Auteur Topic: Angst om auto te rijden  (gelezen 326 keer)

Iridescent

• Bekijk profiel
« Gepost op: 10 januari 2019, 17:50:16 »
Oke guys, ik weet niet zeker of dit op de goede plek staat, maar in het algemene rijlestopic vind ik het niet passen.

De situatie: 4 jaar geleden heb ik mijn automaat rijbewijs gehaald. Helaas had niemand in mijn omgeving een automaat waardoor ik niet door heb kunnen rijden na mijn rijlessen. Ik heb toen een enkele keer auto gereden in een automaat, waarvan 1x met mijn moeder ernaast. Die was toen aan het gillen van angst, wat echt nergens over ging (ik reed in principe prima). Maar dit maakt me super onzeker.. Morgen ga ik met mijn vriend voor een auto kijken.. Ik wil heel graag weer rijden, maar ik ben bang dat ik het niet meer kan. Ik heb gedacht om een opfriscursus te doen, maar ik ben bang dat ze me dan JUIST onzeker gaan maken.

Heeft er iemand tips of een soortgelijke ervaring?
"When the snows fall and the white winds blow, the lone wolf dies but the pack survives."

Bloempot

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2019, 17:53:10 »
Opfriscursus inderdaad, die zijn er om je te helpen niet om het erger te maken.
Frankly, my dear, I don't give a damn.

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2019, 18:00:52 »
Opfriscursus inderdaad, die zijn er om je te helpen niet om het erger te maken.
Dit zou ik ook doen. Vraag rond bij verschillende rijscholen en kijk ook een beetje kritisch bij wie jij je op je gemak voelt.

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 10 januari 2019, 18:16:02 »
Waarom denk je dat jou dat juist onzeker maakt? Ze zijn er juist om je te helpen! En misschien is het handig om te kijken waarom je bang bent in de auto?
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Iridescent

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10 januari 2019, 18:18:49 »
Ik ben bang dat ik het niet meer kan en dat ik nu slechter rij dan iemand die nog aan het lessen is. Eigenlijk best gek dat ik zo de weg op mag zonder recente ervaring en dat iemand die super goed rijdt kan zakken voor zijn examen.. Misschien zit het ook allemaal in mijn hoofd.
"When the snows fall and the white winds blow, the lone wolf dies but the pack survives."

Bloempot

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 10 januari 2019, 19:09:49 »
^waarschijnlijk wel, ik zou gewoon eens informeren bij rijscholen in de omgeving en kijken waar jij je goed bij voelt.
Frankly, my dear, I don't give a damn.

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 12 januari 2019, 19:43:06 »
Het kan geen kwaad, maar misschien kun je eerst een stukje gaan rijden in de auto die jullie gaan kopen? Gewoon op een rustig parkeerterrein bijvoorbeeld. Als je dan nog denkt nee dit wordt hem niet, dan zou ik zeker een opfriscursus doen. Niks mis mee, en gewoon aangeven dat je het spannend vind.

workhard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2019, 19:49:22 »
Mag ik vragen in welke omgeving je woont? Op het moment rij ik bij een okay rijschool maar mijn rij instructeur zorgt er echt voor dat je je op je gemak voelt en spreekt je echt moet in.