Auteur Topic: Beveiliging  (gelezen 2746 keer)

MandyYara

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 28 november 2012, 12:50:34 »
Hoi ! =)

Ik had aan jullie allemaal een vraagje.

Ik werk zelf in de beveiliging, en nu merk ik toch dat het vak beveiliging niet echt populair is onder de vrouwen.

Mijn vraag aan jullie was : Wat vinden jullie van beveilingsmedewerkers en wat vinden jullie van het vak zelf? Lijkt het jullie leuk om in de beveiliging te werken .. of is het iets wat jullie totaal niet intereseert?

Maar ook vraag ik met af wat jullie vinden van beveiligingsmedewerkers die hun vak uitoefenen zoals in een winkel of op evementen.. Vinden jullie ze nuttig .. of vinden jullie dat we er net zo goed niet kunnen staan?

Hopelijk willen jullie reageren , en ik kijk uit naar jullie reacties.

Meiden die wel geintereseerd zijn en die meer willen weten over het vak mogen natuurlijk vragen stellen & als je andere vragen heb zijn ze ook welkom!

Bedankt!

:blush:

-

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2012, 12:54:31 »
Ik heb zelf een opleiding beveiliging gedaan. Ben voor de theorie geslaagd maar met de stage ben ik van de opleiding afgegaan omdat het me enorm tegenviel en ik het (sorry) enorm dom werk vond. In mijn klas was het wel te merken inderdaad, we waren met 3 meisjes en ongeveer 18 jongens.
I think that loneliness can be romantic

MandyYara

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2012, 12:57:15 »
@BigMacMenu:  Oke dan ! Bedankt voor je reactie .. zo te lezen was het totaal niet jou ding .. Wat doe je nu dan? Ik vond mijn stage idd ook echt 3x niks het leek mij niet leuk maar uiteindelijk ben ik alsnog in de beveiliging gaan werken. Ik denk dat het er toch aan ligt waar je staat en je moet er de type voor zijn!  =)

-

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 28 november 2012, 12:59:07 »
@BigMacMenu:  Oke dan ! Bedankt voor je reactie .. zo te lezen was het totaal niet jou ding .. Wat doe je nu dan? Ik vond mijn stage idd ook echt 3x niks het leek mij niet leuk maar uiteindelijk ben ik alsnog in de beveiliging gaan werken. Ik denk dat het er toch aan ligt waar je staat en je moet er de type voor zijn!  =)
Ik doe nu de vavo! Ja het ligt er inderdaad ook enórm aan wat je doet ja. Ik liep stage op een school en het was élke keer weer dezelfde rondes, dezelfde tijden, dezelfde mensen. Terwijl ik tijdens de opleiding ook praktijkuren moest maken en toen liep ik bij Go Ahead Eagles (voetbalclub van Deventer) en dat vond ik echt geweldig en ik denk er ook over om zodra ik 18 ben daar toch heen te gaan voor een baan omdat dat wel echt leuk was.

Mag ik vragen watvoor werk  je zelf doet?
I think that loneliness can be romantic

MandyYara

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 28 november 2012, 13:07:45 »
Oke cool ! Ja idd haha ik liep zelf ook in scholen stage .. en dat was me toch saai! lol

Ik heb in het ziekenhuis gestaan en in het Daniel den Hood (Opvang voor mensen met kanker) Dat was echt geweldig werk , altijd gezellig een praatje maken .. beetje rond lopen.
Ik heb ook op evementen gestaan wat gewoon super tof is!
Ik ben verkeersregelaar geweest een tijd maar dat was echt 3x niks .. in de kou , storm , sneeuw (BAH)
Ook heb ik als portier gestaan bij grote clubs , wat leuk is maar soms loopt het zo uit de hand dat dat ook niet echt gezellig meer is.
Ook winkels , en Receptie.
Nu sta ik als portier bij een daklozencentrum , wat ook echt geweldig is , mensen waarderen je daar echt! Je hoort zulke bizarre verhalen daar. Ook is het gewoon chill.

