg te gooien en er niet eens leuke herinneringen aan over houd.

Noa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 15 april 2019, 14:08:43 »
Ik heb goede gesprekken gehad vandaag en besloten met mijn vriendje dat we niet meer drinken tot we dronken zijn. We gaan proberen te letten op elkaar en zorgen dat we niet verder drinken als we aangeschoten zijn. Daarnaast moeten we het bij bier gaan houden en niet meer aan de sterke drank gaan. Dank jullie wel voor het reageren. Het heeft mijn ogen zeker geopend

xMelika

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 15 april 2019, 15:17:36 »
Ik heb goede gesprekken gehad vandaag en besloten met mijn vriendje dat we niet meer drinken tot we dronken zijn. We gaan proberen te letten op elkaar en zorgen dat we niet verder drinken als we aangeschoten zijn. Daarnaast moeten we het bij bier gaan houden en niet meer aan de sterke drank gaan. Dank jullie wel voor het reageren. Het heeft mijn ogen zeker geopend

Ik vind het sowieso raar dat je al drinkt op deze leeftijd. Zeker ook omdat je ouders het niet weten. Het is wel je eigen keus, maar probeer het te houden bij paar glaasjes.

Bloempot

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 15 april 2019, 15:31:30 »
Ik en mijn vriendinnen hebben best regelmatig gedronken toen we 15 waren (de grens was toen nog 16) maar het was echt niet zo dat we ons zo stomdronken zopen dat we niks meer van het weekend konden herinneren. Dus ik vind het niet normaal nee, zeker niet nu de grens op 18 ligt.

Het interesseert je vast niks wat drinken voor je gezondheid/hersenen doet maar het is ook echt super slecht voor je huid (en haar, tanden). Dat zie je nu nog niet echt maar als je zo door blijft zuipen ga je dat over een paar jaar wel. Het is echt super zonde om dat allemaal weg te gooien en er niet eens leuke herinneringen aan over houd.

En denk aan alle kcal die je erbij drinkt :O
en de zomer komt eraan, met paar/veel extra kg als je zoveel drinkt...

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 15 april 2019, 19:05:58 »
Of het raar is... tja volgens mij is het vrij hypocriet om te zeggen gezien toen ik die leeftijd had het ook gewoon gebeurde. Zelf heb ik nooit gedronken en doe dat nog steeds zelden. Of het goed voor je is, nee, zeker niet op je 15e. Je bent in de groei en dat betekend ook dat je hersenen dit zijn.
Google de combinatie alcohol en hersenen maar eens, dan weet je denk ik wel genoeg. De leeftijdsgrens is niet voor niets verhoogd.
Hoi

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 15 april 2019, 19:47:50 »
Ik dronk zelf nooit zoveel. Nog steeds niet overigens. Snap niet waarom je het nodig zou hebben om elke week zoveel te zuipen.

Behoorlijk ongezond en nogal overdreven. Er kunnen ook nog nare dingen gebeuren als je niet oppast.

xJamie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 17 april 2019, 20:52:56 »
Ik ben 14 (bijna 15) en ik snap wel dat je op feestjes enzo soms wil drinken. Je bent jong, en wil dingen uitproberen. Maar elk weekend dronken zijn op je 15e is niet slim. Ik persoonlijk, zou alleen op feestjes drinken (dat is wat ik doe dan xD)
la vie est belle

supercoolsy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 18 april 2019, 10:19:46 »
Ik zou er mee stoppen. Allesinds beginnen met enkel op feestjes te drinken. Bovendien niet elke keer dronken.
Op je 15de zijn je hersenen nog totaal niet volgroeid (groeien tot na je 20ste).
Jullie alcoholgebruik belemmert de groei en zorgt ervoor dat je later achter de vuilkar mag gaan lopen.

lichtpaars

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 18 april 2019, 17:45:33 »
@Noa,
Wat dronk je allemaal precies kwa sterke drankjes dan?