Auteur Topic: Bipolaire Stoornis  (gelezen 10947 keer)

curi0sitykills

• Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 22 september 2010, 19:45:40 »
ik ga een middagje stage lopen in PsyQ
:D

joyce

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 22 september 2010, 20:39:01 »

[...]

Hee, jij ook al?

Nee, ik psychiater. Maar dat komt in de buurt :')

Haha ja klopt, kom aardig in de buurt =). Ik zag het alleen niet zitten om eerst 6 jaar geneeskunde te moeten studeren. Daarnaast kwam ik pas met mijn keuze nadat ik scheikunde en natuurkunde al niet meer volgde. Dus toen heb ik voor psychologie gekozen.

Grappig dat iedereen heel hard loopt te roepen dat er on-topic gebleven moet worden en de TS zelf het juist leuk vind dat er zoveel gereageerd wordt haha.
Zag dat je er ook een meer algemeen topic van gemaakt hebt !

Het klopt inderdaad dat erg veel stoornissen overlap met elkaar hebben en dat het soms er moeilijk is hier een onderscheid in te maken. Maar goed dat is dan weer de uitdaging, je moet er niet voor niets 4 jaar voor studeren! En dan moet je nog steeds een hele hoop leren, wat je alleen in de praktijk kunt doen.

joyce

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 22 september 2010, 20:43:42 »

Dit wordt de 'psychologenziekte' genoemd, dat je allerlei aandoeningen opzoekt en erbij gaat denken dat je het wellicht hebt. Heb ik eigenlijk ook een beetje :') Ik bedoel, soms zijn de grenzen zo kort tussen aandoeningen, dat het gewoon verwarrend wordt. Je hebt bijvoorbeeld een normale depressie, je kan een depressie BOVEN je depressie hebben en wtf.

Ik heb ook lang gedacht dat ik misschien bipolair was, want mijn stemmingen veranderen echt zo vaak als het weer hier in Nederland. Maar dat kan dus ook bij een normale depressie zijn, PMS, puberteit etc. Het is dus heel verwarrend. Maar goed, ik heb de diagnose 'middelmatige tot ernstige depressie' gekregen, dus ik hoop daar een beetje op. Klinkt misschien raar, maar depressief ben ik sowieso dus dan wil ik liever zo'n depressie hebben dan een bipolaire. Bipolaire depressies gaan namelijk niet over omdat dat echt een 'afwijking' is in je hersenen.

Ook een 'gewone' depressie kan veroorzaakt worden door een 'afwijking' in de hersenen. Dat heeft met neurotransmitters te maken. Sommige mensen zullen dus ook van een 'gewone' depressie de rest van hun leven last hebben.

Colourless

• Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 22 september 2010, 21:50:02 »
purepassion @ interessant, studeer je het aan de Universiteit? Bevalt het? Hehe ik ben gewoon nieuwschierig. :) Ik zou het zelf nooit willen, ook omdat ik zelf hardstikke knetter ben, maar omdat ik te gevoelig ervoor ben denk ik. Maar psychologie zelf lijkt me wel 1 van de interessantste(?) studies.

Beetje heel erg off-topic, sorry voor de TS haha maar ik denk dat ze inmidels ook wel een antwoord heeft. :P
It's hard to wait around for something that you know might never happen, but it's even harder to give up when you know it's everything you want.

joyce

• Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 22 september 2010, 21:54:37 »

purepassion @ interessant, studeer je het aan de Universiteit? Bevalt het? Hehe ik ben gewoon nieuwschierig. :) Ik zou het zelf nooit willen, ook omdat ik zelf hardstikke knetter ben, maar omdat ik te gevoelig ervoor ben denk ik. Maar psychologie zelf lijkt me wel 1 van de interessantste(?) studies.

Beetje heel erg off-topic, sorry voor de TS haha maar ik denk dat ze inmidels ook wel een antwoord heeft. :P

Ik studeer het inderdaad aan de universiteit (van Tilburg). Heb toevallig vandaag mijn bachelordiploma uitreiking gehad =). Nu ga ik nog 1 jaar verder om mijn master in kinder-en jeugdpsychologie te halen. Het bevalt mij prima! Vooral dit jaar (tot nu toe dan ;)) aangezien ik begonnen ben met stage lopen.
Psychologie is ook interessant haha, en dat zeg ik niet alleen maar omdat ik het zelf studeer. Maar psychologie is overal, en je hebt er allemaal 24 uur per dag mee te maken. Dus ook in het dagelijks leven kun je er iets mee!
« Laatst bewerkt op: 22 september 2010, 21:55:48 door purepassion »

Colourless

• Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 22 september 2010, 21:58:36 »

[...]