MandyYara

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 28 november 2012, 13:10:17 »
Go Ahead Eagles .. Dat lijkt me idd wel tof ja!
Moet je zeker doen , en vooral als je het naar je zin had,
Maar moet je dan niet weer de opleiding beveiliging gaan doen?

xMariposa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 28 november 2012, 13:26:33 »
ik werk ook in de beveiliging en ben er zelfs nu verder aan het doorleren voor coordinator beveiliging
Never forget the things that make you smile!  https://www.facebook.com/Bibis.accessoires

MandyYara

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 28 november 2012, 13:31:58 »
xMariposa Leeuk! Ja dat wil ik ook wel gaan doen ben nu bezig met een opleiding BOA.
Wat doe je in de beveiliging voor werk?

xMariposa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 28 november 2012, 13:34:31 »
ik werk tijdens wedstrijden van FC Groningen, doe af en toe evenementen en winkelcentrum surveillance, en ga binnenkort proberen in een gedetineerde gevangenis waar ze ook kleintjes zo als mij aannemen, want ik merk wel als je kleiner bent dat je sneller minder kans hebt en ook voor mijn leeftijd willen ze soms een oudere hebben
Never forget the things that make you smile!  https://www.facebook.com/Bibis.accessoires

MandyYara

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 28 november 2012, 13:46:07 »
Oke dan wel leuk ! Ja idd daar heb je helemaal gelijk in , ik ben zelf ook 1.67 en het is een stuk moeilijker als je klein ben.

brokenmirror

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 28 november 2012, 13:52:21 »
Haha nee ik zou dat nooit willen. Ben ik echt geen type voor, met 1 schopje lig ik op de grond :P
Maar het lijkt me ook best wel saai werk, als je in een winkel staat oid. Soms zie ik die bewakingsmannen daar bijna in slaap sukkelen =P

MandyYara

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 28 november 2012, 14:00:31 »
@brokenmirror
Hahaha , nou in een winkel staan is ook 3x niks .. dat vind ik dan tenminste.

Insinity

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 28 november 2012, 14:03:03 »
Ik werk ook in de beveiliging! En het is idd welke functie je doet of het leuk is of niet... Ik vind echt niks in de beveiliging leuk.. behalve mobiel surveillance (dat doe ik nu) en evenementen!

ik doe nu ook een thuisstudie BOA, ik wou coordinator doen maar er is maar 1 school hier in de buurt die BBL heeft, en die opleiding ging daar toevallig niet door. Voltijd wou ik niet doen omdat ik al was aangenomen bij mijn werk.

Bij voetbalwedstrijden heb ik ook gestaan en dat is ook erg leuk :D

Ik moet zeggen dat ik heel veel beveiligers zie in verschillende branches waarvan ik denk van 'dat ze jou hebben aangenomen..'

Maar de opleiding voor beveiliger is echt helemaal niks... Ze zeggen je word gescreend en proberen je bang te maken maar ze nemen echt alles aan...
Mijn opleiding was ook erg saai en niet leuk.. maar je moet toch een papiertje behalen en het echte werk is wel heel wat anders dat je stage op school omdat je daar ook gewoon niks mag:P

in een winkel vind ik idd ook niet leuk.. maarja iemand moet het doen he en gelukkig zijn er mensen die het wel leuk vinden:P

Wel heb ik gemerkt in mijn 3 maanden dat ik overal en nergens heb gesolliciteerd, dat echt 8 van de 10 mensen je afwijzen op gebrek aan ervaring.. sjah wat wil je dan als je net van school komt  :hamer:

MandyYara

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 28 november 2012, 14:05:30 »
@insinity
Ik ben het echt volkomen met jou eens! Soms denk ik ook van : wtf als ik bepaalde mensen op bepaalde plaatsen zie staan. Maar goed , mischien denken andere zo ook over ons wie weet haha
Ik vond de opleiding eigelijk wel leuk , ook omdat ik er toen nog echt in geintereseerd was.
En het echte werk is idd wel wat anders, ook kijken mensen je anders aan omdat je geen stagaire meer ben , ze verwachten meer van je.

MandyYara

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 28 november 2012, 14:06:30 »
Ik doe trouwens ook een thuisstudie BOA , via studieplan.
Wat vind jij van de thuisstudie? Ik vind hem eerlijk gezegd best pittig..
( of ik ben niet zo geinterseerd dan kan ook )

Insinity

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 28 november 2012, 14:11:07 »
Ja precies, ik ben nog vrij jong (19) en erg veel mensen kijken op omdat ik pas 19 ben en toch al zon baan hebben en zulk werk doen. Moet zeggen dat je bij MS stevig in je schoenen moet staan omdat je echt de heletijd alleen werkt, maar het is wel echt leuk.

En omdat je ook nog is vrouw bent kijken heel veel mensen tegen je op, vooral als portier wat jij dus doet. Vroeger wou ik ook altijd bij clubs aan de deur staan, en lijkt me nog wel gaaf, maarja 2 verschillende banen...  Sta je full time of part time?

