Auteur Topic: appartement huren als student  (gelezen 139 keer)

FlowerYoongii

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 december 2019, 16:32:32 »
Hoi!

Ik ben 18 jaar en volgend jaar begin ik met studeren. Nu wil ik graag het huis uit, maar ik zit niet te wachten op een vol studentenhuis met mensen die constant drinken en feesten. Ook lijkt hospiteren me echt een nachtmerrie. Mijn beste vriendin is dat met me eens en een tijdje geleden kregen we het idee om samen gewoon een appartementje te huren. De prijzen zijn best ok, maar wij vragen ons af hoe dat eigenlijk zit. Mag je als twee 18-jarige studenten gewoon een appartement van bijvoorbeeld kamernet huren? Hoe zit dat met toeslagen? Hebben verhuurders een voorkeur voor oudere huurders en zullen we daardoor heel moeilijk aan een appartement komen? Zijn er andere regels waar we rekening mee moeten houden?

Als iemand hier ervaring mee heeft, of weet waar ik meer informatie kan vinden, dan hoor ik dat graag!

Groetjes!

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 04 december 2019, 17:28:22 »
Het hangt er vanaf waar je wilt huren en hoeveel studenten er naartoe gaan maar een groot deel van de studenten wil een eigen appartement. Wanneer je studeert willen veel huurbazen dat je ouders garant staan omdat je geen vast inkomen hebt.
Mooier kan het niet --- Wil jij ├ęcht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!