Auteur Topic: Alleen naar amerika  (gelezen 454 keer)

Milouuuxxx

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 14 september 2018, 11:41:31 »
Hey,

ik heb een klein vraagje voordat ik het ga voorstellen aan mijn ouders.

Ik ben nu 15 jaar, over een paar weken 16 :)
Dit jaar doe ik HAVO 5, het examenjaar dus. Ook heb ik een baantje bij een afhaalrestaurant.

Ik wilde altijd al iets doen na mijn examen, in de zomervakantie of na de examens. Nu gaan we in de zomer met het gezin naar Thailand, dus dat wordt al een super leuke vakantie, maar vrij duur.

Nu zag ik vorige week een advertentie van EF over dat je een paar weken naar het buitenland zou kunnen voor een taalcurcus ( ik zou dan 2 weken gaan, het goedkoopst :) ) Ik zou dan het liefst naar Amerika gaan, alleen ik weet niet of het normaal is om een 16 jarig meisje alleen naar amerika te laten gaan als ouders zijnde.

Het lijkt me echt super leuk, en ik kan vrij goed engels dus ik zou me daar kunnen redden qua taal.
Ook is de curcus vanaf 16 jaar, dus ik denk niet dat ik het enige meisje van 16 ben. Ook kan ik het zelf betalen als ik dit jaar goed doorspaar.

Maar ik weet niet of mijn ouders het goed zullen vinden, en of het normaal is om dit toe te staan.
Ik ken voor de rest niemand uit mijn omgeving die dit heeft gedaan, dus ik wilde aan jullie vragen of jullie dit goed zouden vinden en of ik het moet vragen.

Sorry voor het grote verhaal haha

Alvast bedankt!

Bloempot

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 14 september 2018, 12:38:40 »
Thailand is juist een heel goedkoop vakantieland, maar goed.

Verder weet ik geen antwoord op je vragen. Maar ga met je ouders praten, die hebben vast tips/advies.
Lees je in in de sites die gevonden hebt.
Succes
Frankly, my dear, I don't give a damn.

Chandler

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 14 september 2018, 13:07:48 »
Ik ben ook met EF naar de VS geweest, maar ik was 19. Ik denk dat je als 16 jarige wel erg gelimiteerd bent in zo’n land, vanaf 18 jaar wordt dit al minder, maar je bent pas echt vrij vanaf je 21e. Daar zijn ze heel strikt in (hiermee heb ik het niet alleen over alcoholconsumptie).

Praat erover met je ouders en informeer of EF komend jaar op een beurs staat bij jou in de buurt zodat je daar kunt informeren over de mogelijkheden. Verdiep je er goed in.
I'm not great at the advice. Can I interest you in a sarcastic comment?

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2018, 19:43:17 »
Nouja, gelimiteerd.... je mag niet drinken nee maar of dat nou zo’n groot probleem is. Denk dat het voor een cursus van 2 weken allemaal wel mee valt ;)
Anyway, ik zou misschien eerder Engeland overwegen als het je om de taal gaat. Ik denk dat je ouders daar wellicht iets enthousiaster over zullen zijn. Ik ben een groot voorstander van alleen reizen, maar voor een eerste reis op die leeftijd is wat dichterbij misschien een wat beter idee.
Hoi

kaassausje

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 september 2018, 12:42:52 »
Thailand is juist een heel goedkoop vakantieland, maar goed.

Verder weet ik geen antwoord op je vragen. Maar ga met je ouders praten, die hebben vast tips/advies.
Lees je in in de sites die gevonden hebt.
Succes

Thailand met het gezin in de zomervakantie is wel wat duurder dan naar de camping in Simpelveld, maar goed.
Turning pain into power

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 20 september 2018, 16:43:09 »
Ik vind je te jong. Maar je ouders betalen die vakantie naar Thailand toch? Waarom maak je je druk om dat geld?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Iroh

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 20 september 2018, 17:09:47 »
Ik vind 16 te jong. Ik zou dan inderdaad eerder het VK overwegen, op jouw leeftijd vind ik dat nog wel net kunnen. Ik vind 18 eigenlijk écht het minimum voor alleen reizen buiten Europa.
❝If you look for the light, you can often find it. But if you look for the dark, that is all you will ever see.❞

Plopkoek

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 20 september 2018, 17:41:34 »
Ik weet niet of ik het als ouder zo leuk zou vinden als mijn dochter van 16 voor 2 weken naar Amerika zou gaan, maar aan de andere kant... een oud klasgenoot van mij is 16 en is nu voor een jaar in Amerika, zit daar ook op school. Dus opzich vind ik het wel kunnen.