Ja ik doe die van 6 maanden, jij toevallig ook? in het begin ging ik er vol op in (ben in september begonnen) En moet eerlijk zijn ik moet voor deze maand nog beginnen..argh haha. Maar ik denk dat ik geen examen ga doen maar certificaten aanvraag als ik klaar ben.
Ik doe het ook puur om er een papiertje bij te hebben omdat dat altijd wat beter staat. En ik ben er ook niet zo heel erg meer in geintresseert, alhoewel je wel echt veel nuttige dingen te weten komt haha :P

MandyYara

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 28 november 2012, 14:16:10 »
Ik ben nu ook 20 en dat is ook zo , veel mensen kijken je raar aan omdat je nog jong ben. Ze dagen je ook vaker uit om te kijken hoe je reageerd. Of je krijgt opmerkingen van : jij komt zeker net uit de opleiding. Ik denk dat je soieso stevig in je schoenen moet staan als je in de beveiliging zit omdat het toch soms pittig kan zijn.
Nou ik moet eerlijk zeggen dat als portier staan wel mee valt, ik dacht eigelijk ook dat het lastig zou zijn omdat ik een vrouw ben. Maar ik vind juist dat ze leuker reageren op vrouwen als op mannen, ze doen minder lastig zegmaar. Ik sta parttime als portier.

Mijn boa opleiding was dat je zelf mocht weten hoelang je studeert, maar dat het idd redelijk binnen een half jaar te halen is. Ik moet eerlijk zeggen heb er nu al bijna 3 maanden niet meer naar om gekeken, heb toen heel het boek gehad en heb overal opstels van gemaakt om het makkelijker te maken , maar het is to mutch. Ik denk ook dat ik niet meer zo geinterseerd ben en daarbij ik wil ook echt geen stadswacht worden haha. Maar idd er staan zeker nuttige dingen in hoor.

Maar ik neem aan dat je een auto heb ? Of doe je surrveillance met iemand anders erbij?

Insinity

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 28 november 2012, 14:21:51 »
Ja idd, en ze luisteren eerder naar je omdat ze vaak niet verwachten dat er uit zon klein meisje zulke grote woorden komen haha  :bounce:

Klopt, ik heb mijn rijbewijs en eigen auto, maar voor de mobiel surveillance rij je gewoon in een dienstauto! Even wennen natuurlijk zon groot busje, maar ze rijden best lekker haha :D

Oke dan, ik moet wel toetsen maken elke maand op internet en die opsturen, dus ga er zometeen maar even snel een maken voor deze maand haha

Heb je al is iets ergs meegemaakt?

MandyYara

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 28 november 2012, 14:31:01 »
Oh oke dan , ik heb geen auto helaas:( dus voor mij is het nog lastiger om een baan te vinden.

Ik heb dit niet dat ik toetsen moet opsturen, dus denk dat toch dat we niet dezelfde opleiding hebben. Gelukkig heb ik geen verplichtingen.
Ach haha ik werk ook bij een daklozencentrum en je maakt soms wel eens mee dat ze tegen je gaan schreeuwen of je gaan schoppen en slaan, ook proberen ze drinken naar je te gooien of op je te spugen. Echt gek
Meestal duw ik ze gewoon weg ( ze zijn toch vaak te dronken om iets terug te doen hahaa ) en dan druipen ze vanzelf af.

Ook aan de deur heb je vaak mensen die met elkaar gaan vechten , maar gelukkig heb ik bij het uit elkaar halen nog nooit verwondingen opgelopen

Heb wel eens gehad dat ik portiersdienst had en ik zat achter een glazen ruit, en toen kwam er een man en die was echt BIZAR groot haha wauw , en die was het er niet mee eens dat hij niet naar binnen mocht , toen ging hij tegen me lopen schreeuwen en trappen en slaan tegen die ruit aan. En ik zat daar echt helemaal te focussen op dat raam van: Ohmygod die zit zometeen naast me , gelukkig kreeg hij de ruit niet gekapot geslagen lol

Ook ben ik wel een bedreigd met een mes door een pool bij een surveillance, die man lag voor een portiek te slapen , alleen was die man niet erg slim want hij bedreigde me toen de politie er al was.

en jij?

Insinity

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 28 november 2012, 14:57:57 »
hahaha idd niet handig van die pool.

Mwah zelf  niet heel veel meegemaakt want ik heb voornamelijk ochtenddiensten en het meeste gebeurd snachts...

Heb wel een auto inbraak meegemaakt dat ze het raampie intikten terwijl ik net de hoek om kwam en reden ze snel weg, politie gebeld komen ze 5 min later weer terug. Zagen ze me weer zijn ze weer weggereden.. politie ter plaatse en verteld waar ze heen reden en ze zijn uiteindelijk gepakt haha.

Verder met alarmmeldingen niets bijzonders meegemaakt, alarm ging dan wss door een muis ofzo haha