Ik studeer het inderdaad aan de universiteit (van Tilburg). Heb toevallig vandaag mijn bachelordiploma uitreiking gehad =). Nu ga ik nog 1 jaar verder om mijn master in kinder-en jeugdpsychologie te halen. Het bevalt mij prima! Vooral dit jaar (tot nu toe dan ;)) aangezien ik begonnen ben met stage lopen.
Psychologie is ook interessant haha, en dat zeg ik niet alleen maar omdat ik het zelf studeer. Maar psychologie is overal, en je hebt er allemaal 24 uur per dag mee te maken. Dus ook in het dagelijks leven kun je er iets mee!

Gefeliciteerd! (: Wil je kinderpsychologe worden? Haha toevallig loop ik ook bij zo iemand, in het ziekenhuis dan. Lijkt me wel moeilijk want je moet altijd heel vrolijk zijn volgens mij, dat is die van tenminste wel altijd. :P Ja idd en het is ook interessant om te weten hoe een mens in elkaar zit, lijkt mij tenminste. Waar loop je stage? Bij een psychiater ofzo?
It's hard to wait around for something that you know might never happen, but it's even harder to give up when you know it's everything you want.

joyce

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 22 september 2010, 22:32:01 »

[...]

Gefeliciteerd! (: Wil je kinderpsychologe worden? Haha toevallig loop ik ook bij zo iemand, in het ziekenhuis dan. Lijkt me wel moeilijk want je moet altijd heel vrolijk zijn volgens mij, dat is die van tenminste wel altijd. :P Ja idd en het is ook interessant om te weten hoe een mens in elkaar zit, lijkt mij tenminste. Waar loop je stage? Bij een psychiater ofzo?

Dank je wel =). Dat wil ik inderdaad worden, kinder- en jeugdpsycholoog dan. Ehm ja ook als psycholoog van volwassenen kun je niet met een chagerijnig gezicht aan komen zetten dus dat maakt niet zoveel verschil =P. Ik loop stage bij een instelling voor kinderen met een beperking. Dus verstandelijke beperking, maar ook allerlei stoornissen (zie je toch vaak dat dit samen gaat). Aan de ene kant op een observatie groep. Dus waar kinderen gem. 9 maanden komen (schooltijden) om geobserveerd en getest te worden etc. Om goed te kijken wat er nu met ze aan de hand is zeg maar. En aan de andere kant loopt ik gewoon continue met de psychologe die daar werkt, zij doet ook nog erg veel andere dingen, dus die maak ik dan ook allemaal mee. Vind het erg leuk!

Achilles

• Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 22 september 2010, 22:42:44 »
Klasgenoot heeft het, maar daar kwamen pas eind vorig schooljaar achter. Ze was blijven zitten vanwege emo problemen en kwam toen bij ons. Soms zat ze midden in een drukke productie perioden, keihard te huilen. Ze heeft geen fijn gezinsleven maar dit was echt extreem. Omdat ze er niet over wilde praten, maar zich wel zo gedroeg, heeft ze zich ontzettend van ons verwijderd. Ze is nu over met wat voorwaardes en doet eigenlijk de belangrijke dingen niet meer mee. Ik vind het moeilijk om haar zo te zien, maar ik kan haar ook niet helpen, en ergens wil ik het niet proberen omdat ik bang ben meegesleurdt te worden in haar leed. Omdat ik ook veel heb meegemaakt en heel gevoelig ben. Al klinkt het misschien niet zo.
Ze heeft nu als het goed is terapeutische hulp.
It's time to see what I can do, To test the limits and break through, No right, no wrong, no rules for me, I'm free! LET IT GO!

Colourless

• Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 23 september 2010, 16:41:54 »

[...]

Dank je wel =). Dat wil ik inderdaad worden, kinder- en jeugdpsycholoog dan. Ehm ja ook als psycholoog van volwassenen kun je niet met een chagerijnig gezicht aan komen zetten dus dat maakt niet zoveel verschil =P. Ik loop stage bij een instelling voor kinderen met een beperking. Dus verstandelijke beperking, maar ook allerlei stoornissen (zie je toch vaak dat dit samen gaat). Aan de ene kant op een observatie groep. Dus waar kinderen gem. 9 maanden komen (schooltijden) om geobserveerd en getest te worden etc. Om goed te kijken wat er nu met ze aan de hand is zeg maar. En aan de andere kant loopt ik gewoon continue met de psychologe die daar werkt, zij doet ook nog erg veel andere dingen, dus die maak ik dan ook allemaal mee. Vind het erg leuk!

Haha nee dat klopt. Interessant om te weten ja. Kinderen krijgen dus even niet zomaar een diagnose, logisch natuurlijk. Het is vast ook wel moeilijk om bepaalde dingen van elkaar te onderscheiden en om achter sommige dingen te komen, lijkt mij tenminste. Klinkt wel erg leuk wat je doet. :]

Musiciannotes

• Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 23 september 2010, 17:10:20 »
Hey people, ik ga ook even offtopic: het lijkt mij tof om psychologie te gaan studeren maar ik heb het profiel CM/EM... Kan dat dan wel? En verder ben ik af een toe een best verlegen persoontje, dat is niet handig met dat beroep, of wel?
Tumblr I hope you live a life you're proud of. If you find you're not, I hope you have the strength to start all over again.

joyce

• Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 23 september 2010, 20:10:37 »

Hey people, ik ga ook even offtopic: het lijkt mij tof om psychologie te gaan studeren maar ik heb het profiel CM/EM... Kan dat dan wel? En verder ben ik af een toe een best verlegen persoontje, dat is niet handig met dat beroep, of wel?

Hey, Je kunt met elk VWO profiel psychologie gaan studeren. Dat je verlegen bent hoeft opzich geen probleem te zijn hoor. Daar groei je ook in tijdens de opleiding. Je moet bijv. presentaties geven, en vakken als gesprektechnieken etc volgen. Daarnaast volg je ook nog een stage, en hierbij leer je ook stapje voor stapje, en mag je steeds meer zelf doen. Hierdoor krijg je weer zelfvertrouwen waardoor je steeds sterker in je schoenen komt te staan!

Musiciannotes

• Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 23 september 2010, 20:56:24 »
^Ok thanks! :) verder nog iets... Ik lispel een beetje... :blush: dat is bij de s en de t je tong tegen je tanden drukken ipv tegen je gehemelte. Ik wil er voor naar een logopedist maar dat vond m'n moeder onzin omdat het niet zo storend is. Maar toch, een lispelende psycholoog vind ik raar,hoe onopvallend het ook is. :')
Zijn jullie dit met me eens of maak ik me druk om niks? xd
« Laatst bewerkt op: 23 september 2010, 20:59:19 door Romanceable »
Tumblr I hope you live a life you're proud of. If you find you're not, I hope you have the strength to start all over again.

joyce

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 24 september 2010, 15:46:32 »
Haha naja daar kunnen wij niet echt een oordeel over geven. Aangezien we het niet gehoord hebben, dus ik weet niet in hoevere het storend is. Ik kan me wel voorstellen dat je je als client aan een psycholoog gaat ergeren als die heel erg slist ofzo. Zit je er echt mee zou ik toch naar een logopedist gaan, het maakt je alleen maar zekerder, en daardoor sta je weer sterker in je schoenen.

Musiciannotes

• Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 24 september 2010, 17:08:26 »
^Slissen is iets heel anders en is veel storender hè. ;') Ach ik merk op de opleiding dan wel of het te storend is en of het noodzakelijk is er iets aan te doen...

Melody

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 16 maart 2011, 17:14:06 »
Heej allemaal!!
Ik wou even aan jullie vragen om een soort oordeel, want ik wil weten of ik dit heb. Sinds een aantal maanden doe ik aan zelfbeschadiging/automutilatie, eerst had ik een reden, die reden is nu weg, maar de zelfbeschadiging niet...soms voel ik me zo happy dat mensen me echt moeten vragen of ik stiller wil zijn, dan word ik soms in de klas ergens anders gezet en ik sta dan ook wel aks druk bekend...maar dan plotseling, heel ineens heb ik geen zin meer om te praten, het boeit me niks meer en s avonds voel ik me dan zo *** en dan wil ik echt dood, niemand geeft toch om me, ze zullen alleen maar blij zijn als ik dood ben...het zo wel fijn zijn als ik hier een naam aan kan geven...wat denken jullie? Heeeeel erg bedankt voor jullie reactie:)

Melody

• Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: 16 maart 2011, 22:05:49 »

Ik vind het persoonlijk klinken als gewoon stemmingswisselingen. Manisch zijn is echt over the top, en niet gewoon druk zijn, maar soms echt tegen het psychotische af.
Maar wij zijn natuurlijk geen psychologen, dus daar zou je toch echt naartoe moeten voor een diagnose. Internetdiagnoses stellen is een heel slecht idee (:

Dankje voor de reactie:) morgen ga ik naar een verpleegkundige voor problemen die ik dus al heb...ik kan dit wel even noemen, kijken wat zij vindt...iig iedereen hier, sterkte...ik weet niet of ik het heb, maar ik weet wel dat het vast moeilijk is om mee te leven...

Melody

• Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 16 maart 2011, 22:48:27 »

Ik hoor van mijn moeder dat het wel moeilijk is ja. Mijn stiefvader is bipolair en ik ook.. en ze zegt dat het echt heel zwaar is soms. (Maar dat is dan van de andere kant bekeken. Ik weet zelf niet echt te benoemen wat er voor mij nou precies zo zwaar is..)

Ja nou ja, kijk...als je (in mijn geval dan dus) heel druk en blij bent dan vind ik t prima alleen vaak s avonds voel ik me zooooo rot en ik vind dit ECHT vervelend...nu vandaag heb ik t niet zo geen idee hoezo maar t is wel chil, maar ik bedoel te zeggen dat het me vervelend lijkt als je je steeds zo rot voelt...

StudentMHV

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 07 februari 2019, 21:47:47 »
Hallo allemaal,

Wij zijn van hogeschool Rotterdam, en wij doen een onderzoek naar de relatie tussen leefstijlfactoren en de Bipolaire Stoornis. 

Om dit te onderzoeken hebben wij een enquête opgesteld. Het doel van deze enquête is het onderzoeken van de invloed van de Bipolaire Stoornis op verschillende leefstijlfactoren zoals bijvoorbeeld voeding, lichaamsbeweging en roken, maar ook wat de invloed van deze leefstijlfactoren op de Bipolaire stoornis is.

Voor dit onderzoek zijn wij op zoek naar personen waarbij een Bipolaire Stoornis is gediagnosticeerd, om deze reden hebben wij u benaderd.

De reden dat u dit bericht lezen is omdat wij uw hulp nodig hebben. Zou u voor ons via de onderstaande link, de enquête willen invullen?

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSefAGmtbvha0MLrYvFR_1bEmnyZpT9diwD10FMuHLcPyPwUqQ/formResponse

Wij willen vooropstellen dat deze enquête volledig anoniem is. Met het invullen van deze enquête geeft u toestemming voor het gebruik van de door u ingevulde antwoorden in ons onderzoek. Het invullen van de enquête duurt ongeveer 10 minuten.

We willen u alvast hartelijk bedanken voor uw bijdrage aan ons onderzoek, en willen u laten weten dat u ons hier enorm mee helpt.

Hartelijk dank namens,

Mirjam Dorland 
Nikky Hamerslag 
Ezgi Görür 
Shirley Khai 
Sandra Weenink

Eerstejaars studenten Medische Hulpverlening, Hogeschool Rotterdam.

StudentMHV

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 07 februari 2019, 21:49:18 »

Hallo allemaal,

Wij zijn van hogeschool Rotterdam, en wij doen een onderzoek naar de relatie tussen leefstijlfactoren en de Bipolaire Stoornis. 

Om dit te onderzoeken hebben wij een enquête opgesteld. Het doel van deze enquête is het onderzoeken van de invloed van de Bipolaire Stoornis op verschillende leefstijlfactoren zoals bijvoorbeeld voeding, lichaamsbeweging en roken, maar ook wat de invloed van deze leefstijlfactoren op de Bipolaire stoornis is.

Voor dit onderzoek zijn wij op zoek naar personen waarbij een Bipolaire Stoornis is gediagnosticeerd, om deze reden hebben wij u benaderd.

De reden dat u dit bericht lezen is omdat wij uw hulp nodig hebben. Zou u voor ons via de onderstaande link, de enquête willen invullen?

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSefAGmtbvha0MLrYvFR_1bEmnyZpT9diwD10FMuHLcPyPwUqQ/formResponse

Wij willen vooropstellen dat deze enquête volledig anoniem is. Met het invullen van deze enquête geeft u toestemming voor het gebruik van de door u ingevulde antwoorden in ons onderzoek. Het invullen van de enquête duurt ongeveer 10 minuten.

We willen u alvast hartelijk bedanken voor uw bijdrage aan ons onderzoek, en willen u laten weten dat u ons hier enorm mee helpt.

Hartelijk dank namens,

Mirjam Dorland 
Nikky Hamerslag 
Ezgi Görür 
Shirley Khai 
Sandra Weenink

Eerstejaars studenten Medische Hulpverlening, Hogeschool Rotterdam.